Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Quellian schreef:Nou, zal ik dan nog eens wat moois vertellen?
Mijn moeder heeft gerookt tijdens de zwangerschappen van mijn 2 zussen. Kerngezonde kids.
Mijn mams is gestopt met roken ver voor ze zwanger werd van mij. En raad eens? IK ben geboren met een hartstilstand.
Dus waar hebben we het in godsnaam over? Laat mensen hun eigen doodsvonnis tekenen. Jullie schilderen de rokers af als een stel misdadigers.
Laten we hier in Nederland eens ECHTE problemen oplossen i.p.v. mierenneuken en mensen in hokjes duwen.
Lieke schreef:Ja, maar als je niet wilt stoppen met roken dan hoeft het toch ook niet.
miesie schreef:Ja ik snap wel een beetje wat je bedoelt! Had je al eerder gerookt? Of nog niet voor die drang? En rookten er toen mensen in je omgeving? sorry voor al die vragen, maar ben naar erg nieuwsgierig naar redenen waarom mensen beginnen, omdat mensen er vaak onduidelijk in zijn! En misschien dat ik er dan meer begrip voor kan gaan krijgen..
Olle schreef:Dus mijn motieg verder was echt niet dat ik het stoer vond (integendeel), maar gewoon omdat ik er naar verlangde.
Citaat:Ik las een reactie in dit topic van iemand die het vies vond als iemand bij haar in de buurt aan het eten was!
miesie schreef:@ Romeotje, thnx voor de infoEindelijk 's iemand die duidelijk is!
@ Ninja2, waar las jij dat mensen met overgewicht stinken? (Is niet als aanval bedoelt ofzo, maar ben benieuwd waar het staat ik heb er namelijk overheen gelezen..)
Ik heb trouwens nog nooit in mijn hele leven last gehad van mensen met overgewicht en heb ook niet last van alle buitenlanders, dus die zouden dan allemaal bij mij in de provincie mogen wonen![]()
Van alcohol en drugsverslaafden heb ik vaak wel last, omdat die 9 van 10 ook roken! Maar dan heb ik van die alcohol en drugs dus weer geen last (tenminste tot nu toe nooit meegemaakt..)
Mij kan het ook echt absoluut niets schelen of iemand ervoor kiest niet gezond te leven.. Dat moet die persoon echt helemaal zelf weten! En normaal gesproken als ik tegen rook zou kunnen, zou ik er ook geen moeite mee hebben om een beetje rook binnen te krijgen, want daar ga je echt niet dood van!
Maar ik kan er gewoon heel slecht tegen en dat is het laatste jaar alleen nog maar erger geworden, daarvoor vond ik rook al vies.. Maar nu heb ik er echt een haat voor gecreeerd.
En tuurlijk zijn er veel vervelende dingen.. Ik las een reactie in dit topic van iemand die het vies vond als iemand bij haar in de buurt aan het eten was! Kan vaak erg vervelend zijn, maar die persoon gaat weg en je hebt er geen last meer van!
Als ik uit ben geweest en ik kom thuis heb ik er nog steeds last van en dan zelfs erger, dan kom je in je schone huis en dan stinkt je haar en kleding zo erg! Dan ga je douchen en je haar wassen, nog steeds die vieze geur, pas na 3 keer wassen ofzo is het er uit..
Sorro schreef:Want uit een gepubliceerd onderzoek in de volkskrant een aantal jaar geleden is gebleken dat een uurtje op de hoek van een straat in hartje Amsterdam gaan staan gelijk is aan 20 sigaretten roken wat betreft vervuilde lucht in ademen.