Rijbewijs is voor 2018 afgegeven. Evenals mijn vorige paspoort.
Better safe than sorry. En ik kan aantonen dat ik actie heb ondernomen.
Deze tips kreeg in van melding centraal meldpunt identiteitsfraude RVIG naar aanleiding van mijn melding.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
belle_boef schreef:@tienus maar wat is de tip dan? Want dit is nagenoeg dezelfde info als op de website van de politie.
En zolang er met de gelekte data nog niks is aangevraagd is er nog geen sprake van fraude.
belle_boef schreef:@tienus maar wat is de tip dan? Want dit is nagenoeg dezelfde info als op de website van de politie.
En zolang er met de gelekte data nog niks is aangevraagd is er nog geen sprake van fraude.
veneri schreef:belle_boef schreef:@tienus maar wat is de tip dan? Want dit is nagenoeg dezelfde info als op de website van de politie.
Inderdaad, dus kan je geen aangifte doen van fraude toch?zo las ik het ook.maar waar kan je de wel aangifte van doen, en hoe?
En waarom een nieuw IDbewijs nodig zou zijn maak ik ook nergens uit op.
Cer schreef:Dat kost dan ook even 90 € .. en ik heb net een nieuwe..
Wat is dan ookalweer het verschil tussen je oude en nieuwe paspoort, want je BSN blijft hetzelfde natuurlijk, en je paspoortnummer is als het goed is geen onderdeel van die hack
Er is ook geen 'identiteitsdocument' betrokken bij de hack, maar wel BSN + naam, adres
belle_boef schreef:Cer schreef:Dat kost dan ook even 90 € .. en ik heb net een nieuwe..
Wat is dan ookalweer het verschil tussen je oude en nieuwe paspoort, want je BSN blijft hetzelfde natuurlijk, en je paspoortnummer is als het goed is geen onderdeel van die hack
Er is ook geen 'identiteitsdocument' betrokken bij de hack, maar wel BSN + naam, adres
Het document nummer veranderd. Ik denk dat die vervangen alleen zin heeft als ze een kopie oid van je id/rijbewijs hebben.