anjali schreef:Volgens de New York Times is Harris "vaardiger (dan Biden) in het hanteren van het belangrijkste politieke thema van de Democraten, de abortusrechten". Dit las ik vanmorgen in mijn krant van de AD-groep. wat mij interesseert is haar religie, die heb ik van Google, ze zou in principe Christelijk zijn, Baptist. Ze heeft een Christelijke vader en een Hindoe-moeder. Ze is gehuwd met een Joodse man en is voor Israel en diens recht op zelfverdediging, wel met rekening houden met de bevolking van Gaza. Ze werd ook gefotografeerd voor een Israelische vlag.Alles bijeen vind ik het een spannend type door al die verschillende invloeden,en mocht ze aan de macht komen dan wordt het de vraag wat hier allemaal van blijft en doorkomt.
Echt dat geloof is vreselijk ouderwets. Trump pakt doodnormale rechten van de vrouw af en jij vindt dit oke???
Abortus om het niet willen van een kind, compleet eigen keuze. Niemand, niet God, niet de kerk heeft daar ook maar iets over te zeggen.
Medische abortussen, omdat de baby iets mankeert en het niet levensvatbaar meer OF de moeder lijdt enorm mogen ook niet. Dan verlies je niet alleen de baby maar ook de moeder. Artsen zijn ontzettend terughoudend en vrouwen worden naar huis gestuurd met de dood als gevolg.
Nee wees vooral tegen abortus, want de God heeft het zo bedoeld.
Ik snap echt niet dat in de hedendaagse maatschappij mensen zo ontzettend kortzichtig zijn en alles aan de kerk of God ophangen.
Abortus is en blijft een medische ingreep. Alleen artsen hebben recht van spreken hierover, niet een kerkganger en al helemaal geen president.