Britty schreef:Whiz schreef:Ik vind wel... Dat mensen die geld ontvangen beter gecontroleerd moeten worden .. maar dit staat los van ... uiterlijkheden van deze genen. Wat mij betreft gelden die controles voor iedereen en niet alleen voor de autochtone of allochtone nederlander.
zie www.stopdehuisbezoeken.nl ... duidelijk dat niet iedereen het met je eens is. (ik overigens wel hoor!).
Controles op mensen die een uitkering hebben, mogen inderdaad niet gekoppeld worden aan ras of uiterlijk. Maar het blijft een feit dat er, vanwege geloofsovertuigingen, moslim-vrouwen vrijgesteld worden van arbeidsverplichtingen enz. enz.
Ik blijf me vast houden aan het artikel in de bijstandswet, wat aangeeft dat moet worden nagelaten hetgeen kans op werk belemmert. Volgens mij kan op grond van dit wetsartikel het dragen van een burka of andere opvallende dingen en versieringen, verboden worden.
De stelling dat een uitkering GEEN easy money zou zijn...??? Kom nou! Het enige wat je moet doen is zo nu en dan een formuliertje invullen, en eens wat bewijsstukjes inleveren. Dat is heel wat minder zwaar dan 36 uur per week werken voor een baas of als zelfstandige. Dat het geen easy job is om van een uitkering rond te komen ben ik het wel mee eens, maar laten we wel wezen: als dat zo zou zijn, welke idioot gaat er dan nog werken? Voor een hoop niets doen, is een uitkering rijkelijk betaald.
Ik zie dat je student bent. Heb je wel eens een uitkering gehad?
Mijn ervaring (en die van mensen om mij heen) is dat het echt niet makkelijk is.