Deense dierentuin wil huisdieren en paarden om aan roofdieren te voere

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

D__S

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:29

ElCamino schreef:
Wat is er mis met gewoon op de juiste manier een nekkie omdraaien ?
Dat gaat al sinds jaar en dag zo hoor..... duiven. kippen, konijnen, ..... bij veel mensen / boerenbedrijven is dat vrij gewoon. En ook bij gewone huishoudens gebeurt het.
Alleen moet je wel weten hóe....
Net als afschieten....

Vergassen of een spuitje kan niet wanneer je dat beestje gaat voeren aan een ander dier

Vergassen wel. Varkens worden bijvoorbeeld ook vergast in het slachthuis als methode om ze buiten bewustzijn te brengen.

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:30

DuoPenotti schreef:
In Nederland gaan dieren die niet voor menselijk consumptie geslacht mogen worden, maar wel voor dierlijke toch ook al naar dierentuinen?
Of ben ik abuis?

Zitten volgens mij nog wel het een en ander aan regels aan vast. Maar enkele stieren van de boer waar ik sta zijn wel in een dierentuin gevoerd ja.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:40

Ik snap nooit zo goed hoe mensen de sprong maken van slachten/ afmaken naar allerlei horror taferelen. En dat de mensen die dit doen alleen maar als enorme beulen gezien worden.

Wij slachten zelf wel eens een kip en doen dat echt zo zorgvuldig mogelijk. De ene dag zorgen we nog keurig voor zo'n beest met een net verblijf en, voldoende drinken en eten en geen stress. De andere dag halen we hem op een rustig moment op, lopen er vlotjes mee naar het hakblok en weg beest.
Leuk vind ik dat nooit. En meestal doen we het vanwege de dierwaardigheid (een zieke kip is een dode kip en een langere lijdensweg is niet aardiger, naar de dierenarts is bijna altijd een langere leijdensweg door meer stress) maar we hebben het ook wel eens gedaan vanwege overschot/ voor het vlees. Maar ik verander echt niet ineens in een monster omdat ik dat doe.
Ik heb ook ooit 4 dagen lopen tutten met een kuikentje om het daarna met een misselijk gevoel toch maar het hoekje om te helpen. Niet omdat ik daar pervers plezier uit haalde maar uit zorg om het beestje.

Zeker in een dierentuin verwacht ik vooral mensen te treffen die hun werk doen uit liefde voor dieren/ een diersoort. Daar verwacht ik voldoende kennis van hoe je het netjes doet, en voldoende inzet om het zo net mogelijk te laten verlopen. Er zullen te weinig dieren geslacht worden om een echte sadist bezig te houden.....

Ergens verwacht ik dat zelfs in een slachthuis. Maar aangezien daar de gehele dag draait om doden, kan ik me wel voorstellen dat het daar eerder mis gaat. (maar ook zeker niet overal en altijd)

denisesilver

Re: Deense dierentuin wil huisdieren en paarden om aan roofdieren te voere

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:44

Je hebt weleens mensen die zeggen "Als je zelf een dier zou moeten slachten, dan zou ie stoppen met dieren eten." Ik heb als klein meisje mijn opa hanen zien slachten en daar heb ik juist meer waardering voor de dieren en het vlees van gekregen. Ik snapte daardoor ook gelijk waarom mensen deden bidden voor het eten.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:56

Het gaat in dit specifieke geval erom dat er huisdieren (waar ik ponies ook onder reken) gevraagd worden om te laten opvoeren. Dat wordt door velen) ook door mij vreemd gevonden omdat dat toch een soort gezinsleden waren. Ik ben vegetarier, maar ook mensen die geen vegetarier zijn eten vaak hun eigen huisdieren niet .Net zoals het in Nederland een taboe is om honden en katten te eten terwijl dat in andere landen wel gedaan wordt.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:00

Nouja het is een optie. Het hóeft natuurlijk niet :)

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:05

anjali schreef:
Het gaat in dit specifieke geval erom dat er huisdieren (waar ik ponies ook onder reken) gevraagd worden om te laten opvoeren. Dat wordt door velen) ook door mij vreemd gevonden omdat dat toch een soort gezinsleden waren. Ik ben vegetarier, maar ook mensen die geen vegetarier zijn eten vaak hun eigen huisdieren niet .Net zoals het in Nederland een taboe is om honden en katten te eten terwijl dat in andere landen wel gedaan wordt.

toch genoeg mensen die hun paard laten slachten, dan eten ze die misschien niet direct zelf op, maar iemand wel.

pol013 schreef:
Ik snap nooit zo goed hoe mensen de sprong maken van slachten/ afmaken naar allerlei horror taferelen. En dat de mensen die dit doen alleen maar als enorme beulen gezien worden.

Wij slachten zelf wel eens een kip en doen dat echt zo zorgvuldig mogelijk. De ene dag zorgen we nog keurig voor zo'n beest met een net verblijf en, voldoende drinken en eten en geen stress. De andere dag halen we hem op een rustig moment op, lopen er vlotjes mee naar het hakblok en weg beest.
Leuk vind ik dat nooit. En meestal doen we het vanwege de dierwaardigheid (een zieke kip is een dode kip en een langere lijdensweg is niet aardiger, naar de dierenarts is bijna altijd een langere leijdensweg door meer stress) maar we hebben het ook wel eens gedaan vanwege overschot/ voor het vlees. Maar ik verander echt niet ineens in een monster omdat ik dat doe.
Ik heb ook ooit 4 dagen lopen tutten met een kuikentje om het daarna met een misselijk gevoel toch maar het hoekje om te helpen. Niet omdat ik daar pervers plezier uit haalde maar uit zorg om het beestje.

Zeker in een dierentuin verwacht ik vooral mensen te treffen die hun werk doen uit liefde voor dieren/ een diersoort. Daar verwacht ik voldoende kennis van hoe je het netjes doet, en voldoende inzet om het zo net mogelijk te laten verlopen. Er zullen te weinig dieren geslacht worden om een echte sadist bezig te houden.....

Ergens verwacht ik dat zelfs in een slachthuis. Maar aangezien daar de gehele dag draait om doden, kan ik me wel voorstellen dat het daar eerder mis gaat. (maar ook zeker niet overal en altijd)

:j

Ik denk als het ergens niet mis gaat het als eerste bij de dierentuin is.

Bij het slachthuis zijn er fouten, die niemand goedkeurt, omdat het tegenwoordig te grootschalig is.
En ja daar mogen van mij enorme enorme boetes opzitten.
Maar ook daar moeten we niet bij doen alsof het dagelijkse gang van zaken is.

En kleinschalig, wat ik toch echt verwacht bij een dierentuin, daar zal het veel minder snel fout gaan.
Tenminste ik ga er niet vanuit dat er dagelijks meerdere paarden aangeboden gaan worden.

Als je dan juist graag wilt dat er nog iets nuttigs gedaan word met het lijf van het paard. Er daardoor juist een ander dier minder geslacht hoeft te worden.
Kan ik die keuze begrijpen.

Zelf doen nee, ik wil ze met hun hoofd op mijn schoot.
Maar als mensen juist niet in willen slapen voor de horror verhalen die daaromtrent gaan, kan ik mij deze keuze voorstellen.