fohadie schreef:Wat een nare toon heeft dit topic ineens gekregen zeg! Het is de eeuwige discussie. Altijd dezelfde mensen ook, valt mij op.
Duo Penotti: zou het kunnen dat je spijsvertering te langzaam of niet naar behoren werkt? Dat kan verklaren dat je weinig afvalt. Daarnaast, eet je niet te weinig? Ik weet niet meer precies hoe het werkt, maar ik weet dat je van te weinig eten ook je stofwisseling kan "verpesten" en dat je daardoor juist aankomt ipv afvalt. En daarnaast weet je natuurlijk ook wel dat 1200 kcal uit verschillende dingen kan bestaan. Eet je dan vooral gezonde dingen of 1200 kcal aan de verkeerde dingen. Maar dat zit bij jou volgens mij wel goed. Nu weet ik dat jij medisch niet helemaal in orde bent, misschien kan jij om die reden ook niet meer afvallen? Ondanks wat sommige Bokkers denken en vinden.
Ik zelf heb inmiddels ook behoorlijk wat overgewicht. Ik ben dol op borrels en daarbij horende hapjes en haal
Iiever ergens een broodje dan dat ik braaf volkorenboterhammen eet. Ik probeer er een balans in te vinden wat er voor heeft gezorgd dat ik nu niet meer aankom en soms iets afval. Maar wil ik echt veel afvallen, moet ik er teveel voor laten en dat wil ik niet. Ik vind mezelf prima zo, wat een ander daar ook van vindt!
Tot slot: vaak denken mensen gezond te eten, maar valt dat erg tegen. Boterham zonder boter met kipfilet bijv. Waar haal je dan je gezonde vetten vandaan? Of veel fruit eten waarin veel suikers zitten, maar toch ook goede dingen. Het blijft lastig! Ik ga bewust niet naar een dietist want iedereen heeft zijn eigen waarheid en om de zoveel jaar veranderd de visie weer. Zo mocht je een aantal jaar geleden geen roomboter en moest alles mager zijn. ( Melk, yoghurt) toen moest je ineens wel roomboter eten en juist wel de volle varianten. En dan heb je ook nog eens dat elk mens en elke spijsvertering anders is.
Zullen we elkaar gewoon in de waarde laten? Als iemand gebaat is bij dit medicijn, dan gun ik het degene van harte! Ik hoop alleen dat het echt helpt en ook voor langere termijn.
De boterham met kipfilet zonder boter was ik, en dat was niet omdat ik denk dat het gezond is maar omdat dat het enige was wat ik min of meer binnen kon houden