Politie, afentoe!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Politie, afentoe!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 21:10

Maar hoe kijken jullie als politie er tegen softe regeltjes aan, waar jullie niet anders kunnen dan je er aan houden.

Als voorbeeld de winkeldief, waar jullie langer met het papier werk bezig zijn dan dat zo iemand van straat is.

Solide

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 21:16

Natuurlijk is dat voor ons frustrerend en moeten we roeien met de spanen die we hebben.
Klein voorbeeld. Gisteren een vrachtwagenchauffeur die teveel had gezopen, maar vervolgens wel zijn sleutels terug krijgt en gewoon weer verder kan rijden. Wij wisten gewoon dat hij dat ook zou gaan doen. Maar je hebt geen rechten om de sleutels bij je te houden tot er een chauffeur komt die de vrachtauto wel mag besturen. Van deze bestuurder was namelijk het rijbewijs ingenomen.

Wij hadden noodhulp dus konden jammer genoeg hem niet in de gaten houden. Het is vakantieperiode dus jammer genoeg geen collegae die hem in de gaten konden houden. Het enige wat we konden doen was de KLPD nog inlichten. Dat hebben we gedaan, maar ja die kunnen ook niet constant bij die vrachtwagen blijven.

Het is vaak frustrerend. Maar jammer genoeg zit het hier in Nederland zo in elkaar. Jammer genoeg is hetgeen wat ze van bovenaf vast leggen hetgeen waar de burger voor tegen de politie aan schopt. Want het is dan toch de schuld van de politie.

Een straf die iemand krijgt, wordt te laag gevonden door een burger of sterker nog er wordt iets geseponeerd. SORRY kan de politie niks aan doen. Dat is iets wat justitie besluit, niet meer de politie. Wij draaien alleen het onderzoek.

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 21:31

Wat je zegt HEEL frustie... Maar ook wij moeten ons aan de regels houden.. Als het effe kan schrijf ik zelf dus niet voor de 5 km te hard.. Als ik perse mee moet op controle dan schrijf ik wel voor gordel, maar ik weiger om te schrijven voor de snelheid. Ik schaam mij dan gewoon als ik moet vertellen dat ze een prent krijgen, ik rij zelf ook altijd te hard (nou okee bijna altijd) en op een weg die zich daar voor leent!! Het word een ander verhaal wanneer iemand op zo'n weg 3o km per uur te hard gaat. Dan krijgt ie hem toch echt wel.. Discretionaire bevoegdheid. Op sommige dingen mag je zelf bepalen hoeje daar mee omgaat bedoelen ze daar mee!!..

En verder is het flink balen dat er meer papier werk aan zit en de verdachte alweer buiten loopt. Helaas is dat kort gesloten met Justitie en moeten wij ons daar aan houden. Niemand van de agenten zit daar op te wachten. Zelfs mensen van de Recherche balen er van dat ze 2 uur bezig zijn met het invullen van een toestemmings formulier voordat ze iemand mogen tappen van zn telefoon!!... Geloof mij niets is erger aan je werk dan dat!

Edit op solide: Justitie is leider onderzoek.. Hun bepalen wat er met de zaak gebeurd wij moeten alleen zorgen dat alles goed op papier komt te staan

Solide

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 21:48

Dank je This_is_me voor je aanvulling Knipoog

Ik ben blij met de discretionaire bevoegdheid. Als ik voor snelheid ga schrijven is dat op een plek waar het nodig is. Waar kinderen aan de weg wonen, of waar veel voetgangers/fietsers oversteken. Vaak stellen we de laser dan ook iets hoger af zodat we inderdaad de muggezift-verbaaltjes niet hebben.
En ik schrijf die persoon die met 30 km/u te hard rijdt maar al te graag. Met veel liefde en plezier zelfs. Of die man die mega dronken achter het stuur zit.

Voor gordel schrijf ik eerlijk gezegd ook veel minder graag aangezien ik het overdreven veel geld vind. Jammer genoeg moeten wij ons wel houden aan een bepaald "prestatie-contract" waar wij op afgerekend worden als we het niet halen. Klinkt heel rot, maar bij ieder bedrijf verwachten ze bepaalde dingen van je, jammer genoeg horen daar bij ons ook de bekeuringen bij.

Als ik een week noodhulp heb gedraaid, kan ik vervolgens weer 8 uur binnen gaan zitten om alleen maar het papierwerk te doen. En dan heb ik niet eens gekke dingen gedaan......

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 21:50

Ben blij dat ik in de wijk zit.. Wij maken vaak jullie werk verder af.. Kun je na gaan hoeveel tijd daar in zit.. Jullie zijn al tig uur bezig en wij daarna ook nog met de nasleep er van..

Nu de prijzen zo omhoog zijn gegaan schrijf ik ove rhet algemeen een stuk minder. Heb mijn quotem nog nooit gehaald van 150 en dit jaar ga ik dat ook niet halen heb er pas 50 of zo.. Daarnaast word het volgend jaar hoogst waarschijnlijk afgeschaft Ole.....

Solide

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 10:11

Jij hebt nog een hoog quotem. Die van mij is ietsje lager. Dus eigenlijk hoef ik ook niet gek te doen om die te halen. Alleen staan daar wel hoeveel snelheid en gordel je moet schrijven waar je dus nog wel apart aan moet houden.
Ik heb eerder ook nooit mijn quote gehaald. Kreeg altijd op mijn donder. Ik ben ook geen verkeersvrouw, absoluut niet, maar als het de spuigaten uitloopt schrijf ik.