Minister Fabers Syriërs wegjaag flyer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 13:57

Dorine92 schreef:
_San87_ schreef:
Jij zei dikgedrukte. Het kan dus wel. Dat het in de praktijk niet gebeurt, nou, gelukkig maar!

Ja heel flauw. Verootjoo bleef volhouden dat het dus wel gebeurt en dat is niet zo. Het gebeurt in de praktijk niet. Dus in die zin kun je daar niet de doodstraf voor krijgen. Alleen in theorie kan het. Dus daarom sprak ik Verootjoo tegen

_San87_ schreef:
Mwa, ik denk dat Amnesty heel veel beter op de hoogte is, hoor.

En die zeggen slechts dat de wet wat vaag is. Niet dat er mensen de doodstraf krijgen voor homoseksualiteit, zoals verootjoo zo stellig beweerde

Maar ook niet dat het niet kan, wat jij zo stellig beweerde.

Hoe dan ook, ik denk dat het een stuk leuker discussieren is wanneer er wat normaler/vriendelijker gereageerd wordt.

dems75

Re: Minister Fabers Syriërs wegjaag flyer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 15:57

Nou inderdaad....

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 16:00

_San87_ schreef:
Maar ook niet dat het niet kan, wat jij zo stellig beweerde.

Ik heb dat niet stellig beweerd, ik heb gezegd dat je daar de gevangenis voor in kunt, of een boete krijgt, maar niet de doodstraf. En dat is ook zo. Ze geven niet de doodstraf voor iemand die homoseksueel is.
Wettelijk gezien zitten er schijnbaar wat mazen waardoor het theoretisch gezien mogelijk zou kunnen zijn, maar als jij daar homoseksueel bent ga je de gevangenis in of krijg je een boete, en kun je niet de doodstraf krijgen, want dat doen ze niet.
Wij hebben in Nederland een verbod op vloeken. Kun je daarvoor gestraft worden? Het is immers strafbaar volgens de wet. Maar nee, in Nederland kun je niet gestraft worden voor vloeken, ondanks dat de wet theoretisch gezien zegt van wel. Nu duidelijk?

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 16:41

Het feit dat je in de gevangenis kunt belanden voor gay zijn, is op zich al achterlijk en vreselijk.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 17:47

janderegelaa schreef:
_San87_ schreef:
Mwa, ik denk dat Amnesty heel veel beter op de hoogte is, hoor.

Het is ook bekend dat Amnesty soms behoorlijk door een gekleurde bril kijkt.

Bij wie? Wat een lege opmerking :')

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 18:09

Dorine92 schreef:
Ik heb dat niet stellig beweerd, ik heb gezegd dat je daar de gevangenis voor in kunt, of een boete krijgt, maar niet de doodstraf. En dat is ook zo. Ze geven niet de doodstraf voor iemand die homoseksueel is.
Wettelijk gezien zitten er schijnbaar wat mazen waardoor het theoretisch gezien mogelijk zou kunnen zijn, maar als jij daar homoseksueel bent ga je de gevangenis in of krijg je een boete, en kun je niet de doodstraf krijgen, want dat doen ze niet.

Ik heb het nog even nagezocht, en vooral gevonden dat je officieel niet de doodstraf kunt krijgen voor homoseksualiteit, maar dat het dan vaak wordt gegooid op 'overspel' - en dáár kan je wel de doodstraf voor krijgen.
Ik ken ook wel mensen die op basis van hun geaardheid hiernaartoe zijn gevlucht en ook asiel hebben gekregen om die reden. Zij vreesden echt voor hun leven, dat zal niet voor niets zijn.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 19:21

Eigenlijk moeten we een klein beetje met elkaar ruilen. Dan leveren wij die achterlijke regenboogzebrapaden in, en dan stoppen zij met het volledig ontkennen van het bestaan van verschillende geaardheden. En dan zijn we precies met zijn allen bij gewoon relaxte acceptatie zonder het allemaal zo te overdrijven

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 19:23

Jij vindt het overdrijven. Dat is iets heel anders.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 19:24

Dorine92 schreef:
Eigenlijk moeten we een klein beetje met elkaar ruilen. Dan leveren wij die achterlijke regenboogzebrapaden in, en dan stoppen zij met het volledig ontkennen van het bestaan van verschillende geaardheden. En dan zijn we precies met zijn allen bij gewoon relaxte acceptatie zonder het allemaal zo te overdrijven

Hoezo heb jij last van regenboogzebrapaden?

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 19:26

Juist leuk, een beetje kleur op het grijze asfalt?

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 19:27

Het beperken van mensen in hun doen, laten en voelen is alleen relaxed en prima acceptabel wanneer je zelf niet degene bent die er door wordt getroffen.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 19:33

Benzz schreef:
Dorine92 schreef:

Juist leuk die zebrapaden, beetje kleur in het leven. Of ben je zo fanatiek dat je bang bent gay te worden als je er over zou lopen?

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 19:40

Ik begrijp dat soort weerstand ook nooit.

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 19:51

Nee, en de agressieve manier van verwoorden vind ik zo jammer. Waar komt de haat, intolerantie en ontevredenheid vandaan....

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 19:53

dems75 schreef:
Nee, en de agressieve manier van verwoorden vind ik zo jammer. Waar komt de haat, intolerantie en ontevredenheid vandaan....

Dat begrijp ik in de huidige maatschappij sowieso niet. Wat een haat is er tegenwoordig.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 19:53

Benzz schreef:
Dorine92 schreef:

Ik vind eigenlijk dat die ervoor zijn om veilig te kunnen oversteken. Net als verkeersborden die het verkeer regelen. En niet om allerlei meningen over te brengen die niets met het verkeer en verkeersveiligheid te maken hebben. Gewoon alles op zijn plek. Pro-gay symbolen zouden bijv. wel op hun plek zijn aan de deur of gevel van uitgaansgelegenheden voor die doelgroep.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 19:54

anjali schreef:
Benzz schreef:

Ik vind eigenlijk dat die ervoor zijn om veilig te kunnen oversteken. Net als verkeersborden die het verkeer regelen. En niet om allerlei meningen over te brengen die niets met het verkeer en verkeersveiligheid te maken hebben. Gewoon alles op zijn plek. Pro-gay symbolen zouden bijv. wel op hun plek zijn aan de deur of gevel van uitgaansgelegenheden voor die doelgroep.

Precies dit. Spijker op zijn kop

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-25 20:09

Ms ligt het aan mij maar ik heb nog nooit een regenboog zebrapad gezien.
Alleen het lange fietspad op sciencepark in Utrecht, dat vind ik erg tof.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 20:12

verootjoo schreef:

Bij mij in de straat al 3 stuks. Loop er dagelijks overheen ( en ben nog steeds hetero :+ ) Ik vind het onwijs leuk en ook tof dat er een symbool is zodat minderheden ook in beeld zijn.

En dat laatste blijkt hard nodig, dat zie je in dit topic al terug.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 20:23

Benzz schreef:
verootjoo schreef:

Bij mij in de straat al 3 stuks. Loop er dagelijks overheen ( en ben nog steeds hetero :+ ) Ik vind het onwijs leuk en ook tof dat er een symbool is zodat minderheden ook in beeld zijn.

Maar waarom midden op straat in het verkeer. Dat heeft er toch niets mee te maken. En qua minderheden weet ik er nog talloze waar aandacht voor zou moeten komen.Daar kun je niet de openbare weg mee volverven.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 20:24

Benzz schreef:
verootjoo schreef:

In Amersfoort ligt er ook 1, op de Stadsring. Wat ik me nu afvraag, een zebrapad is een verkeersteken in het RVV. Iemand die daar oversteekt moet je voor laten gaan. Maar zo’n regenboog zebrapad ziet er heel anders uit en feitelijk is het geen verkeersteken meer en gaan overstekers dus niet eerst.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 20:29

janderegelaa schreef:
In Amersfoort ligt er ook 1, op de Stadsring. Wat ik me nu afvraag, een zebrapad is een verkeersteken in het RVV. Iemand die daar oversteekt moet je voor laten gaan. Maar zo’n regenboog zebrapad ziet er heel anders uit en feitelijk is het geen verkeersteken meer en gaan overstekers dus niet eerst.

Hier staan stoplichten bij de regenboogzebrapaden. Dus dat geld in deze gevallen niet op. Degene zonder stoplicht zijn gewoon zwart wit.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 20:29

anjali schreef:
[
Maar waarom midden op straat in het verkeer. Dat heeft er toch niets mee te maken. En qua minderheden weet ik er nog talloze waar aandacht voor zou moeten komen.Daar kun je niet de openbare weg mee volverven.

Waarom niet? Je hebt er toch geen last van?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-25 20:32

anjali schreef:
[

Waarom niet? LHBTI lopen ook gewoon op straat

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 20:34

Benzz schreef:
janderegelaa schreef:

Hier staan stoplichten bij de regenboogzebrapaden. Dus dat geld in deze gevallen niet op. Degene zonder stoplicht zijn gewoon zwart wit.

Hier ook een verkeerslicht maar die gaat uit later op de avond.