Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Libra76 schreef:karuna schreef:Even wat anders. Maar er blijken in nagenoeg alle vogelvoeders voor buitenvogels die in de handel zijn pesticiden te zitten.Lekker dan wil je die beestjes de winter doorhelpen help je ze misschien van de regen in de drup. Alleen een biologisch voer zou zonder aangetroffen zijn
https://nos.nl/artikel/2543201-pesticid ... escherming
Ik las het vanochtend in de krant. Het verbaasde mij wel.
Electra63 schreef:Ik zit nu ff naar Jinek te kijken.
Daar is Sander Schimmelpennick, gehaat door (extreem)rechts.
Ik vind hem één van de weinigen die echt kritisch is op politiek en journalistiek.
Hij kan het echt ook goed onderbouwen.
Hij legt ook goed uit de invloed van sociaal media in vergelijking tot 25 jaar
geleden.
Vooral de opkomst van radicaal-rechts bij de middengroepen.
En het opzettelijk misleiden van de burger door politici.
Ik vind hem echt een held !
Benzz schreef:Electra63 schreef:Ik zit nu ff naar Jinek te kijken.
Daar is Sander Schimmelpennick, gehaat door (extreem)rechts.
Ik vind hem één van de weinigen die echt kritisch is op politiek en journalistiek.
Hij kan het echt ook goed onderbouwen.
Hij legt ook goed uit de invloed van sociaal media in vergelijking tot 25 jaar
geleden.
Vooral de opkomst van radicaal-rechts bij de middengroepen.
En het opzettelijk misleiden van de burger door politici.
Ik vind hem echt een held !
Ik ook! Heb net ook zijn boek besteld. Maar ik volg hem al lang en ben het met hem eens dat links en midden veel harder moet optreden.
julius_juut schreef:Helemaal eens!Ik kan hem ook wel waarderen inderdaad. Niet bang om eens op de zere plek te drukken, en inderdaad wel eens met wat hij zegt. Het verkondigen van leugens is heel gewoon een consequentieloos geworden, en de verspreiders van die leugens en halve waarheden krijgen een groot podium, zowel bij de NPO als bij de commerciële partijen.
En in plaats van daar hard tegenin te gaan blijft er maar gezegd worden dat we met z'n allen moeten kijken naar waar al die extreem rechtse stemmers toch vandaan komen en hun zorgen niet moeten bagatelliseren, waardoor de norm steeds een beetje meer opschuift.
Was ook wel duidelijk dat de gespreksleider het niet heel hard eens was met hem toen hij het had over de rol van de media.
BigOne schreef:Klopt maar aan de andere kant, het laat ook zien dat radicaal rechts genormaliseerd wordt door de NPO en zeer veel journalisten. Bvb Henk Vermeer die allerlei kolder kan verkondigen zonder tegengesproken worden, dat is wat er mis is in de huidige wereld.
Het wordt genormaliseerd en dat is funest !
BigOne schreef:Klopt maar aan de andere kant, het laat ook zien dat radicaal rechts genormaliseerd wordt door de NPO en zeer veel journalisten. Bvb Henk Vermeer die allerlei kolder kan verkondigen zonder tegengesproken worden, dat is wat er mis is in de huidige wereld.
juval schreef:BigOne schreef:Klopt maar aan de andere kant, het laat ook zien dat radicaal rechts genormaliseerd wordt door de NPO en zeer veel journalisten. Bvb Henk Vermeer die allerlei kolder kan verkondigen zonder tegengesproken worden, dat is wat er mis is in de huidige wereld.
ik ben het voor de verandering een keer met je eens BigOne![]()
Factchecken live tijdens uitzendingen of interviews zou niet verkeerd zijn.
Ik vind Schimmelpenninck nogal arrogant overkomen, maar hij heeft zeker een punt.
Tijdje geleden ging het over werken door asielzoekers: https://www.hartvannederland.nl/politie ... n-het-werk
nu een oproep door verschillende gemeenten/instanties.
Veronica2 schreef:Sander Schimmelpennick maakt intussen wel een dikke denkfout in zijn verhaal. Hij denkt dat de mensen die in beslag genomen worden door hun onderbuikgevoelens nog zicht hebben op de feiten. Die mensen zien de feiten op hun eigen manier en niet zoals Schimmelpenninck ze ziet. Het klopt natuurlijk wel dat ze leugens en retoriek voorgeschoteld krijgen, maar het overgrote deel van de mensen kunnen dat onderscheid niet zelf maken, daarom is het raar om dat te verwachten. Het is nog raarder om te denken dat je mensen bij kunt sturen door ze dom te noemen.
Benzz schreef:Veronica2 schreef:Sander Schimmelpennick maakt intussen wel een dikke denkfout in zijn verhaal. Hij denkt dat de mensen die in beslag genomen worden door hun onderbuikgevoelens nog zicht hebben op de feiten. Die mensen zien de feiten op hun eigen manier en niet zoals Schimmelpenninck ze ziet. Het klopt natuurlijk wel dat ze leugens en retoriek voorgeschoteld krijgen, maar het overgrote deel van de mensen kunnen dat onderscheid niet zelf maken, daarom is het raar om dat te verwachten. Het is nog raarder om te denken dat je mensen bij kunt sturen door ze dom te noemen.
Die denkfout maakt hij niet, want hij benoemde het zelfs dat een groep die al in die fuik zitten ( ong 20%) die valt niet meer te redden. Maar de groep in het midden wel.
pien_2010 schreef:BigOne schreef:Klopt maar aan de andere kant, het laat ook zien dat radicaal rechts genormaliseerd wordt door de NPO en zeer veel journalisten. Bvb Henk Vermeer die allerlei kolder kan verkondigen zonder tegengesproken worden, dat is wat er mis is in de huidige wereld.
Dat vind ik al heel lang en ik heb zelfs het idee dat de publieke omroepen naar rechts op aan het schuiven zijn en de commerciële omroepen naar links.
Electra63 schreef:Ik geloof niet dat Sander veel verdiend bij de NPO, die heeft al een behoorlijk vermogen van meer dan 2 miljoen.
Hij heeft sowieso toen wel een paar interessante docu's gemaakt voor de NPO met name over de ongelijkheid in Nederland.
Ik ben gewoon blij dat iemand aan de kaak stelt, dat de pers totaal niet kritisch is.
Fake-news mag door politici gewoon verspreid worden in talkshow, zonder enige kritische vraag.
Radicaal-rechts is gewoon geaccepteerd tegenwoordig en rukt op onder de middenklasse.
In talkshows van WNL, ON, SBS wordt door bijv. Derksen, Weird Duk, Jack van Gelder, Henk Vermeer van alles geroepen en echt niemand is kritisch. Ben je dat wel, dan wordt je niet meer uitgenodigd.
Derksen bijvoorbeeld heeft eerst Baudet, daarna Van der Plas, toen Omtzigt en daarna Wilders groot gemaakt.
Sociaal media is zeer belangrijk.
Citaat:Drugshandelaren, plofkrakers en geweldplegers zijn 'op grote schaal' actief in de zorgsector. Zonder opleiding behandelen ze kwetsbare patiënten, zoals mensen met dementie of een zware verstandelijke beperking. Terwijl de criminelen hun zakken vullen, brengen ze patiënten in gevaarlijke en vernederende situaties, waarschuwt de politie in een intern rapport.
Citaat:Schoenen likken
Volgens het politiedocument behandelen criminelen met valse diploma's zonder opleiding kwetsbare patiënten, zoals mensen met dementie of een zware verstandelijke beperking. Vervolgens brengen ze patiënten in gevaarlijke en vernederende situaties.
Het zijn details die ik nog niet kende en die te walgelijk zijn voor woorden.
Theo van Uum, directeur Vereniging Gehandicaptenzorg Nederland (VGN)
Zo reageren ze in noodsituaties niet adequaat, geven ze verkeerde zorg en spreken ze onderling zeer neerbuigend en zonder empathie over hun cliënten. Ook worden cliënten in sommige gevallen opzettelijk gepest.
Zo werd een jongere met een verstandelijke handicap gedwongen om urenlang met zijn blote billen tegen een raam te staan en werd een andere jongere gedwongen de schoenen van zijn zogenaamde zorgverlener te likken.
Uitbuiting cliënten
Theo van Uum, directeur Vereniging Gehandicaptenzorg Nederland (VGN) schrikt hiervan. "Er waren eerder al signalen over diplomafraude, maar dit zijn wel heel schokkende details", zegt hij in het NOS Radio 1 Journaal. "Het zijn details die ik nog niet kende en die te walgelijk zijn voor woorden."
De politie heeft ook signalen ontvangen dat zorgcriminelen de kwetsbare cliënten uitbuiten en inzetten voor criminele activiteiten zoals het dealen van drugs, werken als drugsuithaler in havens en het uitvoeren van geweldsopdrachten.
Volgens de politie kiezen de criminelen bewust voor zorginstellingen waar de meest kwetsbare personen verblijven. "Omdat deze cliënten vaak niet in staat zijn om misstanden kenbaar te maken, blijft het (langer) verborgen dat de 'zorgmedewerker' helemaal niet over de kennis en kunde beschikt om zorghandelingen te verrichten."
Valse diploma's
Op websites kunnen criminelen die in de zorg willen werken valse diploma's of werkervaringscertificaten kopen. Vervolgens laten ze zich inhuren door malafide uitzendbureaus die personeel leveren aan zorginstellingen. Die uitzendbureaus zijn vaak ook in handen van onderwereldfiguren. Daar kunnen ze naar hartenlust uren declareren, terwijl ze die niet werken, en daarmee flink veel geld verdienen.
BigOne schreef:Met dank aan de privatisering van de zorg !! En Agema en de vorige bewindspersonen deden niets!