Opnieuw mogelijke aanval door wolf op peuter.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 09:21

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Opnieuw mogelijke aanval door wolf op peuter.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-24 09:33

Wie nu nog beweert dat het allemaal verzonnen was.
Wie nu nog beweert dat wolven die van achteren uit in de flank aanvallen spelen is...
Dan ben je knettergek 8)7 8)7

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 09:35

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 09:37

Heftige foto’s. Goed dat ze eindelijk getoond worden. Het was vanmorgen op het nieuws. Gelukkig is het kind er goed af gekomen. Ik snap niet dat er geen betere actie wordt ondernomen

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 09:50

En nog steeds ontkennen dat het om een beet van een wolf ging. Ondanks DNA bewijs, gaten in het jasje.
Is de beet wellicht niet helemaal doorgebeten, gaat het wel degelijk om een beet. Het kind was aangekleed. Hoe krijg je anders dit soort verwondingen. Ik vind het er heftig genoeg uitzien.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 10:01

Babootje schreef:
En nog steeds ontkennen dat het om een beet van een wolf ging. Ondanks DNA bewijs, gaten in het jasje.
Is de beet wellicht niet helemaal doorgebeten, gaat het wel degelijk om een beet. Het kind was aangekleed. Hoe krijg je anders dit soort verwondingen. Ik vind het er heftig genoeg uitzien.

Ik ook. Er is niet doorgebeten, maar ik zie het echt wel als een beet.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 10:17

DuoPenotti schreef:
Waarom kan Frankrijk dan wel?
Nederland huppelt groen alweer achterna... Bijzonder bij dit kabinet... Daarom zijn ze niet gekozen...

In Oostenrijk kan er een vergunning afgegeven worden voor bepaalde probleemwolven (die meermaals schapen gepakt hebben bijvoorbeeld) dat ze geschoten mogen worden. En wij zitten notabene in een Nationaal park.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 10:52

germie schreef:
Babootje schreef:

Ik ook. Er is niet doorgebeten, maar ik zie het echt wel als een beet.

Er is wel doorgebeten want er is bloed te zien.Dat versta ik onder "doorbijten". De huid is doorboord en ook moest het kind een nierfunctietest ondergaan omdat het dicht op de nier zat. Net als bij schapen richt de wolf zich op de buik met ingewanden.Er was een begeleidster bij het kind die begon te gillen, waarop de wolf toch vertrok.Ik vermoed dat als dat kind alleen was geweest dat het veel slechter zou zijn afgelopen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 10:54

CrazyCat schreef:
DuoPenotti schreef:
Waarom kan Frankrijk dan wel?
Nederland huppelt groen alweer achterna... Bijzonder bij dit kabinet... Daarom zijn ze niet gekozen...

In Oostenrijk kan er een vergunning afgegeven worden voor bepaalde probleemwolven (die meermaals schapen gepakt hebben bijvoorbeeld) dat ze geschoten mogen worden. En wij zitten notabene in een Nationaal park.

Utrechtse Heuvelrug is ook een nationaal park. Maar idd in Oostenrijk pakken ze dit heel wat voortvarender aan.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 12:02

SusanH schreef:
Utrechtse Heuvelrug is ook een nationaal park.

Alleen is dit niet de Utrechtse Heuvelrug, dit is Leusden en dus Eemland.

Den Treek is ook al geen nationaal park, dat is een privélandgoed.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 12:05

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 12:06

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 12:08

Blackberry28 schreef:

Moedig van de vader en de BSO. Beroerd dat de media meegaan in het niet noemen van de werkelijke situatie en de werkelijke wonden en problemen. Half Nederland denkt nog steeds dat er weinig aan de hand is.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 12:13

Denk dat die polities heel goed weten wat bijten is, want daar zijn natuurlijk ook politiemensen die een hond gebruiken om mensen op te pakken en die zien de wonden ook wel die die mensen dan kunnen hebben. Er zullen veel mensen bij de politie zijn, die heel goed kunnen zien of er gebeten is. En die zeggen nou net hier dat het een bijtwond is. Denk dat die "deskundigen "nog nooit een wolvenbeet bij de mens hebben gezien. Ze durven toch te beweren dat het bijna niet voorkomt? Of zouden ze toch in het geniep de foto's wereldwijd wel opvragen? En ondertussen blijven beweren dat er niets aan het handje is. Als ik zo'n foto zie dan weet ik dat er gebeten is. Niet opgevreten dat dan weer niet. Maar een hond bijt eender. Niet veel verschil. Wat wil men toch zien een kind met een stuk er uit gegeten of zo? Hoe is het mogelijk dat het alarm niet groter is. Zou wel eens inzage willen in de geldstromen richting "deskundigen"en natuurorganisaties.

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 12:42

Ik denk dat het een academische woordkwestie is hoor. Dat voordat ze het een "beet" noemen, er echt een stuk uit een kind moet zijn ofzo :? dit is misschien "gesnept door een wolf met zijn tanden waarbij de huid is doorboord, maar de wolf daarna om onduidelijke redenen (misschien de begeleidster die ernaast stond te gillen :+ ) bijna meteen weer losliet".

Ik word er, als moeder van 2 kleine kinderen, helemaal naar van zoals dit gebagatelliseerd wordt. Nog los van het hele "horen wolven in NL"-vraagstuk, áls het zo is dat er wolven lopen, licht dan je burgers in over wat te doen, sluit gebieden sneller af, etc. In het buitenland krijg je altijd advies over hoe om te gaan met de roofdieren in een gebied. Maar hier wordt zelfs de aanval "ontkend".

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 13:07

Hier hoef je geen ouder voor te zijn om naar van het bagatelliseren te worden.
Ik moet dan ook maar constateren dat ik een poosje terug door een hond omver ben gelopen i.p.v. een korte beet. Noemen we als hondeneigenaren ook wel een snep. Was van schuin achter mij en ik hield er een flinke blauwe plek aan over met een rode punt (huid nog heel, dus geen tetanusprik nodig).
Als ik de lezing van de experts over wat dit meisje is overkomen, ben ik dus ook niet gebeten…. :+

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 14:00

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 14:07

BrankaZ schreef:
Hier hoef je geen ouder voor te zijn om naar van het bagatelliseren te worden.
Ik moet dan ook maar constateren dat ik een poosje terug door een hond omver ben gelopen i.p.v. een korte beet. Noemen we als hondeneigenaren ook wel een snep. Was van schuin achter mij en ik hield er een flinke blauwe plek aan over met een rode punt (huid nog heel, dus geen tetanusprik nodig).
Als ik de lezing van de experts over wat dit meisje is overkomen, ben ik dus ook niet gebeten…. :+

Hoeveel honden zouden er afgemaakt zijn voor een beet die dan dus geen beet is, of zouden ze verschil maken tussen honden en wolven? Je wordt dus wel in je gezicht gebeten maar minder snel in je bovenbeen want daar zitten nog kleren omheen. Die honden en wolven zijn ook nog seizoensafhankelijk want in de winter moeten ze nog door een dikke winterjas heen ook om dan echt te bijten. In de zomer hebben ze meteen beet. Maar die wolven bijten blijkbaar niet daar moet eerst een goed duidelijk diep en breed gat in. Ben bang dat het dan zo goed smaakt dat die begeleidster helemaal geen schijn van kans meer heeft om dat kind vrij te schreeuwen. Het is toch de intentie om te bijten ipv de schade? Bijten wolven toevallig in een oog is het dan wel weer een beet? Om gek van te worden, dit gewauwel, hoeveel onzinnigheid moet er nog uit komen vallen?

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 14:12

Edwin van Maanen en die heb ik best hoog zitten, die zei volgens mij vanaf dag 1 al dat een beet absoluut niet uitgesloten kon worden.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 14:16

Een beet is wat mij betreft een beet. De betreffende hond is in mijn geval ook door de eigenaar gecorrigeerd en hij krijgt een muilkorf om als ze bezoek krijgt. Tot die tijd niet meer bij bezoek. Aanleiding voor het gedrag was duidelijk, maar het blijft ongewenst.
Net zoals bij de wolven. Want de experts kunnen allerlei verklaringen aandragen, het blijft gedrag waarvan eerst werd beweerd dat wolven het niet deden en nu wordt verklaard als excuus.
We leven in een overbevolkt land waar als discussie wordt gevoerd over elke vierkante meter. Past een wolf wel in het landschap dat is gecreëerd?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-24 14:22

En deze beet is nooit een beet geweest om te doden.
Dit is een beet geweest om mee te nemen, die heeft echt wel gezien dat het druk was.

Net als bij de poedel, die heeft hij meegenomen, de kans dat het diertje bij die greep al dood was is klein, dat heeft hij verderop wel gedaan waar het rustig was.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 14:25

Hier krijg je toch ook kortsluiting van, de visie van de NOS
https://nos.nl/l/2534947

Als er iemand vermoord wordt door een wolf is die persoon niet overleden door de aanval, maar aan de hartverzakking, onderkoeling, zonnesteek, keutel die dwars zat, verzin het maar en na het overlijden is aangevreten of besnuffeld door wolf.
Ik gok dat dit de versie is van de zoogdierenvereniging en NOS.

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 14:27

Ik zat net hetzelfde te kijken tienus62, waarom missen er in dit verhaal stukken zoals het verzoek het stil te houden vanuit instanties? Het artikel is maar gedeeltelijk (selectief) overgenomen van RTV Utrecht, wel jammer.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 14:36

Afbeelding
De invloed in medialandschap is groot, heel groot.
Deze is van 6 jaar geleden, de onderlinge verbanden zijn alleen maar groter en sterker geworden.

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 15:10

Oh jeetje ik schrik best wel van het verhaal. Wat was er gebeurd als de leidster niets had gezien / geschreeuwd. Was het kindje dan meegenomen door de wolf? Moet er niet aan denken.
Ik vind de foto van het kindje ook best schokkend.
Dit is natuurlijk nog niets.. het had veel erger kunnen zijn. Maar dat het zover is gekomen vind ik eng.