sterregoud schreef:josien_m_ schreef:Nee, dat vind ik eigenlijk niet krom. Wel heel verdrietig dat die dieren gepakt kunnen worden, net als andere echte wilde dieren uiteraard. Ik gun het geen enkel dier, maar wolven zijn geen vegetariers natuurlijk... De semi wilde huisdiersoorten hebben verder wel een fantastisch vrij leven natuurlijk.
Een fantastisch vrij leven ? Heb je het een beetje gevolgd bij de Oostvaardersplassen ? De dieren lijden enorm, nog steeds gaat het niet goed. Ook de runderen en paarden op andere locaties hebben koude en honger te verduren. En dan nog de doodstrijd na aanval wolven…
Dat is natuurlijk ook een stukje waarheid: niet overal gaat het goed met die dieren. Vooral wanneer ze in gebieden lopen die niet van nature geschikt zijn voor de soort. Dat er soms honger en kou zou zijn, of klissen, is wel onderdeel van een natuurlijk leven en vind ik persoonlijk wel acceptabel. Het is niet alleen geweldig, ook hard. Maar wil je dit niet, dan moet je ook alle reeen, eekhoorns, konijnen enz. willen beschermen, geen discriminatie dan.