ShirleyA schreef:Dommerik:
regel 1 van de regels op bokt:
Citaat:Keiharde regels
1. Het is absoluut verboden andere personen - zowel Bokkers als niet-Bokkers - opzettelijk te kwetsen en/of uit te schelden.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ShirleyA schreef:Dommerik:
Citaat:Keiharde regels
1. Het is absoluut verboden andere personen - zowel Bokkers als niet-Bokkers - opzettelijk te kwetsen en/of uit te schelden.
Charos schreef:Maar jij zegt je hond nog te vertrouwen als hij je zoontje dood bijt, dat vind ik onbegrijpelijk.
slimmerik schreef:Oprtalj schreef:
Je weet niet of dat wel de reden was waarom de hond het heeft gedaan. De kans dat een hond zoiets nog eens doet hangt, buiten de voorzorgsmaatregelen die de mensen treffen, samen met de reden waarom de hond het deed.
Natuurlijk is het niet altijd mogelijk om de reden te achterhalen en kun je je afvragen of je met het in leven laten van een dergelijke hond een aanvaardbaar risico neemt, maar het is in mijn ogen niet per definitie zo dat een hond die dit eenmaal heeft gedaan, het vaker zal gaan doen.
Jij vind dus een kinderleven een aanvaardbaar risico??
Dus jij zou zeggen: ach laten we het uitproberen......okee na een half jaar gebeurt het weer en dan??? Wel doodspuiten???? Of ga je dan voor 3 keer is scheepsrecht???
Of heb ik je nu verkeerd begrepen?? (please ik hoop het)
slimmerik schreef:ShirleyA schreef:Dommerik:
regel 1 van de regels op bokt:Citaat:Keiharde regels
slimmerik schreef:@ShirleyA:
En ook jij bent kwetsend genoeg geweest. En ook ik ben moeder en heb daar grote moeite mee. Dat iemand willens en wetens een moordende hond zonder meer in haar huis zou nemen bij haar kind. Want dat is wat je beweerde.
En "dommerik" is wel degelijk schelden. Mij terug op mijn plek zetten is niet aan jou. Doe dat maar bij je hond.
slimmerik schreef:@ Oprtalj: gelukkig !!!
ShirleyA schreef:. Je weet niet wat er vooraf ging aan de daad van de hond, die is wel belangrijk omdat ik denk dat een hond niet zomaar een baby dood bijt...
ShirleyA schreef:Ik heb nergens gezecht dat ik zondermeer zo'n hond in huis zou nemen, sterker nog ik heb helemaal niet gezecht zo'n hond te nemen. Ik heb ja geantwoord op de vraag of ik zo'n hond ooit nog met kinderen zou vertrouwen. Dat is heel iets anders.
slimmerik schreef:Dat is heel wat anders??? Je waagt er wel andere kinderen aan behalve dat van je zelf ??
irene85 schreef:jeetje verschrikkelijk voor de ouders.. en dan in eerste instantie ook nog vervolgd worden alsof je het expres hebt gedaan!
Charos schreef:Natuurlijk is het rot, ook je hond in laten slapen, maar zou jij deze hond ooit nog vertrouwen met kinderen?
faye schreef:ShirleyA schreef:. Je weet niet wat er vooraf ging aan de daad van de hond, die is wel belangrijk omdat ik denk dat een hond niet zomaar een baby dood bijt...
Wat zou een 8 dagen oude baby nou in godsnaam gedaan kunnen hebben waardoor die hond de actie onderneemt dat kind uit de wieg te trekken en te killen.
Heel terecht dat die hond is afgemaakt!
ShirleyA schreef:[ Je kan nl erg veel met een hond, ze hebben een karakter dat graag anderen behaagd.
[/quote]
Oprtalj schreef:ShirleyA schreef:[ Je kan nl erg veel met een hond, ze hebben een karakter dat graag anderen behaagd.
[/quote]
De zogenaamde 'will to please' is erg omstreden. Als een hond braaf doet wat je aan hem vraagt, doet hij dat dan omdat hij jou graag een plezier wil doen of heeft hij andere redenen? Ik geloof er zelf niks van dat als ik iets van mijn hond vraag, mijn hond bij zichzelf denkt: ach kom, ik vind er wel geen moer aan, maar laat ik m'n vrouwtje eens een plezier doen. Ik geloof veel meer dat mijn hond het dan doet omdat hij het toevallig zelf ook leuk vindt om te doen, of omdat hij hoopt dat ik hem ervoor zal belonen. De drijfveer van de hond is dus m.i. niet de wens een ander te behagen, maar de wens om zichzelf te behagen.
slimmerik schreef:
En een hond de rest van zijn leven een muilkorf op.....echt errug diervriendelijk. Daar heeft ie dus wel om gevraagd??
slimmerik schreef:ShirleyA schreef:Dommerik:
regel 1 van de regels op bokt:Citaat:Keiharde regels
jentel schreef:Een hekje bovenaan de trap en de hond beneden is bv een kleine moeite.
Desiree schreef:Wat het verhaal van de husky in dit geval is geweest zullen we echter nooit weten. Alleen de ouders hebben verhaal kunnen doen, de hond niet en de baby ook niet.