Kabinet is gevallen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Kabinet is gevallen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 14:25

~Dat heeft hij alweer ingetrokken hoor van de AOW Clown

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 14:35

faye schreef:

Nee dat heeft hij niet hij had het verhaal in eerste instantie niet zo duidelijk vertelt.
Dat doet hij wel, maar nu blijft rechts heel ongenuanceerd roepen dat hij alles van alle oudjes wil afpakken, terwijl die er onder dit kabinet alleen maar op achteruit gegaan zijn.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 14:38

Ik lees op het weblog van Ayaan in een brief van Ayaan:"Het gaat hier echter om feiten die de minister (Verdonk) niet bekend konden zijn en ik heb er volledig begrip voor dat zij heeft gehandeld zoals zij heeft gedaan. Ik betreur het dat ik haar met mijn mededeling op het verkeerde been heb gezet.".

Dat komt dan uit de brief die ze onder druk zou hebben getekend... (in hoeverre kan je zo iemand in nederland nog echt onder druk zetten?)

Volgens mij maakte de andere politici er een groter probleem van dan Ayaan zelf...?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 14:47

Tsja Cer, dit was hun kans! Haha!

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 14:50

Hebben ze zich daar echt zo populair mee gemaakt? Ik vond het maar een stelletje viswijven tijdens die 'debatten'.... Haha!
Wel interessante tv trouwens Tong uitsteken

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 14:51

faye schreef:
Tsja Cer, dit was hun kans! Haha!

Wederom brul je maar wat voor je mond komt, niet HUNNIE, maar de advocaat van Ayaan had aangegeven dat deze tekst onder dwang tot stand gekomen was.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 14:52

Ik geloof dat een aantal mensen (hunnie?) deze zaak wel aangrepen hebben om het kabinet te laten vallen, onder andere die schreeuwlelijk Halsema....

Advocaten? Die worden toch opgeleid om de boel om te draaien? Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 14:55

Sarabande wat is hunnie? Clown

Cer, idd!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 15:10

faye schreef:
Tsja Cer, dit was hun kans! Haha! Sarabande wat is hunnie..................

Die dus Clown

Ach of Bos nu gluipert of Femke schreeuwlelijk (ik vind eigenlijk dat ze altijd heel beschaaft praat) genoemd wordt, we zullen wel zien wie er aan de macht gaat komen.
Igg niet meer Balkie gelukkig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 15:13

Kun je ook al in de toekomst kijken dan?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 15:15

@Sarabande: Dan lees je de tekst verkeerd..
Die 'hun' slaat op de mensen die het kabinet wilde laten vallen (in mijn verhaal andere politici), niet op de mensen die beweerd zouden hebben dat ze een brief onder dwang getekend zou hebben (in jouw verhaal de advocaat).

Het stond er waarschijnlijk niet helemaal duidelijk..

Femke trok flink van leer in de kwestie Ayaan, en dan kijk ik niet eens zo heel veel TV, maar die paar minuutjes vond ik wel weer genoeg...

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 15:17

faye schreef:

Nee maar hij heeft al eerder aangegeven alleen als MP terug te komen en de CDA wordt vast niet de grootste partij.

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 15:19

Ik heb geen zin om het hele forum door te lezen Bloos , maar kunnen we nu gaan stemmen want ze zijn een beetje vaag op tv.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 15:23

sarabande schreef:
faye schreef:

Nee dat heeft hij niet hij had het verhaal in eerste instantie niet zo duidelijk vertelt.
Dat doet hij wel, maar nu blijft rechts heel ongenuanceerd roepen dat hij alles van alle oudjes wil afpakken, terwijl die er onder dit kabinet alleen maar op achteruit gegaan zijn.

Zowel CDA als VVD waren voor de verkiezingen duidelijk over wat ze wilden gaan doen. Het grote verschil met de meeste politici is dat ze ook gedaan hebben wat ze vantevoren gezegd hebben. Je kan het hun niet kwalijk nemen dat veel kiezers vonden dat er wat moest gebeuren en pas begonnen te klagen toen ze ontdekten dat dit soort maatregelen ook effect op hun eigen portemonnee hadden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 15:27

sarabande schreef:
faye schreef:

Nee maar hij heeft al eerder aangegeven alleen als MP terug te komen en de CDA wordt vast niet de grootste partij.

Dat weet je niet. We kunnen alleen afwachten Haha!

Jaila

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 15:30

Dat is nog niet zeker, dat ligt aan de koningin, die haar raadslieden weer raadpleegt, en dan gaan ze kijken of dit kabinet nog de begroting mag opmaken, en nog bepaalde beslissingen mogen gaan nemen als minderheidskabinet, als ze daartoe besluiten zullen de nieuwe verkeizingen waarschijnlijk in december zijn, en valt het anders uit dan zullen de nieuwe verkiezingen waarschijnlijk september/oktober zijn.

Ook zullen alle fractieleden van alle partijen gehoord worden wat zij willen. Ik geloof dat de meerderheid is voor vervroegde verkiezingen en geen begroting meer door dit kabinet.

Het ligt er dus helemaal aan hoe er beslist gaat worden.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 15:32

CDA, VVD en LPF en daarmee een meerderheid in de kamer zijn voor een rompkabinet dat missionair door kan gaan met een begroting voor volgend jaar.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 16:24

Karl66 schreef:
CDA, VVD en LPF en daarmee een meerderheid in de kamer zijn voor een rompkabinet dat missionair door kan gaan met een begroting voor volgend jaar.

En zeker met dit soort dingen vind ik het jammer dat er niet naar het volk geluisterd wordt Clown

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 16:32

Mooi voor ze Vork

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 17:48

Cer schreef:
@Sarabande: Dan lees je de tekst verkeerd..
Die 'hun' slaat op de mensen die het kabinet wilde laten vallen (in mijn verhaal andere politici), niet op de mensen die beweerd zouden hebben dat ze een brief onder dwang getekend zou hebben (in jouw verhaal de advocaat).

Het stond er waarschijnlijk niet helemaal duidelijk..

Femke trok flink van leer in de kwestie Ayaan, en dan kijk ik niet eens zo heel veel TV, maar die paar minuutjes vond ik wel weer genoeg...

Ik vraag me af wie je nou met 'hun' bedoelt? De oppositie? Die hebben er uiteindelijk niet voor gezorgd dat het kabinet viel hoor. Dat was D66 en dat was imo niet met voorbedachten rade, maar het kon op een gegeven moment niet anders. Helemaal niet nadat Balkenende per ongeluk zei dat Ayaan de brief had moeten tekenen in het belang van Verdonk.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 18:15

Quellian schreef:
Karl66 schreef:

En zeker met dit soort dingen vind ik het jammer dat er niet naar het volk geluisterd wordt Clown

Inderdaad. Ik krijg echt koude rillingen bij het vooruitzicht van een combi van CDA, VVD en LPF.
Wanneer een kabinet is gevallen moeten er zeer spoedig verkiezingen komen. De mening van Beatrix is naar mijn idee niet nodig. Maar ik ben dan ook geen voorstander van het koningshuis Haha!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 18:44

Karl66 schreef:

Lijkt me heel verstandig, heb je kans dat links toch nog flink wint volgend jaar Haha! .

Hemeltje hebben ze dan niets geleerd van het eerste jaartje met de LPF Scheve mond

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 18:47

sarabande schreef:
Hemeltje hebben ze dan niets geleerd van het eerste jaartje met de LPF Scheve mond

CDA dramt graag door.

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 18:53

Jeetje mina, samen met de LPF?!? Wordt dat serieus overwogen? Scheve mond

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 19:00

Mogen ze dat echt doen??
Ik vond het al een schande dat de PvdA met zo goed als hetzelfde aantal zetels in de oppositie moest gaan zitten, maar de LPF in de coalitie.. Scheve mond Scheve mond