Gemeenteraadsverkiezingen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:35

Als ik de nederlandse cultuur zou moeten aanhangen faal ik ontzettend. :+ Ik ken de gebruiken meest wel maar sommige dingen weiger ik aan mee te doen. :P En dat als geboren en getogen nederlandse voor meer dan 50 jaar zelfs.

Sgp buren heb ik gehad. Dat is niet echt een genot met commentaar ook op was die op zondag buitenhing achter een hoge muur. Maar zichtbaar vanaf hun slaapkamer raam dus foei -O-

Sp buren wat doen die dan? Mensen van een andere cultuur uitnodigen? Of een dakloze helpen?

En wat is er met een fabrieksdirecteur?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:39

Shadow0 schreef:
Lieser schreef:
Serieus? Je zult maar fabrieksdirecteur zijn ...

Serieus ja. Waar heb je het over?

Afbeelding

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:40

Marije_jiplover schreef:
Citaat:
En waarom komen deze mensen naar NL? Omdat vrijwel elke Nederlander die thuis zit zonder werk het werk van een arbeidsmigrant vertikt te doen.

Hier wil ik toch even op reageren. Mijn partner zoekt een baan en ondanks dat er werk zat zou moeten zijn, komt hij niet aan de bak.
Voor banen die hierboven in de quote genoemd worden, komt hij niet in aanmerking, want een te ambitieus CV (letterlijk citaat van afwijzing).

Voor veel banen die aansluiten op zijn CV vindt men hem te oud (al zullen ze dat nooit rechtstreeks in zijn gezicht zeggen, want dat is leeftijdsdiscriminatie en dat mag niet).
Het is voor hem niet makkelijk om niet te werken, hij solliciteert zich een breuk, is daar soms drukker mee dan ik met mijn 32 urige baan.
En ik verdien zat, dus voor een uitkering komt hij niet in aanmerking. Daardoor helaas ook niet voor hulp van bijvoorbeeld de gemeente bij het vinden van een baan.
Maar los daarvan, hij wil helemaal niet thuis zitten en solliciteren, hij wil gewoon aan het werk.
Maar als productiemedewerker of warehouse medewerker of wat dan ook wordt hij gewoon niet aangekomen.

Maar kijkt hij ook naar andere dingen die misschien buiten zijn CV zouden vallen?

Ikzelf werk in de glastuinbouw, en ik weet van zoveel meer bedrijven dat het echt hard nodig is.

Inderdaad de arbeidsmigranten moeten dit werk overnemen omdat Nederlanders niet meer willen.

Maar, azc bij bouwen omdat we meer moeten opvangen vind ik ook lastig en niet iedereen is netjes ..

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:43

De Nederlandse cultuur is imo: leven en laten leven.
Als ik irl om me heen kijk is dat ook precies wat ik zie.
Ook met inmiddels als ik het goed heb 181 verschillende nationaliteiten door elkaar in NL.
En meer nog dan vroeger in de tijd dat de kerk nog zo’n grote invloed had.
Maar nu we de vrijheid hebben blijkt er toch weer behoefte te zijn aan het zich onderwerpen aan een sekte als de FvD…

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:47

Marigold schreef:
Ook met inmiddels als ik het goed heb 181 verschillende nationaliteiten door elkaar in NL.
Maar nu we de vrijheid hebben blijkt er toch weer behoefte te zijn aan het zich onderwerpen aan een sekte als de FvD…

Vroeger had de kerk deze functie. Die bepaalde alles. Met wie je wel en niet mocht trouwen. Wat wel en niet mocht. Je regelde werk in je eigen kerkgemeente etc.

Die sturende en verbroederende functie vinden mensen niet echt meer snel in deze tijd. Je wisselt vaak van werk ipv dat je ergens 30 jaar werkt. Contacten en relaties zijn vluchtiger. Je identiteit staat niet meer zo vast als bijvoorbeeld in de verzuiling.

Dat geeft populisme ook een podium. Een nieuwe “Messias”.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 18:01

Janinevv schreef:
Maar, azc bij bouwen omdat we meer moeten opvangen vind ik ook lastig en niet iedereen is netjes ..

Dus alles moet maar in Ter Apel opgevangen worden?
Weet je hoeveel het de belastingbetaler kost, al die dwangsommen. Nee dan liever een aantal AZC's erbij zodat deze mensen opgevangen kunnen worden.

En weet je, de partijen hebben zo makkelijk praten. Die weten dat dit onderwerp een hot item is.. Die hoeven immers niet de rekening te betalen van de dwangsommen.

Janinevv

Re: Gemeenteraadsverkiezingen

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 18:04

Nou pardon dat zeg ik toch niet? Genoeg mensen hier die hier niks te zoeken hebben en waar wij als Nederlanders voor moeten betalen! Net zoals zoveel dingen..

En weet je ik ben echt niet de enige.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 18:09

Welke idioot heeft ook dwangsommen verzonnen?

Europa is groter.
In Nederland is de rek eruit.
Ja ik weet voor links niet. Maar voor de andere mensen wel.

Als de emmer overloopt moet je niet de kraan open laten staan.
Niemand bij gebaat. Echt niemand.

Dan draai je de kraan dicht ga je kijken wat er nodig is omdat water niet te laten overstromen als de kraan weer open gaat.

Huizen bouwen bijvoorbeeld.
Hoogbouw onder andere.
Minder grond meer mensen.
Appartementen van formaat dat daar zowel oudere als starters blij mee zijn.

Tevens kijk je wat heeft onze zorg nodig?
Wat heeft ons stroomnet nodig?

Het drinkwater. Elke extra inwoner belast dat meer.
Dat is niet de schuld geven op de vluchteling nee gewoon een gegeven.

Een slapende overheid die is schuld.

En als daar de oplossingen gerealiseerd zijn. Die emmer leeg zet je de kraan weer half open.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 18:10

@Jeaninevv: Jij wilt geen AZC's bijbouwen omdat we meer op moeten vangen...

Wij zijn als Nederland gebonden aan wetten en regels waar we niet zomaar vanaf kunnen zonder een hoop gedoe. En dat verhaal wordt niet verteld.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 18:12

MarlindeRooz schreef:
Die sturende en verbroederende functie vinden mensen niet echt meer snel in deze tijd. Je wisselt vaak van werk ipv dat je ergens 30 jaar werkt. Contacten en relaties zijn vluchtiger. Je identiteit staat niet meer zo vast als bijvoorbeeld in de verzuiling.

Dat geeft populisme ook een podium. Een nieuwe “Messias”.

Volgens mij viel het met de verbroedering wel mee...maar men wil wel heel graag de macht over anderen. Om over anderen te bepalen hoe die hun leven inrichten, of je daar nou last van hebt of niet. En ook om anderen te kunnen excommuniceren als je ze vervelend vindt. Om altijd een vijand in de buurt te hebben als je je weer eens ergens boos over wilt maken. Niks nieuwe Messias.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 18:13

purny schreef:

Wij zijn als Nederland gebonden aan wetten en regels waar we niet zomaar vanaf kunnen zonder een hoop gedoe. En dat verhaal wordt niet verteld.

Als grootste netto betaler eens zeggen dat je daarmee stopt.. En voet bij stuk houden.
Kijken wat de regels kunnen veranderen.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 18:30

Jildau schreef:
De gigantische kosten van onrealistisch klimaatbeleid wat nergens toe leidt. Heel veel overheid bemoeienis met veel regels waardoor geen vrijheid. Veel te mild op migratie. Ze willen hele snelle verandering waardoor je nauwelijks mee kan en je gedwongen wordt tot grote uitgaves op korte termijn. Weinig oog voor ondernemers. Daarnaast echt een “stadse” partij die geen rekening houdt met mensen die buitenuit wonen.

Veel van deze kritiek klinkt logisch, maar klopt niet echt als je naar de feiten kijkt. Het klimaatbeleid van GL/PvdA is niet ‘onrealistisch’, het sluit juist aan bij wat wetenschappers en internationale afspraken al jaren noodzakelijk noemen. Uitstellen kost uiteindelijk véél meer geld dan nu investeren. Bovendien zijn de grootste kostenstijgingen in energie en wonen juist het gevolg van jarenlang níet ingrijpen.

De overheid ‘bemoeit’ zich niet voor de lol; regels ontstaan omdat problemen anders blijven liggen: stikstof, woningnood, klimaat, arbeidsmarkt. Minder regels klinkt leuk, maar leidt in de praktijk vooral tot meer vervuiling, hogere zorgkosten en grotere ongelijkheid.

Migratie is een complex onderwerp, maar Nederland heeft structureel arbeidsmigranten nodig en veel instroom komt uit EU‑vrij verkeer, waar geen enkele partij zomaar aan kan draaien. Het frame dat GL/PvdA ‘te mild’ is, doet alsof er een simpele knop bestaat die niet wordt omgezet.

En dat ‘stadse partij’-argument gaat voorbij aan het feit dat juist buitengebieden het hardst geraakt worden door klimaatverandering, krimp en gebrek aan voorzieningen. Investeren in verduurzaming, openbaar vervoer en leefbaarheid is juist in hun voordeel.

Kortom: veel van deze kritiek is gebaseerd op gevoel, niet op feiten. De echte vraag is of je problemen oplost door ze te negeren of door er eindelijk serieus beleid op te voeren.”

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 18:31

purny schreef:

Maar waarom zouden we meer moeten opvangen omdat het de regels en wetten zijn?

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 18:34

Eretria schreef:
Tegen mensen die echt op de vlucht zijn voor een oorlog, natuurramp oid zeg ik ja. Tijdelijke opvang tot het veilig is om terug te keren.

Het klinkt heel mild wat je hier zegt echter: Zeggen dat je mensen ‘tijdelijk’ opvangt klinkt menselijk, maar in de praktijk is het juist het tegenovergestelde. Oorlogen duren vaak jarenlang, soms decennia. Dan bied je dus geen veiligheid, maar een soort wachtkamer zonder toekomst. Mensen mogen niet integreren, geen taal leren, geen werk opbouwen en leven jarenlang in onzekerheid. Dat is geen menselijkheid, dat is iemand in limbo parkeren. Echte menselijkheid is stabiliteit bieden, niet alleen een veldbed tot het jou uitkomt.”

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 18:43

Wonkeydonkey schreef:
Op het gebied van immigratie zijn ze voor strengere regels en vinden ze het belangrijk dat de Nederlandse cultuur behouden blijft.

De Nederlandse cultuur terug willen… dat is interessant, want welke bedoel je dan precies? Die van de Germanen, de Romeinen, de Friezen, de Vikingen, de Franse hugenoten, de Spaanse en Portugese Joden, de Belgische vluchtelingen, de Indische Nederlanders, de Molukkers, de gastarbeiders uit Italië, Spanje, Turkije en Marokko…?

Weet je, als we écht teruggaan naar de ‘oorspronkelijke’ Nederlandse cultuur, dan zitten we met een stel rondtrekkende stammen die elkaar met houten knuppels te lijf gaan. De rest is allemaal import. Inclusief klompen, haringhandel, Sinterklaas, Delfts blauw en de halve Gouden Eeuw-economie.

Nederland is letterlijk gebouwd door migratie. Onze cultuur is niet iets dat je kunt terughalen, want het is nooit één ding geweest. Het verandert al duizenden jaren — en dat is precies waarom het bestaat.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 18:47

DuoPenotti schreef:
Als grootste netto betaler eens zeggen dat je daarmee stopt.. En voet bij stuk houden.
Kijken wat de regels kunnen veranderen.

1 juni dit jaar gaan de strengere Europese asiel regels in. Dus er wordt al wat aangedaan.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 19:04

Ja Europese.
Nu nog Nederlandse.

Het is niks sociaal aan om mensen binnen te laten terwijl het volgende in de keten vast zit.
En dan heb ik het niet over AZC's. Nee over daarna.

En eigenlijk is rechts dan mens vriendelijker dan links.

Want voor mij is het onbegrijpelijk dat iemand dit maar een goed idee blijft vinden. Ik snap dat dus niet. Echt meen ik serieus.

Een land dat sociaal is is dat imo eerst naar de huidige inwoners.
En ja dat zijn alle nationaliteiten, niemand daarin uitgezonderd.
Waar ook geboren.

Je zorgt dat er geen mensen in de kou zitten. Als ze al een huis hebben..
Zorg betaalbaar is.
Geen voedselbank nodig hebben.
Men veilig door de nacht kan fietsen.
Zieken en oudere ook een fijn leven en zorg hebben.
Maar werkende ook een eerlijke balans.

En als je dat als land doet ben je meer dan geweldig bezig.
Vast een utopie maar men moet daar wel naar streven.

Vervolgens is dit bij lange na niet zo.
En wat doen we;
Er meer mensen bij halen waar bovenstaande alles extra op scherp zet.

Wat is daar sociaal aan?
Niet voor de huidige inwoners. Niet voor de nieuwe.

Sociaal wat links beweerd te zijn..
Ik zie dat oprecht niet.

Dat is hetzelfde als een 9 of een 6

Welke kant je het bekijkt die heeft de waarheid.

Vervolgens wens ik jullie een fijne voortzetting.
Het gaat vast weer in cirkels draaien.
Nu loopt het nog redelijk beschaafd en stap er nu dus uit.
De verkiezingen voorbij dus hier verder off-topic .

Fijne avond allemaal :j

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 19:16

Benzz schreef:
En dat ‘stadse partij’-argument gaat voorbij aan het feit dat juist buitengebieden het hardst geraakt worden door klimaatverandering, krimp en gebrek aan voorzieningen. Investeren in verduurzaming, openbaar vervoer en leefbaarheid is juist in hun voordeel.

De buitengebieden worden inderdaad het hardst geraakt door een partij als GL. Bijvoorbeeld autorijden meer belasten en duurder maken. Hartstikke leuk hoor als je in de buurt winkels en voorzieningen hebt maar die heeft niet iedereen. Dan komen ze met “ja maar wij investeren in openbaar vervoer”. Hoe duurzaam, én vooral zonde van het geld, is het om elk uur een bus te laten rijden naar een dorp van 200 inwoners? Daarnaast is het gewoon ronduit hilarisch hoe het platteland alle schuld krijgt van het klimaatprobleem.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 19:19

Marigold schreef:

Een sekte. Hou toch eens op. :')

Die uiterst linkse klimaat-wappies die zich vastbinden aan bomen en op de snelweg gaan zitten - dat is pas een sekte. Een hele enge ook.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 19:35

Lieser schreef:
Overigens vraag ik me af of je wel Spaans mag praten in het Nederland van FvD }:)

Spaans stamt af van
Vulgair Latijn, en daar is Thierry op zich wel fan van :') :7

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 19:42

Janinevv schreef:
purny schreef:

Maar waarom zouden we meer moeten opvangen omdat het de regels en wetten zijn?

Omdat er medemensen in nood op de vlucht geslagen zijn en we onze menselijke kant willen tonen?
Omdat we een sociaal land zijn?
Omdat we het moreel verplicht zijn?
Omdat het een christelijk land is? (Aangezien volgens sommigen de NL cultuur enorm belangrijk is)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 19:51

In ons dorp kon je 5 partijen kiezen. Allemaal vrij rechts. Nu voor het eerst SGP net niet de grootste. Alsnog evenveel zetels. Drie partijen hebben 3 zetels en 2 partijen 1 zetel.

Hier zeuren ze ook om geen AZC, terwijl we al een hebben met veel Oekraïners, maar dat telt blijkbaar niet mee als AZC. We moeten van de spreidingswet nog 35 asielzoekers opvangen en dat schijnt een groot probleem te zijn :=
De grootste partij is heel erg tegen, de anderen willen met de regio overleggen om te bundelen.
Denk zelf dat je 35 mensen wel ergens kwijt zou moeten kunnen, hoe moeilijk kan het zijn :?

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 19:54

Verootje
Ja tuurlijk moet je helpen als dat kan. Maar er is echt wel een grens. Overal zijn problemen.

Maar ik ben van mening dat er echt veel gevaarlijke mensen hier zijn in Europa. Waarom die dan niet terug sturen, waarom moeten wij hun helpen? Daar moeten we ook voor zorgen en betalen.

Nou dat christelijke word steeds minder dus dan hoeven ze daar niet achter te schuilen meer.

Eretria

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 19:56

Benzz schreef:
Eretria schreef:
Tegen mensen die echt op de vlucht zijn voor een oorlog, natuurramp oid zeg ik ja. Tijdelijke opvang tot het veilig is om terug te keren.

Het klinkt heel mild wat je hier zegt echter: Zeggen dat je mensen ‘tijdelijk’ opvangt klinkt menselijk, maar in de praktijk is het juist het tegenovergestelde. Oorlogen duren vaak jarenlang, soms decennia. Dan bied je dus geen veiligheid, maar een soort wachtkamer zonder toekomst. Mensen mogen niet integreren, geen taal leren, geen werk opbouwen en leven jarenlang in onzekerheid. Dat is geen menselijkheid, dat is iemand in limbo parkeren. Echte menselijkheid is stabiliteit bieden, niet alleen een veldbed tot het jou uitkomt.”

Want volgens jou is het menselijk om een land maar voller te blijven proppen terwijl het al vol is? Dat je je eigen inwoners aan de kant moet schuiven omdat je eerst anderen moet gaan helpen? Dat er geen ruimte meer is om de mensen die hier zijn geboren een eigen huisvesting te bieden, zodat ze hun eigen leven op kunnen bouwen daar waar ze geboren zijn? Het is menselijk om alles vol te bouwen, waardoor NL 1 grote betonstad wordt?
Wat jij graag zou zien is een ideaal beeld, ver, heel ver van haalbare realiteit af.

Verder hoe meer je gaat bouwen, hoe meer groen je moet inleveren, hoe meer klimaatproblemen je produceert. Groen zet co2 om in zuurstof. De mens sloopt zijn eigen wereld door alles maar vol te bouwen. Dan kun je leuk nieuwe boompjes poten maar voordat die op het niveau komen van zuurstof produceren zoals een volgroeide boom dat doet, die is omgehakt om te gaan bouwen, ben je decennia verder.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 20:00

Ik geloof ook dat er zeker gevaarlijke mensen zijn in Europa. Maar die zijn lang niet allemaal asielzoekers :=

Maar de leiding van FvD kan je helaas niet terugsturen. Neonazis ook niet.
De meeste asielzoekers zijn prima hardwerkende mensen. Onze manier van opvang draagt bij aan het ‘ontsporen’ van asielzoekers. Mensen in een paar jaar tijd 10x overplaatsen doet niet veel goeds.
Daarom de spreidingswet. Vang ze op, geef ze stabiliteit en er is veel minder last van.
Grenzen dicht is je ogen sluiten, de mensen komen toch wel en verdwijnen in de illegaliteit. Dan heb je pas een probleem.