Tieneke schreef:prompter schreef:Ik denk dat er bij imploderen niet veel meer van over is eigenlijk
Goh, ben wel benieuwd eigenlijk. Want in principe is imploderen eerder een samendrukking, in tegenstelling tot wat er denk ik in de ruimte zou gebeuren, denk dat een lichaam daar eerder uit elkaar "spat".
Ik zou niet meteen weten waarom zo diep het lichaam uit elkaar zou gerukt worden. Iemand met kennis van zaken die hier een antwoord op weet?
Misschien een ongepaste vergelijking. Ik bedoel het ook totaal niet respectloos, ik vind het erg wat er gaande is en gun dit niemand.
Maar bij imploderen moet je aan de blobvis denken. De blobvis ziet er op de diepte waar hij normaal leeft uit als een heel normale vis. Maar als mensen hem opvissen en dus met snelheid naar boven halen, implodeert de blobvis ook en ziet hij er uit zoals we hem vaak kennen (Google maar eens op blobvis). Dit komt doordat het lichaam gebouwd is om op een bepaalde diepte te kunnen functioneren in een bepaalde druk. Die druk verandert naar mate hij naar boven wordt gehaald. Door die druk implodeert zijn lijf.