Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Travel_me schreef:Ik lees normaal alleen mee, maar wil hier toch even op reageren... Ja mensen in Nederland kunnen het zwaar hebben, maar er zijn hier wel onwijs veel oplossingen als bijv voedselbank en ze hebben meestal gewoon een dak boven hun hoofd.
Ben je toevallig al eens zelf in een ontwikkelingsland geweest? Waarschijnlijk niet, want dan zou je dit soort opmerkingen niet maken.. Kindjes van een jaar of 4 die met kapotte en vieze kleding, zonder schoenen stenen aan het hakken zijn de hele dag in de brandende zon, omdat er geen geld voor eten is. Geen school niks en dus ook 0 kans op een betere toekomst..En ja ik heb er genoeg gezien en je hart breekt echt als er wordt gezegd: I am hungry.
We hebben geld zat, als we nou eens al die PVV ministers niet zouden uitbetalen die toch niet komen opdagen, dan kan dat mooi naar de arme mensen in Nederland en kunnen we gewoon ontwikkelingshulp steunen.
Aanvulling: In Oeganda had ik een gids die door middel van een hulpprogramma heeft kunnen studeren. Heeft nu zijn leven goed op orde en verdiend prima. Hij geeft nu ook geld aan andere organisaties, omdat hij andere kindjes hetzelfde gunt.
Elisa2 schreef:Marlinde:
Dat zijn mijn woorden niet..houdt toch eens op met continu de boel te verdraaien.
En ja hoor, ik gun iedereen een fijn leven maar ben realistisch genoeg om te weten dat NL niet de enige is die daar verantwoordelijk voor is. En zie goed wat er mis gaat als de balans zoek is want het moet niet ten koste van eigen inwoners gaan.
Elisa2 schreef:Nee, maar in Palestina is het ALTIJD oorlog, een never ending story. Dat zegt misschien ook wel iets over hoe geciviliseerd een volk is?
Heel triest voor de onschuldige slachtoffers die er daardoor steeds vallen.
MarlindeRooz schreef:Maar is het leven van een mens meer waard als hij in Nederland geboren is dan?
Want dat jij en ik het geluk hebben dat we in Nederland geboren zijn daar hebben we niks voor hoeven doen. Net als dat een kind in een ontwikkelingsland er niks aan kan doen dat hij of zij in een land geboren is dat door westerse inmenging armer is dan nodig.
Wij hebben als land geld genoeg om andere landen én onszelf te helpen.
Elisa2 schreef:Marlinde:
Dat zijn mijn woorden niet..houdt toch eens op met continu de boel te verdraaien.
En ja hoor, ik gun iedereen een fijn leven maar ben realistisch genoeg om te weten dat NL niet de enige is die daar verantwoordelijk voor is. En zie goed wat er mis gaat als de balans zoek is want het moet niet ten koste van eigen inwoners gaan.
Kaja schreef:MarlindeRooz schreef:Maar is het leven van een mens meer waard als hij in Nederland geboren is dan?
Want dat jij en ik het geluk hebben dat we in Nederland geboren zijn daar hebben we niks voor hoeven doen. Net als dat een kind in een ontwikkelingsland er niks aan kan doen dat hij of zij in een land geboren is dat door westerse inmenging armer is dan nodig.
Snap je het niet óf wil je het niet snappen?
Dat jij het zo goed hebt, ontsnapt aan strenge religie waardoor je tegenwoordig een broek draagt, de pil slikt, geen overlast ervaart van een azc, plek genoeg ziet voor elk persoon die hier aankomt, de islam kent en weinig dwang ervaart waarmee islamitische vrouwen/meisjes onderdrukt worden, en geld genoeg ziet in onze schatkist waardoor geen enkele Nederlander armoede ervaart én ook nog eens geld ( van NL’se belastingbetalers) aan andere landen kan geven omdat er genoeg is, maakt het natuurlijk geen reeële reflectie van de werkelijkheid.

. MarlindeRooz schreef:Hou je een pagina over mij bij in je vriendenboekje of hoe moet ik dit opvatten? Je aannames over mij zijn trouwens niet waar.
Ik denk dat mijn reflectie van de werkelijkheid beter is dan die van jou.
Citaat:Als u morgenochtend uw ontbijtje van bruine boterham met kaas/bakje yoghurt met muesli/koffie met croissant op heeft, denk dan even aan de woorden van blonde Geert de avond daarvoor. In antwoord op de vraag waarom er door hem nóg meer geld bezuinigd moet worden op ontwikkelingssamenwerking (door Wilders poetshulp hashtag#ReinetteKlever omgetagt in ontwikkelingshulp):
“Dan hebben ze in Afrika maar een beetje meer honger.”
De man die moslims het land uitwenst, minder minder minder Marokkanen eist, een asielstop afkondigt (en zijn keukenhulp hashtag#Faber daarin jammerlijk laat falen), femicide okay vindt want geen geld voor vrouwenbescherming wil geven, de Hitlergroet accepteert bij door hem zelf georganiseerde gewelddadige opstanden tegen azc’s, die een vriend is van genocidair Netanyahu… kent geen morele grenzen
Geen bruine kroegpraat, geen benepen burenroddel, geen boerengel*l. Maar gewoon in een debat, op; televisie, live uitgezonden. Zonder schaamte, zonder schroom, integendeel. Hij lacht erbij, hij vindt het een fantastische oplossing om een miljarden gat te dichten van een btw verlaging…. Minder btw en
Racisme is een morele grens, en de racist heeft een naam. Omdat miljarden gekleurde mensen van Wilders best honger mogen hebben, sterker nog een beetje meer honger dan ze nu al hebben, als daarvoor een paar miljoen witte mensen een paar procent minder btw hoeven te betalen. “Daar liggen onze prioriteiten”. Niemand die hem tot de orde roept, niemand die zegt dat hij door alle morele grenzen is heen gezakt, niemand...?
In Oost Afrika sterft elke 48 seconden een kind door honger. Het aantal mensen dat extreme honger ervaart in die regio is de afgelopen vijf jaar met 80 procent gestegen - van bijna 31 miljoen in 2019 tot meer dan 55 miljoen in 2024. In Nigeria, Sudan en de Democratische Republiek Congo lijden 80 miljoen mensen aan extreme honger – het zijn de zwaarst getroffen landen van de wereld.
Maar van Wilders is het nog niet genoeg.
“Dan hebben ze in Afrika maar een beetje meer honger”.
Stemmen voor die man is racistisch, onethisch, en ja, ook onsmakelijk.
Kaja schreef:MarlindeRooz schreef:Hou je een pagina over mij bij in je vriendenboekje of hoe moet ik dit opvatten? Je aannames over mij zijn trouwens niet waar.
Ik denk dat mijn reflectie van de werkelijkheid beter is dan die van jou.
Nee hoor, maar je herhaalt het zoooo ontzettend vaak dat het gewoon blijft hangen.
En goed van jou, dat jij die inschatting kan maken en met zoveel overtuiging kunt zeggen dat je reflectie van de werkelijkheid beter is dan de mijne.
Maar dit is nu net het punt waarmee je voorbij gaat aan ontzettend veel Nederlanders.

_San87_ schreef:Na het debat van vanavond heeft Wilders dat zelf prima gedaan... Dit was geen best optreden van hem, terwijl hij normaal in debatten toch echt wel sterk is.
Benzz schreef:_San87_ schreef:Na het debat van vanavond heeft Wilders dat zelf prima gedaan... Dit was geen best optreden van hem, terwijl hij normaal in debatten toch echt wel sterk is.
Ik vond hem zaterdag ook niet sterk. Hij ziet er ook vermoeid uit en een beetje verslagen. Normaal pakt hij de leiding in debatten en nu lukt het hem niet. Maar we zullen woensdag zien wat de uitslag is. Wat Wilders doet, maakt in principe niet uit, hij doet toch niet meer mee.
Benzz schreef:_San87_ schreef:Na het debat van vanavond heeft Wilders dat zelf prima gedaan... Dit was geen best optreden van hem, terwijl hij normaal in debatten toch echt wel sterk is.
Ik vond hem zaterdag ook niet sterk. Hij ziet er ook vermoeid uit en een beetje verslagen. Normaal pakt hij de leiding in debatten en nu lukt het hem niet. Maar we zullen woensdag zien wat de uitslag is. Wat Wilders doet, maakt in principe niet uit, hij doet toch niet meer mee.
Kaja schreef:MarlindeRooz schreef:Maar is het leven van een mens meer waard als hij in Nederland geboren is dan?
Snap je het niet óf wil je het niet snappen?
Dat jij het zo goed hebt, ontsnapt aan strenge religie waardoor je tegenwoordig een broek draagt, de pil slikt, geen overlast ervaart van een azc, plek genoeg ziet voor elk persoon die hier aankomt, de islam kent en weinig dwang ervaart waarmee islamitische vrouwen/meisjes onderdrukt worden, en geld genoeg ziet in onze schatkist waardoor geen enkele Nederlander armoede ervaart én ook nog eens geld ( van NL’se belastingbetalers) aan andere landen kan geven omdat er genoeg is, maakt het natuurlijk geen reeële reflectie van de werkelijkheid.
Benzz schreef:Bron: Corduwer op Linkedin.
Mooie post over wat er werkelijk gebeurd.Citaat:Als u morgenochtend uw ontbijtje van bruine boterham met kaas/bakje yoghurt met muesli/koffie met croissant op heeft, denk dan even aan de woorden van blonde Geert de avond daarvoor. In antwoord op de vraag waarom er door hem nóg meer geld bezuinigd moet worden op ontwikkelingssamenwerking (door Wilders poetshulp hashtag#ReinetteKlever omgetagt in ontwikkelingshulp):
De man die moslims het land uitwenst, minder minder minder Marokkanen eist, een asielstop afkondigt (en zijn keukenhulp hashtag#Faber daarin jammerlijk laat falen), femicide okay vindt want geen geld voor vrouwenbescherming wil geven, de Hitlergroet accepteert bij door hem zelf georganiseerde gewelddadige opstanden tegen azc’s, die een vriend is van genocidair Netanyahu… kent geen morele grenzen
Geen bruine kroegpraat, geen benepen burenroddel, geen boerengel*l. Maar gewoon in een debat, op; televisie, live uitgezonden. Zonder schaamte, zonder schroom, integendeel. Hij lacht erbij, hij vindt het een fantastische oplossing om een miljarden gat te dichten van een btw verlaging…. Minder btw en
Racisme is een morele grens, en de racist heeft een naam. Omdat miljarden gekleurde mensen van Wilders best honger mogen hebben, sterker nog een beetje meer honger dan ze nu al hebben, als daarvoor een paar miljoen witte mensen een paar procent minder btw hoeven te betalen. “Daar liggen onze prioriteiten”. Niemand die hem tot de orde roept, niemand die zegt dat hij door alle morele grenzen is heen gezakt, niemand...?
In Oost Afrika sterft elke 48 seconden een kind door honger. Het aantal mensen dat extreme honger ervaart in die regio is de afgelopen vijf jaar met 80 procent gestegen - van bijna 31 miljoen in 2019 tot meer dan 55 miljoen in 2024. In Nigeria, Sudan en de Democratische Republiek Congo lijden 80 miljoen mensen aan extreme honger – het zijn de zwaarst getroffen landen van de wereld.
Maar van Wilders is het nog niet genoeg.
“Dan hebben ze in Afrika maar een beetje meer honger”.
Stemmen voor die man is racistisch, onethisch, en ja, ook onsmakelijk.
Benzz schreef:Kaja schreef:Nee, waarom zou ik bang voor Wilders moeten zijn?Ben jij ‘bang’ voor Wilders?
Kaja schreef:Mensen zijn zo bang voor Wilders, dat ze over hem blijven praten en continu proberen hem in een kwaad daglicht te zetten.
Hoe houdt ik polarisatie in stand?! Hallo stemmers
Electra63 schreef:Kaja schreef:Mensen zijn zo bang voor Wilders, dat ze over hem blijven praten en continu proberen hem in een kwaad daglicht te zetten.
Hoe houdt ik polarisatie in stand?! Hallo stemmers
Er is er maar één die continu andere mensen in een kwaad daglicht zet en haat zaait en polariseert en dat is Wilders en zijn aanhang.
Volg hem eens op X, zou ik zeggen.
Inmiddels is het Wilders zijn verdienmodel, hij kan nooit meer de politiek uit, behalve na zijn pensionering. Dan kan hij lekker in Hongarije gaan wonen en draait Nederland hopelijk niet meer voor de beveiliging(skosten) op.