borsten platgedrukt

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Re: borsten platgedrukt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 18:21

Yvonniej schreef:
"Hieronder beschrijf ik een manier hoe een besnijdenis kan plaatsvinden.

Het meisje geheel naakt, wordt in zithouding op een laag krukje door zeker 3 vrouwen zo vastgehouden dat zij zich niet kan bewegen. Een van hen houdt haar armen strak om de borst van het meisje de ander 2 houden met geweld de dijen van het meisje uit elkaar, om de schaamspleet wijd open te houden. De armen van het meisje zijn achter haar rug vastgebonden of worden door nog 2 vrouwelijke gasten vastgehouden. '...Vervolgens pakt de oude vrouw haar scheermes en snijdt de clitoris af. Daarop volgt afsluitend haar schaamlippen; degene die de operatie verricht, snijdt met haar scheermes van boven naar beneden over de kleine schaamlip en schraapt daarna het vlees van de binnenkant van de grote schaamlippen en het afschrapen word herhaald aan de andere kant van de schaamspleet.` 'Het meisje krijst en kronkelt van de pijn, hoewel ze stevig in bedwang wordt gehouden. de operatrice dept het bloed uit de wond en de moeder evenals de gasten, "controleren" haar werk, soms door er hun vingers in te steken. De hoeveelheid die van de grote schaamlippen wordt afgeschraapt hangt af van de technische vaardigheid van de operatrice. De opening die overblijft voor urine en menstruatie bloed is zeer klein.` 'Daarna brengt de operatrice een smeersel aan en zorgt ervoor dat de grote schaamlippen aan elkaar worden gemaakt dor middel van een doorn van acacia, die door de ene lip wordt gestoken en bij de andere lip weer naar buiten komt. Op deze manier steekt ze er 3 of 4 in de schaamspleet. Deze doorns worden daarna op hun plaats gehouden door middel van naaigaren of paardenhaar. Op de wond wordt weer een smeersel aangebracht.` 'Dit alles is niet voldoende om te garanderen dat de grote schaamlippen aan elkaar groeien. Dus wordt het meisje vanaf haar bekken tot haar voeten vastgebonden: repen materiaal dat als touw is opgerold, zorgen ervoor dat ze haar benen niet kan bewegen. Uitgeput wordt het meisje weer aangekleed en op bed gelegd. De operatie duurt 15 à 20 minuten, afhankelijk van de vaardigheid van de oude vrouw en de weerstand die het kind biedt.`
(ontleend aan het boek vrouwenrechten zijn mensen rechten van amnesty international"

Dit is het laatste wat ik post, ik ga naar noordbroek, kennismaken met karlijn van vught. Die waarschijnlijk mijn paard gaat doorrijden.


WAL-GE-LIJK! WAt een zware vorm van martelpraktijken! Boos!

Jaduuh

Berichten: 9407
Geregistreerd: 03-08-05
Woonplaats: Gent

Re: borsten platgedrukt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 18:22

Gadver .. word er gewoon misselijk van. Scheve mond

A10
Berichten: 2870
Geregistreerd: 19-12-04

Re: borsten platgedrukt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 18:22

Jaduuh schreef:
Oja. Sorry. Niet helemaal bij nagedacht.
Maar, dat is met de voorhuid .. en daar zie ik het nu nog wel van in. Geloof ook niet dat ze daar hun hele leven last van blijven houden, of het vrijen mee belemmerd.


Nee, Lachen wat jij beschrijft is een besnijdenis, dat gebeurt bij joodse jongetjes. Ik bedoel castratie: de testikels/ balletjes werden bij jongetjes weggehaald zodat ze geen baard in de keel kregen en een mooie hoge stem bleven houden. wat trouwens niet gegarandeerd was.

Je kunt je wel voorstellen dat het wel degelijk invloed had op hun seksleven.
Laatst bijgewerkt door A10 op 07-07-06 18:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Re: borsten platgedrukt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 18:22

Santos_ schreef:
Desiree schreef:

Ik zou van jou graag voorbeelden willen horen. Ik ben nieuwsgierig naar de gedachte achter deze uitspraak.

Mannen verdienen vaak meer geld met hetzelfde werk.

Dat is waar. En straffen bij verkrachtingen zijn erg laag. Alsof het allemaal niet zo erg is.

Ashquar

Berichten: 1229
Geregistreerd: 27-05-06

Re: borsten platgedrukt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 18:22

Maar volgensmij is dat in Afrika. Bij de Islam bv. doen ze het ook wel eens besnijden maar naaien ze niet alles dicht.

Yell
Berichten: 13761
Geregistreerd: 07-10-04
Woonplaats: het noorden

Re: borsten platgedrukt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 18:23

Santos_ schreef:
Yvonniej schreef:
"Hieronder beschrijf ik een manier hoe een besnijdenis kan plaatsvinden.

Het meisje geheel naakt, wordt in zithouding op een laag krukje door zeker 3 vrouwen zo vastgehouden dat zij zich niet kan bewegen. Een van hen houdt haar armen strak om de borst van het meisje de ander 2 houden met geweld de dijen van het meisje uit elkaar, om de schaamspleet wijd open te houden. De armen van het meisje zijn achter haar rug vastgebonden of worden door nog 2 vrouwelijke gasten vastgehouden. '...Vervolgens pakt de oude vrouw haar scheermes en snijdt de clitoris af. Daarop volgt afsluitend haar schaamlippen; degene die de operatie verricht, snijdt met haar scheermes van boven naar beneden over de kleine schaamlip en schraapt daarna het vlees van de binnenkant van de grote schaamlippen en het afschrapen word herhaald aan de andere kant van de schaamspleet.` 'Het meisje krijst en kronkelt van de pijn, hoewel ze stevig in bedwang wordt gehouden. de operatrice dept het bloed uit de wond en de moeder evenals de gasten, "controleren" haar werk, soms door er hun vingers in te steken. De hoeveelheid die van de grote schaamlippen wordt afgeschraapt hangt af van de technische vaardigheid van de operatrice. De opening die overblijft voor urine en menstruatie bloed is zeer klein.` 'Daarna brengt de operatrice een smeersel aan en zorgt ervoor dat de grote schaamlippen aan elkaar worden gemaakt dor middel van een doorn van acacia, die door de ene lip wordt gestoken en bij de andere lip weer naar buiten komt. Op deze manier steekt ze er 3 of 4 in de schaamspleet. Deze doorns worden daarna op hun plaats gehouden door middel van naaigaren of paardenhaar. Op de wond wordt weer een smeersel aangebracht.` 'Dit alles is niet voldoende om te garanderen dat de grote schaamlippen aan elkaar groeien. Dus wordt het meisje vanaf haar bekken tot haar voeten vastgebonden: repen materiaal dat als touw is opgerold, zorgen ervoor dat ze haar benen niet kan bewegen. Uitgeput wordt het meisje weer aangekleed en op bed gelegd. De operatie duurt 15 à 20 minuten, afhankelijk van de vaardigheid van de oude vrouw en de weerstand die het kind biedt.`
(ontleend aan het boek vrouwenrechten zijn mensen rechten van amnesty international"

Dit is het laatste wat ik post, ik ga naar noordbroek, kennismaken met karlijn van vught. Die waarschijnlijk mijn paard gaat doorrijden.


Hier word ik toch wel even misselijk van. Misselijk
Maar dat die vrouwen het zelf doen. Vonden ze dat zelf leuk ofzo toen ze zo klein waren?

Misschien omdat ze bang zijn omdat hun kinderen dan minder kans hebben op een man kinderen enz.. Ik weet het niet.. Maar het is verschrikkelijk Verdrietig

Ashquar

Berichten: 1229
Geregistreerd: 27-05-06

Re: borsten platgedrukt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 18:24

Yvonniej schreef:
Misschien omdat ze bang zijn omdat hun kinderen dan minder kans hebben op een man kinderen enz.. Ik weet het niet.. Maar het is verschrikkelijk Verdrietig

Jij zou toch weggaan? Haha! Haha!

Misschien zit het er wel zo ingestampt, ja.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Re: borsten platgedrukt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 18:24

Ik denk dat ik dan liever maar geen man met kinderen zou hebben dan zo'n hel ondergaan. En ik denk dat op zo'n moment zo'n meisje ook de benen zou nemen als ze niet vastgehouden werd.

Yell
Berichten: 13761
Geregistreerd: 07-10-04
Woonplaats: het noorden

Re: borsten platgedrukt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 18:25

Santos_ schreef:
Maar volgensmij is dat in Afrika. Bij de Islam bv. doen ze het ook wel eens besnijden maar naaien ze niet alles dicht.

nee dat klopt je hebt 4 types besnijdenissen..

Type I
Het verwijderen van de voorhuid, eventueel met een gedeeltelijke of gehele verwijdering van de clitoris.
Dit is de lichtste, meest symbolische vorm van besnijdenis.

Type II
Verwijdering van de clitoris (clitoridectomie) met gedeeltelijke of gehele verwijdering van de kleine schaamlippen, waarbij soms de schede een klein stukje wordt dichtgemaakt.
Deze variant komt wereldwijd het meeste voor. De WHO schat dat tachtig procent van alle besneden vrouwen een type II besnijdenis heeft ondergaan.

Type III
Verwijdering van de volledige genitaliën en het dichtnaaien of vernauwen van de vagina (infibulatie of faraonische besnijdenis).
Infibulatie is de meest extreme vorm, waarbij de clitoris en de kleine schaamlippen helemaal en de grote schaamlippen gedeeltelijk worden weggesneden. De wondvlakken worden vervolgens aan elkaar genaaid, behalve een kleine opening van 1 tot 3 centimeter waardoor urine, afscheiding en menstuatiebloed kan worden afgevoerd. Volgens schattingen zijn vijftien procent van de besneden vrouwen geïnfibuleerd.

Type IV
Het prikken, snijden, branden of piercen van de clitoris en/of schaamlippen, het uitrekken van de clitoris en/of schaamlippen, inbrengen van bijtende stoffen of kruiden, enzovoorts.
Hieronder verstaan we dus ook de modieuze piercings in de westerse wereld.


en nu ga ik echt Haha!

Daisies
Berichten: 11613
Geregistreerd: 17-02-06

Re: borsten platgedrukt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 18:26

Yvonniej schreef:
even van internet..

Misschien wel interessant..

"waargebeurde verhalen

Dit is het waargebeurde verhaal van Waris Dirie.

Waris Dirie werd geboren in Somalie waar ze tot haar 5e een onbezorgd leven leidde als geitenhoedster tot ze op haar 5e besneden werd en werd geconfronteerd met het feit hoe het voelt om een vrouw te zijn in Somalie. Er werd nooit precies verteld wat vrouwen besnijdenis inhield. De meisjes wisten alleen dat er iets speciaals met je ging gebeuren zodat je een vrouw werd. Waris zeurde ook al enige tijd tegen haar moeder dat ze zo graag besneden wilde worden omdat ze zo graag vrouw wilde zijn, zodat Jamah een jongen waar ze een oogje op had haar zou zien staan, omdat ze dan een vrouw was. Maar na dat ze eindelijk op 5 jarige leeftijd was besneden merkte ze al snel dat dit absoluut geen pretje was. De wond die raakte geïnfecteerd en ze kreeg hoge koorts. Zelfs normaal plassen deed zo'n pijn dat ze het dagen kon op houden. Waris wist niet waarom dit met haar was gedaan. Ze wist alleen dat ze was verminkt en dat haar moeder hiervoor had ingestemd. Waris is uiteindelijk op 13 jarige leeftijd weggelopen, omdat ze werd uitgehuwelijkt aan een 60 jarige man. Tegenwoordig is ze fotomodel en voert ze als ambassadeur van de Verenigde Naties actie tegen vrouwen besnijdenis. (ontleend uit het boek Mijn woestijn van Waris Dirie)"


Ik heb dat hele boek gelezen.. echt zoo'n verschrikkelijk verhaal!

Foogul

Berichten: 986
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Drenthe

Re: borsten platgedrukt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 18:26

Desiree schreef:
Ik zou van jou graag voorbeelden willen horen. Ik ben nieuwsgierig naar de gedachte achter deze uitspraak.


De emancipatie is nog niet voltooid in nederland, en ik vraag me af of dat ooit zal gebeuren. Ik zal er persoonlijk geen kruistocht van maken, ik ben niet zo'n "Opzij"-fan Haha!. Maar niet iedereen heeft gelijke kansen. Mannen hebben op bepaalde vlakken meer kansen dan vrouwen, denk maar inderdaad aan verschil in loon voor gelijke arbeid, kinderopvang, rollenpatronen, etc.

Zo superieur is onze cultuur nu ook weer niet.

Jaduuh

Berichten: 9407
Geregistreerd: 03-08-05
Woonplaats: Gent

Re: borsten platgedrukt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 18:27

walgelijk ..

Daisies
Berichten: 11613
Geregistreerd: 17-02-06

Re: borsten platgedrukt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 18:28

Jaduuh schreef:
walgelijk ..


de hele besnijdenis is walgelijk ..

Jaduuh

Berichten: 9407
Geregistreerd: 03-08-05
Woonplaats: Gent

Re: borsten platgedrukt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 18:30

Karoliefje_ schreef:
Jaduuh schreef:
walgelijk ..


de hele besnijdenis is walgelijk ..


Ja, maar na dat lezen van die hele praktijk in een zware vorm .. en die vier types .. Scheve mond Had egen idee dat het zó ernstig kon zijn. Wel naar horens en alles .. maar toch.

Farouche

Berichten: 10385
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: borsten platgedrukt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 18:31

auw, getverdegetver.. ben opeens een stuk blijer dat ik hier woon..

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Re: borsten platgedrukt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 18:44

Foogul schreef:
Desiree schreef:
Ik zou van jou graag voorbeelden willen horen. Ik ben nieuwsgierig naar de gedachte achter deze uitspraak.


De emancipatie is nog niet voltooid in nederland, en ik vraag me af of dat ooit zal gebeuren. Ik zal er persoonlijk geen kruistocht van maken, ik ben niet zo'n "Opzij"-fan Haha!. Maar niet iedereen heeft gelijke kansen. Mannen hebben op bepaalde vlakken meer kansen dan vrouwen, denk maar inderdaad aan verschil in loon voor gelijke arbeid, kinderopvang, rollenpatronen, etc.

Zo superieur is onze cultuur nu ook weer niet.

Dus je vindt het niet erg dat dit nog steeds speelt?

Niniane

Berichten: 6447
Geregistreerd: 24-02-06
Woonplaats: Ergens in Zuid-Oost Brabant

Re: borsten platgedrukt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-06 18:47

ooh bah.

_Linda

Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Re: borsten platgedrukt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 18:47

sjezus, borsten platdrukken heb ik ook nog nooit gehoord.. brr..

Helaas weten de mensen in sommige culturen niet "beter", zijn opgevoed met het idee dat zonder besnijdenis de vrouw niet aan de man kan komen, het "hoort erbij". Gebeurt dit niet worden ze niet als volwaardig gezien. Vaak staan vrouwen/moeders die besneden zijn zelfs positief tov besnijdenis..ook heeft de cultuur/omgeving een grote invloed op deze beslissing en vaak zijn mensen niet op de hoogte van de schadelijk gevolgen...
Bij besnijdenis worden infecties etc. veroorzaakt omdat artsen niet mogen meehelpen en dus gewoon "thuis" gebeurt Maargoed is het ethisch/wettelijk verantwoord als de arts wel zou meehelpen..

De gebruiken zitten in sommige culturen zo diep en hechten er veel waarde aan, waardoor het lastig is om dergelijk zaken te bestrijden. Om de mensen gestoord oid te noemen vind ik niet terecht, het is onwetendheid, manier van opvoeding etc. Een hele cultuurverandering moet plaatsvinden om deze dingen te voorkomen, dit is weer moeilijk omdat je niet 1-2-3 een hele verandering door de cultuur heen kan voeren..

_Linda

Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Re: borsten platgedrukt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 18:51

Santos_ schreef:
Jaduuh schreef:
Oja. Sorry. Niet helemaal bij nagedacht.
Maar, dat is met de voorhuid .. en daar zie ik het nu nog wel van in. Geloof ook niet dat ze daar hun hele leven last van blijven houden, of het vrijen mee belemmerd.

Jawel, seks is dan ook minder lekker omdat ze geen voorhuid meer hebben ofzo. Heb er eens iets over gezien op tv.


Valt mee, het is hoogstens minder gevoelig. Verder gaat het prima. (bij besnijdenis van alleen de voorhuid)

Sullie97
Berichten: 1346
Geregistreerd: 13-08-04

Re: borsten platgedrukt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 18:53

Karoliefje_ schreef:
Yvonniej schreef:
even van internet..

Misschien wel interessant..

"waargebeurde verhalen

Dit is het waargebeurde verhaal van Waris Dirie.

Waris Dirie werd geboren in Somalie waar ze tot haar 5e een onbezorgd leven leidde als geitenhoedster tot ze op haar 5e besneden werd en werd geconfronteerd met het feit hoe het voelt om een vrouw te zijn in Somalie. Er werd nooit precies verteld wat vrouwen besnijdenis inhield. De meisjes wisten alleen dat er iets speciaals met je ging gebeuren zodat je een vrouw werd. Waris zeurde ook al enige tijd tegen haar moeder dat ze zo graag besneden wilde worden omdat ze zo graag vrouw wilde zijn, zodat Jamah een jongen waar ze een oogje op had haar zou zien staan, omdat ze dan een vrouw was. Maar na dat ze eindelijk op 5 jarige leeftijd was besneden merkte ze al snel dat dit absoluut geen pretje was. De wond die raakte geïnfecteerd en ze kreeg hoge koorts. Zelfs normaal plassen deed zo'n pijn dat ze het dagen kon op houden. Waris wist niet waarom dit met haar was gedaan. Ze wist alleen dat ze was verminkt en dat haar moeder hiervoor had ingestemd. Waris is uiteindelijk op 13 jarige leeftijd weggelopen, omdat ze werd uitgehuwelijkt aan een 60 jarige man. Tegenwoordig is ze fotomodel en voert ze als ambassadeur van de Verenigde Naties actie tegen vrouwen besnijdenis. (ontleend uit het boek Mijn woestijn van Waris Dirie)"


Ik heb dat hele boek gelezen.. echt zoo'n verschrikkelijk verhaal!

Was zij niet een keer bij Oprah?! Zoiets dergelijks kan ik me nog herinneren.

Foogul

Berichten: 986
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Drenthe

Re: borsten platgedrukt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 18:53

Desiree schreef:
Dus je vindt het niet erg dat dit nog steeds speelt?


Ik vind wel dat we er met z'n allen naar moeten streven iedereen zoveel mogelijk gelijke kansen te geven. Dat geldt niet alleen voor mannen en vrouwen, maar ook voor de verschillende milieus waarin mensen geboren worden of hun etniciteit.

Maar ik word niet spontaan pot en ga met een tuinbroek aan demonstreren Clown . Ik kan er niet echt van wakker liggen

Niniane

Berichten: 6447
Geregistreerd: 24-02-06
Woonplaats: Ergens in Zuid-Oost Brabant

Re: borsten platgedrukt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-06 18:57

Foogul. je bent nergens toe verplicht he

A0000
Berichten: 3021
Geregistreerd: 15-06-04

Re: borsten platgedrukt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 19:13

Santos_ schreef:


Hier word ik toch wel even misselijk van. Misselijk
Maar dat die vrouwen het zelf doen. Vonden ze dat zelf leuk ofzo toen ze zo klein waren?



Nee dat vonden ze niet. En ze vinden het ook niet leuk om dit hun kinderen aan te doen maar zien het als een plicht, en voor het geluk van het kind. Veel van de vrouwen die deze ingrepen uitvoeren zullen vroeger geroepen hebben dat ze het nooooit maar dan ook nooit bij hun eigen kind zouden uitvoeren, maar na een tijd gaan ze blijkbaar inzien hoe belangrijk het is in het leven van een vrouw.
Het heeft echt niks te maken met er lol aan beleven of sadisme hoor, gaat puur om de cultuur en het geslacht van het meisje, dat nooit een échte vrouw zal zijn zonder besnijdenis.

Besnijdenis van jongetjes heeft niet altijd met geloof te maken. Bij Joodse jongetjes wordt de voorhuit weggesneden uit hygienisch oogpunt, maar ik ken ook iemand die besneden is omdat zijn voorhuid te strak zat, hij had daar last van en is daarom besneden. Had dus niets met geloof te maken.

Wat Kana zegt ben ik het helemaal mee eens. Wij kunnen hier niet vanuit onze cultuur gaan redeneren hoe achterlijk hun gebruiken wel niet zijn. Ze zijn ánders ja, en in onze ogen barbaars maar dat vinden zij zeer waarschijnlijk ook van onze euthanasie of abortus. Of vinden jullie dat ook allemaal achterlijk omdat het niet door iedereen als humaan wordt gezien?

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Re: borsten platgedrukt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 19:27

Foogul schreef:
Desiree schreef:
Dus je vindt het niet erg dat dit nog steeds speelt?


Ik vind wel dat we er met z'n allen naar moeten streven iedereen zoveel mogelijk gelijke kansen te geven. Dat geldt niet alleen voor mannen en vrouwen, maar ook voor de verschillende milieus waarin mensen geboren worden of hun etniciteit.

Maar ik word niet spontaan pot en ga met een tuinbroek aan demonstreren Clown . Ik kan er niet echt van wakker liggen

Dat is allemaal mooie praat. Iedereen gelijke kansen dus geen vooroordelen. MAar iemand die redatrice is bij "opzij" of die feminist zou zijn, is gelijk een pot met een tuinbroek aan.

rommie schreef:
Wat Kana zegt ben ik het helemaal mee eens. Wij kunnen hier niet vanuit onze cultuur gaan redeneren hoe achterlijk hun gebruiken wel niet zijn. Ze zijn ánders ja, en in onze ogen barbaars maar dat vinden zij zeer waarschijnlijk ook van onze euthanasie of abortus. Of vinden jullie dat ook allemaal achterlijk omdat het niet door iedereen als humaan wordt gezien?

Is dit geredeneerd van uit onze cultuur, of is dit puur en alleen geredeneerd uit "menselijk aspect". Want ik vind het onmenselijk wat die meisjes daar moeten ondergaan. Ik redeneer dus niet vanuit onze cultuur.

_Nicky

Berichten: 5135
Geregistreerd: 21-02-06

Re: borsten platgedrukt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 19:46

Gatver, wat verschrikkelijk! Ik snap niet hoe iemand zo iets kan doen.
Wat mogen we blij zijn dat we in Nederland leven waar dit soort dingen niet worden gedaan!