17 jarige Lisa vermoord

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:41

_San87_ schreef:
Douce schreef:
Dit soort gebeurtenissen doet veel met je gevoel voor veiligheid, bij mij ook. Maar zoals Annemieke al zei, het aantal moorden neemt al jaren af. In principe wordt het dus niet steeds onveiliger.

Dat is imo te simplistisch. Het aantal verkrachtingen en aanrandingen neemt sinds 2015 toe, 1 op de 8 vrouwen krijgt te maken met seksueel geweld, bijvoorbeeld.

Het is fijn dat de kans vermoord te worden wanneer je naar huis fietst af neemt, maar dat de kans op aanranding of verkrachting groter wordt simpelweg omdat je ergens bent, is niet bepaald aantrekkelijk en draagt imo niet bij aan een hogere veiligheid.

En dan speelt je eigen ervaring en gevoel nog mee. Ik loop op bepaalde plekken nog steeds om wanneer ik 's avonds een groep mannen moet passeren, door ervaringen uit het verleden.

Sterker nog, gisteren bij eenvandaag; 75% van de vrouwen onder de 35 is het afgelopen half jaar lastig gevallen, door fluiten, sissen enz. waarvan 25% fysiek zijn lastig gevallen.

De moorden dalen, echter de moorden op vrouwen stijgen.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:42

Benzz schreef:
Christiene schreef:
De hond uitlaten

Ik denk dat het in dit geval juist niet voorkomt, of je moet een heel klein hondje hebben. Maar ik ga savonds niet zonder mijn kruising mechelaar de straat op.

Er worden toch met regelmaat mensen vermoord als ze de hond uitlaten.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:45

Benzz schreef:
_San87_ schreef:

Dat is imo te simplistisch. Het aantal verkrachtingen en aanrandingen neemt sinds 2015 toe, 1 op de 8 vrouwen krijgt te maken met seksueel geweld, bijvoorbeeld.

Het is fijn dat de kans vermoord te worden wanneer je naar huis fietst af neemt, maar dat de kans op aanranding of verkrachting groter wordt simpelweg omdat je ergens bent, is niet bepaald aantrekkelijk en draagt imo niet bij aan een hogere veiligheid.

En dan speelt je eigen ervaring en gevoel nog mee. Ik loop op bepaalde plekken nog steeds om wanneer ik 's avonds een groep mannen moet passeren, door ervaringen uit het verleden.

Sterker nog, gisteren bij eenvandaag; 75% van de vrouwen onder de 35 is het afgelopen half jaar lastig gevallen, door fluiten, sissen enz. waarvan 25% fysiek zijn lastig gevallen.

De moorden dalen, echter de moorden op vrouwen stijgen.

Dank voor de aanvulling. Die specificatie stond niet in mijn bron en heb ik ook niet verder uitgezocht.

Verontrustend... Ik snap goed dat de Dolle Mina's nieuw leven ingeblazen is.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:55

_San87_ schreef:
verootjoo schreef:
Wou al zeggen, die is niet van Marcel Huberts toch?
Van Nienke ‘s-Gravenmade, de feministe des Instagram. (Daar ken ik haar iig van, ms doet ze nog meer)

Klopt, Marcel heeft het heel mooi gekopieerd, maar het is niet zijn tekst.

De tekst van Nienke dekt wel dezelfde lading, maar is echt anders. Marcel heeft het door AI gehaald volgens mij om het simpeler te vertalen.

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:01

germie schreef:
En dan kan het bezit van pepperspray je je baan kosten, want het valt hier onder wapenbezit. Dan moet je eerst goed nadenken of je het wel zou willen aanschaffen. En krijg je daarna nog wel een vog?

Je moet er dus niet te licht over denken.

Ik begrijp de motivatie, maar helaas, het mag niet. En feitelijk mishandel je dan weer je aanvaller, en tja, dat mag ook niet.

Ook moet je weten hoe je pepper spray moet spuiten.. wanneer je op de fiets zit en het waait of je bent in een gevecht is dat nog best lastig .. je kunt ook jezelf tijdelijk verblinden als je bijv tegen de wind insprayed

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:07

Benzz schreef:
_San87_ schreef:

Klopt, Marcel heeft het heel mooi gekopieerd, maar het is niet zijn tekst.

De tekst van Nienke dekt wel dezelfde lading, maar is echt anders. Marcel heeft het door AI gehaald volgens mij om het simpeler te vertalen.

Komt toch op t zelfde neer, imo. Andermans tekst laten aanpassen door AI is alsnog kopiëren.

Maar goed, dat is niet ontopic verder. De boodschap is belangrijk.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:03

Wintu schreef:

Is dat zo?

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:43

Popstra schreef:
Vind het zo erg te bedenken wat een angst dat meisje gehad moet hebben. Daar in die vieze kl*te buurt je leven genomen word...bah!!

En zelf verdediging??? Die steken je gelijk hartstikke dood wanneer jij je verzet! Het water word niet voor niks daar weg gepompt want ze zoeken het wapen wat hoogst wss wel een mes zal zijn.

Hoezo vieze kl*te buurt? Kan overal gebeuren. Feit is dat de meeste ernstige zaken niet eens in de grote steden gebeuren,maar in buitengebieden.
Ik ben geboren en getogen in Amsterdam, maar loop nog steeds liever 's nachts door de stad, dan in een donker bos

Popstra

Re: 17 jarige Lisa vermoord

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:20

Rustig maar, ben zelf ook vandaar en heb 8 jaar in Diemen Zuid gewoont. In Amsterdam durf ik ook snachts op straat.
Omgeving Duivendrecht ..Diemen Zuid enz mijd ik liever.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 43 min geleden

Benzz schreef:
Wintu schreef:

Is dat zo?

Ja, dat is zo

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 38 min geleden

Heb je daar cijfers of bewijs van? Of is dat gebaseerd op je gevoel?

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 37 min geleden

Wintu schreef:
Ja, dat is zo

Heb je daar cijfers van? Want het enige wat ik vind is dat er in mei 2019 3 mensen zijn vermoord tijdens het uitlaten van de hond, echter had dat niets met de hond te maken.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 34 min geleden

MarlindeRooz schreef:
Heb je daar cijfers of bewijs van? Of is dat gebaseerd op je gevoel?

Misschien moet jij eens stoppen met mensen te betichten van zaken, waarom zou ik dat baseren op mn gevoel en wat suggereer je er helemaal mee. Er zijn vaker mensen vermoord terwijl ze liepen met de hond, waarom is dat zo vreemd. Google het en je komt er al een rits tegen ;)

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 32 min geleden

Benzz schreef:
Wintu schreef:
Ja, dat is zo

Heb je daar cijfers van? Want het enige wat ik vind is dat er in mei 2019 3 mensen zijn vermoord tijdens het uitlaten van de hond, echter had dat niets met de hond te maken.

Moet dat met de hond te maken hebben dan, de hond is geen stoppende factor iig of je nu een klein hondje hebt of een grote.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21 min geleden

Benzz schreef:
Wintu schreef:

Is dat zo?

Tja, je hebt honden en honden. Knappe jongen die aan mijn dochter komt als de hond erbij is.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15 min geleden

Anne_GTI schreef:
Tja, je hebt honden en honden. Knappe jongen die aan mijn dochter komt als de hond erbij is.

Om iemand te vermoorden, hoef je van zelf niet altijd binnen fysieke afstand te komen ;)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12 min geleden

“Er zijn vaker mensen vermoord als de de hond uit laten”

Is wat anders dan “Er worden toch met regelmaat mensen vermoord als ze de hond uitlaten.”

Dit is echt bangmakerij. Zeker als je geen goede bronnen hebt zou ik dit soort dingen niet zomaar online gooien. Mensen worden onnodig bang.

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 7 min geleden

Benzz schreef:
Wintu schreef:
Ja, dat is zo

Nee pas nog een vrouw was in het nieuwe was hooguit enkele maanden geleden