Luikse meisjes allebei dood gevonden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Micha_

Re: Luikse meisjes allebei dood gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 13:05

Nou het nieuws is op ik hoop dat er iets van de 2 meisjes op komt

NF_Daphne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 13:06

en inderdaad nog iets vergeten! de dader moet gecastreerd worden zonder verdoving,en hij moet zelf eens mishandeld worden! zo erg dat hij een langzame pijnlijke dood heeft!!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 13:08

Nu zeggen ze dus dat ze waarschijnlijk gewurgd zijn, aangezien de nek gebroken was, verschrikkelijk. De seksuele mishandeling is weer aangehaald.

Rukaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 13:08

Ik heb het nieuws ook aan staan. Hoop echt dat het snel wordt opgelost en dat de daadwerkelijke moordenaar streng berecht wordt.
Gatverdamme, wat een zieke geest heeft die vent!

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 13:09

Hmm bij ons is het niet op het nieuws alleen van het debat Scheve mond

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 13:11

Ik hoop wel dat die Abdallah de dader is, want stel van niet, dan hebben ze geen enkele verdachte en loopt die kerel nog vrij rond. Ook hoop ik dat als hij het niet geweest is, ze toch duidelijk bewijs hebben van niet zodat ze hem niet veroordelen terwijl die het niet gedaan heeft. Dan zou ook de echte dader nog rondlopen...

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 13:12

Wat hebben ze op het nieuws allemaal gezegt ?

Rukaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 13:13

Ja inderdaad, nog niets over de meisjes... Alleen maar over politiek en kpn enzo. Gelukkig is er bokt Lachen

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 13:17

Nathalie is gevonden met haar broekje omlaag. Daarom is het zo goed als zeker dat ze seksueel misbruikt is.
Arme kinderen, wat zullen ze geleden hebben...

stalleke

Ik heb vanaf het begin af aan al het gevoel dat die abdallah de dader is. Zeker na het lezen van dat stukje op de vorige pagina kan hij er toch bijna niet meer onderuit!

_Micha_

OMG Bloos! die hebben niet de snelle meest pijnloze dood gehad

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 13:19

Rukaro schreef:
Ja inderdaad, nog niets over de meisjes... Alleen maar over politiek en kpn enzo. Gelukkig is er bokt Lachen

Ja dat vind ik ook vreemd, dat debat kan me gestolen worden...

Gisteren was bij Hart van Nederland trouwens ook een stukje over twee jongentjes in Drente die bijna ontvoerd waren door twee Belgisch sprekende mannen.. Ze konden zich losrukken.. Echt eng vind ik dat!!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 13:21

Ik heb ook zoiets gehoord, maar dan van 2 Nederlanders in een cabrio die een fietsende jongen hadden klemgereden, maar die kon ontsnappen. Een andere jongen wilden ze meenemen, kon ook ontsnappen...

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 13:22

Tieneke schreef:
Ik heb ook zoiets gehoord, maar dan van 2 Nederlanders in een cabrio die een fietsende jongen hadden klemgereden, maar die kon ontsnappen. Een andere jongen wilden ze meenemen, kon ook ontsnappen...

Mmm, dat van die jongen op die fiets klopt.. De andere kon ontsnappen omdat hij een blouse aan had, waarvan de knopen los zaten, en hij die dus uit kon doen.. en zo kon ontsnappen..

oudehinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 13:23

Ik snap niet dat je als moeders zijnde in het cafe kunt gaan zitten en drinken terwijl je je kinderen gewoon laat buiten spelen ja gaat toch wel even een keertje kijken.
las het vanmorgen in de krant dat alle 2 de meisjes zijn gevonden op een paar 100 meter van elkaar af.
afschuwlijk is dit gewoon.
moeders mag er kapot van wezen maar vraag mij af weet ze er soms meer van!
wie zegt dat die man wat nu vast zit het gedaan heeft als je in zo'n buurt woont en je hebt al een naam dan ben je meteen hoofdverdachte.
vind het heel erg dat allebei de meisjes vermoord zijn had gehoopt dat ze levendig werden terug gevonden en niet vermoord en in staat van ontbinding.
of ze seksueek misbruikt zijn dat maakt alleen de zaak nog maar erger.
die man of vrouw wat wie het ook gedaan heeft die zouden ze eigenlijk de doodstraf moeten geven.

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 13:26

Ik vind de doodstraf veel te licht in zulke gevallen.. dan is iemand er in 1x vanaf.. en merkt er vervolgens niks meer van.. Laat iemand maar rustig, zoals hier eerder werd geopperd, in een strafkamp werken a la tweede wereldoorlog.. en castreren zonder verdoving..!!!

Rukaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 13:40

Dat is inderdaad het grote nadeel van de doodstraf. Maar ja, aangezien marteling helaas niet mag, moet je toch maar gaan afwegen wat het beste is voor de maatschappij is. Bij een gevangenisstraf blijf je de kans houden dat de dader ooit weer op vrije voeten komt, bij de doodstraf is dat tenminste uitgesloten. Dan vind ik het toch jammer dat de doodstraf is afgeschaft.

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 13:43

Dat is het enige voordeel van de doodstraf Rukaro.. daar heb je gelijk in.. !

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 13:47

Dat van die 2 jongetjes in Drenthe heb ik ook gehoord inderdaad!

Ik heb net het nieuws niet gezien, maar ik vind het echt zo erg voor die kindjes... Scheve mond

Tieneke schreef:
Ik weet het niet wie de vader van wie is, het is allemaal zo vaag en vreemd... Ze spreken altijd over 'de stiefzusjes' maar ook altijd over 'de vader van Nathalie' en 'de vader van Stacy'...

In het AD staat een duidelijk plaatje mbt de familiebanden Ja
Nu snap ik het eindelijk ook een beetje.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 13:49

Tieneke schreef:
Nathalie is gevonden met haar broekje omlaag. Daarom is het zo goed als zeker dat ze seksueel misbruikt is.
Arme kinderen, wat zullen ze geleden hebben...

Daar mag je heel zeker van zijn, dat ze alletwee misbruikt zijn. Ik kan me geen enkele andere reden indenken om twee meisjes te ontvoeren. Dat zullen ze niet doen om hun het huis te laten poetsen en gewoon vermoorden zonder iets te doen lijkt me ook al gek. Die arme meisjes zullen flink geleden hebben.

Ik hoop van harte dat die man die ze nu vast hebben de dader is. Dan hebben ze hem tenminste, want als hij onschuldig is dan loopt de echte dader hier ergens rond en die vinden ze dan misschien wel nooit meer, of nadat er nog meer slachtoffers zijn gevallen...

En voor mij mag de dader enorm zwaar gestraft worden. Ik kan vaak heel veel begrip opbrengen voor mensen hun daden, meestal weet ik wel dat de achtergrond van de dader een hele hoop meespeelt in wat ze gedaan hebben. Maar het verkrachten en vermoorden van 2 kleine meisjes, daar kan zelfs ik bijna geen excuses voor vinden. Voor mij mag hij de zwaarste straf krijgen die een mens kan krijgen, helaas zullen ze die nooit uitvoeren. En dat is niet de doodstraf, dat is niet chemisch castreren of mishandelen of martelen...de zwaarste straf die je een mens kan geven is volledige isolatie. Zet hem in een donkere cel zonder licht, met enkel een matras om te slapen, een wastafel, douche en toilet, met kale muren, en een schuifje waar het eten langsmoet. Een paar keer per dag het licht aan voor zijn eten en zijn toilet, en voor de rest in het pikkedonker. Dat is het ergste wat je iemand kan aandoen, probeer zelf maar eens 24 uur vol te houden in een donker kotje zonder ook maar iets, dan smeek je om gewoon gecastreerd te worden.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-06 13:56

Luikse verdachte langer vast

Uitgegeven: 29 juni 2006 13:11
Laatst gewijzigd: 29 juni 2006 13:42
LUIK/BRUSSEL - De rechters menen dat er voldoende aanwijzingen zijn voor zijn schuld: Abdallah was vlakbij toen de meisjes voor het laatst zijn gezien, zijn cocaïnegebruik die avond en zijn verdwijning daarna. Dat hij geen alibi heeft en zijn uiterlijk compleet veranderde toen de politie hem zocht, pleit ook tegen hem.

De verdachte heeft bovendien schrammen op zijn lichaam. Abdallah verklaarde dat de krassen ontstonden toen hij het huis van zijn vriendin probeerde binnen te komen. Maar de politie vermoedt dat de schrammen ook kunnen zijn ontstaan door bramenstruiken vlakbij de spoorlijn waar de lijkjes zijn gevonden.

Een echt bewijs tegen Abdallah ontbreekt echter nog. De politie zoekt naarstig naar DNA-sporen op de lijkjes van de meisjes. Dat valt echter niet mee, waarschuwde een DNA-expert van de Universiteit. DNA-sporen kunnen zijn aangetast omdat de lichaampjes twee weken in een warm en vochtig riool hebben gelegen.

De advocaat van Abdallah had beroep aangetekend tegen de verlenging, maar dat is afgewezen.

Laatste groet

De naaste familie heeft donderdag een laatste groet gebracht aan Stacy en Nathalie. Ze konden hen bezoeken in het Luikse Instituut voor Forensische Geneeskunde waar de autopsie werd uitgevoerd. De ouders gingen daarna op bezoek bij de hoofdofficier van justitie Anne Bourguignont. Het resultaat van de autopsie is nog niet bekendgemaakt, maar een ongeluk wordt vrijwel uitgesloten.

Seksueel misbruik ligt eveneens voor de hand, aldus bronnen bij het onderzoek. Het oudste meisje, de tienjarige Nathalie, is gevonden met een afgezakte broek en een verschoven slipje.

In de Luikse wijk waar de meisjes woonden, heeft de ontdekking van de lichamen een golf van medeleven op gang gebracht. Honderden knuffelberen, foto's, ballonnen en bloemen liggen rond de spoorbaan en rioolput, waar de lijkjes woensdag zijn gevonden.

Naar verluid besteedt de Luikse politie voorlopig weinig aandacht aan de anonieme vindplaatsbriefjes die al dinsdag vanuit Rotterdam naar De Telegraaf waren gestuurd. De aangeduide plaats ligt daarvoor te ver van de werkelijke plaats, aldus de Vlaamse omroep VRT.

www.nu.nl

Jemig, als die meiden hun nek hebben gebroken door wurging.. wat een leed Scheve mond

Ik word hier spontaan misselijk van Scheve mond

Die krassen en die gedaanteverwisseling vind ik erg verdacht...

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 13:58

Citaat:
LUIK/BRUSSEL - De rechters menen dat er voldoende aanwijzingen zijn voor zijn schuld: Abdallah was vlakbij toen de meisjes voor het laatst zijn gezien, zijn cocaïnegebruik die avond en zijn verdwijning daarna. Dat hij geen alibi heeft en zijn uiterlijk compleet veranderde toen de politie hem zocht, pleit ook tegen hem.

De verdachte heeft bovendien schrammen op zijn lichaam. Abdallah verklaarde dat de krassen ontstonden toen hij het huis van zijn vriendin probeerde binnen te komen. Maar de politie vermoedt dat de schrammen ook kunnen zijn ontstaan door bramenstruiken vlakbij de spoorlijn waar de lijkjes zijn gevonden.

Een echt bewijs tegen Abdallah ontbreekt echter nog. De politie zoekt naarstig naar DNA-sporen op de lijkjes van de meisjes. Dat valt echter niet mee, waarschuwde een DNA-expert van de Universiteit. DNA-sporen kunnen zijn aangetast omdat de lichaampjes twee weken in een warm en vochtig riool hebben gelegen.
De advocaat van Abdallah had beroep aangetekend tegen de verlenging, maar dat is afgewezen.

Laatste groet

De naaste familie heeft donderdag een laatste groet gebracht aan Stacy en Nathalie. Ze konden hen bezoeken in het Luikse Instituut voor Forensische Geneeskunde waar de autopsie werd uitgevoerd. De ouders gingen daarna op bezoek bij de hoofdofficier van justitie Anne Bourguignont. Het resultaat van de autopsie is nog niet bekendgemaakt, maar een ongeluk wordt vrijwel uitgesloten.

Seksueel misbruik ligt eveneens voor de hand, aldus bronnen bij het onderzoek. Het oudste meisje, de tienjarige Nathalie, is gevonden met een afgezakte broek en een verschoven slipje.

In de Luikse wijk waar de meisjes woonden, heeft de ontdekking van de lichamen een golf van medeleven op gang gebracht. Honderden knuffelberen, foto's, ballonnen en bloemen liggen rond de spoorbaan en rioolput, waar de lijkjes woensdag zijn gevonden.

Naar verluid besteedt de Luikse politie voorlopig weinig aandacht aan de anonieme vindplaatsbriefjes die al dinsdag vanuit Rotterdam naar De Telegraaf waren gestuurd. De aangeduide plaats ligt daarvoor te ver van de werkelijke plaats, aldus de Vlaamse omroep VRT.

ZIE OOK:

Ik hoop dat ze het snel kunnen vinden via DNA...!!

Mango_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 13:59

Arme kinderen. Heb het hele topic al doorgelezen. Zijn ze ontvoerd, misbruikt en ze hebben ook geen pijnloze/snelle dood gehad.

Laat ze alsjeblieft de dader nu vasthebben, ze weten anders ook niet wie het zou kunnen zijn. Als ik dat bericht op de vorige bladzijde lees, denk ik zelf dat ze nu wel de goede hebben. Verschrikkelijk. Scheve mond

En inderdaad xKatleentjex isoleren die vent!

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 14:02

Maar die moeder snap ik ook niet, wie laat ze kinderen nou alleen op een plein 's avonds..
Dat neemt neit weg, dat dit natuurlijk te erg voor woorden is.....

merrietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 14:11

ze hebben alle twee de meisjes dood gevonden Boos! Verdrietig dat iemand dat kan doen he Boos!