Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
karuna schreef:Ik vraag me af hoe dat eigenlijk zit? Heeft ieder mens dat gelukt gevoel bij iets aanschaffen ongeacht wat? Of moet je daar gevoelig voor zijn? Of stoffen missen?
Ik hoor en lees het vaak dat mensen iets voor zichzelf laten inpakken zodat ze het thuis weer kunnen uitpakken voor het "fijne gevoel". Ik kan me daar namelijk zelf niets bij voorstellen omdat je weet wat erin zit ook. Vandaar ook de vraag hierboven. Hoe werkt dat systeem?

karuna schreef:Ik vraag me af hoe dat eigenlijk zit? Heeft ieder mens dat gelukt gevoel bij iets aanschaffen ongeacht wat? Of moet je daar gevoelig voor zijn? Of stoffen missen?
Ik hoor en lees het vaak dat mensen iets voor zichzelf laten inpakken zodat ze het thuis weer kunnen uitpakken voor het "fijne gevoel". Ik kan me daar namelijk zelf niets bij voorstellen omdat je weet wat erin zit ook. Vandaar ook de vraag hierboven. Hoe werkt dat systeem?
zelfs al heb ik het nodig hahaah Sintara schreef:Ik heb dat persoonlijk echt totaal niet. Winkelen vind ik niet leuk, thuis alles uit alle plastic moeten halen, en in het geval van kleding ook nog wassen en dan in de kast moeten leggen een heel gedoe.
Het komt best vaak voor dat ik nieuwe dingen wekenlang laat liggen omdat ik nog geen zin heb het te gebruiken en weg te leggenzelfs al heb ik het nodig hahaah

DuoPenotti schreef:Hier worden telefoons en laptop gebruikt tot het te irritant word om ze te gebruiken. Omdat ze zo gauw je ze aanzet al gaan zeuren over een vol geheugen. Terwijl je hem al leeg hebt gegooid.
Betreft de laptop blij dat Windows nog een jaar extra Windows 10 ondersteund.
Het was van origine een 8.1.
Nu dus 10, maar 11 kan hij niet meer.
Cayenne schreef:Heeft het dan ook niet een stukje met materialistisch zijn te maken in combinatie met een verslavings/endorfine-gevoel?
Cayenne schreef:Heeft het dan ook niet een stukje met materialistisch zijn te maken in combinatie met een verslavings/endorfine-gevoel?
Sachertorte schreef:Cayenne schreef:Heeft het dan ook niet een stukje met materialistisch zijn te maken in combinatie met een verslavings/endorfine-gevoel?
Deels denk ik. Daarnaast de bevestiging van derden en een soort van bewijsdrang om te laten zien wat men zich kan veroorloven? En misschien is dat ook verslavend? Daarom denk ik echt dat als je die onzekerheid niet hebt (omdat je weet wat je waard bent) je ook minder gevoelig bent voor een soort koopverslaving gedreven door bewijsdrang. Jongeren zullen sneller in dit soort vallen lopen denk ik.
Waidida schreef:Mijn ouders zijn zestigers en ik kan je zeggen, er zijn weinig huizen waar zoveel wordt bijgehouden als bij ons.
Mijn stiefvader koopt regelmatig iets op een onlineveiling (vaak wel dingen die nodig zijn, maar zeker ook niet altijd: we hebben zo 6 bakplaten met een vuur op pellets) gewoon omdat het dan goedkoop was. Hij wilde laatst nog 400 champagneglazen kopen daar.
Iemand zei ook al, hoe meer ruimte je hebt hoe meer je bijhoudt en dat klopt echt. We hebben twee garages aan ons huis, in geen enkele staat een auto want die staan helemaal vol met kasten en zooi.
We hebben duizenden plastic potjes, Bier brouw kits, 3 vriezers, zakjes, bakjes, je bedenkt het maar.
.