Achterom schreef:Celebi schreef:Nou nee bedankt. Ik steun iedereen die nu last heeft en wens het niemand toe, maar vind het dan weer banketstaaf dat het deze kant van het land nu wel toegewenst wordt. We hebben hier nog minder ruimte en mogelijkheden om onze dieren te beschermen, dus dat wordt echt een gigantisch probleem voor dierhouders. En ik verwacht niet dat het probleem dan wel opeens gezien wordt gezien aanvallen op honden en kinderen nu al niet voldoende is.
Als dit plaatje werkelijkheid wordt lopen ze straks overigens ook in mijn achtertuin en door de paddock van mijn paard op zijn pensionstal. Heb ik eindelijk een vreselijk fijne 24/7 groepshuisvesting gevonden voor hem, wordt die ouwe straks nog aan stukken gescheurd. Er is hier geen ruimte om gemakkelijk een alternatief te bieden. Veel dieren staan in grote open stukken land en hekken en afrastering is er nauwelijks (mag vaak niet eens). Het zijn vaak kleine slootjes, dus dat gaat geen zoden aan de dijk zetten. Nee, ik hou mijn hart vast als ze gaan doortrekken van Utrecht richting de duinen.
Weet je? Uit deze post blijkt dat je de rest helemaal niet steunt
Fraai staaltje randstedelijke arrogantie: "ja, ik vind het heel erg voor jullie, maar als het hierheen komt is het veel erger". Misschien moet je eens uit je randstedelijke pluche komen en gewoon eens rond kijken in de rest van het land en lezen wat de "mogelijkheden om onze dieren te beschermen" precies inhouden. Over dat laatste is steeds meer duidelijk: het kost bakken met geld en is feitelijk niet meer dan een onmogelijkheid om de dieren te beschermen: geen garanties (wolven komen er gewoon overheen) en als dat gebeurt hebben je dieren geen enkele vluchtmogelijkheid meer. Bovendien kan ander wild er juist níet doorheen. Ik weet niet hoe het met jou zit, maar ik gun het hazenpaartje graag een plekje in mijn wei, of de patrijzenfamilie die er nu woont (en die beestjes zijn beroerde vliegers....).
Maar als het niet in jouw deel van het land gebeurt, dan kun je je er mooi voor afsluiten, dat geloof ik wel ja. Jij hebt je paard tenminste nog 24/7 buiten, op veel plekken kan dat allang niet meer. Maar ja, jouw paard ophokken is inderdaad veel erger dan het paard van iemand in Drenthe ophokken
Maar in alle eerlijkheid: als de mensen er in de randstad flink last van gaan krijgen, is de enige manier om te zorgen dat er ingegrepen wordt.
De oververtegenwoordiging van de randstad in de Nederlandse besluitvorming is enorm, nog steeds. En daarom de enige manier om daadwerkelijk wat voor elkaar te krijgen, via de randstad. De rest van Nederland doet er immers nog steeds niet toe.

Als Grunneger die in Rotterdam woont voelt het soms alsof ik de enige ben die zich druk maakt over onze toekomst in de buitenlucht.[/quote]
Nee hoor als haarlemmer net buiten haarlem heel landelijk wonend ziet eerlijk ook alleen maar de oplossing als daadwerkelijk het hele land ermee geconfronteerd wordt. Dus dan idd ook maar het probleem in de ogen zien op eigen terrein , vind ik ook niet leuk voor m'n kinderen en mijn dieren paarden en pony's, maar om duidelijk te krijgen wat er in het land leeft moet de randstad er ook aan .
Wel moet het me wéér van t hart - er zijn meer mensen tegen dan voor de wolf, waarom wordt daar in een democratisch land niet naar geluisterd- moet er een referendum gehouden worden ? Hoe start je dat op?