Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
plutolover schreef:Wat ik niet snap.. het leger van Rusland waarom willen die mensen ook oorlog.. ik zou gwn staken of ontslag nemen. Waarom een onschuldig land binnen dringen omdat Poetin graag meer land wilt??
Ik heb naar 1 gedachte maar die spreek ik maar niet uit…
plutolover schreef:Wat ik niet snap.. het leger van Rusland waarom willen die mensen ook oorlog.. ik zou gwn staken of ontslag nemen. Waarom een onschuldig land binnen dringen omdat Poetin graag meer land wilt??
Nanne schreef:Advocaat van de duivel, maar als de NAVO en Oekraine de afspraken niet hadden geschonden, hadden we helemaal nooit in deze situatie verkeerd. Maar achteraf kijk je een koe in z'n reet.
Tiepfoudt schreef:IMANDRA schreef:Mwah als het er echt op aankomt kunnen we zelfs met de helft van de landbouwgrond zelfvoorzienend zijn.
Granted, met een flink ander diëet (maar wel gezonder dan we vroeger aten) en flink wat energie steken in de benodigde aanpassingen, maar wel zelfvoorzienend.
https://edepot.wur.nl/254079
Met onze huidige voedselbehoeften/trends/etc kunnen we niet zelfvoorzienend zijn nee.
Citaat uit het onderzoek waarnaar je verwijst:Citaat:Als de huidige productie per hectare en dier op peil blijft, is zelfs maar de helft van de landbouwgrond nodig.
Het op peil houden van de huidige productie per hectare en per dier gaat gaat in de verste verte niet lukken:
- zonder kunstmest
- met het zicht op verlies van derogatie
- als wij niet het uiterste blijven vragen van onze hoogproductieve melkkoeien
Wat wil Groenlinks bijvoorbeeld?
- geen kunstmest
- verlies van derogatie
- einde maken aan intensieve veehouderij, dus ook aan onze hoogproductieve melkkoeien.
Just saying...
Daks schreef:plutolover schreef:Wat ik niet snap.. het leger van Rusland waarom willen die mensen ook oorlog.. ik zou gwn staken of ontslag nemen. Waarom een onschuldig land binnen dringen omdat Poetin graag meer land wilt??
Dat noemen ze desertie en ik gok zomaar dat Rusland je dan gewoon dood schiet
harriehoef schreef:plutolover schreef:Wat ik niet snap.. het leger van Rusland waarom willen die mensen ook oorlog.. ik zou gwn staken of ontslag nemen. Waarom een onschuldig land binnen dringen omdat Poetin graag meer land wilt??
Die zelfde gedachte had ik ook. Maar ik denk omdat dat volk in het leger net zo min spoort als die Poetin. Ik vind het werkelijk ongelofelijk dat het allemaal maar kan. Gehersenspoeld door het regime van Poetin. Wat leven we toch in een rare wereld, soms niet te bevatten. Wij zijn gezegden in Nederland, dat wij nog niet te maken hebben gehad met zúlke bizarre situaties en omstandigheden.
harriehoef schreef:plutolover schreef:Wat ik niet snap.. het leger van Rusland waarom willen die mensen ook oorlog.. ik zou gwn staken of ontslag nemen. Waarom een onschuldig land binnen dringen omdat Poetin graag meer land wilt??
Die zelfde gedachte had ik ook. Maar ik denk omdat dat volk in het leger net zo min spoort als die Poetin. Ik vind het werkelijk ongelofelijk dat het allemaal maar kan. Gehersenspoeld door het regime van Poetin. Wat leven we toch in een rare wereld, soms niet te bevatten. Wij zijn gezegden in Nederland, dat wij nog niet te maken hebben gehad met zúlke bizarre situaties en omstandigheden.
Karl66 schreef:Nanne schreef:Advocaat van de duivel, maar als de NAVO en Oekraine de afspraken niet hadden geschonden, hadden we helemaal nooit in deze situatie verkeerd. Maar achteraf kijk je een koe in z'n reet.
Huh, sinds wanneer waren er dan plannen om de Oekraïne lid van de NAVO te laten worden?
Trouwens Poetin gebruikt dat ook helemaal niet als reden waarom Rusland de Oekraïne binnengevallen is, die gebruikt als reden dat de Oekraïne anders Rusland zou zijn binnengevallen
Karl66 schreef:Nanne schreef:Advocaat van de duivel, maar als de NAVO en Oekraine de afspraken niet hadden geschonden, hadden we helemaal nooit in deze situatie verkeerd. Maar achteraf kijk je een koe in z'n reet.
Huh, sinds wanneer waren er dan plannen om de Oekraïne lid van de NAVO te laten worden?
Trouwens Poetin gebruikt dat ook helemaal niet als reden waarom Rusland de Oekraïne binnengevallen is, die gebruikt als reden dat de Oekraïne anders Rusland zou zijn binnengevallen
Nanne schreef:Advocaat van de duivel, maar als de NAVO en Oekraine de afspraken niet hadden geschonden, hadden we helemaal nooit in deze situatie verkeerd. Maar achteraf kijk je een koe in z'n reet.
pien_2010 schreef:Nanne schreef:Advocaat van de duivel, maar als de NAVO en Oekraine de afspraken niet hadden geschonden, hadden we helemaal nooit in deze situatie verkeerd. Maar achteraf kijk je een koe in z'n reet.
OK advocaat van de duivel. Vertel vertel, welke afspraken hebben de Navo en de Oekraïne geschonden waardoor we nu in deze ellende zitten?