Hond bijt baby dood in Gorredijk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fjordnina

Re: Hond bijt baby dood in Gorredijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 14:29

[
Citaat:

Quellian schreef

: Ouders moeten de hele nacht naast het bedje zitten. Snap dat dan Sorane!

Ze kunnen op zijn minst de deur van de kinderkamer dicht doen. Het is algemeen bekend dat honden jaloers kunnen worden als er een kleine geboren wordt, dan let je zelf toch ook op? De hond moet nu boeten voor een menselijke fout.

Zou de deur dicht zijn geweest, had de hond er niet bij gekund en was er dus niks gebeurd.

Heel spijtig voor de ouders, maar dit valt de hond niet aan te rekenen, al doen ze dat wel.

Ups

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 14:31

en daarbij heeft een hond geen vermogen om keuzes te maken....

puccalover

Re:

Ik hoorde het vanochtend op de radio, is echt heel erg dat dit heeft kunnen gebeuren. Veel sterkte voor de ouders want die zijn nu en de baby en hun hond kwijt. Heel veel sterkte gewenst

Anoniem

door_ schreef:
@ Sorane: is dat zo? Wow... krijg toch wel heel veel tips...

Ik dacht dat een babykamer met dichte deur genoeg was....

Pff ga je schamen!!! Jij bent dan wel heel onverantwoordelijk bezig hoor!! Je bent verplicht alle potentiele moordenaars buiten de deur te houden.

@ imaudy

Jouw reactie slaat werkelijk als een tang op een varken. Wat heeft het slachten van dieren door de mens voor consumptie in godsnaam te maken met deze hond?!?!?!

@ Fjordnina
Nog nooit een hond gezien die deuren kan openen zeker!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 14:32

fjordnina schreef:
Ze kunnen op zijn minst de deur van de kinderkamer dicht doen.

Voor de 683e en tevens laatste keer: wáár staat dat de ouders de deur open hebben laten staan?

Wil je dat hier even posten met bronvermelding? Praten we daarna verder.

vuurneon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 14:32

hns schreef:
Welshcobfan schreef:
persoonlijk zou ik het mij overkwam, willen dat die hond afgemaakt word om herhaling te voorkomen.
Want het blijft zelden bij 1 keer...

Ik zou zelf zowiezo nooit een hond nemen omdat ik vaak genoeg ben aangevallen door zo'n dominatie beest die mij niet in huis kon hebben. Dus ik hoop van harte dat mijn broer nooit kinderen krijgt omdat ze de honden als mensen behandelen. (mijn broer moet van de bank af omdat de hond er op wil liggen, 2 honden slapen bij hun in bed, 1 hond eet mee van een bord aan tafel etc) Nee sommige mensen moeten eerst 3 keer nadenken voordat ze hond en kind gaan combineren.

Wat is er mis mee?
Een hond is deel van de famillie dus moet je hem ook zo behandelen.

Je moet hem goed behandelen, maar niet met dezelfde rechten als een mens. het is een hond die zijn ondergeschikte plek moet kennen. Mijn broer is ondergeschikt aan de hond, en daarom is het zo'n kl*te beest die zelf mijn broer bijt als die met zijn vriendin (de echte baas) knuffelt.

Monchou

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 14:34

Dus wat zouden jullie nou doen als je een hond had en in verwachting was Quellian en Door? Misschien moest je hem dan maar meteen laten afmaken ofniet?

_Spooky_

@ Imoudi: dat bedoelde ik dus ook... de hond ziet uit instinct de baby als prooi, dus is DEZE hond niet voldoende gedomesticeerd om als hond bij mensen te leven....

@ iedereen die ropet dat een hond deel uitmaakt van de familie: nee dus.
De hond leeft naast de familie, als huisdier, maar is geen lid van de familie, en maakt dus ook geen deel uit van de rangorde omdat hij lager staat dan iedereen die mens is.

Als je de hond andere signalen geeft, dan zal hij inderdaad gaan vechten om een plaatsje hoger in de rangorde, en is het kind de dupe...

_Spooky_

@ Freialover: heb je het hele topic gelezen? Deze vraag is me al eens gesteld, lees terug en je weet het antwoord....

vuurneon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 14:35

Als ik in het bezit was van een grote woef en ik was zwanger, dan had ik het beestje ergens anders heen gebracht. Ik zou geen onnodige risico's willen lopen als ik per ongeluk vergeet de deur te sluiten of dat ik even niet oplet...

Vanessa24

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 14:35

Hier even het volledige bericht van www.nu.nl

Hond bijt baby dood in Gorredijk

Uitgegeven: 9 juni 2006 10:41
Laatst gewijzigd: 9 juni 2006 12:30

GORREDIJK - Een hond heeft vrijdagochtend een acht dagen oude baby in het Friese Gorredijk doodgebeten. Dat heeft de politie bekendgemaakt. De 28-jarige moeder controleerde rond 04.00 uur thuis de slaapkamer van haar kind. Ze vond daarbij haar dode zoontje.

Volgens de politie is de baby vrijwel zeker door de hond uit de wieg gehaald en doodgebeten. De huskyhond, die bij het gezin hoorde, wordt afgemaakt. De ouders worden door familie en professionele hulpverleners opgevangen.

De husky had, voor zover bij de politie bekend, niet eerder agressief gedrag vertoond. De politie onderzoekt de zaak verder en gaat met de ouders praten over het drama. "Hoe verschrikkelijk het ook is, het is toch een onnatuurlijke dood die we moeten onderzoeken", aldus een zegsman van de politie.

Husky's gelden niet als agressieve honden waarvoor een fokverbod geldt. Dat is bijvoorbeeld sinds 1993 wel het geval voor pitbulls.

Medeleven

De gemeente Opsterland, waar Gorredijk onder valt, betuigde haar medeleven met de familie. Volgens een woordvoerder van de Friese plattelandsgemeente zal burgemeester Sicko Heldoorn op een later moment persoonlijk zijn medeleven aan de familie betuigen. "Hij zal overleggen met de politie wat een geschikt moment is, want de ouders zijn nu natuurlijk in een shock. Het is een groot drama", aldus de woordvoerder

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 14:36

FreiaLover schreef:
Dus wat zouden jullie nou doen als je een hond had en in verwachting was Quellian en Door? Misschien moest je hem dan maar meteen laten afmaken ofniet?

Wie zegt dat?

Ik zou mijn hond leren dat hij net zoveel waard is als het tapijt en dus totáál niet hoeft te denken dat hij in de buurt hoeft te komen van het kind.

Zou mijn hond tóch mijn kind doodbijten, dan knal ik m eigenhandig overhoop ja.

Ben gek op dieren, maar ze moeten niet eng gaan doen. Dan is het héél snel over.

vuurneon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 14:37

@ door: helemaal mee eens! hond niet hetzelfde als jij bent. In een roedel heeft iedereen ook zijnn eigen plek en luisterd men ook naar de baas, waarom dat veranderen zodra het een huisdier is? waarom een dier gelijkwaardig aan je maken en dus baas? dat gaat nooit goed.

Vanessa24

door_ schreef:
@ Imoudi: dat bedoelde ik dus ook... de hond ziet uit instinct de baby als prooi, dus is DEZE hond niet voldoende gedomesticeerd om als hond bij mensen te leven....

@ iedereen die ropet dat een hond deel uitmaakt van de familie: nee dus.
De hond leeft naast de familie, als huisdier, maar is geen lid van de familie, en maakt dus ook geen deel uit van de rangorde omdat hij lager staat dan iedereen die mens is.

Als je de hond andere signalen geeft, dan zal hij inderdaad gaan vechten om een plaatsje hoger in de rangorde, en is het kind de dupe...

Een hond is in mijn ogen wel degelijk een lid van de familie, maar staat als laagste in de rang. Net als dat kinderen onder de ouders staan en niet gelijk aan de ouders.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-06 14:37

Hee, zoveel stond er vanmorgen nog niet bij

Charaz

Re:

Welshcobfan schreef:
Als ik in het bezit was van een grote woef en ik was zwanger, dan had ik het beestje ergens anders heen gebracht. Ik zou geen onnodige risico's willen lopen als ik per ongeluk vergeet de deur te sluiten of dat ik even niet oplet...

En daardoor komt die jaloezie bij honden, kind komt en hond wordt verbannen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 14:38

Als ik zwanger zou zijn en een hond zou hebben dan had hij eruit gegaan.

Dat is de reden dat ik nu nog niet aan een hond begin. Ik wil graag nog kids. En als die wat ouder zijn dan ook een hond. Maar wel een pup die leert omgaan met kids.

Een hond hoort BIJ de familie maar is er geen gelijkwaardig onderdeel van. Hij heeft zich te onderschikken aan de mens. Of die nu Ma heeft en 40 is of Kind en 8.

Anoniem

Re:

Welshcobfan schreef:
Dus ik hoop van harte dat mijn broer nooit kinderen krijgt omdat ze de honden als mensen behandelen.

Dit vind ik onzin, wij behandelen onze dieren ook net als mensen (maar niet dat hij zijn eigen bord aan tafel heeft). Omdat hij onderdeel is van onze familie. En dat werpt soms wel zijn vruchten af, zeker bij onze vorige hond. Zie mijn eerdere posts. Tuurlijk moet een hond weten wie er de baas is daarmee ben ik het volkomen eens. Maar een beetje slimme hond weet dat wel. Voor hetzelfde geld zijn de honden van jouw broer wel net als onze hond, dat weet je toch niet? En ik vind het erg ver gaan dat je hierom hoopt dat hij nooit kinderen zal krijgen.

ponyzotje

Re:

Quellian schreef:
Ik zou mijn hond leren dat hij net zoveel waard is als het tapijt en dus totáál niet hoeft te denken dat hij in de buurt hoeft te komen van het kind.

Zou mijn hond tóch mijn kind doodbijten, dan knal ik m eigenhandig overhoop ja.

Ik knal dan mezelf overhoop want dan heb ik een onvergeeflijke fout gemaakt:

de hond te hoog in rangorde gezet

de hond plots lager in rangorde gezet waardoor hij zijn eerdere positie begrijpelijkerwijze wou verdedigen.

marielle231

Wat ik nog steeds niet snap is waar waren de ouders..

die moeten toch wel iets gehoord hebben?

zoals het daar in het nieuwsbericht staat vind ik het wel erg lijken dat ze niet eens thuis was maar goed dat zal wel niet,

De 28-jarige moeder controleerde rond 04.00 uur thuis de slaapkamer van haar kind. Ze vond daarbij haar dode zoontje.

verder blijf je als ouder verantwoordelijk voor je kind en dus ben jij degene die hem moet beschermen, en ervoor moet zorgen dat je kind veilig in zijn bedje kan slapen,

ook onze hond kan deuren opendoen, Heel vervelend maar altijd wel een oplossing voor de te vinden,
maar goed als de hond echt kwaad zou willen dan doet die er alles aan om daar te komen.

Wil de ouders zeer veel sterkte wensen

Baby en Husky Rust zacht

netam12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 14:39

Jeetje zeg arm kind.

Echt sneu voor die ouders sterkte

fjordnina

Citaat:
@ Fjordnina
Nog nooit een hond gezien die deuren kan openen zeker!

Natuurlijk wel, maar de hond moet dat dan zeker eerder gekund hebben, dus zouden ze er iets van een haak op hebben kunnen maken (op de deur). Kon de hond dat nog niet eerder, zal hij toch geoefend moeten hebben en dan zouden die mensen iets gehoord moeten hebben. Het lijkt mij niet dat je heel erg diep slaapt als je nog maar zo kort een kleine hebt.

@Quellian: Dat staat er niet, heb je helemaal gelijk in, maarrr óf de deur moet open hebben gestaan of de hond moet em opengemaakt hebben. Voor het loaatste geval verwijs ik je door naar het stukje hierboven.

_Spooky_

Leuke naam heeft die burgemeester: Sicko, hahaha!!! (zie berichtje van Vanessa hierboven)

@ vanessa; Zo kun je t ook zien, maar dus moet een hond dondersgoed weten dat ie met zn klauwen of bek van de baby afblijft...

vuurneon

Re:

Ik zou trouwens elk dier afmaken die onterrecht iemand vermoord... puur uit angst voor herhanling.

ponyzotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 14:40

inderdaad chaos, dat plotse degraderen wekt sterke jaloezie op, soms. Zeg niet dat het hier zo gegaan is.

Andere mogelijkheid: de husky is een hond die enorm veel beweging nodig heeft. Misschien kreeg hij dat nu niet meer met de baby en werd gek? Allemaal fout van de eigenaars.

Enige fout die bij de hond kan liggen is een aangeboren afwijking imo.