Wanbeleid politiek in crisistijd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 11:50

chanicha schreef:
Daarbij is al bekend dat, ook al zijn er helemaal geen veehouderijen aan de grens met Duitsland het stikstofgehalte nog steeds veel te hoog zou zijn maw dat Duitsland lang niet zo achterlijk meeloopt als Nederland.

En! Dat de stikstootcijfers in Duitsland veel hoger mogen zijn. Met dezelfde normering zouden we hier nu geen problemen hebben.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 11:52

Inderdaad, het stinkt aan alle kanten!
Nu weer meer huizen bouwen wat er zijn heel veel jongemannen die statushouder zijn en een huis moeten hebben en ze weten echt niet van iedereen wie en wat ze binnenhalen.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 11:56

janderegelaa schreef:
Ja natuurlijk maakt dat wel uit! Ik moet voor mijn bedrijf producten kopen die ik in Dollars moet afrekenen en ik krijg minder Dollar voor mijn Euro dan voorheen dus mijn kosten worden hoger. De transportbedrijven gebruiken brandstof en een vat olie wordt afgerekend in Dollars dus ik krijg nu een brandstoftoeslag en ga zo maar door. Je hebt nu al 2 keer basis kennis economie genoemd maar ik denk dat je toch echt even terug moet naar de schoolbankjes.

Alleen zijn we dus geen import-economie maar een export-economie. Ja import wordt duurder en als je niet exporteert maar wel importeert, dan heb je een nadeel. Maar we exporteren meer dan we importeren en daar maken we extra winst. Op macroniveau heeft een export-economie voordeel van een zwakke munt. En dat staat verder los van hyperinflatie,zoals in de Weimar republiek, want hyperinflatie is niet goed voor je economie, maar daar praten we hier niet over.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-22 12:04

chanicha schreef:
Ze willen extra aso-azc’s voor de veilige landers, ze zijn echt helemaal helemaal de weg kwijt en wij zitten ermee :')
https://www.telegraaf.nl/nieuws/2017646 ... van-burger

Aso-azc's kan toch gewoon in gevangenissen? Zorgen dat ze niet meer de straat op kunnen dan heeft de bevolking er verder ook geen overlast van. Bovendien zullen ze dan vast sneller willen meewerken aan de terugkeer naar hun thuisland.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-22 12:05

Karl66 schreef:
janderegelaa schreef:
Ja natuurlijk maakt dat wel uit! Ik moet voor mijn bedrijf producten kopen die ik in Dollars moet afrekenen en ik krijg minder Dollar voor mijn Euro dan voorheen dus mijn kosten worden hoger. De transportbedrijven gebruiken brandstof en een vat olie wordt afgerekend in Dollars dus ik krijg nu een brandstoftoeslag en ga zo maar door. Je hebt nu al 2 keer basis kennis economie genoemd maar ik denk dat je toch echt even terug moet naar de schoolbankjes.

Alleen zijn we dus geen import-economie maar een export-economie. Ja import wordt duurder en als je niet exporteert maar wel importeert, dan heb je een nadeel. Maar we exporteren meer dan we importeren en daar maken we extra winst. Op macroniveau heeft een export-economie voordeel van een zwakke munt. En dat staat verder los van hyperinflatie,zoals in de Weimar republiek, want hyperinflatie is niet goed voor je economie, maar daar praten we hier niet over.

Die 'we' waar je het over hebt is natuurlijk maar een heel klein percentage van de bevolking. Het grootste deel van onze bevolking heeft er veel meer aan dat we hier een sterke munteenheid hebben waarmee we meer waar voor ons geld krijgen in het buitenland of juist voor zaken als olie die in dollars worden gerekend.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-22 12:08

chanicha schreef:
Ze moeten sowieso Marokko aanpakken voor het niet terugwillen van de meestal Marokkaanse raddraaiers en criminelen want waarom lukt het andere landen wel en Nederland niet!
Ze moeten eens niet het zoetste jongetje van de klas willen zijn.

Eens.

Spanje heeft een deal met Marokko om Marokkanen terug te sturen. Als ze ze niet rechtstreeks vanuit Nederland aannemen, dan gaat Spanje maar fungeren als tussenstation. Denemarken krijgt het ook voor elkaar om mensen die niet willen integreren zodanig te korten dat ze vrijwillig meewerken aan hun terugkeer. Er zijn gewoon opties die andere landen gebruiken maar Nederland blijft maar 'kan niet' roepen.

Anoniem

Re: Wanbeleid politiek in crisistijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 12:11

Ook opmerkelijk is dat in bijv Hongarije alle opvangcentra leeg schijnen te staan
Dat warme bad lopen ze dus voorbij

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 12:15

[***] schreef:
Ook opmerkelijk is dat in bijv Hongarije alle opvangcentra leeg schijnen te staan

Zo’n warm bad is Victor Orban niet :D

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-22 12:17

[***] schreef:

Als Hongarije de lusten wil van de EU dan ook de lasten, dus exporteer ze maar gewoon naar Hongarije voor hun legitieme portie van de lasten.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 12:17

Karl66 schreef:
janderegelaa schreef:

Ben het er niet mee eens. Heb even snel gekeken en in 2017 was de uitvoerwaarde 469 miljard en de invoerwaarde 411 miljard. Dus om nu te stellen dat we een export economie hebben is wel heel kort door de bocht.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 12:18

Dat er iets gedaan moet worden snap ik maar ik hoor met geen woord over een tegemoetkoming voor de mensen die amper meer kunnen eten door hun energierekening en duurdere boodschappen.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 12:21

chanicha schreef:
Dat er iets gedaan moet worden snap ik maar ik hoor met geen woord over een tegemoetkoming voor de mensen die amper meer kunnen eten door hun energierekening en duurdere boodschappen.

Er is werk genoeg hoor. Iedereen kan bijverdienen. We hebben allemaal hogere lasten en iedere staatssteun die gegeven wordt betalen we ook zelf.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-22 12:22

chanicha schreef:

Dat vind ik dus schofterig van het kabinet. Maar blijven herhalen in de media en tijdens het debat dat er dit jaar niks meer kan maar dan dagelijks horen waar er wél weer miljoenen voor uitgetrokken worden (die ook niet in de planning stonden) dat is gewoon minachting van het volk. Je jaagt ze op deze manier extra angst aan, want bijna iedereen ziet z'n energierekening verdubbelen of verdrievoudigen en vanaf januari kan dat zomaar nóg verder stijgen.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-22 12:23

janderegelaa schreef:
chanicha schreef:

Er is werk genoeg hoor. Iedereen kan bijverdienen. We hebben allemaal hogere lasten en iedere staatssteun die gegeven wordt betalen we ook zelf.

Dat is dus niet zo. Niet iedereen kan bijverdienen. Zou willen dat ik het kon (afgekeurd) en vergeet vooral al die mensen met aow e.d. niet.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 12:25

elnienjo schreef:
janderegelaa schreef:

Dat is dus niet zo. Niet iedereen kan bijverdienen. Zou willen dat ik het kon (afgekeurd) en vergeet vooral al die mensen met aow e.d. niet.

Maar nu neem je een kleine groep mensen als standaard voor de rest.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 12:26

janderegelaa schreef:
chanicha schreef:

Ik heb het meer over de ouderen die amper de kachel durven op te stoken of te douchen, dát vind ik erg.
Wij redden ons wel al is mijn man thuis met een burnout en verdient hij een stuk minder maar dat komt goed.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-22 12:28

janderegelaa schreef:
elnienjo schreef:

Maar nu neem je een kleine groep mensen als standaard voor de rest.

CBS zegt juni 2022:
3.550.000 mensen met AOW, dat vind ik geen kleine groep.
WIA/IVA kan ik zo snel niet vinden.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 12:31

Ik had het meer over de afgekeurde mensen.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 12:32

elnienjo schreef:
CBS zegt juni 2022:

De 339.000 werkelozen is dan meer een kleine groep.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-22 12:32

Dat kan ik niet vinden, misschien iemand met betere googleskills?

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 12:32

fransje23 schreef:
elnienjo schreef:
CBS zegt juni 2022:

De 339.000 werkelozen is dan meer een kleine groep.

Er zijn momenteel meer vacatures dan werklozen…

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 12:35

elnienjo schreef:
Dat kan ik niet vinden, misschien iemand met betere googleskills?

Was in 2019 745.000 mensen. Maar deze mensen zitten sowieso al in de top met de toeslagen ook.

Die werkeloosheids- en arbeidsongeschiktheidscijfers laten wel zien dat hierin het beleid ook anders moet.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 12:38

Peilingen zeggen niets, het gaat erom wat het in het stemhokje wordt gekozen.
Bij nieuwe verkiezingen zullen de VVD en D66 weer de grootste zijn, let maar op

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 12:42

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 12:45

purny schreef:
Peilingen zeggen niets, het gaat erom wat het in het stemhokje wordt gekozen.
Bij nieuwe verkiezingen zullen de VVD en D66 weer de grootste zijn, let maar op

D66 zeker niet, die staan nu al op 8 zetels verlies.