Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Brainless schreef:Sizzle schreef:De beter lopende zaken vragen eigenlijk ook altijd al bij het binnenkomem wat je plannen zijn en dat bepaald dan waar je ingedeeld wordt..
Nou, bij de beter lopende zaken moet je echt reserveren en kun je niet zomaar binnen komen vallen.
Utixo schreef:Suzanne F. schreef:En wat vinden jullie dan van het volgende: Een groep van 6-7 personen gaat op een terrasje zitten en bestellen wat drinken. 1 persoon geeft aan niks te hoeven drinken. En de bediening geeft dan aan dat dit niet mag, dat als je hier wilt gaan zitten je verplicht iets te drinken moet nemen.
Je moet een lijn trekken. Als dat het beleid van het restaurant is, dan staan ze in hun recht. Want die persoon houd wel een plek bezet voor een potentiële andere klant. Je kunt ook een glaasje fris bestellen, in de groep is er vast wel iemand die een 2e glas op krijgt.
Brainless schreef:Ik denk dat het ook komt door de gemiddelde mentaliteit van de Nederlanders... wat je gratis/goedkoper kan krijgen heeft voorrang op (duurder/meer) betalen.
Mijn ervaring is ook dat veel mensen dan voor de goedkopere optie gaan.. dus hele gezinnen die bv ranja bestellen voor 50 cent per glas wat eigenlijk voor kinderen is bedoeld.
Mensen begrijpen bv wel dat je geen eigen eten/drinken kan nutigen maar willen wel gratis drinken.
(met als kantpunt dat er toch ook nog steeds mensen zijn die wel drinken voor hun kinderen meenemen en een leeg glas vragen).
karuna schreef:Het liefst heb ik ook kraanwater. Het meeste tot eigenlijk alles behalve water mag ik niet hebben. En soms zijn die waterflesjes maar 0,2 cc. Veel te weinig om mijn dorst te lessen.over de grens krijg ik eigenlijk altijd wel een karaf water. In nederland doen ze soms moeilijk voor wat water voor medicatie. Of krijg je een slok terwij, ik moet oplossen in veel water.