Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
karuna schreef:Het gaat idd niet om gezond maar wel bizar dat de salade wel belast wordt en de andere maaltijden niet. De meesten worden toch thuis gegeten. Idem de kleine verpakkingen van alles. Ik mag beperkt hebben en niet dagelijks. Met de kleine verpakking gaat er niets overstuur. Met grotere verpakkingen wel dan, gewoon zonde van het voedsel dat dan wordt weggegooid en dat geldt niet alleen voor mij
Sizzle schreef:Eenpersoons yorhhurt bakjes waren bij mij al taboe. Wat een vervuiling voor 3 happen en in verhouding hartstikke duur.
Maaltijdsalade is zo makkelijk zelf te maken en daarnee veel gezonder.
MyWishMax schreef:Sizzle schreef:Eenpersoons yorhhurt bakjes waren bij mij al taboe. Wat een vervuiling voor 3 happen en in verhouding hartstikke duur.
Maaltijdsalade is zo makkelijk zelf te maken en daarnee veel gezonder.
Maar je hebt van die hele goedkope en slechte, maar hele lekkere 1 portie toetjes met slagroom en chocolade of vanille.Die koop ik af en toe voor mezelf, lekker en goedkoop dus dat kan heel af en toe, en die kan je gewoon niet in een grotere verpakking krijgen.
Chips enzo zou dan ook een tax moeten krijgen, als het gaat om het afval.En niet alleen de kleine zakjes, de grote zakken kom je ook tegen op straat.
speurneusc schreef:als iedereen zijn handen en kids uit de onverpakte voedingsmiddelen houdt heb ik er niet zoveel problemen mee, maar plastic is er niet zonder reden om gekomen. Tegen de tijd dat het onverpakt in de winkel ligt hebben ik weet niet hoeveel niet gewassen bacteriieen dragende snothanden aangezeten. Corona vergeten??????? moest iedereen zich van top tot teen inpakken om niet besmet te raken en nu is het spuug maar jongens... het liefst ook op de onverpakte eten, wat maakt het nog uit????
En dan vinden ze het raar dat steeds meer moestuinen en balkon tuintje komen voor het verbouwen van eigen eten.
foxy80 schreef:Maar over welke producten gaat het dan concreet? Meeneemsalades MET vorkje? Yoghurtbakjes MET lepeltje? Voorverpakte koekjes en muslirepen? Chips? Snoepjes?
Brainless schreef:verootjoo schreef:Misschien een raar idee hoor, maar ik was mijn groenten voor ik het op eet en daarna wordt het ook nog verhit.
Ook je voorgesneden groentepakketten en snijbonen?
Suzanne F. schreef:Dus er komt wel een toeslag maar je mag niet je eigen bakje meenemen naar de friettent?
Suzanne F. schreef:Dus er komt wel een toeslag maar je mag niet je eigen bakje meenemen naar de friettent?
Citaat:Vanaf juli 2021 geldt de Europese SUP-richtlijn in de regelgeving van alle EU-lidstaten. De maatregelen focussen op plastic producten en verpakkingen die het meest worden gevonden op Europese stranden. En waarvoor duurzame, goede alternatieven beschikbaar zijn. In Nederland zijn de nieuwe maatregelen gevat in een ministeriële regeling rond kunststof voor eenmalig gebruik. Een deel daarvan geldt al per juli 2021, het andere deel gaat de komende jaren in.
https://www.supportervanschoon.nl/zwerf ... gIfYfD_BwE
Supervixen schreef:Als je een ijsje haalt bij de italiaan moet je ook extra betalen als je je ijs in een bakje wilt. Dat kost hier 25 cent extra.
Ik neem zelf altijd een hoorntje, dus geen last van. Zonde ook dat die bakjes na 5 minuten gebruik in een prullenbak belanden.