Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
elnienjo schreef:Citaat:Dat pakistan de westerse wereld de schuld geeft van hun extreme overstromingen voelde zo terecht.
Nee, dat voelt alsof ze exact weten dat er bij de westerse wereld wellicht wat te halen valt. Als het al aan vervuiling ligt, dan zitten ze vlakbij China en India die veel meer vervuilen dan de westerse wereld. Maar daar kloppen ze niet aan. Ze weten dat ze door die landen vierkant uit gelachen worden als ze geld eisen. Maar de westerse wereld zit in een soort psychotische boetedoening en trekken de knip vaak, dus dat is kansrijker. Hopelijk trapt men daar niet in!
DuoPenotti schreef:Ga je lekker?!
Citaat:Ja we zijn één Europa, laten we dat ook eens gebruiken.
Citaat:Alle landen zouden in een pot geld moeten stoppen. ALLE Europese landen. Geen uitzondering.
Uit die pot word alles betaald betreft vluchtelingen. Alles. Geen 1 land hoeft meer iets zelf daarnaast te betalen.
Citaat:Er word dan door Europa gekeken waar is plek om die opvang te bieden.
Waar is plek om huizen te bouwen voor een redelijke prijs?
Waar is de grondprijs niet rete hoog als voorbeeld. waar is de ruimte, waar zijn de arbeiders die het kunnen maken enz enz.
Citaat:maar wel zorgen dat niet een land ontwricht word door een zogenaamd goede intentie...
Citaat:Want wat is er goed mensen hier op te vangen terwijl het vol is...geen plek, vol.
Lekker humaan.
Eleeke schreef:DuoPenotti schreef:Iedereen moet sociaal zijn.
Maar de boer die voedsel ook voor andere met honger maakt moet maar minderen.
Want beton in dat land is belangrijker.
Echt de weg kwijt hier
Ons probleem is vlees en zuivel .
Landbouw is geen probleem.
Het is een heel simpel feit dat als we zouden stoppen met vleeseten ( ok drastisch verminderen ) , dat we de honger de wereld uit hebben. ( vervelende regimes die graag hun mensen "uithongeren" daargelaten )
Een ontzettend eenvoudig rekensommetje is het zelfs.
Maar ook dat valt weer onder . We willen meer meer meer meer meer.
Dus niet : beetje kleiner wonen, of met een leefgemeenschap. Niet met het Ov/ fiets/ electrisch iets in plaats van de auto.
Niet minder kleding ( die dan duurder is )
En al zeker niet je stukje vlees laten staan.
En sowieso minder eten want we zijn allemaal ( gemiddeld dus ) te dik.
Dat pakistan de westerse wereld de schuld geeft van hun extreme overstromingen voelde zo terecht.
De ellende dat we te vol zitten wordt niet veroorzaakt door landen waar ze alleen rijst met groenten eten en op zaterdag 1 biertje en of 1 stukje vlees/vis.
Minder mensen krijg je vooral voor elkaar door armoede de wereld uit te helpen.
Hoe rijker het land , hoe minder kinderen er geboren worden.
Gitana schreef:Het is niet zo dat vluchtelingen zomaar gedumpt worden, of dat er niet naar gekeken wordt.
Er wordt per land aangegeven hoeveel vluchtelingen er kunnen komen.
chanicha schreef:Als ik al lees dat Utrecht al 505 woningen heeft toegewezen aan asielzoekers dan vraag ik me wel af waar sit heengaat.
Dan hebben we het alleen over Utrecht.
Shadow0 schreef:Gitana schreef:Het is niet zo dat vluchtelingen zomaar gedumpt worden, of dat er niet naar gekeken wordt.
Er wordt per land aangegeven hoeveel vluchtelingen er kunnen komen.
Nee, maar dat is dus wel hoe DuoPenotti het voorstelde. Dump maar in Portugal, want dan zijn ze tenminste niet hier. Hoe het werkelijk zit is daarvoor volstrekt irrelevant lijkt het.chanicha schreef:Als ik al lees dat Utrecht al 505 woningen heeft toegewezen aan asielzoekers dan vraag ik me wel af waar sit heengaat.
Dan hebben we het alleen over Utrecht.
Ja, Utrecht is goed bezig. Het is zelfs zo goed gelukt dat de huurwoningen nu alweer beschikbaar zijn voor iedereen. (En jawel, woningtekort blijft, maar Utrecht is echt wel redelijk voortvarend, en bouwt ook veel.)
DuoPenotti schreef:Cer schreef:Er is vast nog wel ergens ruimte voor een klein dorpje.. hoeveel asielzoekers moeten er geplaatst worden?Citaat:
In 2021 kwamen er in totaal 34.860 asielzoekers en nareizigers.
flink dorp.... per jaar
Shadow0 schreef:Citaat:Alle landen zouden in een pot geld moeten stoppen. ALLE Europese landen. Geen uitzondering.
Uit die pot word alles betaald betreft vluchtelingen. Alles. Geen 1 land hoeft meer iets zelf daarnaast te betalen.
Wist je dat wij als Nederland bijna altijd degenen zijn die meer ontvangen van de EU dan we erin stoppen, EN dat wij vaak degene zijn die verdere samenwerking bewust saboteren (omdat het zou betekenen dat wij ons redelijke aandeel aan bijvoorbeeld Portugal zouden moeten betalen?)
Het is schaamtevol gedrag van Nederland in het algemeen, maar nog veel erger is dat zoveel mensen denken dat wij als Nederland tekort gedaan worden tov andere EU-landen in plaats van andersom.
Onali schreef:Syriërs in wanhoop over gezinshereniging: ‘Mijn moeder vraagt iedere keer wanneer ze mag komen’
https://www.ad.nl/binnenland/syriers-in ... ~ae650066/
De Koerdische Syriër Ferhad, opgeleid als tandarts, vlucht in 2018 uit Aleppo, ooit de grootste stad van Syrië. Hij dreigde opgeroepen te worden voor militaire dienst in het leger van dictator Assad, dat al meer dan 10 jaar een bloederige burgeroorlog uitvecht tegen talloze milities. ,,Ik wil niet in een leger. Ik wil niet schieten en mensen vermoorden. Nooit.” Hij vertrekt samen met zijn jongere broer naar Turkije. Ze blijven er ruim twee jaar, maar omdat Syriërs er vaak geen verblijfspapieren krijgen, kunnen ze geen toekomst opbouwen.
De twee broers willen naar Europa. Ferhads vader, die in Aleppo werkte als taxichauffeur, voegt zich bij hen. Ferhads vrouw, zijn twee jongere zussen (16 en 22 jaar) en zijn moeder blijven alleen achter in Aleppo. Vier vrouwen samen in een deels verwoest appartementencomplex in een geruïneerde stad waar geweld nog aan de orde van de dag is. Gevaarlijk, ja. Maar de vlucht uit Syrië en de reis door naar Europa, begeleid door smokkelaars en vaak te voet, is óók gevaarlijk, weet Ferhad.
Vanuit Turkije lopen de drie mannen de grens over naar Griekenland en via Oost-Europa komen ze op 1 december vorig jaar in Nederland aan. Een bewuste keuze. ,,Vrienden die al in Nederland waren, vertelden ons dat het een land is waar iedereen gelijk is.” Maar, nog belangrijker: ,,We hoorden dat de asielregels overal in Europa hetzelfde zijn maar dat Nederland het snelst is met gezinshereniging.”
Dat is een verhaal dat vaak rondgaat in vluchtelingenkringen en waardoor sommige asielzoekers zeer bewust naar Nederland reizen.
Cer schreef:T is een beetje de maat van Bodegraven denk? Als je t als een puzzelstukje ziet, past t vast nog ergens tussen op de kaart
Citaat:een deels verwoest appartementencomplex in een geruïneerde stad waar geweld nog aan de orde van de dag is.
Brainless schreef:chanicha schreef:Ja en de vrijgekomen sociale huurwoningen gaan naar asielzoekers
Vorig jaar ging er (zo uit mijn hoofd) 7% van de woningen naar statushouders.. asielzoekers krijgen geen woning.