Geloofwaardigheid Ayaan Hirsi Ali en de VVD

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Guess001

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 19:51

Inderdaad Ronja, ik ben het helemaal met je eens! Het is allemaal werkelijk van de zotte.

Sjimmy

Re: Geloofwaardigheid Ayaan Hirsi Ali en de VVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 20:00

natasja50 schreef:
dingetje schreef:
Ik niet....
Hoe zit het met de PvdA dan? Die zijn ineens wel heel wijselijk stil geworden?!

PvdA heeft geen minister die kost wat kost over de rug van een ander puntjes moet scoren om lijsttrekker te worden. Het is toch te gek voor woorden dat een "fout" die al jaren bekend is nu net op dit moment een halszaak wordt. Heeft dat wijf (Verdonk) nog niet genoeg gescoord over de rug van Taïda en Kalu ???

Ayaan is in het verleden overgestapt van de PVDA naar de VVD, heeft de PVDA dit geweten is denk ik de vraag van natasja?

Hier kan je wel eea terugzien over hirsi magan/ali, helaas werken de oudere links niet (altijd) meer:
http://www.emancipatie.nl/home/Dossiers ... Hirsi_Ali/

steeffie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 20:10

Het verschil tussen Ayaan en Taida is dat Ayaan genaturaliseerd is en Taida alleen een tijdelijke verblijfsvergunning had (geloof ik? )
Ik vind het niet goed dat ze gelogen heeft, maar ik vind het absoluut geen reden om haar het "nederlanderschap" af te pakken.
Bovendien zeiden ze vanmiddag in het debat dat op de regel dat je als je gelogen hebt over je naam je nooit genaturaliseerd bent een uitzondering mogelijk is als het wel algemeen bekend is wie er bedoelt word. Dat lijkt me in het geval van Ayaan wel duidelijk
Ik vind Verdonk wel goed met haar duidelijke standpunten, maar dit valt me erg van haar tegen

Whiz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 20:30

steeffie schreef:
Het verschil tussen Ayaan en Taida is dat Ayaan genaturaliseerd is en Taida alleen een tijdelijke verblijfsvergunning had (geloof ik? )
Ik vind het niet goed dat ze gelogen heeft, maar ik vind het absoluut geen reden om haar het "nederlanderschap" af te pakken.
Bovendien zeiden ze vanmiddag in het debat dat op de regel dat je als je gelogen hebt over je naam je nooit genaturaliseerd bent een uitzondering mogelijk is als het wel algemeen bekend is wie er bedoelt word. Dat lijkt me in het geval van Ayaan wel duidelijk
Ik vind Verdonk wel goed met haar duidelijke standpunten, maar dit valt me erg van haar tegen

Ja maar Ayaan heeft gelogen om dat te krijgen, en ze beweren dat taida dat ook heeft gedaan, en is daarom uit gezet. Dus, ayaan had in principe net geneutraliseerd moeten worden als je naar de maatstaven kijkt.

Esther

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 20:35

Ik vind het dapper van Verdonk dat ze ook nu de regels blijft volgen.
Het kwalijke vind ik dat er dus al jaren niets met het feit is gedaan dat Ayaan gelogen heeft en nu 'spontaan' wel. Ik voel me als nederlander zijnde behoorlijk bedonderd.
En dat Ayaan zoveel betekend heeft voor Nederland, Taida krijgt niet eens de kans om zich te bewijzen en wat voor Nederland te kunnen betekenen...

En dan ook nog anderen de schuld geven, terwijl zij degene is die gelogen heeft en daarmee de kiem heeft gezaaid voor hetgeen er nu aan de hand is.

steeffie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 20:40

Whiz schreef:
Ja maar Ayaan heeft gelogen om dat te krijgen, en ze beweren dat taida dat ook heeft gedaan, en is daarom uit gezet. Dus, ayaan had in principe net geneutraliseerd moeten worden als je naar de maatstaven kijkt.

Mee eens, maar toen waren ze nog niet zo streng op die regeltjes..En ik vind niet dat je iemand na al die jaren alsnog haar paspoort kan afpakken om zoiets

Anoniem

Re: Geloofwaardigheid Ayaan Hirsi Ali en de VVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 20:44

Een kansloze asielzoeker die liegt? Daar kan ik een heleboel begrip voor opbrengen.

Ayaan (voor zover ik het begrijp) heeft altijd goed onderwijs gehad*, is nooit in een oorlogssituatie geweest**, is nooit volledig onbemiddeld geweest*** en heeft enkel uit economische oogpunten asiel aangevraagd.
Kijk, dan vind ik het verhaal al heel anders dan dat van een 'doorsnee' asielzoeker die uit een oorlogsgebied komt of vervolgt wordt wegens zijn geloof/politieke overtuiging/wat dan ook.

Een echte asielzoeker die zijn leven niet zeker is in zijn eigen land mag van mij best Nederlander of Belg of 'Veilig-land-bewoner' worden. Maar in hoeverre werd Ayaan's leven bedreigd?
Economische vluchtelingen kan ik zeker wel begrijpen maar als ze ontmaskerd worden moeten ze niet gaan lopen mauwen.

En nu ga ik eerst even verder lezen over Verdonk, Zalm, de VVD, de PvdA... voor ik meer commentaar geef.

*Engelstalig onderwijs, dus wereldwijde kansen.
** Vòòr de burgeroorlog in Somalië zat ze al in Kenia.
***Pa had een goede baan; ze kon vanuit Canada naar Duitsland vliegen; ze kon vanuit Duitsland zo naar Nederland reizen met geld van familie; hubbie was ook niet armlastig (die had de tickets betaald, toch?).

imaudy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 20:46

CGJ12 schreef:
Volgens
Leon de Winter
ligt de waarheid net een beetje anders dan Zembla doet vermoeden.......

Dat is niet mis zeg Als dat waar is heeft Zembla een smerig spelletje gespeeld.

Ik vind dat Verdonk ook weg moet. Dat zal ook wel gebeuren denk ik. Ze had eerder duidelijk moeten zijn en niet nu pas. Ik vind het een naar mens. Ze heeft zichzelf trouwens ook klem met haar eigen regels.

Whiz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 20:49

steeffie schreef:
Whiz schreef:

Mee eens, maar toen waren ze nog niet zo streng op die regeltjes..En ik vind niet dat je iemand na al die jaren alsnog haar paspoort kan afpakken om zoiets

Nee, begrijp me ook niet verkeerd. Van mij hoeft ze ook niet uitgezet worden. evanals Taide van mij niet uitgezet hoefde te worden. En nog meer families die al jaren in nederland zitten en toch door minister Verdonk zijn uitgezet..

Ik zie de regels liever aangepast. En iemand anders op de plek van Verdonk.

Sophiee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 20:52

Natuurlijk is het niet goed dat ze heeft gelogen, maar ze heeft hier nooit moeilijk over gedaan, afgezien van dat ze erover heeft gelogen is ze eigenlijk heel eerlijk geweest
Direct vanaf het begin toegegeven dat ze heeft gelogen. Ik vind dat degene die fout zit Rita Verdonk is, waarom zo snel allemaal? En het staat ook in de wet dat ze 6 week recht heeft op geheimhouding..

Emilia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 21:16

Wow, dat was net wel ff heftig tussen Rita en Femke

Ghani

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 21:17

haha! Ik vind dit alles maar weer een teken van hoe het is in Nederland. Wat een stelletje sukkels hebben we daar toch in Den Haag.

Altijd en overal commentaar op, en dan zit er dus eenzelfde 'probleem' in de 2e kamer zelf!

Echt geweldig.

Ik vind Ayaan een toffe vrouw, vind de meeste dingen die ze doet goed, en vind het grappig dat het haar is gelukt om het al die tijd zo vol te houden.

Ik wens haar veel succes in Amerika .

Manny

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 21:21

ik vind als ayaan mag blijven tayida ook terug gehaald moet worden.

sarabande

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-06 21:21

Channie23 schreef:
Wow, dat was net wel ff heftig tussen Rita en Femke

Dat was voorspelbaar, opmerkelijker is de manier waarop ze door de eigen VVD voorzitter en door Zalm geteckeld wordt.

Wiens hoofd gaat er nu vallen.

En ja Mark is fors gestegen in de peilingen

Emilia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 21:27

Denken jullie dat Rita gaat opstappen?

ellenlouise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 21:28

Chans schreef:
Als ik het goed heb meegekregen heeft Verdonk gezegd dat als ze op dat moment Minister was geweest ze Ayaan ook uitgezet zou hebben.

Tja, gelijke moniken, gelijke kappen. Vreemd dat de VVD het kennelijk geen bezwaar vond. Tevens blijkt ook dat de IND dus vrij makkelijk een rad voor ogen te draaien is.

Ik vind Ayaan zeker geen rotmens, ze heeft ook veel goede dingen gedaan. Maar jeetje, moeilijk verhaal. Ze kàn gewoonweg niet meer blijven, dit tast alle geloofwaardigheid aan (voorzover nog aanwezig).

Emilia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 21:29

ellenlouise schreef:
Chans schreef:
Als ik het goed heb meegekregen heeft Verdonk gezegd dat als ze op dat moment Minister was geweest ze Ayaan ook uitgezet zou hebben.

Tja, gelijke moniken, gelijke kappen. Vreemd dat de VVD het kennelijk geen bezwaar vond. Tevens blijkt ook dat de IND dus vrij makkelijk een rad voor ogen te draaien is.

Ik vind Ayaan zeker geen rotmens, ze heeft ook veel goede dingen gedaan. Maar jeetje, moeilijk verhaal. Ze kàn gewoonweg niet meer blijven, dit tast alle geloofwaardigheid aan (voorzover nog aanwezig).

dat gevoel heb ik nu dus ook bij Rita

Whiz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 21:32

Jah ik zal juigen als Verdonk opstapt...... Ik vind haar helemaal niks.......

Ayaan heb ik verder niet een bloedhekel aan ofzo... Maar ik zal haar ook niet missen.....Beetje banketstaaf dat het zo moest gaan voor haar.... Maar als dat er voor zorgt dat Verdonk weg gaat... dan zie ik het als een noodzakelijk offer.

ellenlouise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 21:34

sarabande schreef:
Ze schaamt zich helemaal niet, was straks op de tv. Iedereen liegt, haar tante, haar broer, haar ex man, alleen zij niet. En ze heeft weer hele verhalen.

Maar dat ze goed kan l*llen wisten we al

Nou sarabande, ik heb toevallig een stukje gezien en het huilen stond haar nader dan het lachen (terecht overigens). Of het van schaamte was weet ik niet maar ze had het er duidelijk moeilijk mee.

sarabande

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-06 21:36

Channie23 schreef:

Ach minister president wordt ze iig niet meer, ik dacht al het kan dus nog erger dan Balkie

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 21:57

Wat ik heb begrepen is Verdonk nooit op de hoogte geweest. Degenen die wat te verwijten valt is de leiding van de VVD die dit verzwegen heeft. En ik durf er een berg geld op te zetten dat de partijleiding van de PvdA dit ook geweten heeft.

Verdonk KAN nu niet anders nadat ze bij Taida e regels ook toegepast heeft. Ze zou pas echt ongeloofwaardig worden als ze nu voor een partijgenoot een uitzondering zou maken. Of je haar nu wel of niet mag, ze voert het beleid uit dat eerder is vastgesteld en ik vind het juist knap van haar dat ze geen verschil wil maken.

Jacimatho

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 22:09

je zou bijna denken dat een of andere genieperd dit zo op de kaart heeft gezet om Verdonk voor het blok te zetten en haar uit de verkiezings running te halen.
Want welk besluit Verdonk nu ook neemt, geeneen is goed...haar kop gaat rollen, evenals die van Ayaan.......Twee vliegen in een klap en het zal de PVDA en consorten weer flink wat stemmen opleveren....

ellenlouise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 22:12

Channie23 schreef:

Voor mij hoeft Rita niet weg. Wel wordt het hoog tijd dat het immigratiebeleid op de schop gaat.

sarabande

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-06 22:26

ellenlouise schreef:
sarabande schreef:
Ze schaamt zich helemaal niet, was straks op de tv. Iedereen liegt, haar tante, haar broer, haar ex man, alleen zij niet. En ze heeft weer hele verhalen.

Maar dat ze goed kan l*llen wisten we al

Nou sarabande, ik heb toevallig een stukje gezien en het huilen stond haar nader dan het lachen (terecht overigens). Of het van schaamte was weet ik niet maar ze had het er duidelijk moeilijk mee.

Dat was een post van voor de persconferentie van vandaag, dus ging het over een eerder tv optreden, van voor de brief van Verdonk

ellenlouise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 22:29

hebben we dus niet hetzelfde stukje gezien, vandaar!