Ouders doodgebeten baby niet vervolgd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

slimmerik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 21:16

ShirleyA schreef:
Dommerik:

regel 1 van de regels op bokt:

Citaat:
Keiharde regels
1. Het is absoluut verboden andere personen - zowel Bokkers als niet-Bokkers - opzettelijk te kwetsen en/of uit te schelden.

ShirleyA

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 21:18

Charos schreef:
Maar jij zegt je hond nog te vertrouwen als hij je zoontje dood bijt, dat vind ik onbegrijpelijk.

Ik weet niet of ik de hond die mijn kind dood zou bijten nog durf te vertrouwen maar een ander ander zou dat dat wel kunnen. Ik zou zo'n hond niet snel in huis nemen met mijn eigen kind. Maar hij zou van mij niet meteen maar afgemaakt moeten worden.

Grote_Beer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 21:20

slimmerik schreef:
Oprtalj schreef:

Je weet niet of dat wel de reden was waarom de hond het heeft gedaan. De kans dat een hond zoiets nog eens doet hangt, buiten de voorzorgsmaatregelen die de mensen treffen, samen met de reden waarom de hond het deed.
Natuurlijk is het niet altijd mogelijk om de reden te achterhalen en kun je je afvragen of je met het in leven laten van een dergelijke hond een aanvaardbaar risico neemt, maar het is in mijn ogen niet per definitie zo dat een hond die dit eenmaal heeft gedaan, het vaker zal gaan doen.

Jij vind dus een kinderleven een aanvaardbaar risico??
Dus jij zou zeggen: ach laten we het uitproberen......okee na een half jaar gebeurt het weer en dan??? Wel doodspuiten???? Of ga je dan voor 3 keer is scheepsrecht???

Of heb ik je nu verkeerd begrepen?? (please ik hoop het)

Ja, jij hebt mij inderdaad helemaal verkeerd begrepen.

slimmerik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 21:21

@ Oprtalj: gelukkig !!!

ShirleyA

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 21:22

slimmerik schreef:
ShirleyA schreef:
Dommerik:

Citaat:
Keiharde regels
1. Het is absoluut verboden andere personen - zowel Bokkers als niet-Bokkers - opzettelijk te kwetsen en/of uit te schelden.

Was de volgende sneer niet van jou?

Mijn indruk is dat het welzijn van je zoontje je koud laat....
Ik zou zeggen ga naar het asiel probleem gevallen genoeg....

En laat je zoontje jouw reactie a.u.b. later nooit lezen. Hij zou je het terecht heel erg kwalijk nemen vermoed ik.

Dat noem jij niet opzettelijk kwetsen??????????????? Mijn hemel kind een moeder aanvallen op haar moederschap: heeeeeel kwetsend! Denk even na voordat je dingen roept! En de naam Dommerik heb ik je al uitgelgd: dat komt om dat je zo trots ben op je naam en ik jouw opmerkingen naar anderen vaak erg dom vind overkomen. Het was geen schelden maar je evne terug op je plek zetten. Ik denk dat je nu kwetsend genoeg bent geweest!

slimmerik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 21:29

@ShirleyA:
En ook jij bent kwetsend genoeg geweest. En ook ik ben moeder en heb daar grote moeite mee. Dat iemand willens en wetens een moordende hond zonder meer in haar huis zou nemen bij haar kind. Want dat is wat je beweerde.

En "dommerik" is wel degelijk schelden. Mij terug op mijn plek zetten is niet aan jou. Doe dat maar bij je hond.

ShirleyA

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 21:35

slimmerik schreef:
@ShirleyA:
En ook jij bent kwetsend genoeg geweest. En ook ik ben moeder en heb daar grote moeite mee. Dat iemand willens en wetens een moordende hond zonder meer in haar huis zou nemen bij haar kind. Want dat is wat je beweerde.

En "dommerik" is wel degelijk schelden. Mij terug op mijn plek zetten is niet aan jou. Doe dat maar bij je hond.

Eerst goed lezen wat mensen melden maar dat valt jou vaker moeilijk heb ik gezien. Ik heb nergens gezecht dat ik zondermeer zo'n hond in huis zou nemen, sterker nog ik heb helemaal niet gezecht zo'n hond te nemen. Ik heb ja geantwoord op de vraag of ik zo'n hond ooit nog met kinderen zou vertrouwen. Dat is heel iets anders. Ik neem aan dat de opmerking: en heb daar grote moeite mee niet over t feit gaat dat je ook moeder bent, want hstaat in 1 zin en het klinkt wat raar.... En jou terug zetten op je plek is wel aan mij als je mijn moedergevoel in twijvel trekt! En ik heb nu genoeg van jouw doom houding en laat me niet verlagen tot jouw niveau, dus ik neem afstand van jouw uitspraken.

Grote_Beer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 21:54

slimmerik schreef:
@ Oprtalj: gelukkig !!!

Misschien een beetje beter lezen wat er nu werkelijk staat? En het plaatsen in de juiste context, namelijk als reactie op hetgeen Welshcobfan schreef.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 22:19

ShirleyA schreef:
. Je weet niet wat er vooraf ging aan de daad van de hond, die is wel belangrijk omdat ik denk dat een hond niet zomaar een baby dood bijt...

Wat zou een 8 dagen oude baby nou in godsnaam gedaan kunnen hebben waardoor die hond de actie onderneemt dat kind uit de wieg te trekken en te killen.
Heel terecht dat die hond is afgemaakt!

slimmerik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 22:23

ShirleyA schreef:
Ik heb nergens gezecht dat ik zondermeer zo'n hond in huis zou nemen, sterker nog ik heb helemaal niet gezecht zo'n hond te nemen. Ik heb ja geantwoord op de vraag of ik zo'n hond ooit nog met kinderen zou vertrouwen. Dat is heel iets anders.

Dat is heel wat anders??? Je waagt er wel andere kinderen aan behalve dat van je zelf ??

irene85

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 22:27

jeetje verschrikkelijk voor de ouders.. en dan in eerste instantie ook nog vervolgd worden alsof je het expres hebt gedaan!

ShirleyA

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 22:45

slimmerik schreef:
Dat is heel wat anders??? Je waagt er wel andere kinderen aan behalve dat van je zelf ??

[/quote]

Als je echt zo dom bent om te snappen wat ik schrijf is t jammer voor je! Ik ben nu klaar met je!

Grote_Beer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 22:48

irene85 schreef:
jeetje verschrikkelijk voor de ouders.. en dan in eerste instantie ook nog vervolgd worden alsof je het expres hebt gedaan!

Ze zijn niet vervolgd. Als een kind een onnatuurlijke dood sterft dan is justitie verplicht te onderzoeken wat er is gebeurd. N.a.v. de uitkomsten van dat onderzoek wordt beslist of iemand wordt vervolgd of niet. En dat is in dit geval dus niet zo. Zo'n onderzoek kan natuurlijk ook extra pijnlijk zijn voor de nabestaanden, maar het is in mijn ogen wel heel terecht dat het gebeurt. Er zijn immers genoeg gevallen bekend waarin mensen hun eigen kinderen iets aan bleken te hebben gedaan.

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 22:48

Charos schreef:
Natuurlijk is het rot, ook je hond in laten slapen, maar zou jij deze hond ooit nog vertrouwen met kinderen?

Nee, maar ik vertrouw geen enkel dier voor 100% met een klein kindje, zeker niet wanneer dat net in het gezin is.

Ik heb zelf geen honden, alleen twee katten, en ik kan het moment gewoon afwachten waarop mijn baby gaat proberen een kattestaart te pakken of die mooie groene glimoogjes uit te pulken - en dan geeft de kat een flinke haal terug. Voor zover het te vermijden is, mogen de katten ook absoluut niet zonder toezicht bij de baby komen. Ik weet van een van de poezen dat ze levensgevaarlijk is wanneer ze een muziekje hoort als een GSM ringtone, een muziekkaart of bijv. het muziekje in een babyspeeltje. Dan zou ze mijn baby wat aan kunnen doen - ze schrikt immers zelfs niet terug om mij in haar paniek aan te vallen.

Ik zou het echter ook niet over mijn hart kunnen verkrijgen om een huisdier af te laten maken vanwege het volgen van zijn instinct. Ik zou die naar kennissen brengen zonder kinderen.

De hond heeft imo geen moord gepleegd. Het plegen van moorden is mensenwerk, een dier denkt niet bewust na over het vermoorden van een baby, hij volgt zijn instinct.

ShirleyA

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 22:51

faye schreef:
ShirleyA schreef:
. Je weet niet wat er vooraf ging aan de daad van de hond, die is wel belangrijk omdat ik denk dat een hond niet zomaar een baby dood bijt...

Wat zou een 8 dagen oude baby nou in godsnaam gedaan kunnen hebben waardoor die hond de actie onderneemt dat kind uit de wieg te trekken en te killen.
Heel terecht dat die hond is afgemaakt!

Ik weet dus niet wat er gebeurd is....
maar ik ken een verhaal van ouders die hun hond een pop gaven waar de hond mee kon spelen en ze deden daar trek-spelletjes mee. Toen ze later een baby hadden wist de hond t verschil niet.... Heel droef! De ouders hebben t niet slim gedaan wat ze niet schuldigmaakt, maar de hond kan er opok niets aan doen! Of je dat gedrag er nog uit krijgt weet ik niet.
Misschien heeft de baby wel onbewust aan de hond getrokken en heeft de hond wel gewaarschuwd wat de baby natuurlijk niet begreep en heeft de hond toen gebeten..... Maar het zijn en blijven gissingen. Ik denk dat honden experts daar meer van/over weten en als zij zeggen dat zo'n hond niet dood hoeft geloof ik dat. Je kan nl erg veel met een hond, ze hebben een karakter dat graag anderen behaagd.

Grote_Beer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 23:05

ShirleyA schreef:
[ Je kan nl erg veel met een hond, ze hebben een karakter dat graag anderen behaagd.
[/quote]

De zogenaamde 'will to please' is erg omstreden. Als een hond braaf doet wat je aan hem vraagt, doet hij dat dan omdat hij jou graag een plezier wil doen of heeft hij andere redenen? Ik geloof er zelf niks van dat als ik iets van mijn hond vraag, mijn hond bij zichzelf denkt: ach kom, ik vind er wel geen moer aan, maar laat ik m'n vrouwtje eens een plezier doen. Ik geloof veel meer dat mijn hond het dan doet omdat hij het toevallig zelf ook leuk vindt om te doen, of omdat hij hoopt dat ik hem ervoor zal belonen. De drijfveer van de hond is dus m.i. niet de wens een ander te behagen, maar de wens om zichzelf te behagen.

Just_in_time

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 23:06

Dat de hond is afgemaakt lijkt mij onterecht, hij had zoiets nog niet eerder gedaan, als mijn hond het had gedaan had ik 'r ook niet laten afmaken, dan ben je in principe 2 kinderen kwijt...
Tuurlijk zou ik wel heeeel erg kwaad op d'r worden das dan nog zacht uitgedrukt, maar haar aflaten maken nee dat echt niet, niet als ze verder geen gedragsstornissen vertoond.
en een husky is best nauwverband met de wolf, dus ja daar zit dat instinct sterker in...
als een puppy gedragsstornissen vertoont wordt het afgemaakt, misschien zag hij dat ook bij de baby, niet dat die baby dan ook echt wat gemankeerd heeft, maar zo ziet die hond dat.

ShirleyA

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 23:16

Oprtalj schreef:
ShirleyA schreef:
[ Je kan nl erg veel met een hond, ze hebben een karakter dat graag anderen behaagd.
[/quote]

De zogenaamde 'will to please' is erg omstreden. Als een hond braaf doet wat je aan hem vraagt, doet hij dat dan omdat hij jou graag een plezier wil doen of heeft hij andere redenen? Ik geloof er zelf niks van dat als ik iets van mijn hond vraag, mijn hond bij zichzelf denkt: ach kom, ik vind er wel geen moer aan, maar laat ik m'n vrouwtje eens een plezier doen. Ik geloof veel meer dat mijn hond het dan doet omdat hij het toevallig zelf ook leuk vindt om te doen, of omdat hij hoopt dat ik hem ervoor zal belonen. De drijfveer van de hond is dus m.i. niet de wens een ander te behagen, maar de wens om zichzelf te behagen.

Waar dat de hond waarschijnlijk eerder doet wat je wil om dat hij t fijn vind dat hij een beloning krijgt, al is het een aai. maar dat is bij mensen ook zo. Ook de mens is altijd uit op eigen belang, zelfs als lijkt dat het niet zo is, kom je uiteindelijk uit op t feit dat het toch egoisme is. Maar ik merk wel aan mijn hond bv dat ze het leuk vind om met mij te 'werken', misschien de aandacht of die aai, maar dat geeft niet. Als je een hond vaak beloond maak je iets leuk, als je m afleid van fout gedrag met iets leuks en m beloond kan je m op zo'n manier veel afleren....

PienZ

Re: Ouders doodgebeten baby niet vervolgd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 09:00

Wat vaak met honden is als hun als eerste er zijn en daarna de baby pas kunnen ze jaloers worden. Wat ik wel vaag vind is dat de ouders niets gehoord hebben want de meeste ouders hebben tegenwoordig allemaal een babyfoon naast hun bed staan. Je moet met honden hoe lief ze ook zijn altijd oppassen bij kleine kinderen wij hebben ook 2 honden en ook kleine kinderen en hun mogen nooit alleen met de honden zijn je weet maar nooit hoe lief ze ook voor de kinderen zijn

_Loes_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 09:14

Vreselijk moet dit zijn: je kind kwijt, je hond kwijt. Je vertrouwen in dieren kwijt.

Maar wat ook vreselijk moet zijn:
Al die mensen die denken te weten hoe of wat er is gebeurd. Wat er aan gedaan had moeten worden. En wat vooral niet gedaan had moeten worden.
En dat ze het allemaal zelfs zo goed weten dat ze er nog 'ruzie' over maken ook.
Pffffffffffff wat moet dat allemaal vreselijk zijn.....

Binckydenice

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 09:49

Er zijn hier een aantal mensen die de meningen van andere mensen niet accepteren! Mensen heb een normale discussie op een normale manier, zondar dat kinderachtige gekakel.

Iedereen heeft zijn eigen menier Respect voor dit!

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 14:06

slimmerik schreef:

En een hond de rest van zijn leven een muilkorf op.....echt errug diervriendelijk. Daar heeft ie dus wel om gevraagd??

Als een hond bijt dan is een muilkorf zeer terecht. EN daar leert hij wel mee te leven hoor. Er zijn ergere dingen. AFgemaakt worden bijvoorbeeld.

Wat het verhaal van de husky in dit geval is geweest zullen we echter nooit weten. Alleen de ouders hebben verhaal kunnen doen, de hond niet en de baby ook niet.
\
slimmerik schreef:
ShirleyA schreef:
Dommerik:

Citaat:
Keiharde regels

Wie de bal kaatst he. Gisteren maakte jij Griebels nog voor dommerik uit. Zij het in andere bewoording.
Laatst bijgewerkt door Desiree op 15-06-06 14:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Kidcatlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 14:18

jentel schreef:
Een hekje bovenaan de trap en de hond beneden is bv een kleine moeite.

Inderdaad, dat snap ik ook niet....je zorgt er toch voor dat je hond niet bij je kind kan, alstie slaapt?!

En tis 'knap' werk van die hond om een kind helemaal uit een wiegje te sleuren

Maar al met al is't een heel sneu verhaal....en het blijft inderdaad 'raar'

Kidcatlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 14:20

Desiree schreef:
Wat het verhaal van de husky in dit geval is geweest zullen we echter nooit weten. Alleen de ouders hebben verhaal kunnen doen, de hond niet en de baby ook niet.

Precies....het blijft altijd gissen naar antwoorden, zeker weten kun je toch niet!!

Maar ik ben echt zéér benieuwd hoe het allemaal in elkaar steekt, want krom is het wel.....

Heike
Mede-oprichtster

Re: Ouders doodgebeten baby niet vervolgd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 15:43

Mensen, probeer ontopic te blijven. Ga dus niet op de man/vrouw spelen. En elkaar uitmaken voor wat dan ook. Dat past niet in een zinnige discussie.

Als je boos wordt, ga dan de hond uitlaten oid. En geef pas later een reactie.

Het zou jammer zijn als er een slotje op moet. Ik ga ervan uit dat bokkers zelf zo verstandig kunnen zijn, dat ze een zinnige reactie typen.