Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_suus19_ schreef:_San87_ schreef:
Uit nieuwsgierigheid, waarom zou dat niet mogen?
Ik weet niet of het in alle gevallen toegestaan is. Maar mijn ouders leven off grid, zonder enige mogelijkheid om aan te sluiten aan het reguliere netwerk (wel binnen NL).
Voor hun is het in ieder geval toegestaan. Alles gaat daar op diesel, zonnepanelen, grote gastank, eigen waterzuivering, internet direct via satelliet etc. Dus het is wel mogelijk.
Babootje schreef:Lieser schreef:Wat ik lastig vind, is dat veel dingen niet onbeperkt houbaar zijn. Jaren terug zorgde ik wel voor pakken water, blikken met groente en dozen met pasta en rijst. Die kon ik na 2 jaar allemaal weggooien (wij eten normaal geen blikgroente bijvoorbeeld). En dat voelde toch niet goed.
Een gekochte, goed afgesloten fles bron- of mineraalwater in flessen of folieverpakking, mits op een donkere koele plaats kun je jaren bewaren, wel tot 10 jaar. Water bevat namelijk geen stoffen waardoor het uit zichzelf gaat bederven. Dit geldt niet voor leidingwater.
Polar schreef:En wat als Trump straks aan de macht is en als land mee vecht aan de Russische kant?
Sintara schreef:Polar schreef:En wat als Trump straks aan de macht is en als land mee vecht aan de Russische kant?
Dat zie ik echt niet gebeuren. De rednecks samen vechten met "de commies"? Vergeet niet dat veel mannen in het leger daar nog steeds een gruwelijke hekel aan de Russen hebben.
Nee ik heb wel genoeg vertrouwen in die haat om te geloven dat zelfs de maga stemmers dat te ver gaat
Lieser schreef:Wat ik lastig vind, is dat veel dingen niet onbeperkt houbaar zijn. Jaren terug zorgde ik wel voor pakken water, blikken met groente en dozen met pasta en rijst. Die kon ik na 2 jaar allemaal weggooien (wij eten normaal geen blikgroente bijvoorbeeld). En dat voelde toch niet goed.
mika11 schreef:Voeding voor huisdieren in voorraad.
Als ik een zak brokken aanbreek van 12 kilo bestel ik direct een nieuwe en heb ook altijd wel 10 a 20 rollen kvv in de vriezer.
Voor in het noodpakket kan je dan behalve brokken ook van die houdbare vleesworsten op voorraad houden voor hond of kat.
Hutcherson schreef:Vandaag nog even een firesteel gekocht bij decathlon zodat je altijd vuur kan maken (hooi zaten we hebben ons eigen bos)
Mijn moeder keek me echt vreemd aan toen ik zei dat dat voor 'doomsday' is of als die idioten in rusland/america meer stomme keuzes maken om het iig een paar dagen vol te houden. En dat ik van de week wat voorraad heb ingeslagen. Mensen verklaren me denk ik voor gek.
Hoe reeel zijn de kansen en wat is het meest logisch dat er dan gaat gebeuren. En is 48 uur kunnen overleden afdoende?
pien_2010 schreef:Wat is een firensteel Kiesnaam? Nog nooit van gehoord.