Citaat:
En waarom komen deze mensen naar NL? Omdat vrijwel elke Nederlander die thuis zit zonder werk het werk van een arbeidsmigrant vertikt te doen.
Hier wil ik toch even op reageren. Mijn partner zoekt een baan en ondanks dat er werk zat zou moeten zijn, komt hij niet aan de bak.
Voor banen die hierboven in de quote genoemd worden, komt hij niet in aanmerking, want een te ambitieus CV (letterlijk citaat van afwijzing).
Voor veel banen die aansluiten op zijn CV vindt men hem te oud (al zullen ze dat nooit rechtstreeks in zijn gezicht zeggen, want dat is leeftijdsdiscriminatie en dat mag niet).
Het is voor hem niet makkelijk om niet te werken, hij solliciteert zich een breuk, is daar soms drukker mee dan ik met mijn 32 urige baan.
En ik verdien zat, dus voor een uitkering komt hij niet in aanmerking. Daardoor helaas ook niet voor hulp van bijvoorbeeld de gemeente bij het vinden van een baan.
Maar los daarvan, hij wil helemaal niet thuis zitten en solliciteren, hij wil gewoon aan het werk.
Maar als productiemedewerker of warehouse medewerker of wat dan ook wordt hij gewoon niet aangekomen.