Het kabinet is gevallen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 09:26

De haat richting Kaag snap ik ook echt niet. Tegen niemand eigenlijk.

Wel vond ik haar interessant juist door al haar ervaring maar dat is in korte tijd wel gedaald en vind haar totaal niet geschikt.

Anoniem

Re: Het kabinet is gevallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 09:28

Haat vind ik ook extreem. Maar ik vind haar soms wel wat onberekenbaar in wat ze zegt versus wat ze doet, plus haar deelname aan het WEF vind ik niet prettig. Daar gaat dit topic niet over, maar ik vind sowieso het WEF beangstigend.
Iemand met de dood bedreigen, of diens kinderen, dat doe je bij niemand. Ook niet bij je ergste vijand.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 09:29

Ik vond het ook prettig dat daar in tijdens een debat (?) een keer over gesproken werd.. dat ook politici eens moeten ophouden elkaar te beledigen..

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 09:29

8nnemiek schreef:
Ik verbaas me ook steeds over de haat naar Kaag. Mensen praten elkaar na en hitsen elkaar op, maar ik ben nooit echt een duidelijke reden tegen gekomen waarom ze nu zó slecht zou zijn.

Ja, vanuit de persoon is het echt niet te begrijpen.

Maar als je kijkt naar de functie die het heeft is het wel redelijk te volgen. Een D66 dat vertrouwen krijgt van de kiezer is een behoorlijke bedreiging voor de steeds extremere lijn van de politiek. VVD en CDA gaan die kant wel op, bij D66 is dat niet vanzelfsprekend. Een fatsoenlijk D66 zou voor veel fatsoenlijke mensen een alternatief zijn. Dus als je juist de chaos en onvrede wilt houden, dan is er alle belang om te zorgen dat D66 geen sterk alternatief is en geen macht heeft om bv verschil te maken in de coalitie, of om bij een kabinetscrisis er beter uit te komen. En met niet-aflatende persoonlijke haat kun je dat wel voor elkaar krijgen.

Een bijeffect is trouwens dat de communicatie helemaal op slot gaat. Voor alle redelijke mensen is het nu volkomen onmogelijk om inhoudelijke kritiek te geven op D66: het wordt of meteen overgenomen door de extreme anti-D66-accounts, of men leest het bij D66 alsof het dus weer het zoveelste haatverwijt is.

Met als gevolg dat de partij ook steeds verder de aansluiting verliest, precies wat de bedoeling is.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 09:34

Nog geen 15% van de mensen die vorig jaar Nederland in zijn gekomen zijn asielzoeker, en daar zitten de mensen die komen voor gezinshereniging al bij.

Het is dus compleet belachelijk om een land zonder bestuur te zetten om een klein aantal mensen de toegang tot ons "gave" land te willen ontzeggen. Rutte heeft gewoon een stok gezocht om te slaan en er als winnaar mee weg te komen.
Daarmee wordt de huizencrisis niet opgelost. die wordt door hele andere problemen veroorzaakt. De klimaatcrisis wordt daarmee niet opgelost, Groningen wordt niet beter geholpen en de toeslagaffaire wordt daarmee niet ongedaan gemaakt. Rutte heeft alleen nu officieel een zondebok gemaakt van vluchtelingen en mijn geschiedenisboeken laten geen rooskleurig beeld zien wanneer er een groep mensen de zondebok wordt gemaakt...

Nog even een klein cijferfeitje: er verlaten ieder jaar meer mensen Nederland dan dat er asielzoekers binnen komen.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 09:38

15% is nog steeds twee en een half miljoen mensen en dat in ons kleine landje en het wordt alleen maar meer.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 09:38

Ik heb niks tegen Kaag ik heb zelfs D66 gestemd joh. Maar omdat al die wappies altijd grappen maken over haar bezemsteel maakte ik hem ook.

Had ik er even bij moeten zetten. _O-

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 09:39

Ik heb niet op d66 gestemd, maar was wel benieuwd naar het "nieuwe leiderschap". Ik heb het niet kunnen ontdekken. Ik ben benieuwd wat dat doet met het aantal zetels voor deze partij.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 09:42

chanicha schreef:
15% is nog steeds twee en een half miljoen mensen en dat in ons kleine landje en het wordt alleen maar meer.

Nee, er staat dat er 15% van de mensen die erbij zijn gekomen in Nederland asielzoeker waren, de rest waren gewone arbeidsmigranten, mensen die we heel hard nodig hebben om de economie draaiende te houden.

Er staat niet dat 15% van de Nederlandse bevolking asielzoekers waren.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 09:43

chanicha schreef:

Volgens mij bedoelt ze 15 procent van wat er binnen komt, niet 15 procent van de totale bevolking.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 09:48

chanicha schreef:

15% van het totaal aantal mensen dat Nederland binnenkomt! Dat is ongeveer zestig duizend mensen.
Er gaan honderd duizend mensen Nederland uit, dus bijna 2x zo veel.
Het worden er dus minder.

Waar er meer van binnen komen zijn tomatenplukkers, techneuten, tandartsen en verzorgenden (tweehonderdduizend)
Deze komen op uitnodiging van Nederland
Laatst bijgewerkt door irmaz op 08-07-23 09:49, in het totaal 1 keer bewerkt

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 09:48

Het is gewoon triest om mensen op het gras te laten slapen. En dat er voor andere groepen wel ineens iets geregeld kan worden.
Daarom zou ik het fijn vinden als er tenminste even een stop zou komen op binnenkomst. Laat Nederland eerst maar deze grote groepen opvangen en onderbrengen.

Maar het is een strategische zet geweest. Rutte krijgt weer heel veel stemmen want men vind hem toch wel sympathiek, van mij mag hij wegblijven.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 09:49

Expats, die moeten ook allemaal ergens wonen. Was net op de radio ook, de expats zijn de grootste veroorzakers van de woningcrisis.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 09:51

purny schreef:
Het is gewoon triest om mensen op het gras te laten slapen. En dat er voor andere groepen wel ineens iets geregeld kan worden.
Daarom zou ik het fijn vinden als er tenminste even een stop zou komen op binnenkomst. Laat Nederland eerst maar deze grote groepen opvangen en onderbrengen.

Maar het is een strategische zet geweest. Rutte krijgt weer heel veel stemmen want men vind hem toch wel sympathiek, van mij mag hij wegblijven.

Waarom kunnen we het voor andere groepen wel regelen maar voor de minderheid asielzoekers niet?
Lijkt me een kwestie van niet willen ipv niet kunnen...

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 09:51

prompter schreef:
Ik heb niet op d66 gestemd, maar was wel benieuwd naar het "nieuwe leiderschap". Ik heb het niet kunnen ontdekken. Ik ben benieuwd wat dat doet met het aantal zetels voor deze partij.

Als er nu verkiezingen zouden zijn worden ze geslacht en verliezen ze iets van 12 zetels.
Afbeelding

Volgens mij was er een partij voor het intrekken van alle voordelen voor expats. Weet alleen even niet meer welke.
Laatst bijgewerkt door Veulen84 op 08-07-23 09:53, in het totaal 2 keer bewerkt

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 09:52

Ik heb de laatste keer ook D66 gestemd vanwege de medisch ethische kwesties waarin zij de enige zijn die daarin een duidelijke visie lieten zien waar ik t mee eens was.
Maar toen de christenclan erbij kwam wist je helaas al dat daar niks van terecht kon gaan komen.

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 09:54

BaileyMix schreef:
Ik vind het verschrikkelijk |( Of Rutte gaat nog een keer, of nog erger, BBB. Dan emigreer ik.

Ik zei hetzelfde tegen mijn vriend. Als BBB wint, ben ik klaar met dit land. Klaar om te emigreren.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 10:04

@Shadow: extreme lijn in de politiek? Wat vind jij extreem? Ik denk dat dat er namelijk vanaf hangt welke standpunten je zelf hebt? Tjeerd heeft best wat uitspraken gedaan die ik niet onder fatsoenlijk vind vallen, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik dat standpunt ook niet onderschrijf :)

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 10:21

chanicha schreef:

Dit illustreert mooi waar het misgaat. Mensen lezen of luisteren niet goed, denken ook niet even na ('goh dit is wel heel veel, klopt dit wel') en iets gaat meteen een eigen leven leiden.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 10:22

Het blijft dus gewoon moeilijk waar op te stemmen.
Ik weet in ieder geval wel wat ik niet wil stemmen. Zeker geen partij van de dieren. Die hebben me toch een partij rare ideeën als het om het houden en fokken van dieren gaat. Ben het niet geheel on eens met ze maar ze gaan wel erg ver met heel veel uitspraken.

Verder ik heb echt geen idee. Maar eens goed partijprogramma’s uit pluizen als het zover is.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 10:22

DuoPenotti schreef:
Trouwens, is de BBB nu rechts of links? Waar het gaat om onderwerpen als welzijn, openbaar vervoer, musea en culturele evenementen wijken de standpunten niet of nauwelijks af van de PvdA. Het is een partij van en voor gewone mensen. In die zin zou je de BBB ook een reïncarnatie van de sociaaldemocratie kunnen noemen.

Meldpunt voor juffen en meesters die te " vegetarisch" zijn
( dit vind ik de ergste)
Boeken die volgens hun niet "eerlijk" zijn over landbouw vlees en visserij worden verboden.
300.000 woningen op de oostvaarders plassen ( dat is groter dan Almere.)

Snelheid naar 130
Veel Meer hoogbouw in steden
Nulstand wilde zwijnen buiten aangewezen gebieden

Etc etc etc etc
Dit komt dechtstreeks uit hun verkiezingsprogramma.

Uiteraard nog van alles over beperken natura2000, meer antibiotica opties voor boeren, minder beperkingen op gewasbescherming.

Maar dat kent iedereen wel neem ik aan.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 10:28

Mars schreef:
Ik heb de laatste keer ook D66 gestemd vanwege de medisch ethische kwesties waarin zij de enige zijn die daarin een duidelijke visie lieten zien waar ik t mee eens was.
Maar toen de christenclan erbij kwam wist je helaas al dat daar niks van terecht kon gaan komen.

Eens. Ik ben zeker geen fan van de huidige VVD en D66. Maar ik hoop dat we nu eindelijk eens een regering zonder C krijgen.
Die gijzelen al jaren het debat over deze kwesties.

En ik ben zoooo zat van dat gewauwel over het gezin als hoeksteen van de samenleving. Met allemaal voordeeltjes voor 2-verdieners en kinderen. Die ik als single mag ophoesten door meer belasting te betalen.
Alweer jaren geleden was D66 de enige die daar een standpunt over had. Maar die is helaas ook al lang gesneuveld.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 10:30

MarlindeRooz schreef:
Ik heb niks tegen Kaag ik heb zelfs D66 gestemd joh. Maar omdat al die wappies altijd grappen maken over haar bezemsteel maakte ik hem ook.

Had ik er even bij moeten zetten. _O-

Ohhhh ja dat maakt veel uit. :D
Geen probleem met mensen die Kaag een slechte politicus vinden, maar wel met het afmaken op haar gender en dan nog wel met het toxische heks.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 10:39

Ik vind Kaag ook bijzonder onsympathiek. Nu is D66 sowieso niet mijn partij. Maar ze komt bij mij elitair over. Daar win je geen stemmen mee.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 10:50

_San87_ schreef:
Eerlijk is eerlijk, de PVV heeft ook nooit een kans gehad omdat andere partijen hen bij voorbaat uitsloten. Even in het midden gelaten of dat terecht is.

Eerlijk...?

Die kans hebben ze gekregen - en verpest.

Het eerste kabinet Rutte had met de ppv gedoogsteun afgesproken.
Toen liet Wilders om hem moverende redenen het kabinet vallen.
Het ging om een kleinigheidje, en relatief weinig geld.
... Rutte voelde het als een soort dolkstoot in de rug "en had daarna geen zin meer".