Vrouwen met Boerka geen recht op bijstand?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xjudithx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 14:05

Britty schreef:
Whiz schreef:
Ik vind wel... Dat mensen die geld ontvangen beter gecontroleerd moeten worden .. maar dit staat los van ... uiterlijkheden van deze genen. Wat mij betreft gelden die controles voor iedereen en niet alleen voor de autochtone of allochtone nederlander.

zie www.stopdehuisbezoeken.nl ... duidelijk dat niet iedereen het met je eens is. (ik overigens wel hoor!).

Controles op mensen die een uitkering hebben, mogen inderdaad niet gekoppeld worden aan ras of uiterlijk. Maar het blijft een feit dat er, vanwege geloofsovertuigingen, moslim-vrouwen vrijgesteld worden van arbeidsverplichtingen enz. enz.

Ik blijf me vast houden aan het artikel in de bijstandswet, wat aangeeft dat moet worden nagelaten hetgeen kans op werk belemmert. Volgens mij kan op grond van dit wetsartikel het dragen van een burka of andere opvallende dingen en versieringen, verboden worden.

De stelling dat een uitkering GEEN easy money zou zijn...??? Kom nou! Het enige wat je moet doen is zo nu en dan een formuliertje invullen, en eens wat bewijsstukjes inleveren. Dat is heel wat minder zwaar dan 36 uur per week werken voor een baas of als zelfstandige. Dat het geen easy job is om van een uitkering rond te komen ben ik het wel mee eens, maar laten we wel wezen: als dat zo zou zijn, welke idioot gaat er dan nog werken? Voor een hoop niets doen, is een uitkering rijkelijk betaald.

Ik zie dat je student bent. Heb je wel eens een uitkering gehad?
Mijn ervaring (en die van mensen om mij heen) is dat het echt niet makkelijk is.

Urielle

Re: Vrouwen met Boerka geen recht op bijstand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 14:06

Esmeralda schreef:
ze verstoppen zich in elk geval niet, en spreken nog nederlands ook

Vrouwen in boerka ook niet, anders zag je ze niet op straat
'Ze' spreken wel Nederlands, tegen elkaar, want iemand die op zondag zijn gras maait is duivelstuig en daar blijf je beter ver weg van. Ik zie niet veel verschil eigenlijk, ook niet in de man-vrouw ongelijkheid.

xjudithx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 14:07

@ urielle: mee eens!

Whiz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 14:07

@ judith.. Dat geloof ik ook wel en ik zeg ook niet dat mensen pertinent geen uitkeringen meer moeten krijgen.. Ik vind gewoon dat de controle daarop beter moet zijn.

En nee ik heb nog nooit een uitkering gehad.
Laatst bijgewerkt door Whiz op 19-04-06 14:08, in het totaal 1 keer bewerkt

terorita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 14:08

Whiz schreef:
Wat denk je nou .. dat die mensen uit verweggistan hier heen gekomen zijn omdat ze het daar zo goed hadden???????

Ze zijn niets voor niets politiek vluchteling.. dat betekend dat ze daar anders vermoord worden...

En dan vind jij dat jou vader zieliger is dan de gene die net de kogel heeft ontlopen?>??

sorry maar dan vind ik MIJN vader op dat moment wel even wat belangrijker dan een ander gezin, denk dat jij exat het zelfde zou doen, mocht je in die positie staan,
ik hoop voor je van niet.
mijn vader heeft de tweede wereld oorlog nog meegemaakt, hij weet dus heel goed hoe het os om kogels langs je kop te voelen.

ga even praten met de mensen in voormalig oorlogsgebieden en dan wel daar in hun eigen land.
en vraag die mensen hoe ze de meeste vluchtelingen hier noemen.
ik ben al een paar keer in het oorlogsgebied van voormalig joegoslavie geweest.
en wat je daar ziet is met geen pen te beschrijven.
mijn motto is en blijft help de mensen in hun eigen land opweg.
er zijn hier zat asiel zoekers, die inderdaad een hoop ellende zijn ontvlucht, er zijn er ook zat die heel graag weer terugwillen naar eigen land.
deze mensen hoor je ook niet.
de gene die het hardste schreeuwen, zijn vaak degene die het minst nodig hebben

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-06 14:09

jasmijn78 schreef:

Het heeft wel wat (niet alles) met respect te maken. Als ik op een sollicitatiegesprek wordt uitgenodigd voor een functie van advocaat bij een gerennomeerd advocatenkantoor (bijv. bij Moskovitz) en ik kom aan in mijn spijkerbroek, vaal t-shirt en rode puntmuts. Dan is dat toch een blijk van respectloosheid? Een teken dat ik hen niet serieus neem. Ik heb mij dan toch geen enkele moeite gedaan mij te verdiepen in het bedrijf, de cultuur van het bedrijf? en ik heb niet mijn best gedaan om te laten zien dat ik goed bij het bedrijf zou passen.

Heb je op zich wel gelijk in, maar aan de andere kant vind ik het ook niet echt respectvol om iets waar zij in "geloven" voor zover het deel uit maakt van hun geloof ) dan niet te tolereren omdat wij er tegen zijn Wat als degene met Burka bijvoorbeeld super is in het werk dat aangeboden wordt, maar iemand zonder Burka was iets slechter, nemen we dan degene zonder Burka aan, omdat zij beter in onze samenleving past?

Pff, moeilijk dit Ik snap jullie allemaal wel hoor, maar ik zal wel weer te moeilijk denken
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 19-04-06 14:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 14:10

Whiz schreef:
mistral schreef:
Denigerender?? laat me daar maar niet aan beginnen, want wacht maar als je er tussen leeft of "overleeft"

Dan praat je wel anders. maar ja als je altijd welgesteld heb gewoont weet je daar niks van af.

Aanpassen of wegwezen zo moet het zijn.

Haha ik ben half iraans... dus ik denk dat ik er wel even heel wat meer van afweet dan jij.

We hebben het hier toch niet over iraaniers! Die groep in NL is zo klein. We hebben het hier over Turken/Marokanen/Antilianen vast ook wel over nog wat andere groepen (de groepen die voor problemen zorgen in dit land). Ik ken redelijk wat iraaniers (ze lopen niet in burka's en zijn super aardig!)
Mijn vriend zelf is grieks, hij woont hier nu 25 jaar (spreekt de taal vloeiend, net zoals jij en ik. Hij heeft hier gestudeerd en zijn diploma behaald) De ouders van mijn vriend hebben hier een aantal griekse restaurants en andere ondernemingen (de vader van mijn vriend kwam aan als een van de eerste 'gast' arbeiders) die man heeft hier miljoenen verdient... zo kan het dus ook! Je hoeft geen uitkering te trekken, je kunt ook gewoon aan het werk!

olafj

Re:

terorita schreef:

mijn motto is en blijft help de mensen in hun eigen land opweg.
er zijn hier zat asiel zoekers, die inderdaad een hoop ellende zijn ontvlucht, er zijn er ook zat die heel graag weer terugwillen naar eigen land.
deze mensen hoor je ook niet.
de gene die het hardste schreeuwen, zijn vaak degene die het minst nodig hebben

En zo is het
Laatst bijgewerkt door olafj op 19-04-06 14:12, in het totaal 1 keer bewerkt

xjudithx

Re:

@ whiz: mijn opmerkiong was een reactie op britty, niet op jou. Beetje verwarrend met die quote...

terorita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 14:11

je mag me pissen en poepen maar van mijn vader blijf je af
die hebben al genoeg ellende gehad!!!!!!!!!!

Whiz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 14:12

@terorita Je moet je wat breder gaan verdiepen in politieke vluchtelingen.. Er zijn landen waarbij mensen alleen door iets verkeerds te zeggen over de regering al een kogel krijgen door hun hoofd.. En voor hun is het gewoon absoluut geen optie om terug te gaan. Ik ken heel wat mensen uit oorlogsgebieden.. Ik ken zelfs een jongen.. Die hier helemaal alleen is.. omdat de rest van zijn familie is afgeslacht.

Tegenwoordig is het ook zo... dat de screening zo dusdanig streng is.. dat er ook bijna geen asielzoekers meer in nederland zijn .. die niet gevaar voor eigenleven hebben als ze terug gaan naar het land van oorsprong.

Whiz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 14:14

@schimmelig... ik dacht ook helemaal niet dat we het hier over iraaniers hadden.. Het ging mij meer over de uitleg van de moslim cultuur.

Schimmelig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 14:15

Whiz schreef:
@schimmelig... ik dacht ook helemaal niet dat we het hier over iraaniers hadden.. Het ging mij meer over de uitleg van de moslim cultuur.

Mwah... eigenlijk gaat het over een lange zwarte jurk... haha, wat slecht toch weer

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 14:17

jasmijn78 schreef:
Het heeft wel wat (niet alles) met respect te maken. Als ik op een sollicitatiegesprek wordt uitgenodigd voor een functie van advocaat bij een gerennomeerd advocatenkantoor (bijv. bij Moskovitz) en ik kom aan in mijn spijkerbroek, vaal t-shirt en rode puntmuts. Dan is dat toch een blijk van respectloosheid? Een teken dat ik hen niet serieus neem. Ik heb mij dan toch geen enkele moeite gedaan mij te verdiepen in het bedrijf, de cultuur van het bedrijf? en ik heb niet mijn best gedaan om te laten zien dat ik goed bij het bedrijf zou passen.

Daar heb je gelijk in. Wanneer jij ambities hebt om aan de slag te gaan als topadvocate moet je je conformeren aan die kledingeis. Maar als jouw vrijetijdsoutfit met puntmuts een onderdeel uitmaakt van jouw identiteit voor je gevoel, jij staat daar helemaal voor, dan zul jij dat belangrijker vinden dan je carriere als topadvocaat en dus een functie kiezen waarmee jij jouw uiterlijk wel kan laten zoals het is. Genoeg banen, zonder klantencontacten, waar jij gewoon je rode puntmuts op mag zetten hoor. Ik zou hier geen reden inzien om jou een uitkering te ontzeggen omdat jij toevallig dus GEEN topadvocate kunt worden of een andere publieke of commerciele functie kunt vervullen.

Miss_Petit

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 14:19

Whiz schreef:
@terorita Je moet je...

Whiz, je kan/mag in mijn ogen nooit tegen een ander zeggen, JE MOET...

Daarbij, uit je post lijkt het ook dat jij eens wat verder zou kunnen verdiepen

olafj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 14:19

Whiz schreef:
@terorita Je moet je wat breder gaan verdiepen in politieke vluchtelingen.. Er zijn landen waarbij mensen alleen door iets verkeerds te zeggen over de regering al een kogel krijgen door hun hoofd.. .

Daar hoef je tegen woordig niet meer voor naar het buitenland te kijken!!

Pim Fortuin....Theo van Gogh moet ik verder gaan?! Waar moeten wij heen?!
Laatst bijgewerkt door olafj op 19-04-06 14:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-06 14:19

Wat Urielle zegt is precies wat ik bedoel

Whiz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 14:20

@Urielle. Let wel.. we hebben het hier niet over advocaten of managers... Die hebben namelijk ook geen bijstand nodig. We hebben het hier over min of meer laag opgeleide personen...

Schimmelig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 14:20

@ Urielle: Noem jij eens een functie die een laagopgeleide met een Burka (waarschijnlijk ook gebrekkig nederlands sprekend) aan kan vervullen?

Vraag twee... en kom je dan niet met klanten in contact?

Miss_Petit

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 14:21

Schimmelig schreef:
@ Urielle: Noem jij eens een functie die een laagopgeleide met een Burka (waarschijnlijk ook gebrekkig nederlands sprekend) aan kan vervullen?

Schoonmaakwerk, in o.a. bedrijfsgebouwen na kantooruren.

Cayenne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-06 14:21

fabriekswerk? inpakwerk? Kas? Ik ken er genoeg die dat doen hoor

terorita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 14:21

Schimmelig schreef:

toilet juf

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 14:22

Whiz schreef:
@Urielle. Let wel.. we hebben het hier niet over advocaten of managers... Die hebben namelijk ook geen bijstand nodig. We hebben het hier over min of meer laag opgeleide personen...

Ja, maar ik ging even in op de puntmuts van Jasmijn

Schimmelig

Re:

Miss_Petit schreef:
Schimmelig schreef:

Dan zit zo'n Burka vast wel in de weg

Anyhow... volgens mij moet je dan ook aangenomen worden, wellicht in een nederlands bedrijf met nederlandse baas

olafj

Re:

Miss_Petit schreef:
Schimmelig schreef:

zou jij ze in jouw kantoor na sluit laten rond lopen?

toilet juf is een betere optie