Een meisje van 12 met een jongen van boven de 18 Kan dat???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Nicky

Re: Een meisje van 12 met een jongen van boven de 18 Kan dat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 22:17

jeanie schreef:
Het punt is dat de ontwikkelingstaken van een 12 jarige erg verschillen van een 18 jarige.

12 jaar is basisschool of brugpieper.
18 jaar is studeren of werken.

Verantwoordelijkheidsgebieden liggen erg uiteen. En een vent van 18 die een meisje onder haar truitje wilt voelen wil meer..........en dan is het sexueelmisbruik

In het andere topic schreef een meisje dat ze blij is dat ik haar moeder niet ben.

Helaas zie ik als jeugdhulpverlener teveel schade bij meisjes die in zulke relaties terecht komen.

Ik weet ook wel dat meisjes eerder ontwikkelen dan jongens en 14 jr met 17 jr is oke.

Maar let wel dat het nog steeds strafbaar is om als volwassene sex te hebben met 16 - ers.En dat is niet voor niets.

Mee eens!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 22:19

emmaatjuh schreef:
Ik ben dus dat meisje.
jamer dat sommige mensen hier alle 12 jarige over een kam scheren.
ik snap zeker dat de meerderheid het gewoon niet normaal vind.
had het ook nooit van mezelf verwacht, maar, ik denk zelf, hij is geestelijk 'jonger' ik en 'ouder', ik denk dan niet dat je aan getalletjes kan zien hoe het zit.
en al via een forum kan zien hoe onze relatie heeft.
als ik tegen hem zou zeggen dat ik iets niet wil, dan weet ik zeker, hij heeft er alle respect voor, zo is hij gewoon.

Waarom durf je dat dan niet gewoon te zeggen?

Emmaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 22:20

Waarom?
geen idee.
maar ik heb het onderhand vertelt, dat ik 12 (!) ben, en hij 18, en hij snapte de link.

Dianta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 22:23

Hangt ervan af hoe volwassen het meisje is. Persoonlijk vind ik 12 jaar echt jong. Je hebt geen verantwoordelijksgevoel, weet misschien nog niet eens hoe alles werkt (op het gebied van sex). De jongen zal zowiezo al sex willen. En wat ga je doen als kleine meid tegen een gozer van 18 jaar? Ga je hem echt kunnen tegenhouden met 'nee' of 'stop' als hij verlangt naar je? Ik weet het niet hoor.

Ketaki

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 22:24

emmaatjuh schreef:
Waarom?
geen idee.
maar ik heb het onderhand vertelt, dat ik 12 (!) ben, en hij 18, en hij snapte de link.

Jij geeft jouw mening van dat het wel kan dat hij 18 is en jij 12 bent.
en wij geven onze mening dat het gewoon niet kan aangezien jullie in totaal verschillende fases zitten.
wat is het probleem verder dan nog.
als zij het wil moet ze het gewoon doen.

maar zeg wel dat ik dat dus helemaal NIET wil

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 22:28

Het feit dat hij een twaalfjarige wil betasten (seksuele handeling) deugt van geen kanten, het is echt gewoon een pedofiel. Ik heb je profiel gezien emma, en je vind het vast niet leuk, maar ik zie een meisje, echt nog een kind. Dat een 18 jarige daar andere gedachtes bij heeft klopt niet. En ik snap je ouders ook niet

lodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 22:29

Ik denk dat het voor je heel moeilijk gaat worden keer op keer de grenzen aan te moeten geven en dat je daar heel onzeker van gaat worden en meer gaat toegeven dan goed voor je is...

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 22:38

Ik was 13, was echt leuke jonge. hij was alleen 18.

hij dacht dat ik 14/15 was, ik dacht dat hij 17 was. Tja.. leeftijd is niet iets wat je dagelijks bespreekt. Maarja, wegens omstandigheden is het heel snel uit gegaan, of eigenlijk bij gescharrel gebleven..

Liefde is inderdaad liefde! Maar of het verstandig is.. Dat vraag ik me toch écht sterk af, en het ligt er ook aan hoe volwassen die jonge is. ken aantal jongens van 18 die nog geen seks hebben gehad. en dat ook niet so persee hoeven. maar wat nou als meisje van 12 geen seks wil, of het doet voor jonge van 18. dat vind ik absoluut niet gezond! Ik vind 13 en 16 wel gaan, Maarja.. vriendenkring is altijd wel moeilijk, jou vrienden zijn die van jou niet. die van hem die van mij niet.

en over ouders, mijn moeder vind dat ik het zelf moet weten. tuurlijk, er zijn grenzen. maar een moeder hoort je te vertrouwen. tenzij je daar geen recht op hebt. en mijn moeder weet dat ik niks zal doen wat ik niet wil.

Maar als dit voor jou is, als jij als 12 jarige met 18 jarige wil. doe het alsjeblieft niet..

Ketaki

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 22:40

faye schreef:
Het feit dat hij een twaalfjarige wil betasten (seksuele handeling) deugt van geen kanten, het is echt gewoon een pedofiel. Ik heb je profiel gezien emma, en je vind het vast niet leuk, maar ik zie een meisje, echt nog een kind. Dat een 18 jarige daar andere gedachtes bij heeft klopt niet. En ik snap je ouders ook niet

als zij die keuze maakt.
moet ze gewoon de consequenties weten.
wie zijn handen brand, moet op de blaren zitten
ooit van gehoord(spreekwoord)

ze weet waar ze aan begint, en als zij het goed vind gaan, moet ze vooral zo doorgaan, dan komt ze er later wel achter als hij niet zo is.

sommigen moeten dat eerst voelen/meemaken en dan op andere gedachtes komen.

want wij hebben je gewaarschuwd en als je toch NIET wilt luisteren moet je maar meemaken/voelen

joel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 22:42

faye schreef:

gedverdemme ik krijg het scheit van zulke opmerkingen!, ik begrijp wat je bedoeld maar ik ben het niet eens met de mannier van je uiting erover.

wanneer ga je eens ophouden met jongens over 1 kam te scheren! als een jongen intersse heeft in een meid is dat ZIJN keuze, is het wederzeids is dat HUN keuze, en waarom moet jij altijdt benadrukken dat wanneer een van de 2 nogal "jong" is dat de anderen maar gelijk een pedofiel is? gedverdemme, die mens heeft ook gevoelens hoor! jongens zijn niet alleen sexisten! en stop daar nu mee met die beschuldigingen, jij zal NOOIT weten wat de jongen in zijn hoofd rondspookt.

jij bent volgens mij het type dat als je een afrikaan zit lopen in je straat ook gelij kzegt "hey die deugd niet die gaat vast wel stelen" terwijl die man mischien gelukkig met zijn gezin wat verderop woond, get a life!

Daisies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 22:45

jullie beoordelen alle jongens van 18 het zelfde. Ik ken toch genoeg jongens van 16, 17, 18 die super lief zijn en niks doen wat jij niet wil! ik vind dat ze er gewoon voor moet gaan. Als hij dingen doet die zij niet wil. is ze er simpel gezegt ook zo weer vanaf. tis geen huwelijk. en als het goed gaat. heeft ze toch een hele fijne steun? Als ze maar een beetje dominant is en durft te zeggen dat ze niet wil. dan kan er niks mis gaan,

Emmaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 22:48

Joel, Amen .

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 22:50

joel schreef:
faye schreef:

gedverdemme ik krijg het scheit van zulke opmerkingen!, ik begrijp wat je bedoeld maar ik ben het niet eens met de mannier van je uiting erover.

wanneer ga je eens ophouden met jongens over 1 kam te scheren! als een jongen intersse heeft in een meid is dat ZIJN keuze, is het wederzeids is dat HUN keuze, en waarom moet jij altijdt benadrukken dat wanneer een van de 2 nogal "jong" is dat de anderen maar gelijk een pedofiel is? gedverdemme, die mens heeft ook gevoelens hoor! jongens zijn niet alleen sexisten! en stop daar nu mee met die beschuldigingen, jij zal NOOIT weten wat de jongen in zijn hoofd rondspookt.

jij bent volgens mij het type dat als je een afrikaan zit lopen in je straat ook gelij kzegt "hey die deugd niet die gaat vast wel stelen" terwijl die man mischien gelukkig met zijn gezin wat verderop woond, get a life!

Er spookt iig in zijn hoofd dat hij haar wil betasten en wie weet wat nog meer

joel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 22:52

faye schreef:
Er spookt iig in zijn hoofd dat hij haar wil betasten en wie weet wat nog meer

neen zo spookt dat bij jullie in je hoofd, allemaal lekker vooroordelen vind ik. maarjah niets aan te doen, het is maar wat je jezelve wijs maakt., iniedergeval de ander niet eens de kans geven zich te tonen wat hij wil.

Emmaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 22:53

En ookal denkt hij dat?
laat maar lekker spoken.
zolang die het niet doet, is alles okee.
en hij doet het niet. niks aan de hand dus.

Daisies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 22:58

Jongens van 18 zijn nog geen boeven..

jeanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 23:21

Je voelt je wel aangesproken joel ........

Daisies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 23:22

Ze neemt het voor iemand op, is dat aangesproken voelen?

Schimmelig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 23:50

Och, tenslotte is het aan Emma en haar ouders... wij hebben weinig in te brengen (wellicht hier en daar een beetje advies)

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 00:44

Volgens mij heeft Joel het bericht van faye -dat hij gequote heeft- niet helemaal goed gelezen ... Ze geeft haar mening over deze specifieke situatie en dat is mi geen vreemde mening. Ik vind het dus een beetje overdreven om haar zo aan te vallen op haar -imo- normale bericht.

Mijn mening blijft iig hetzelfde als in het andere topic om de eerder genoemde redenen. Ik wens iig niemand toe wat mijn vriendin's moeder is overkomen doordat ze op 12-jarige leeftijd niet zo goed nee durfde te zeggen en zich door een jonge man die beter had moeten weten had laten overrompelen... Zij heeft daardoor haar jeugd moeten 'inleveren' en die heeft ze achteraf gezien heel erg gemist. Als ze het overnieuw zou kunnen doen dan weet ik zeker dat ze nog een stuk langer van haar jeugd zou willen genieten.

annet155

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 11:23

ik vind 12 en 18 niet kunnen maar het ligt een beetje aan het meisje zelf en ook aan de jongen. als het meisje al ouder is in haar hoofd zeg maar en de jongen juist zich jonger gedraagt zou het mischien nog wel kunnen.. maar de 12 jarige blijft een kind.

ik ben zelf 14 en ik heb een vriend van 18. ik vind dit wel kunnen. ik weet waar ik mee bezig ben en hij gedraagt zich een stuk jonger en ik gedraag me ouder.. tenminste dat is wat ik van anderen hoor en hoe ik het voel.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 11:28

tjaah.....noujaah...ik weet het niet..als je 12 bent gedraag je je heel anders en kan dat niet passen bij een jongen van 18. Die wil andere dingen. Een meid van 12 is nog maar een kind eigenlijk. Gaat net naar de brugklas etc..

tjaah...zelf heb ik ook een vriend die 4 jaar ouder is. Ik ben zelf 16 en hij is 20. Maar dat vind ik nog wel kunnen...

En t is zo::: ze zal wel gewaarschuwd zijn van: Pas op meid, hij wil meer. Dus ik vind: het is haar eigen keuze, als ze verliefd zijn en het gaat goed..waarom niet?

juthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 12:15

misschien ben ik een beetje lomp, maar in mijn ogen weet een meisje van 12 net, dat je met dat wat daar onder zit, ook iets anders kunt dan alleen maar afval stoffen afvoeren..

Een knul van 18 heeft zeer veel hormonen (testeron, hoe je t noemen wilt) door zijn lijf heen gieren en denkt te veel aan één ding!
Ok, uitzonderingen daar gelaten.

Een meisje van 12 hoord niet met die dingen bezig te zijn.
En 6 jaar is veel als je kijkt naar 12 en 18

ponyzotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 12:51

ik geloof dat de jonge bokkers die hier reageren, teveel rekening houden met hun eigen situatie (daargelaten dan nog of dát juist/fout is), en geen rekening houden met wat er in de mééste gevallen veel kans loopt te gebeuren...

ik ga verder met jeanie mee, en ze heeft er ervaring mee.

regina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 12:56

ik ben zelf 13, en vind dat helemaal niet goed, mar ken wel iemand die 13 was toen ze verkering kreeg met een jongen van 22. toen zij 18 was zijn ze getrouwd, dat is 3 jaar geleden ofzo, en ze is nu zwanger van haar 2e kindje...