Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Popstra schreef:Vind hier een hoop vooroordelen voorbij komen. Vraag me af of diegene die dat plaatsen recent nog mee lopen op trainingsstallen, wedstrijden e.d.
Of dat ze bezig blijven oude koeien uit de sloot trekken om lekker een topic mee te ,voeren,
Gnome schreef:Lekker denigrerend toontje. Ik zie zo nu en dan verandering maar het gaat echt niet snel genoeg naar mijn idee als je wil voorkomen dat er een streep doorheen gezet wordt voordat je eindelijk eens massaal op een diervriendelijk niveau terecht bent gekomen.
denisesilver schreef:Zolang die trien die ik hiervoor benoemde nog zulke punten rijdt, denk ik dat die kering er in de basissport nog lang niet is.
Veronica2 schreef:Gnome schreef:Lekker denigrerend toontje. Ik zie zo nu en dan verandering maar het gaat echt niet snel genoeg naar mijn idee als je wil voorkomen dat er een streep doorheen gezet wordt voordat je eindelijk eens massaal op een diervriendelijk niveau terecht bent gekomen.
Nee hoor, dat ligt aan jou. Het is goed dat er al verandering is en dat je dat ook ziet, de rest komt vanzelf. Bij het paardrijden is geduld heel belangrijk en in dit geval eigenlijk ook.
denisesilver schreef:*knip*
Ik kan wel genieten van de wedstrijden. Nog steeds. Vooral bij de B en L klassen is het heel vaak gewoon leuk om amateurs rond te zien karren en plezier te zien hebben met hun paarden. En dan is er hier en daar wat spanning, als je ze een halfjaar later ziet, zijn ze daarin vaak sprongen in vooruit gegaan. Het is vooral jammer dat er vervolgens een trien op een dure, in de krul getrokken benenzwaaier, belachelijk hoge punten rijdt. Daarom pleit ik eigenlijk voor terugkeer van het meetmoment, en afschaffing van klassementen. Men kan schijnbaar niet omgaan met de roem van een eerste plaats. Ik kan me ook goed bedenken dat als je als hobbyruiter die trien steeds ziet winnen met idioot hoge punten, dat je ook op die manier wil gaan rijden.
*knip*
Veronica2 schreef:denisesilver schreef:Zolang die trien die ik hiervoor benoemde nog zulke punten rijdt, denk ik dat die kering er in de basissport nog lang niet is.
Geen idee wie je bedoelt met "trien", het is dus erg lastig om daar iets van te vinden. De verandering in de sport hangt niet af van 1 ruiter, ik zou me niet blindstaren op die ene persoon.
Veronica2 schreef:Denisesilver, maar wat moeten wij met zulke informatie doen? Jij vindt dat "trien" slecht rijdt en onterecht punten krijgt van de jury en dan moeten anderen dat maar met je eens zijn? Ik ken "trien" en de betreffende jury niet en het wordt daarom heel lastig om er een mening over te hebben. Hopelijk begrijp je dat een beetje.
denisesilver schreef:Veronica2 schreef:Denisesilver, maar wat moeten wij met zulke informatie doen? Jij vindt dat "trien" slecht rijdt en onterecht punten krijgt van de jury en dan moeten anderen dat maar met je eens zijn? Ik ken "trien" en de betreffende jury niet en het wordt daarom heel lastig om er een mening over te hebben. Hopelijk begrijp je dat een beetje.
Het gaat mij erom dat de jury een gespannen paard, welke niet correct in de aanleuning loopt hoge punten krijgt, terwijl beide zaken veel zwaarder door zouden moeten wegen in het geheel. Ik kan je een naam geven, maar dat ga ik niet doen. Daarbij gaat het, nogmaals, niet om deze ruiter specifiek, en is deze specifieke ruiter en wedstrijd ook niet de enige waarbij ik dit voor heb zien vallen. Niemand hoeft het met mij eens te zijn. Ik ventileer alleen mijn visie, zoals jij en ieder ander hier dat ook doet.
JessicaD88 schreef:Mee eens maar je komt dan toch op de jurering uit. Daar gaat het mis. Toevallig de podcast met Frank Kemperman geluisterd van 2 man en 1 paardenkop? Hij is met een bezem door de dressuur gegaan. Allerlei jurys vervangen, moest meer spectakel komen, alles voor een groter publiek, proeven moesten korter. Juist daar is het misgegaan en wordt tijd dat op andere punten beoordeeld wordt.
denisesilver schreef:Zolang die trien die ik hiervoor benoemde nog zulke punten rijdt, denk ik dat die kering er in de basissport nog lang niet is.
Furst schreef:Weet niet meer wie het schreef, maar hoe mensen dan moeten leren rijden of met paarden omgaan? Door juist research te gaan doen en net niet naar een commerciele manege te gaan.
Mijn partner is door mij in de paarden gerold. Eerst was dat vooral de verzorging, het aanleggen van onze paddock paradise en sinds kort is hij ook gestart met rijden. Op mijn paard, met mijn instructrice. Ik heb hem ook eerst op een manege willen de basis leren mar dat wilde hij niet. We zijn een paar keer naar maneges geweest en zijn principes wonnen het van het leren rijden. We hebben een les meegevolgd op een manege, die man schopte zo hard dat paard om 'm vooruit te krijgen dat gonsde door de hele binnenbak. Hij vond dat geen fijn beeld en wilde zo niet leren rijden.
Een vriendin van me geeft lessen aan kinderen met haar paarden. Zij noemt het ponygewenning. Leert de kinderen wat paard zijn is, grondwerk en leert hun de basis. Daar zouden ouders naar toe moeten gaan met hun kinderen. Zulke plekken zouden er ook meer moeten zijn, waar dieren centraal staan.
Roodvos schreef:@denisesilver, het helpt echt niet als je iemand een trien noemt. Wat heeft betreffende amazone jou misdaan om zo betiteld te worden? Zij beïnvloedt ook niet de punten van de jury hè.
Je had ook kunnen schrijven "amazone met een sterk maaiend paard". Zelfde betekenis, minder emotie.