Klaar met nederland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 22:36

Ik ben erg tevreden in Nederland :D. Ik zou liever in zuid Frankrijk wonen qua landschap, maar verder…
Het is toch mooi hoe alles en iedereen hier een stem mag en kan hebben (en zelfs de daarmee de politiek in mag!).
En natuurlijk gaan er dingen fout en natuurlijk kan het nooit zo gaan zoals iedereen wil, maar dat heb je toch overal? Ik denk dat het in elk geval heel goed is dat er ruimte is voor ieder en ieders denkwijze, ookal betekend dat wel dat daardoor iedereen het ergens niet mee eens is en met iemand rekening moet houden.

Daarnaast klaag ik ook graag over Nederland :') .

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 22:42

Mellow schreef:
Weet heel goed waar die plannen vandaan komen...

Veranderingen prima, maar druk het mensen de strot niet zo door.
1 van die plannen, de zogenaamde energietransitie. De afgelopen energiecrisis kwam daarbij imo wel heel goed uit. Mensen die zich genoodzaakt voelden om maar meteen zonnepanelen aan te schaffen terwijl ze daar misschien nog mee wilden wachten. Hele verbouwingen aan hun huis laten doen want we MOETEN gasloos. Het is soms niet het niet willen van mensen. Maar het niet lukken/kunnen.

En ja dan maken mensen zich zorgen want dat soort plannen kosten geld en als er mensen zijn die dat al bijna niet hebben en net de rekeningen kunnen betalen ja die hebben dan nog meer zorgen want ze kunnen niet mee komen.

Maar wat ik nog het aller domste vind... stel he, dat elektriciteit de oplossing is (wat natuurlijk niet zo is). Dan zou je denken dat je dan je volk gaat aanmoedigen om naar elektriciteit over te gaan, en dan zou je denken dat je de brave mensen die keurig doen wat je ze zegt, dan beloont.
Echter, het tegenovergestelde is waar. Neem als voorbeeld het prijsplafond. De mensen die volledig overgegaan zijn op elektriciteit (ik bijvoorbeeld) worden dan het hardst genaaid van allemaal, want een huishouden die dacht f jullie, ik blijf lekker op het gas, die kan een deel op gas en een deel op elektra doen, en die blijft dan onder het prijsplafond. Maar iemand die ook op elektriciteit “stookt”, die kan nooit onder dat prijsplafond blijven. Dan denk ik: als je als regering echt denkt dat het duurzaam is op alle op elektra te doen, maak dan een apart prijsplafond voor de brave burgertjes die naar jou hebben geluisterd. Want als jij een koers uitzet, en de bevolking volgt jou, en die krijgen daarna problemen, dan ben je gewoon zwaar toxic bezig. Maarja, mensen pikken dat.

Om nog maar niet te spreken het feit dat de elektriciteitsnetwerken helemaal niet verzwaard worden, en dat er dus vanuit de overheid blijkbaar niet eens enige motivatie is om daadwerkelijk over te gaan op elektriciteit
Laatst bijgewerkt door Dorine92 op 28-06-23 22:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 22:43

veneri schreef:
Het klimaat is een van de excuses om de stapel er doorheen te drukken.

.... soms ben ik jaloers.

Op mensen die dus niet weten, hoe normaal het was, dat je elke winter twee of drie weken ijs had, of sneeuw, of allebei.
(Dat was balen, want met sneeuw op het ijs lukt schaatsen niet zo.)

Het lijkt me heerlijk om te geloven dat milieu maatregelen genomen worden om één of andere geheime agenda uit te voeren... (denk hier een emoticon van een spook, zon laken met ogen dat 'boeoeoe' roept).

... dat lijkt me veel leuker dan al die vertragingen zien terwijl we op een ramp afstevenen.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 22:48

ikke schreef:
Mellow schreef:
Weet heel goed waar die plannen vandaan komen...

Veranderingen prima, maar druk het mensen de strot niet zo door.
1 van die plannen, de zogenaamde energietransitie. De afgelopen energiecrisis kwam daarbij imo wel heel goed uit. Mensen die zich genoodzaakt voelden om maar meteen zonnepanelen aan te schaffen terwijl ze daar misschien nog mee wilden wachten. Hele verbouwingen aan hun huis laten doen want we MOETEN gasloos. Het is soms niet het niet willen van mensen. Maar het niet lukken/kunnen.

En ja dan maken mensen zich zorgen want dat soort plannen kosten geld en als er mensen zijn die dat al bijna niet hebben en net de rekeningen kunnen betalen ja die hebben dan nog meer zorgen want ze kunnen niet mee komen.

Dat blijkt....

Niet echt dus.

Wat blijkt... niet echt dus..?

@Janneke, wanneer je goed zou lezen wat ik schrijf had je je hele epistel niet geschreven.

Maar om nog 1 keer uit te leggen wat ik bedoel.

Het voelt soms niet meer als een VRIJE keuze. Maar een keuze met lichte dwang of iig een bepaalde stuurrichting.

En wat ik onderschreef in mijn eerste bericht komt nu aardig naar boven...

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 22:49

Janneke2 schreef:
veneri schreef:

Op mensen die dus niet weten, hoe normaal het was, dat je elke winter twee of drie weken ijs had, of sneeuw, of allebei.

Het lijkt me heerlijk om te geloven dat milieu maatregelen genomen worden om één of andere geheime agenda uit te voeren... (denk hier een emoticon van een spook, zon laken met ogen dat 'boeoeoe' roept).

... dat lijkt me veel leuker dan al die vertragingen zien terwijl we op een ramp afstevenen.

Nooit geschiedenis op school gehad? Nooit geleerd dat de aarde door de jaren heen warmer en kouder is geweest?
Ik was vorige week nog in IJsland en daar werd mij doodleuk verteld dat die gletsjers al een paar honderd jaar aan het smelten zijn. Dat zou betekenen dat dat proces al is begonnen vóór de industriële revolutie.
Ik denk dan ook niet dat het klimaat hetgene is waar werk voor ons in zit... ik denk dat wij eerder een giga MILIEUprobleem hebben. Gif, gif en nog meer gif. Landbouwgif, plastic, chemische verontreiniging van de lucht, het water, de bodem.. afval, fijnstof, medicijnresten, chemicaliën...

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 22:54

Mellow schreef:
ikke schreef:

Dat blijkt....

Niet echt dus.

Wat blijkt... niet echt dus..?

@Janneke, wanneer je goed zou lezen wat ik schrijf had je je hele epistel niet geschreven.

Het voelt soms niet meer als een VRIJE keuze. Maar een keuze met lichte dwang of iig een bepaalde stuurrichting.

Zolang je geen boetes krijgt of opgepakt wordt omdat je je ergens niet aan houdt, lijkt me die boosheid tegen zo'n energiegebeuren niet echt van toepassing toch? Je mag toch lekker zelf weten wat je doet?

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 22:55

Janneke2 schreef:
veneri schreef:

Om dan vervolgens boos te worden op gelukzoekers die hierheen komen mede omdat hun eigen land langzaamaan veranderd in een grote woestijn.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 22:56

Dorine92 schreef:
Om nog maar niet te spreken het feit dat de elektriciteitsnetwerken helemaal niet verzwaard worden, en dat er dus vanuit de overheid blijkbaar niet eens enige motivatie is om daadwerkelijk over te gaan op elektriciteit

Sorry maar dit is de grootste onzin die je kunt verkopen. Je staat hier gewoon keihard te LIEGEN

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 22:56

Mellow schreef:
Janneke, wanneer je goed zou lezen wat ik schrijf had je je hele epistel niet geschreven.

Het voelt soms niet meer als een VRIJE keuze.

Zal ik eens een koekje van eigen deeg geven...? ;)
(Geen lieverkoekje, want die worden helaas niet gebakken.)

Als je mijn 'epistel' (.. moet kunnen... ;) ....) goed had gelezen,
weet je dat er geen vrije keuze meer is.

Die ouderwetse Hollandse winters komen echt niet vanzelf weer terug ofzo.
Laatst bijgewerkt door Janneke2 op 28-06-23 22:57, in het totaal 1 keer bewerkt

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 22:57

ikke schreef:
Dorine92 schreef:

Sorry maar dit is de grootste onzin die je kunt verkopen. Je staat hier gewoon keihard te LIEGEN

Zullen we het schreeuwen anders even achterwege laten?

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 22:59

Mellow schreef:

Een bepaalde stuurrichting heet beleid..
Als er nergens op wordt aangestuurd is er geen koers.

Uiteraard kun je het niet eens zijn met de koers.
Je hoeft ook nog niet mee. Doe je niets is dat ook een keuze.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 23:10

ikke schreef:
Dorine92 schreef:

Denk om je hart :D

Phonix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 23:14

Ik kan me herinneren toen ik hier verhuisde rond 18 jaar geleden dat ik een jaar lang boos was omdat alles zo achterlijk achter liep op Noorwegen. Ik was gewend om mijn belasting te doen alleen met een ondertekening en hier moest ik een domme programma downloaden en allemaal dinges uitzoeken. En dan had je de BSN nr, die ik moest aanvragen bij de overheid waar ze niet Engels mocht praten….

Na corona was ik niet thuis gewest in Noorwegen drie jaar lang en toen ik wel ging had ik bijna een cultuurschok. Wat gaat het daar vreselijk langzaam. Ik wilde bijna de taxi vragen om sneller te rijden. Sinds ik hier woon is Nederland zo vooruit gegaan. Natuurlijk zijn er dinges die niet top zijn, maar tegenover veel landen, hebben wij het hier goed. Behalve de natuur dan, die blijft toch een stuk prachtiger in Noorwegen ;)

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 23:16

Janneke2 schreef:
Mellow schreef:
Janneke, wanneer je goed zou lezen wat ik schrijf had je je hele epistel niet geschreven.

Het voelt soms niet meer als een VRIJE keuze.

Zal ik eens een koekje van eigen deeg geven...? ;)
(Geen lieverkoekje, want die worden helaas niet gebakken.)

Als je mijn 'epistel' (.. moet kunnen... ;) ....) goed had gelezen,
weet je dat er geen vrije keuze meer is.

Die ouderwetse Hollandse winters komen echt niet vanzelf weer terug ofzo.

Nou je hebt me uitgeluld -O- .
Ga er geen energie meer insteken. Mijn zonnepaneel is zojuist uitgeschakeld.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 23:18

fransje23 schreef:
Mellow schreef:

Geen moeite met beleid en ook niet een bepaalde koers. Maar dan wel straight to the point en niet zo slinks als dat het nu soms lijkt te gebeuren.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 23:22

Moderatoropmerking:
Bericht voldoet niet aan de regels van Bokt
Laatst bijgewerkt door Mjetterd op 29-06-23 12:03, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht verwijderd

Babootje

Re: Klaar met nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 23:33

Jeetje Ikke, kan t wat minder?

Movement

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 23:37

Beetje gek dat er gesproken wordt over meningsuiting, en hoe dit niet meer mag... maar als er tegengeluid komt dan moeten deze mensen hun mond houden. Beetje tegenstrijdig...

Evenals het respect hebben voor elkaar, als het allemaal zo slecht is, laten we dan in ieder geval lief doen tegen elkaar.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 23:38

Babootje schreef:
Jeetje Ikke, kan t wat minder?

Nee.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 23:42

Mellow schreef:
fransje23 schreef:

Geen moeite met beleid en ook niet een bepaalde koers. Maar dan wel straight to the point en niet zo slinks als dat het nu soms lijkt te gebeuren.

Je zegt het zelf "lijkt te gebeuren", je weet dus niet of het echt slinks is maar ervaart het wel zo.
Wat zijn de echte feiten?

princequillo
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 23:49

candalisa schreef:
De meeste mensen die reageren hebben het niet slecht…

Maar hoe weet jij dat? Ken jij de situatie van iedere Bokker die reageert persoonlijk?

princequillo
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 23:51

Dorine92 schreef:
Nooit geschiedenis op school gehad? Nooit geleerd dat de aarde door de jaren heen warmer en kouder is geweest?
Ik was vorige week nog in IJsland en daar werd mij doodleuk verteld dat die gletsjers al een paar honderd jaar aan het smelten zijn. Dat zou betekenen dat dat proces al is begonnen vóór de industriële revolutie.
Ik denk dan ook niet dat het klimaat hetgene is waar werk voor ons in zit... ik denk dat wij eerder een giga MILIEUprobleem hebben. Gif, gif en nog meer gif. Landbouwgif, plastic, chemische verontreiniging van de lucht, het water, de bodem.. afval, fijnstof, medicijnresten, chemicaliën...

Volgens mij is het punt van "klimaatverandering" niet: het klimaat zou nooit horen te veranderen, maar: het klimaat verandert véél sneller dan gewoon is door vervuiling.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 00:00

Movement schreef:
Beetje gek dat er gesproken wordt over meningsuiting, en hoe dit niet meer mag... maar als er tegengeluid komt dan moeten deze mensen hun mond houden. Beetje tegenstrijdig...

Evenals het respect hebben voor elkaar, als het allemaal zo slecht is, laten we dan in ieder geval lief doen tegen elkaar.

Dit. TS wil een echokamer. Dát is censuur. Vrijheid van meningsuiting willen, maar mensen mogen maar een mening uiten....... dat is niet hoe dat werkt.

Ik geef ikke wel een beetje gelijk trouwens. De baarlijke nonsens die hier verkondigd wordt...... een mening is een ding, maar keihard liegen idd heel iets anders.

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 00:04

princequillo schreef:
Dorine92 schreef:

Volgens mij is het punt van "klimaatverandering" niet: het klimaat zou nooit horen te veranderen, maar: het klimaat verandert véél sneller dan gewoon is door vervuiling.

Dat. En het is niet dat daardoor de aarde ten onder gaat ofzo, het is alleen dat veel soorten daar niet snel genoeg op kunnen reageren (evolutie is traaaaaag) dus dat we weer op een grote massa extinctie afgaan (tot zover die niet al bezig is) is ook niet perse erg, dino’s missen we ook niet echt toch? Tenzij we er zelf onder lijden, al is dat natuurlijk ook heel normaal, dat de mens in huidige vorm uiteindelijk weer uitsterft.
Op snellere termijn zullen we vooral te maken krijgen met klimaatvluchtelingen, kijk bijvoorbeeld naar Madagascar, dat wordt best rap een grote woestijn, net als grote delen van het vaste land van Afrika trouwens, maar daar kunnen soorten gemakkelijker wegtrekken dan van het eiland.

Maargoed, dat voelen we in Nederland nog niet zo hard dus dat heeft bij veel mensen nog niet zoveel prioriteit. En dat is ook logisch, want het is ingewikkeld en wat merken we er nu echt van? Maar precies omdat veel mensen zo denken is het dus wel goed om iemand in Den Haag te hebben die zo nu en dan weer het klimaat op de agenda zet. En dat geldt zo voor elk onderwerp wat ze daar bespreken.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 00:35

Movement schreef:

Als je tegenpartij staat te stampvoeten op drijfzand is die beschermende frustratie reactie heel begrijpelijk.