Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
herr_balou schreef:Ten eerste begrijp ik niet dat mensen zover van huis werken, ik heb dat altijd geweigerd. Voor enkele beroepen kan het echt niet anders, maar over het algemeen zijn die enorme afstanden onzin. Maar da's een andere discussie.
Waarom zou je een afstand kleiner dan 25-30km per se met de auto willen doen? Neem een elektrische fiets! En er is tegenwoordig echt heel goede regenkleding.
Ik vind het vooral een probleem dat de prijzen gekoppeld zijn want gas (en olie) duur betekent dat elektriciteit ook duur is zelfs als dat enkel wind-, zonne- en water-energie is.
8nnemiek schreef:Is het OV zo duur geworden de afgelopen jaren ja?
Ik weet nog dat we vaak in de spoordeelwinkel een voordeelkaart haalden, dan kon je voor 20 euro een dag lang reizen binnen Nederland, vanaf 9 uur 's ochtends dacht ik, en dat was nog niet eens zó lang geleden. Al is dat natuurlijk geen optie voor woon-werk verkeer als je op tijd op je werk moet zijn..
zonnebloem18 schreef:Wij proberen zo veel mogelijk onnodige kilometers te schrappen. Meer met de fiets boodschappen doen bijvoorbeeld. Scheelt wel dat het weer wat beter is nu.
8nnemiek schreef:Paardenfan25 schreef:Ik ga ook maar eens rekensommetje maken of het voordelig is om elektrisch te rijden, te overnachten of in België tanken
Eilinora schreef:Hier ook echt niet leuk meer,wij moeten euro 100+ tanken.
Gisteren stond die op 2.33 en vandaag op 2.37.
Tank staat in het rood maar vriendlief moet maar naar Duitsland rijden want ik tank hier niet meer.
Ben nu 106 euro kwijt voor een volle tank.
MalaQ schreef:Nou, het is vreselijk hè?
Maar lees ik nou echt dat zoveel van jullie niet vergoed worden voor de gereden kilometers?
Hier enkele reis 79km. Ik rij diesel. Al mijn kilometers worden met 0,19cent vergoed. Helaas haal ik het er nu ook bijna niet meer uit, maar maak er nog geen verlies op..
herr_balou schreef:Ten eerste begrijp ik niet dat mensen zover van huis werken, ik heb dat altijd geweigerd. Voor enkele beroepen kan het echt niet anders, maar over het algemeen zijn die enorme afstanden onzin. Maar da's een andere discussie.
Waarom zou je een afstand kleiner dan 25-30km per se met de auto willen doen? Neem een elektrische fiets! En er is tegenwoordig echt heel goede regenkleding.
Ik vind het vooral een probleem dat de prijzen gekoppeld zijn want gas (en olie) duur betekent dat elektriciteit ook duur is zelfs als dat enkel wind-, zonne- en water-energie is.
Petrichor schreef:Ik moest net toch wel even lachen op de autobaan, ik reed daar 100 na 19u ik ben door precies 5 auto's ingehaald op een traject van 15 km. Echt te hilarisch!![]()
Mensen rijden dus allemaal wel degelijk zuiniger want normaal word er echt wel hard gereden zeker na 19u!
chanicha schreef:Die is echt zuinig Brainless!
Mijn dochter heeft die ook voor erbij, eer dat er daar een kwart uit is moet je met een andere auto alweer tanken.
Brainless schreef:Ik heb een dure auto en ben nu aan kijken voor een (heel) kleintje erbij.
Ik heb nu een lichte 106 op het oog (wb=17E per maand + 16 verzekering) en dan heb ik de kosten eruit met ca 170km per maand daarmee te rijden ipv mijn auto