Amber Alert: 10-jarig meisje en begeleidster vermist

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Arabesk

Re: Amber Alert: 10-jarig meisje en begeleidster vermist

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 16:30

Nog steeds geen nieuws... Niks gevonden, echt bizar

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 16:33

DiantaM schreef:
Amber alert is ingetrokken. Doen ze dat altijd na een x aantal dagen?

Dit vroeg ik mij ook af.
Ik dacht eigenlijk "die zullen wel iets gevonden hebben" maar toen dacht ik misschien is dat gewoon standaard na een x aantal uur of dagen.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 16:47

_Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 16:51

Bizar. Mijn vriend en ik zijn hier gisterenavond nog over de Winterdijk gereden omdat de oprit was afgesloten de A59 op. Inderdaad een sluiproute, en echt wel een gevaarlijke weg. Jeetje.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 16:52

Op de NOS zeggen ze dat er "mogelijk iets gevonden is", zie

Rijstrook A59 bij Waspik afgezet om zoektocht naar vermiste Hebe en begeleider - https://nos.nl/l/2449022

Maar het is ook niet zeker hoor, het is een uitspraak van Omroep Brabant.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 16:55

Ik kwam via via uit op het Twitteraccount van de verslaggever van Omroep Brabant die daar aanwezig is. Hem volgen voelt voor mij al enigszins als ramptoerisme :\ maar goed, of ik nou zijn berichten op Twitter lees of de artikelen die hij plaatst bij OB maakt dan ook niet zo veel meer uit.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 16:56

_Mars schreef:
Bizar. Mijn vriend en ik zijn hier gisterenavond nog over de Winterdijk gereden omdat de oprit was afgesloten de A59 op. Inderdaad een sluiproute, en echt wel een gevaarlijke weg. Jeetje.

Op maps is te zien dat hier een verkeersopstopping is nu.

Er ligt een heel eng vennetje vlak naast de dijk .. ik heb die dijk vaak gereden naar mn ex schoonouders, je ligt er zo af

https://maps.app.goo.gl/nUaxyBbWN2MskmBh6
Laatst bijgewerkt door Arabesk op 19-10-22 16:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 16:56

Ze zijn idd druk bezig langs de a59, staat al een behoorlijke file net voor knpt Hooipolder.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 16:57

Ik hoop zo dat ze gevonden zijn. Dan is die onzekerheid voorbij.

En nog meer hoop ik uiteraard dat ze levend gevonden worden

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 17:01

Karin schreef:
Ik kwam via via uit op het Twitteraccount van de verslaggever van Omroep Brabant die daar aanwezig is. Hem volgen voelt voor mij al enigszins als ramptoerisme : maar goed, of ik nou zijn berichten op Twitter lees of de artikelen die hij plaatst bij OB maakt dan ook niet zo veel meer uit.

We hebben nu eenmaal bijna allemaal wel een soort gevoel om dit te willen/ moeten volgen ( zal wel in onze genen zitten ). En dan is het maar goed dat we niet allemaal daar staan, maar dat we met z'n allen 1 journalist volgen , die hopelijk integer verslag doet.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 17:02

BeFunny schreef:
DiantaM schreef:
Amber alert is ingetrokken. Doen ze dat altijd na een x aantal dagen?

Dit vroeg ik mij ook af.
Ik dacht eigenlijk "die zullen wel iets gevonden hebben" maar toen dacht ik misschien is dat gewoon standaard na een x aantal uur of dagen.

Op de radio net zeiden ze dat dat standaard is dat ze die intrekken.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 17:08

beert schreef:
Op de NOS zeggen ze dat er "mogelijk iets gevonden is", zie

Rijstrook A59 bij Waspik afgezet om zoektocht naar vermiste Hebe en begeleider - https://nos.nl/l/2449022

Maar het is ook niet zeker hoor, het is een uitspraak van Omroep Brabant.

Hoe komen ze bij Dussen? :? Dat ligt best een aardig stukje ten noorden van Waspik, aan de overkant van de Maas zelfs. De Winterdijk loopt vanaf Waspik gezien naar het oosten, net voor Waalwijk.

Maar goed, hoe dan ook hoop ik dat ze nu op het juiste spoor zitten.

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 17:09

Berichten zijn ook van FB afgehaald, van de moeder en de beste vriend van Sanne.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 17:10

Oh, ze hebben het nu aangepast naar 'het veer naar Dussen'.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 17:21

Karin schreef:

Die heb ik vaak genomen. De paarden van mn ex stonden aan de overkant, hij woonde in Waalwijk. Ik meen dat de kant gewoon licht schuin afloopt en daar gooit t Veer z'n laadklep gewoon op. En er staan altijd mensen te wachten dus ongezien te water raken is best een klus nog daar. Even daarvoor zit nog een brug over een kanaal, maar die is links en rechts goed afgetimmerd met vangrails waarschijnlijk wegens ellende in het verleden

Las ook dat er een zoektocht was in de Loonse en Drunense Duinen, nou dan ben je wel ff zoet zeg. Ergens hoop je dat ze daar zijn want daar is geen water om in te verzuipen.
Laatst bijgewerkt door Arabesk op 19-10-22 17:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 17:23

Poeh, vind het vreselijk en heb gelijk gedacht ze wellicht ergens te water zijn geraakt..

Jaren geleden namelijk werd bij ons de rivier ,,De Vecht,, in Muiden gedrecht. Dat doen ze eens in de zoveel jaar om slib enz weg te nemen en de vaarroute voor de boten vrij te houden. Ze waren toen bij toeval op een auto wrak met 2 inzittenden gestuit...
Dit waren 2 jonge dames uit Naarden die al 10 jaar vermist waren. 1 had haar rijbewijs gehaald en waren savonds een stukje gaan rijden. Zijn zo de bocht uit door het hek geramd die Vecht in..
Dat houten hek hing sinds die tijd ook los aan 1 kant. Geen haan die er naar kraaide. Niet wetend wat een drama zich daar af gespeeld had. Ik ook niet, liep er dagelijks langs met de hond.
Ik vergeet dat nooit meer en moet daar altijd aan denken als er een vermissing zoals deze is.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 17:24

Ze bedoelen dat de rijstrook op de A59 was afgesloten tot aan de afrit 'veer Dussen'. Je kan een snelweg alleen maar van afrit tot afrit afsluiten, tenslotte.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 17:25

Ja, dat bedoelde ik. Er stond eerst dat de A59 was afgesloten van Waspik tot aan Dussen, maar dat vond ik dus vreemd. Zo klopt het iig.

@Popstra: dat weet ik nog... Toen woonde ik hier nog net niet in de buurt, maar het bericht kan ik me nog helder voor de geest halen: https://www.trouw.nl/nieuws/twee-stoffe ... ~b4adf029/

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 17:28

Ibbel schreef:
Ze bedoelen dat de rijstrook op de A59 was afgesloten tot aan de afrit 'veer Dussen'. Je kan een snelweg alleen maar van afrit tot afrit afsluiten, tenslotte.

Die snelweg is best druk dus als je van de weg raakt ziet iemand dat. En merendeel is ook nog eens met vangrails.

vevina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 17:31

Arabesk schreef:
Karin schreef:

Die heb ik vaak genomen. De paarden van mn ex stonden aan de overkant, hij woonde in Waalwijk. Ik meen dat de kant gewoon licht schuin afloopt en daar gooit t Veer z'n laadklep gewoon op. En er staan altijd mensen te wachten dus ongezien te water raken is best een klus nog daar. Even daarvoor zit nog een brug over een kanaal, maar die is links en rechts goed afgetimmerd met vangrails waarschijnlijk wegens ellende in het verleden

Las ook dat er een zoektocht was in de Loonse en Drunense Duinen, nou dan ben je wel ff zoet zeg. Ergens hoop je dat ze daar zijn want daar is geen water om in te verzuipen.

Ik krijg juist hele nare gevoelens bij de Loonse en drunense duinen. Want wat zouden ze daar dan vrijwillig te zoeken hebben gehad?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-22 17:35

Bedoelen jullie de Winterdijk bij Waalwijk?
Die plek ken ik wel en komen wij regelmatig langs wanneer we vogelvoer gaan halen of naar de vogelarts moeten.
Er zit daar een ven waar ze aan het zoeken zijn.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 17:39

Arabesk schreef:
Ibbel schreef:

Die snelweg is best druk dus als je van de weg raakt ziet iemand dat. En merendeel is ook nog eens met vangrails.

De rijstrook was afgezet voor de veiligheid van de zoekteams.

Dit zegt Omroep Brabant verder:

Citaat:
Rijstrook A59 Waspik afgezet
Ook bij Waspik in de richting van Dussen wordt bij de A59 gezocht. Rijkswaterstaat heeft een rijstrook van de A59 bij Waspik afgezet voor het onderzoek. Vanaf de afrit van de A59 tot aan het veer naar Dussen, in noordelijke richting, wordt gezocht naar de twee die sinds maandag worden vermist.

Dat ziet er ook logisch uit. Dat zou dan de Veerweg langs de Capelsche Haven (ook een vaart) zijn, vanaf de A59 in noordelijke richting.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-22 17:45

Ah, ze zijn op 2 plekken dus aan het zoeken.
Ik vind de plek van de randweg eigenlijk logischer klinken.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 17:47

Arabesk schreef:
Karin schreef:

Die heb ik vaak genomen. De paarden van mn ex stonden aan de overkant, hij woonde in Waalwijk. Ik meen dat de kant gewoon licht schuin afloopt en daar gooit t Veer z'n laadklep gewoon op. En er staan altijd mensen te wachten dus ongezien te water raken is best een klus nog daar.

Heb je dit weleens gezien?
https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/148 ... -het-leven

Wij wonen een klein stukje van het veer af (dus aan de andere kant waar eerder gezocht wordt) maar nu hangen er hier ook helikopters boven het dorp.

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 17:48

Hoop dat ze ze snel vinden. Merk dat met me toch een beetje een gek gevoel geeft dat ze zeggen Hede en haar begeleidster. Alsof ze in zekere zin er minder toe doet. Zal natuurlijk niet zo bedoeld worden, maar dat gevoel krijg ik er wel bij.