Rennie89 schreef:Achterom schreef:Ik zit me al een tijdje af te vragen of ik Israëlische burgers nog wel als onschuldig zie eigenlijk? Hoe onschuldig is het om te gaan feesten zo ongeveer op de grens met de Gazastrook?
Ik merk dat ik daar moreel gezien wat van vind.
En nee, ik wil niks goed praten en ik heb ook geen begrip voor de acties van Hamas. Maar ik begrijp ook niet hoe je "gewoon" kunt gaan feesten naast de Gazastrook wetende hoe moeilijk de burgers het daar hebben.
Het was een kibboets , een gemeente/samenleving die een festival hadden. Niet een festival als dat je hier hebt in Nederland. Het is gewoon een plek waar mensen wonen. Over het feesten zelf, geen oordeel over. Ik zou persoonlijk niet in de mood zijn maar er zijn genoeg mensen die juist dit zouden doen om de gedachte te verzetten.
Maar om dan maar te doen alsof dit hun schuldig maakt vind ik wel erg ver gaan. Schiet ook in mijn verkeerde keelgat eerlijk gezegd.
Geen enkele terroristische aanslag op burgers of met burgerlijke slachtoffers, Israël of Palestina, is goed te praten!
Lees dan eens goed. Ik schrijf letterlijk dat ik niets goed wil praten. En ik schrijf ook niet dat ze schuldig zijn.