Zijn er vrouwen die WEL zitten te wachten op d*ck pics?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ik vind dick pics ontvangen leuk!

Ja!
16 (1%)
Nee!
957 (90%)
Alleen van een bekende
75 (7%)
Anders, graag toelichten
15 (1%)

Totaal aantal stemmen: 1063

othelloster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 10:21

Afbeelding
Precies dit

En daarbij, van die vieze foto's ben ik helemaal niet gediend.

Plop1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 10:24

Nietsmar schreef:
Toch vind ik dat de maatschappij veel te veel vertrut.

Fluiten naar een vrouw op straat? Mag niet meer.
Pitspoezen of vrouwen in een mooi jurkje bij het darten? Mag niet meer.
Tegenwoordig is het al seksuele intimidatie als een man de deur open houdt voor een vrouw.

Dit is nu precies wat er bedoeld wordt. Hier gaat het niet om.

Het gaat niet om het nafluiten, het gaat er om dat vrouwen moeten omlopen om niet bejegend te worden op straat.
Het gaat niet om dat vrouwen zich niet meer zo mogen kleden in een mooi jurkje. Het gaat er om dat we niet alleen worden gezien als lust object maar een persoon.
Het gaat er niet om dat de deur open gehouden wordt maar dat het vaak als mogelijkheid wordt gebruikt om een vrouw ongewenst aan te raken of dat er vervolgens meer van verwacht werd want ik hield de deur toch open?

De mannen die het snappen weten heel goed waar de grens ligt. Die wat het niet snappen gaan vaak te ver maar proberen dit te ontkennen door te zeggen “je mag tegenwoordig ook niks meer”. Je mag echt nog wel de deur voor me open houden maar als je vervolgens denkt dat je daar iets terug voor moet krijgen omdat je zo’n gentleman bent dan zit je echt fout.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 10:26

Nietsmar schreef:

Ik denk dat je even moet ervaren hoe (jonge)mannen kunnen zijn op straat richting meisjes, er zijn plekken waar het behoorlijk aanwezig is namelijk. Wat er voor zorgt dat over straat gaan erg onprettig kan zijn voor een meisje.

Vrouwen in bikini’s/pakjes bij sport moeten vrouwen zelf weten vind ik
Citaat:
Tegenwoordig is het al seksuele intimidatie als een man de deur open houdt voor een vrouw.

Prietpraat

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 10:27

Nietsmar schreef:

Waarom zou je pitspoezen gebruiken? kom op man..waar zijn die pitspoes mannen dan? Ik ben voor of niet doen, of gelijkwaardigheid en die is nog ver te zoeken. Juist vrouwen continu neerzetten als lustobject werkt grensoverschrijdend sexueel gedrag in de hand.

Geen enkele vrouw klaagt over een man die galant de deur openhoudt, sterker nog..juist dat soort galante manieren zouden van mij wel terug mogen komen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 10:28

Mars schreef:
De mannen die overigens wél weten hoe je je gedraagt, hoe je met vrouwen omgaat en een basis aan sociale vaardgheden bezitten zijn ook niet degenen die nu roepen ''ÓoW jE mAg NiKs MeEr ZeGgUh''
Voor degenen die wel weten hoe het hoort, veranderd er niks.

Precies dit! wordt echt tijd voor een lesje opvoeding..echt zo'n kinderachtige reactie.

Flower033

Re: Zijn er vrouwen die WEL zitten te wachten op d*ck pics?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 10:35

@Nietsmar Waarom staan die pitspoezen of vrouwen in een kort rokje bij darten er eigenlijk. Heeft helemaaaaaaaal niets te maken met de betreffende sport. Dus alleen voor de seksuele uitstraling. Slaat toch echt nergens op. Wat heeft dat met sport te maken?

Pitpoezen verwacht je bij de ingang van een sexclub of kamasutra-beurs. (ook een paar lekkere manner erbij graag).

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 10:35

Pitspoezen, cheerleaders e.d vind ik zelf als vrouw zijnde ook leuk om naar te kijken. Die dames doen dat overigens vrijwillig en vinden het hartstikke leuk. Het hoort bij de show.
Het is toch leuk om aantrekkelijke mensen te zien!? Daar hoeft toch heel niks sexueels achter gezocht te worden!?
Vind het ook door slaan. Lijkt wel of we een islamitisch gebeuren gaan preferen. Dames bedekt want oei oei wat moeten de mannen er wel niet van vinden.
Preutse bedoening word het dan.

Qimm

Re: Zijn er vrouwen die WEL zitten te wachten op d*ck pics?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 10:37

Wij vrouwen mogen dragen wat we willen. Het is aan de mannen om ons gewoon als mensen te behandelen ongeacht wat we dragen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 10:38

Mars schreef:
De mannen die overigens wél weten hoe je je gedraagt, hoe je met vrouwen omgaat en een basis aan sociale vaardgheden bezitten zijn ook niet degenen die nu roepen ''ÓoW jE mAg NiKs MeEr ZeGgUh''

precies dit.

Ik denk echt dat het maar voor een klein groepje onzekere mannen is dat dit speelt.
Pubers die nog niet weten wat ze met hun hormonen moeten.
En wat kerels die niet weten wat ze er mee moeten.
Beide willen ze stoer doen maar ze beseffen niet hoe onbenullig dom ze overkomen.

Voor de rest speelt het niet.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 10:38

Popstra schreef:
Pitspoezen, cheerleaders e.d vind ik zelf als vrouw zijnde ook leuk om naar te kijken. Die dames doen dat overigens vrijwillig en vinden het hartstikke leuk. Het hoort bij de show.
Het is toch leuk om aantrekkelijke mensen te zien!? Daar hoeft toch heel niks sexueels achter gezocht te worden!?
Vind het ook door slaan. Lijkt wel of we een islamitisch gebeuren gaan preferen. Dames bedekt want oei oei wat moeten de mannen er wel niet van vinden.

Mee eens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 10:39

F_Orumster schreef:
Huh? Natuurlijk heeft Enzino die erbij geplaatst, dat snap ik ook wel.
Mijn post was grappig bedoelt, ik ben -alsnog- nieuwsgierig of de literaire ondersteuning is verzorgd door Enzino of dat ze dat meegekopieerd heeft van de bron.

Het was volledig eigen werk, niet ergens vandaan overgenomen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 10:40

Ik voel me er juist ongemakkelijk bij, ik ben 300% hetero en hoef echt geen halfnaakte vrouwen te zien. Daarnaast als er geen halfnaakte lekkere kerels bij staan vind ik het ongelijkwaardig en dat soort me mateloos.

En zoals er al gezegd werd heeft het helemaal niks met de sport te maken dus het slaat ook gewoon nergens op.

DuoPenotti

Jis_ schreef:
Popstra schreef:

Mee eens.

ook eens

Te veel onderwerpen worden naar mijn idee tegenwoordig te groot gemaakt (en dat was geen bewuste woordspeling :P )

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Qimm schreef:
Wij vrouwen mogen dragen wat we willen. Het is aan de mannen om ons gewoon als mensen te behandelen ongeacht wat we dragen.

Precies

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 10:41

Popstra schreef:

Ik vind dit wel heel typisch :+

Er wordt en werd altijd geroepen dat vrouwen maar hun bek open moeten trekken als ze ergens niet van gediend zijn. Dan wordt dat nu massaal gedaan en wordt er naar geluisterd, komen er ineens opmerkingen zoals deze? Hoezo vrouwen bedekt, het gaat er juist om dat vrouwen rond kunnen lopen zoals zij willen (of dat nu in een maxijurk of een string is, bij wijze van spreken) zonder dat ze bejegend worden.

Mensen moeten zich maar gewoon gedragen en niet zomaar dingen doen of roepen.

Het slaat -in de algemene zin- niet door. Men trekt een grens.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 10:41

DuoPenotti schreef:
Mars schreef:

precies dit.

Ik denk echt dat het maar voor een klein groepje onzekere mannen is dat dit speelt.
Pubers die nog niet weten wat ze met hun hormonen moeten.
En wat kerels die niet weten wat ze er mee moeten.
Beide willen ze stoer doen maar ze beseffen niet hoe onbenullig dom ze overkomen.

Voor de rest speelt het niet.

Nou, als je alleen al een beetje kijkt naar FB reacties op bepaalde artikelen dan schrik ik me dood hoeveel kinderachtige reacties er onder staan. Ik vrees dat er veel meer mannen zijn, ook volwassenen waarbij dit speelt.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 10:45

Elisa2 schreef:
Nou, als je alleen al een beetje kijkt naar FB reacties op bepaalde artikelen dan schrik ik me dood hoeveel kinderachtige reacties er onder staan. Ik vrees dat er veel meer mannen zijn, ook volwassenen waarbij dit speelt.

Facebookcomments zijn sowieso echt vreselijk :')

Ik denk dat sommige mensen gewoon zich niet kunnen inleven in hoe het voor een ander is. Of -in het geval van vrouwen- dat ze zo lang zijn ingeprent dat het "man-eigen" is, dat ze het probleem nu niet meer zien.

Want ik schrik ervan hoeveel van die kinderachtige reacties van vrouwen (op vrouwen) komen.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 10:46

IMANDRA schreef:
Popstra schreef:

Ik vind dit wel heel typisch :+

Er wordt en werd altijd geroepen dat vrouwen maar hun bek open moeten trekken als ze ergens niet van gediend zijn. Dan wordt dat nu massaal gedaan en wordt er naar geluisterd, komen er ineens opmerkingen zoals deze? Hoezo vrouwen bedekt, het gaat er juist om dat vrouwen rond kunnen lopen zoals zij willen (of dat nu in een maxijurk of een string is, bij wijze van spreken) zonder dat ze bejegend worden.

Als een vrouw alleen maar helemaal bedekt gekleed wil gaan is dat natuurlijk ook helemaal goed

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 10:47

Imandra:
Ik ook, en dat "man-eigen" is natuurlijk gewoon een poedersuiker smoes waarmee rot gedrag goedgepraat wordt. Daarmee degradeer je mannen ook tot wezens die zich niet kunnen ontwikkelen.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 10:49

Elisa2 schreef:

maar hoeveel % van de mannen heeft FB en reageert dan ook nog eens.
Als ik al in mijn familie en vriendenkring kijk (40+) heeft de helft al geen facebook. (of welke socialmedia ook) de helft die het wel heeft is niet erg actief op FB.

Ik denk dus dat het om een klein gedeelte gaat.
Maar misschien bij 40 minners meer, die zijn opgegroeid met mobiele telefoons en overal foto's van kunnen maken.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 10:55

Elisa2 schreef:
Imandra:
Ik ook, en dat "man-eigen" is natuurlijk gewoon een poedersuiker smoes waarmee rot gedrag goedgepraat wordt. Daarmee degradeer je mannen ook tot wezens die zich niet kunnen ontwikkelen.

Precies.
En ja, de 'goede' zijn nu ook slachtoffer van de 'slechte'. Want een hand op je schouder hoeft geen bijbedoelingen te hebben vanuit een goede persoon, maar door alle slechte ervaringen die men massaal heeft, heeft dat een andere context gekregen. Maar ik heb veel liever dat de persoon in kwestie dan gewoon vraagt 'joh, mag ik x y z?" en mij de ruimte geeft mijn grenzen aan te geven VOORDAT hij iets doet, dan dat het gewoon gebeurt want 'stel je niet aan want ik heb er geen bedoelingen bij'.

Heb daar ook een discussie met mijn ouders en tante over gehad: zij vonden het belachelijk dat het als grensoverschrijdend werd opgevat als je naast iemand zat en iets aan wilde wijzen op de laptop (en daarmee in de personal space van de ander kwam/over de ander heen ging hangen). Waarop ik zei, waarom de laptop niet even naar je toe draaien om dat te doen? Of in een andere situatie, even vragen of het oké is dat je bijv. een haartje wat ergens zit bij iemand weghaalt (ipv het gewoon doen).

DuoPenotti schreef:
Elisa2 schreef:

maar hoeveel % van de mannen heeft FB en reageert dan ook nog eens.
Als ik al in mijn familie en vriendenkring kijk (40+) heeft de helft al geen facebook. (of welke socialmedia ook) de helft die het wel heeft is niet erg actief op FB.

Ik denk dus dat het om een klein gedeelte gaat.
Maar misschien bij 40 minners meer, die zijn opgegroeid met mobiele telefoons en overal foto's van kunnen maken.

Een klein gedeelte wat op facebook post. Ik denk dat het niet-zo'n-klein-gedeelte is als je het hebt over mannen die ook zo'n mening hebben.
Laatst bijgewerkt door IMANDRA op 10-02-22 10:58, in het totaal 2 keer bewerkt

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 10:55

Elisa2 schreef:
Ik voel me er juist ongemakkelijk bij, ik ben 300% hetero en hoef echt geen halfnaakte vrouwen te zien. Daarnaast als er geen halfnaakte lekkere kerels bij staan vind ik het ongelijkwaardig en dat soort me mateloos.

En zoals er al gezegd werd heeft het helemaal niks met de sport te maken dus het slaat ook gewoon nergens op.

Ik vind het ook altijd een soort sneu dat je je als vrouw je werk ervan maakt om hitsige pubermannen naar je te laten loeren op een sportevenement, maar dat terzijde. Maar goed, er is daar in ieder geval een soort consent, de vrouwen doen het geheel vrijwillig.

IMANDRA schreef:

Nou dit. Er is nogal een groot gebiedje tussen "stuur geen ongewenste foto's van je geslachtsdeel" en "we moeten allemaal bedekt over straat". Over nafluiten op straat, ik vind dat ook écht ongepast. Ik kom uit Rotterdam en ben toen ik jonger was regelmatig lastiggevallen op straat. Fluiten, staren, 1 keer een man die ongevraagd met me meeliep. Ik ervaarde het als intimiderend en héél onprettig, totaal niet complimenteus. Voelde me regelmatig onveilig.

En dat Je MaG oOk NiKs MeEr ZeGgEn / DoEn, hou toch op. Wat IMANDRA zegt, er wordt nu eens een grens getrokken voor wat het overgrote deel van vrouwen als onprettig ervaart.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 11:00

Popstra schreef:
Ik heb thuis het grote pikken boek van Diane Hanson. Staan alleen maar stijve piemels in. Van abnormaal formaat (tot de knie) tot wat kleiner. Alles in vol ornaat. Echt een leuk koffietafel boek.

:')
Waarom? _O-

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 11:02

Suzanne F. schreef:
Popstra schreef:
Ik heb thuis het grote pikken boek van Diane Hanson. Staan alleen maar stijve piemels in. Van abnormaal formaat (tot de knie) tot wat kleiner. Alles in vol ornaat. Echt een leuk koffietafel boek.

:')
Waarom? _O-

Voor als onderwerp tijdens de koffie!! :')

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 11:03

Hieronder 2 artikelen die ik interessant vond over dit onderwerp. Ik heb er bij elk een quote uitgehaald die ik treffend vind. Maar beide artikelen geven meer inzicht/achtergrond over waarom mannen dit doen. Vooral het eerste artikel van RTL Nieuws vind ik goed. Het gaat in op verschillende situaties.

Van RTL Nieuws "Vaak strafbaar, zelden bestraft: de ongevraagde dickpic"
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5286778/dickpic-vaak-strafbaar-maar-zelden-bestraft
Citaat:
Mannen en vrouwen hebben een andere relatie met een penis, zegt Nijman. "Dat verschil moet je niet onderschatten. Veel mannen zijn er trots op. Ze zien het als een belangrijk onderdeel van hun mannelijkheid. Ze willen er aandacht voor en bevestigd worden in hun mannelijkheid."

En deze van de NOS is wat korter:
'Dickpics zijn machtsvertoon, wangedrag en soms onhandigheid'
https://nos.nl/artikel/2416474-dickpics-zijn-machtsvertoon-wangedrag-en-soms-onhandigheid
Citaat:
Wat mannen proberen te bereiken door onverwachts zo'n foto te delen, verschilt per geval. Sommigen hopen er seksuele interesse mee op te wekken, zegt evolutionair psycholoog Mark van Vugt. "Daar maken mannen een vergissing. Zij zijn namelijk over het algemeen meer geïnteresseerd in expliciet seksueel materiaal dan vrouwen."