Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Wat dit betreft vind ik alle aandacht voor 'non binair' heel leuk en spannend.
En maak ik dankbaar gebruik van de optie om in allerlei gevallen mijn sexe zo veel mogelijk niet te noemen.
Hoe groter dit wordt, hoe liever het mij is.
robert45 schreef:irmaz schreef:Ik beschouw mezelf niet als feminist, vind het een nogal rare term.
Ik ben het met BaileyMix eens dat er dringend een cultuur-upgrade plaats moet vinden en niet alleen bij de mannen maar ook bij de vrouwen. Alle mannen hebben een moeder gehad, waar was die met de opvoeding? Persoonlijk vind ik dat (de meeste) jongens in Nederland ernstig te kort komen. Gemiddeld worden ze veel te veel gepamperd door mams waardoor het vaak passieve, beperkte personen worden die moeite hebben met emoties, samenwerken en out of the box denken en van vrouwen verwachten dat ze alleen maar oh en ah roepen en vertellen dat ze geweldig zijn. (En veel vrouwen doen dit dus ook nog omdat zij zijn opgevoed met het idee dat dit normaal is)
Meisjes daarintegen krijgen van kleins af aan de vraag gesteld "kun je dat wel?" of "weet je zeker dat je dat kunt?" Waardoor het aan zichzelf twijfelende, perfectionistische volwassenen worden. Giegelende meisjes vinden volwassenen leuk, jongens moeten serieuzer worden. Nederlandse scholen passen zich altijd aan aan het tempo van de middenmoot, meisjes ontwikkelen zich op jonge leeftijd vaak sneller maar worden geremd omdat dit niet hoort en past in ons 'middelmatigheid is de norm' besef.
Bij het starten van de carrière willen veel vrouwen vaart maken, maar zeker niet geholpen door het er jonger uitzien dan je bent en het paternalistische "kun je dat wel meisje" worden jonge vrouwen ook hier vaak tegen gehouden waardoor ze opgebrand zijn voor hun 30ste.
En ja ik ben voor een vrouwen quotum, dat is echt de enige manier om verandering te krijgen. En de bullshit dat je dan niet de beste op de plek zou krijgen is op zo veel manieren fout. Als je minder dan de helft vrouwen in je bedrijf hebt dan weet je 1 ding zeker: dat het te veel aan mannen zeker niet de beste zijn op die plek, voor die plekken zijn er namelijk vrouwen die hoger op de ranglijst staan en dus beter zijn. (Andersom geldt dat trouwens ook)
Overigens interessant weetje dat ik laatst op hoorde: Blijkbaar kost het absurd veel energie als je in een omgeving verblijft (werkt) waarin je weinig mensen zoals jijzelf tegenkomt. Dus zoals vrouwen in een bedrijf (en maatschappij) waar voornamelijk mannen rondlopen, gekleurde mensen in een witte omgeving, ....
Conclusie zou dus moeten zijn dat je pas echt van je arbeidspotentiaal gebruik maakt als je een goede mix hebt van verschillende mensen. Houd je het bij allemaal dezelfde dan weet je zeker dat je hooguit de 'middelmatigheid norm' haalt.
Vrouwenquotem is dan neem ik aan ook voor een straatmakersbedrijf of ander zwaar beroep van toepassing? Wedden dat de meeste vrouwen dit totaal niet trekken omdat ze fysiek niet gelijk zijn aan mannen!
Ik ben 100 procent voor een gelijke behandeling van man en vrouw. We moeten alleen niet doen alsof een man en vrouw hetzelfde zijn. Daar zitten wezenlijke verschillen in. Je zal in bepaalde beroepen zoals de zorg meer vrouwen tegenkomen omdat die van nature zorgzamer zijn. Andersom zullen er meer mannen in de bouw werken omdat dat fysiek beter past.
Vrouwen met de juiste vaardigheden zullen zeker in het bedrijfsleven heel ver komen.
We moeten juist accepteren dat er verschillen zijn, we hoeven niet te accepteren dat die verschillen opgelegd worden.
Citaat:Dit vind ik dus zo onzin. Vrouwen kunnen best in de bouw werken én mannen best in de zorg!
naranja1 schreef:robert45 schreef:Je zal in bepaalde beroepen zoals de zorg meer vrouwen tegenkomen omdat die van nature zorgzamer zijn. Andersom zullen er meer mannen in de bouw werken omdat dat fysiek beter past.
Dit vind ik dus zo onzin. Vrouwen kunnen best in de bouw werken én mannen best in de zorg!
naranja1 schreef:Zegt een mannenlijke presentator ‘je wilt seks voor je vriend’ deze was het
https://youtu.be/_1GQr9wKawI
Brainless schreef:naranja1 schreef:Zegt een mannenlijke presentator ‘je wilt seks voor je vriend’ deze was het
https://youtu.be/_1GQr9wKawI
Maar dat is toch ook wat zijzelf zegt?
Dat dat haar vraag is, waarom zij in het begin wel seks wilt/heeft maar na een tijdje niet meer, en haar vraag aan haar zelf is dan ook.. wil(de) ik alleen seks voor mijn vriend of ook omdat ikzelf echt wilde.
naranja1 schreef:!
pien_2010 schreef:Klopt naranja en dat dit op school al begint dat zowel jongens als meisjes alles krijgen. Mijn zoon kon op de lagere school het beste breien. Hij is nu succesvol slager. Geef het vrij en laat jongens en meisjes alles doen. Laat ze met alles spelen en nadoen, komt later echt wel goed.
Bij nr 3 zat ik bv, mam de jongste de borst te geven, de dochter (4 jaar) zat er naast met de pop aan de borst en de zoon (2 jaar) pakte meestal beer om te voeden an de borst. Met zijn pop had hij minder. Mijn zoon inmiddels 30++ weet echt wel dat nu in real live dat niet meer kan.
Ja van Dis zat inderdaad over dat internet en haar kinderen. Dat vond ik ook tenenkrommend, maar dat loste ze elegant en goed op.
Janneke2 schreef:Gáán we weer met die zogenaamde zorgzame vrouwelijke natuur.
(Komt sommigen goed uit.)
'Men wordt tot vrouw gemaakt...'
En Robert, het is ook de arrogantie waarmee je het poneert, he.
Eerst kom je aanzetten met 'dat dit van nature zo is' (quod non)
en bij kritiek moeten 'wij' maar efkes goed lezen wat jij schreef.
Citaat:NewsPunch is a Los Angeles-based fake news website known for spreading conspiracy theories, political misinformation, and hoaxes.[1]
irmaz schreef:Je hebt een stukje tekst toegevoegd maar het wordt een beetje vervelend, je geeft nog steeds geen antwoord op mijn vraag. Dus voor de 3e keer dan maar: Waarom heb je het over IQ in relatie met succesvolheid in het bedrijfsleven terwijl je het blijkbaar meetbaar vindt met 5 factoren die niks te maken hebben met IQ![]()
En euh, lezen wat er (nog) niet staat is een beetje lastig, het wordt lastig begrijpen wanneer je geen vraag beantwoord en wat zou ik precies uit moeten zoeken? Waarom jij met IQ komt aanzetten? Dat is dus precies wat ik je vraag en dus probeer uit te zoeken
Welk vooroordeel precies
irmaz schreef:(Even generaliserend) Mannen veroorloven het zich statements de ruimte in te gooien, alleen maar omdat ze man zijn. Vrouwen doen alleen statements wanneer ze iets goed uitgezocht hebben en zelfs dan houden ze een slag om de arm. Ze denken dat mannen dit ook zo doen, dus komt er een statement dan denken vrouwen al snel dat de man het wel zal weten. Niet dus, meestal gevalletje van een klok horen luiden en verder gewoon blufpoker.
irmaz schreef:Ik heb alleen 25 jaar met, voor en tussen alleen maar mannen gewerkt.
irmaz schreef:robert45 en enzino demonstreren met hun posts precies welke onzin, kletspraat en halve waarheden er in Nederland verkondigd worden als de waarheid en waar onze "norm"-mensen zich aan vastklampen.
irmaz schreef:Nee ik heb helemaal geen hekel aan mannen.