Trump herkozen, gevolgen en follow up #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 14:50

Ik ben vooral verbaasd over dat autisme gedoe omdat Musk toch ook zeer waarschijnlijk autisme heeft dan wel misschien zelfs zeker maar ik heb daar zo geen bron van, tenzij ze dat zien als een belediging voor Musk. En iemand daarom wordt opgepakt |(

Nog even en de omringende landen willen graag een grensmuur om de amerikanen buiten te houden. :')

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 14:56

Ik heb de video van PMarena nog niet bekeken, ik had het via een andere bron gelezen, maar zoals ik het lees, is die man niet opgepakt omdat hij Autisme steunt, maar omdat ze (een reden zochten en) de tattoos onterecht hebben gelinkt aan lidmaatschap van een bepaalde bende.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 15:07

Polar schreef:
Ik heb de video van PMarena nog niet bekeken, ik had het via een andere bron gelezen, maar zoals ik het lees, is die man niet opgepakt omdat hij Autisme steunt, maar omdat ze (een reden zochten en) de tattoos onterecht hebben gelinkt aan lidmaatschap van een bepaalde bende.

Gisteren transgenders, vandaag tattoos en morgen .....?????.

Pas maar op, straks is de vorm van je teennagel nog reden om je naar El salvador te deporteren.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 15:12

Loretta schreef:
Polar schreef:

Pas maar op, straks is de vorm van je teennagel nog reden om je naar El salvador te deporteren.

Of de vorm van de route die je gereden hebt, die uiteraard terug te vinden is via google timeline

Of het feit dat je ooit een scriptie schreef over de evolutie van de mens en de bijbehorende seksuele moraal van de mensen in die tijd

Of het feit dat je ooit in een krant een opiniestukje hebt laten plaatsen over mensenrechten,

Of,

Of,

Of,

Voor een land/cultuur die zich enorm laten voorstaan op hun first amendment en freedom of speech gebeuren er extreeeeeem rare dingen.

(Tekst first amendment;
Congress shall make no law respecting an establishment of religion, or prohibiting the free exercise thereof; or abridging the freedom of speech, or of the press; or the right of the people peaceably to assemble, and to petition the Government for a redress of grievances. )

pien_2010

Re: Trump herkozen, gevolgen en follow up #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 15:14

Het past allemaal in het plaatje. Ik ben er van overtuigd dat Donald Trump een Trump dynastie wil gaan vestigen. Hij is lyrisch over Noord Korea en Kim. Tot nu toe klopt mijn idee over wat hij werkelijk wil aardig met wat er gebeurt.

Ben benieuwd wie hem tegen gaat houden. Want dit is niet goed voor de VS maar ook niet voor de wereld.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 15:15

karuna schreef:
Ik ben vooral verbaasd over dat autisme gedoe omdat Musk toch ook zeer waarschijnlijk autisme heeft dan wel misschien zelfs zeker maar ik heb daar zo geen bron van, tenzij ze dat zien als een belediging voor Musk. En iemand daarom wordt opgepakt |(

Nog even en de omringende landen willen graag een grensmuur om de amerikanen buiten te houden. :')

https://www.ad.nl/auto/geniale-musk-bek ... ~a9b52a3e/

(Kijk de tijdsgeest veranderen, dit artikel komt uit 2021 en ik vermoed dat het AD nu niet meer naar Musk zou verwijzen als 'geniale Musk' :+ )

tamary schreef:
Verplicht normaal/hetzelfde zijn. Als iedereen dat was, dan zaten we nog steeds in een grot rondom het vuur sterke verhalen over de laatste jacht te vertellen. Beter voor de planeet, maar ik ben toch te blij met wasmachines etc.

Lang leve wasmachines *D

Verder volg ik dit topic met veel interesse. Ik heb echt werkelijk waar niets gefactcheckt dus wat dat betreft veel vertrouwen in jullie ;) maar ik lees hier in ieder geval veel wat het reguliere nieuws niet haalt en om de een of andere reden vind ik dat fijn.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 15:16

Loretta schreef:
Polar schreef:

Mee eens hoor, dat is ook wat ik bedoel, er zit in ieder geval in bepaalde gevallen geen terechte reden achter.
Het komt op mij over als: Jij ziet er uit als een *geboren in een bepaald land*, jij moet weg.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 15:21

Eigenlijk alles wat hier is geplaatst is in het reguliere nieuws :D

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 15:26

Als ik Musk ergens zie optreden... sorry, maar het gevoel laat mij niet los dat die stijf staat van "iets" en wel meer als alleen "maar" Ketamine...
En zoiemand heeft inmiddels overal zijn vingers in de pap, pffft

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 15:26

Sintara schreef:
Eigenlijk alles wat hier is geplaatst is in het reguliere nieuws :D

:Y)

Dan moet ik beter zoeken (al moet ik toegeven dat ik niet alles even goed scan, soms is het ook om ongelukkig van te worden). Het is dan ook prettig om hier te lezen dat ik niet de enige ben die dat heeft :D .
Laat ik het zo zeggen, de nuance dat er wel protesten zijn etc. staan niet op de 'hoofd' standaard media.

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 15:27

Femke_Tweety schreef:
Of het feit dat je ooit een scriptie schreef over de evolutie van de mens en de bijbehorende seksuele moraal van de mensen in die tijd

Ik ben me ineens pijnlijk bewust van het paper wat ik twee jaar geleden schreef over het biologische en ethische moraal van seksuele vrijheid en consensuele non-monogamie in Noord-Amerika en noordwest Europa :=

Een heel dierbare vriendin woont nu in Amerika, haar man doet nu een PhD... Ik gun het hem om zijn PhD af te maken natuurlijk, maar stiekem hoop ik eigenlijk op bericht dat ze hebben besloten terug te komen :(:)

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 15:31

En dit is dan die beruchte gevangenis in El salvador. Al denk ik dat het woord concentratiekamp de lading beter dekt.

https://youtu.be/q9oZ0pHymko?si=nEOSi9SkwbrpVW7e

De nazi's deden er alles aan om de gruwelijkheden in de concentratiekampen te verbergen. En staken veel moeite in het maken van propaganda films om een beeld neer te zetten alsof er binnen de concentratiekampen een redelijk normaal leven was. De Amerikanen daarentegen tonen trots hun gruwelijkheden en leiden journalisten rond langs hokken overvol met gevangenen.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 15:35

Loretta schreef:
En dit is dan die beruchte gevangenis in El salvador. Al denk ik dat het woord concentratiekamp de lading beter dekt.

https://youtu.be/q9oZ0pHymko?si=nEOSi9SkwbrpVW7e

De nazi's deden er alles aan om de gruwelijkheden in de concentratiekampen te verbergen. En staken veel moeite in het maken van propaganda films om een beeld neer te zetten alsof er binnen de concentratiekampen een redelijk normaal leven was. De Amerikanen daarentegen tonen trots hun gruwelijkheden en leiden journalisten rond langs hokken overvol met gevangenen.

Jesus........

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 15:41

Douce schreef:
https://www.ad.nl/auto/geniale-musk-bek ... ~a9b52a3e/

(Kijk de tijdsgeest veranderen, dit artikel komt uit 2021 en ik vermoed dat het AD nu niet meer naar Musk zou verwijzen als 'geniale Musk' :+ )

Vraag hier is of dat een zelfdiagnose is of een werkelijk medisch onafhankelijk vastgestelde.
Want apart is hij zeker, maar of dat puur autisme is of combi van meer dan dat en opvoeding? Een neurotypisch, rijke hoogopgeleide kan net zo goed sociale fouten maken in de omgang met andere inkomensgroepen, hoef je geen autist voor te zijn.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 15:44

Persoonlijk twijfel ik niet aan de diagnose.

Maar, als potentiële autist zonder diagnose weet ik ook dat dat niet dé verklaring is voor zijn gedrag. Er is uiteraard meer voor nodig om zo te ontsporen.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 15:48

Hier nog een nieuwsitem over dat concentratiekamp met uitleg en nog meer beelden van hoe ze die mensen daar behandelen. De presentator is behoorlijk pro trump in dit geval. Maar de beelden spreken voor zich.

Ze hebben zelfs een paar gevangenen met ontbloot bovenlijf tentoongesteld zodat de journalisten hun tattoos konden filmen.

https://youtu.be/3n2jAAWhMJU?si=1QVAg-wHc9H3Db1i

Het is gewoon bizar dat de Amerikanen hun concentratiekamp gewoon aan de hele wereld laten zien.
Laatst bijgewerkt door Loretta op 28-03-25 15:53, in het totaal 2 keer bewerkt

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 15:48

Of de diagnose klopt weet ik ook niet, maar ik wacht wel op de dag dat die drie (Trump, Vance en Musk) elkaar de tent uit vechten.

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 15:51

Het kan natuurlijk prima dat er óók sprake is van autisme, maar dat is op geen enkele manier toereikend als verklaring van het gedrag. De empathiebeleving bij autisme kan zeker heel anders zijn dan bij mensen zonder autisme (niet alleen gebrek aan, het komt net zo vaak voor dat de empathiebeleving volledig de andere kant op gaat en dat er dus sprake is van een extreme gevoeligheid voor de emoties en beleving van de ander maar een onmogelijkheid om dit te reguleren en hiernaar te handelen). Maar ook mensen met autisme die wel degelijk empathische gevoelens missen; Autisme in welke vorm dan ook is niet de oorzaak van een totaal gebrek aan empathie, daar zit echt een narcistische en/of psychopatische component aan vast.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 15:54

Er zijn genoeg mensen met autisme die nooit zo kwaadaardig zouden zijn. Net zoals er genoeg mensen zonder autisme zijn die dat wel zouden doen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 15:56

Het maakt mij allemaal niet zo heel veel uit eigenlijk wat er allemaal voor mechanismes achter zitten waarom bepaalde mensen zo kwaadaardig handelen. Erger vind ik het dat er blijkbaar niet genoeg "goede" mensen achter de knoppen zitten die hun best doen om ze te stoppen -O-

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 15:56

Loretta schreef:
Er zijn genoeg mensen met autisme die nooit zo kwaadaardig zouden zijn. Net zoals er genoeg mensen zonder autisme zijn die dat wel zouden doen.

Juist. Maar helaas is de neiging van veel mensen om het te gooien op zo'n diagnose (niet nu hoor, maar vaak wel en sommige meelezers hier misschien ook) en daar blijf ik stug tegengeluid aan bieden.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 15:57

Benzz schreef:
Of de diagnose klopt weet ik ook niet, maar ik wacht wel op de dag dat die drie (Trump, Vance en Musk) elkaar de tent uit vechten.
Ik ben voorstander van een ouderwets steekspel. :j

Goede mensen komen over het algemeen helaas niet zo hoog aan de top.
Goede mensen worden over het algemeen ook nooit zo extreem rijk. :o
Dat word je, in de meeste gevallen, alleen door anderen uit te buiten.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 15:58

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 16:03

In deze CNN rapportage over dezelfde gevangenis wordt ook wat toegelicht over tattoos en gangs

https://www.youtube.com/watch?v=E-Oz14D ... hannel=CNN

https://edition.cnn.com/2024/11/06/amer ... index.html

de rapportage is uit november 2024

Is het een Amerikaanse gevangenis in El Salvador? Of is de gevangenis in handen van El Salvador, dat is me niet helemaal duidelijk nu?

Heeft iemand het programma Worlds Toughest Prisons wel eens gezien? Daar zat deze nog niet tussen, maar er zitten een paar vreselijke bij:
https://en.wikipedia.org/wiki/Inside_th ... st_Prisons

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 16:07

Die is in handen van El Salvador.

Onmenselijk, die beelden...