DuoPenotti schreef:Zonnepanelen, eerlijk, de meeste mensen die ik ken die ze hebben is niet voor het klimaat, maar voor de eigen portemonnee. Ja wij ook.
Maar ik ken er wel die er vervolgens prat op gaan hoe goed ze bezig zijn...jaja
En ik zie mensen zeggen, ja ik let op wat ik koop en wat ik nodig heb. Niet meer als eerst 4 truitjes in de kast en er dan achter komen dat ik die al had.
En dan denk ik, dat deed ik 30 jaar terug al.
Ik hoef niet mee te doen aan no buy januari of je huis zooi opruimen challenges.
Wel zijn dat vaak de mensen die zich zo op de borst kloppen hoe goed ze bezig zijn... Echt ik kan daar niks mee....
En klimaat.... pak even de lijst met de meest vervuilendste landen...
Kijk hoe groot zijn zijn en dan naar ons...
Maar laten we de Nederlanders even uitknijpen voor 0, 0000036 graden...
Terwijl er hier mensen onder bruggen slapen, nee geen junkies (niet dat die dat verdienen) want er kan geen huis meer gebouwd worden.
Dat er mensen hier zorgmijden, dat er hier steeds meer mensen naar de voedselbank gaan.
En we vol gespoten groenten en vlees hierheen vliegen met normen die hier de boeren al niet meer mogen. En ondertussen schoppen we ze er wel uit....
Maar onze klimaat goeroe heeft 4 kinderen gefokt....
Kom... we zijn toch helemaal gek hier....
En dan zeg ik tegelijk niet dat we niks moeten doen. Want dat moeten we wel zeker.
Maar wel op een tempo dat niet alleen de rijkste er niets van voelen en nog lekker vliegen en luxe zooi kopen, 20 keer zo duur maar daar zit een goed duurzaam stempeltje in. Terwijl ze de mensen die het niet zo breed hebben uitkotsen want ze zijn niet duurzaam genoeg met een oude benzine auto...met spullen die van ellende uit elkaar vallen en kleren uit de kringloop.... wie heeft er dan recht van spreken?!
Dat laatste is wat ik inderdaad ook beschreef...
Het klopt gewoon niet.
Je eerste alinea vind ik wel een beetje dubbel.
Want als het echt niet om het milieu zou gaan bij de mensen die jij kent en jezelf, zou je dan ook zonnepanelen (of dan een alternatief) hebben laten aanleggen als het minder milieuvriendelijk was geweest dan wat je op dat moment had, maar wel beter voor je portemonnee?