Johan Derksen over seksueel misbruik

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 08:10

_San87_ schreef:
karrij schreef:

Dus omdat toen die meisjes dat wilden is dit ok? Wat een bijzondere denkwijze houd jij er op na.

Zeg ik dat ik dit toen en nu ok vond? Nee ik zeg zelfs,jij bent niet wijs!

Dit is dus wat er gaande is! Mensen lezen niet wat er geschreven wordt,mensen luisteren niet wat er gezegd wordt!

En dan word je voor victemblaming beschuldig, tis toch koekoek tegenwoordig.

Maar ik,ga nu echt aan het werk,onze dure hobby moet ergens van betaald worden.

Fijne dag dames

Zou het heel misschien kunnen dat jij hier degene bent die scheef gaat?[/quote]

Nee hoor, gelukig zijn er nog heel veel mensen die er net zo over denken!
Jullie misschien niet, maar meer dan genoeg anderen wel!

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 08:11

rien10 schreef:
Karrij ik zou het prettig vinden als je uitspraken als “je bent niet wijs” aan mijn adres achterwege zou laten.

dat bedoel ik dus, goed lezen!

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 08:11

Wat bedoel je? Kan je dat uitleggen?

Edit: ik heb het nog even terug gelezen. Je opmerking “goed lezen” heb ik ter Harte genomen. Je hebt het inderdaad niet over mij maar over de meisjes die met Herman brood meegingen.
Laatst bijgewerkt door rien10 op 28-04-22 08:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 08:12

Oh een mooie ontwikkeling, dan die gaat die ook snel van de buis.
Laatst bijgewerkt door Dinopino op 28-04-22 08:18, in het totaal 2 keer bewerkt

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 08:14

rien10 schreef:
Wat bedoel je? Kan je dat uitleggen?

Als je mijn eerdere berichten goed gelezen had, dan had je begrepen dat ik doelde op die meiden die zich vrijwillig in een kamertje achter de buhne lieten gebruiken!
Die zijn niet wijs!

Nogmaals goed lezen wat er geschreven wordt!

rien10

Re: Johan Derksen over seksueel misbruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 08:15

Nogmaals hartelijk dank voor je bemoedigende aansporing om beter te lezen.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 08:15

Dat verhaal is 1 , verschrikkelijk, ding maar de reacties van die andere mannen...
Geeft precies aan hoeveel er nog moet veranderen... -O-

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 08:16

karrij schreef:
Nee hoor, gelukig zijn er nog heel veel mensen die er net zo over denken!
Jullie misschien niet, maar meer dan genoeg anderen wel!

Ik zie juist heel veel mensen die er niet zo over denken als jij. Dit topic, reacties op nieuwsberichten, op Facebook.

Ik heb het idee dat je het verschil tussen bewust een keuze maken en geen keuze kunnen maken niet helemaal snapt :). Je blijft het maar hebben over vrouwen die dingen spannend vinden, die in de rij stonden om met Herman te rampetampen. Allemaal voorbeelden waarin een keuze kan worden gemaakt en waar niemand een probleem mee heeft.

De vrouw in Derksen zijn verhaal had géén keuze, zij kreeg een kaars in haar vagina geduwd omdat meneer Derksen dat leuk vond. En gezien zijn bagatelliseren, ziet hij niet helemaal in waarom zijn daden, maar vooral zijn uitspraken schadelijk zijn. En jij sluit aan bij zijn polonaise.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 08:24

Eens San87, die groupies is een heel ander slag. Die stonden zelf in de rij om genomen te worden. Soms zelfs moeder en dochter samen. Dat kan je niet vergelijken met iets doen met een bewusteloze vrouw die geen instemming heeft gegeven of kan geven. Hij had er een emmertje naast moeten zetten en een dekentje over haar heen moeten leggen voor hij wegging ipv een kaars erin duwen.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 08:31

Tegen de mensen die dit wel OK vinden en dochters hebben; wat als jouw dochter thuis komt met dit verhaal. Zeg je dan ook, ach meid je was dronken, je vroeg er om. Hup douchen en door.

Sjaco

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 08:37

In mijn optiek hebben we nu 2 mogelijke versies:

Versie 1:
Stel: de dinsdagavond versie is de waarheid. Dat betekent dat Johan Derksen woensdagavond keihard heeft gelogen om zijn haggie te redden. Wat een ongelooflijk zwaktebod is dat dan.

Versie 2:
Stel: de woensdagavond versie is de waarheid. Dat zou betekenen dat de dinsdagavondversie flink is aangedikt als stoere mannenpraat(?). Ik kan op geen enkele manier begrijpen waarom een volwassen kerel op deze leeftijd én met de kennis van nu er voor zou kiezen om zo’n verhaal in zo’n (aangedikte?) versie tot een “smeuïge” versie om te vormen en dat de ether in te flikk……
(om nog maar te zwijgen over de reacties van de tafelgenoten en het publiek).

Ik vind versie 1 getuigen van zwakte (zonder uiteraard het verhaal van dinsdag op welke wijze dan ook goed te praten), maar ik vind versie 2 eigenlijk nog veel verachtelijker. Dan begrijp je er dus echt helemaal niets van en vind je het (nog steeds) normaal om te scoren over de rug van slachtoffers.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 08:39

Kortom: J D moet van de buis. Weg met de man die nog steeds in de jaren 70 leeft.

Tiquira_Jill

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 08:39

rien10 schreef:
Tegen de mensen die dit wel OK vinden en dochters hebben; wat als jouw dochter thuis komt met dit verhaal. Zeg je dan ook, ach meid je was dronken, je vroeg er om. Hup douchen en door.

Het zal je verbazen maar dit wordt heel vaak gezegd. En dan vooral als de dader een bekend persoon is of iemand met veel geld. :n

Biks2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 08:40

Ik hoop dat er een 'belangrijk' mannelijk figuur opstaat. Naar vrouwen wordt toch niet geluisterd door dit soort types zoals Johan Derksen. Wel goed dat een dame in kwestie haar baan heeft opgezegd, vind ik ook wel het enige juiste wat je als vrouw in die situatie kunt doen. Werd altijd al ongemakkelijk van die dames achter de bar.

De mannen van het oranje elftal hebben VI toen verbannen om de rasistische uitspraken die er gedaan werden. Ik hoop dat zoiets nu ook gebeurt maar dan voor vrouwen.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 08:42

Tiquira_Jill schreef:
rien10 schreef:

Het zal je verbazen maar dit wordt heel vaak gezegd. En dan vooral als de dader een bekend persoon is of iemand met veel geld. :n

Echt? Nee, dat kan niet zo zijn. (Ja Rien, dat kan wel. Er zijn mensen die lomp zijn. Ook ouders). Wat een eenzaamheid voor die meiden -en jongens. Ook jongens zullen slachtoffer van seksueel misbruik zijn. Alleen komt mij dat niet zo vaak ter oren.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 08:44

Biks2 schreef:
Ik hoop dat er een 'belangrijk' mannelijk figuur opstaat. Naar vrouwen wordt toch niet geluisterd door dit soort types zoals Johan Derksen. Wel goed dat een dame in kwestie haar baan heeft opgezegd, vind ik ook wel het enige juiste wat je als vrouw in die situatie kunt doen. Werd altijd al ongemakkelijk van die dames achter de bar.

De mannen van het oranje elftal hebben VI toen verbannen om de rasistische uitspraken die er gedaan werden. Ik hoop dat zoiets nu ook gebeurt maar dan voor vrouwen.

Ik zie hier wel een rol voor Jeroen Pauw of Humberto Tan.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 08:47

Ik zie hier een rol voor John de Mol. Maar dat zal wel niet gebeuren.

Biks2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 08:48

_San87_ schreef:

Nou ik vind dit geen 'belangrijk' mannelijk figuur om nog serieus te nemen..

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 08:48

_San87_ schreef:

Ik niet. Die snapt dit niet.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 08:50

Biks2 schreef:
_San87_ schreef:

Nou ik vind dit geen 'belangrijk' mannelijk figuur om nog serieus te nemen..

Hij is de grootste baas in tv-land. Of je hem nu serieus neemt of niet, hij kan Derksen cancellen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 08:51

rien10 schreef:
_San87_ schreef:

Ik niet. Die snapt dit niet.

Ja, daarom zeg ik, dat zal wel niet gebeuren.

Ik hoop dat ie wat geleerd heeft van The Voice. We gaan het zien.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 08:56

karrij schreef:
Als je dit als vrouw zijnde niet wil, dan moet je bij dit soort type mannen weg blijven!

Deze vrouw heeft zich wel vol laten gieten met drank! En , neem van mij aan, er zijn vrouwen die het wel heel spannend vinden om zo door een man behandeld te worden(begrijp me weer goed, ik val niet onder deze catogorie vrouw) maar ik ken ze ook!

Ik hoop dat jij geen dochter hebt. En hopelijk ook geen zoon trouwens.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 08:58

Ach, moet iedereen zich tot het begin van zijn leven verantwoorden voor wat ie gedaan heeft ? Mij zijn ook wel eens dingen overkomen dat ik dacht: niet handig en doooooor (en nooit meer dronken worden was mijn les). Moet ik dan nu mannen aanklagen, tig jaar later?

Biks2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 09:00

Fitzroy schreef:
Ach, moet iedereen zich tot het begin van zijn leven verantwoorden voor wat ie gedaan heeft ? Mij zijn ook wel eens dingen overkomen dat ik dacht: niet handig en doooooor (en nooit meer dronken worden was mijn les). Moet ik dan nu mannen aanklagen, tig jaar later?

Ligt eraan wat dat is natuurlijk.
En of je je voor je daden schaamt. Hier is verder niks zinnigs over te zeggen.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 09:01

Fitzroy schreef:

Niemand zegt dat de vrouw in kwestie JD alsnog moet aanklagen.
We zeggen dat het niet deugt wat hij gedaan heeft.