Feminisme

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 21:40

Of nog een ouwetje.
Simone de Beauvoir, nagevolgd door oa Judith Butler:
de rolverdeling tussen man en vrouw is niet biologisch bepaald, het is een sociale constructie.
'Men wordt tot vrouw gemaakt.'

Wat dit betreft vind ik alle aandacht voor 'non binair' heel leuk en spannend.
En maak ik dankbaar gebruik van de optie om in allerlei gevallen mijn sexe zo veel mogelijk niet te noemen.
Hoe groter dit wordt, hoe liever het mij is.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 21:42

Citaat:
Wat dit betreft vind ik alle aandacht voor 'non binair' heel leuk en spannend.
En maak ik dankbaar gebruik van de optie om in allerlei gevallen mijn sexe zo veel mogelijk niet te noemen.
Hoe groter dit wordt, hoe liever het mij is.

Dat is een hele leuke. Zo heb ik er nog niet naar gekeken. Je hebt gelijk Janneke.

naranja1
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-22 22:19

robert45 schreef:
irmaz schreef:
Ik beschouw mezelf niet als feminist, vind het een nogal rare term.
Ik ben het met BaileyMix eens dat er dringend een cultuur-upgrade plaats moet vinden en niet alleen bij de mannen maar ook bij de vrouwen. Alle mannen hebben een moeder gehad, waar was die met de opvoeding? Persoonlijk vind ik dat (de meeste) jongens in Nederland ernstig te kort komen. Gemiddeld worden ze veel te veel gepamperd door mams waardoor het vaak passieve, beperkte personen worden die moeite hebben met emoties, samenwerken en out of the box denken en van vrouwen verwachten dat ze alleen maar oh en ah roepen en vertellen dat ze geweldig zijn. (En veel vrouwen doen dit dus ook nog omdat zij zijn opgevoed met het idee dat dit normaal is |o )

Meisjes daarintegen krijgen van kleins af aan de vraag gesteld "kun je dat wel?" of "weet je zeker dat je dat kunt?" Waardoor het aan zichzelf twijfelende, perfectionistische volwassenen worden. Giegelende meisjes vinden volwassenen leuk, jongens moeten serieuzer worden. Nederlandse scholen passen zich altijd aan aan het tempo van de middenmoot, meisjes ontwikkelen zich op jonge leeftijd vaak sneller maar worden geremd omdat dit niet hoort en past in ons 'middelmatigheid is de norm' besef.
Bij het starten van de carrière willen veel vrouwen vaart maken, maar zeker niet geholpen door het er jonger uitzien dan je bent en het paternalistische "kun je dat wel meisje" worden jonge vrouwen ook hier vaak tegen gehouden waardoor ze opgebrand zijn voor hun 30ste.

En ja ik ben voor een vrouwen quotum, dat is echt de enige manier om verandering te krijgen. En de bullshit dat je dan niet de beste op de plek zou krijgen is op zo veel manieren fout. Als je minder dan de helft vrouwen in je bedrijf hebt dan weet je 1 ding zeker: dat het te veel aan mannen zeker niet de beste zijn op die plek, voor die plekken zijn er namelijk vrouwen die hoger op de ranglijst staan en dus beter zijn. (Andersom geldt dat trouwens ook)

Overigens interessant weetje dat ik laatst op hoorde: Blijkbaar kost het absurd veel energie als je in een omgeving verblijft (werkt) waarin je weinig mensen zoals jijzelf tegenkomt. Dus zoals vrouwen in een bedrijf (en maatschappij) waar voornamelijk mannen rondlopen, gekleurde mensen in een witte omgeving, ....
Conclusie zou dus moeten zijn dat je pas echt van je arbeidspotentiaal gebruik maakt als je een goede mix hebt van verschillende mensen. Houd je het bij allemaal dezelfde dan weet je zeker dat je hooguit de 'middelmatigheid norm' haalt.

Vrouwenquotem is dan neem ik aan ook voor een straatmakersbedrijf of ander zwaar beroep van toepassing? Wedden dat de meeste vrouwen dit totaal niet trekken omdat ze fysiek niet gelijk zijn aan mannen!

Ik ben 100 procent voor een gelijke behandeling van man en vrouw. We moeten alleen niet doen alsof een man en vrouw hetzelfde zijn. Daar zitten wezenlijke verschillen in. Je zal in bepaalde beroepen zoals de zorg meer vrouwen tegenkomen omdat die van nature zorgzamer zijn. Andersom zullen er meer mannen in de bouw werken omdat dat fysiek beter past.

Vrouwen met de juiste vaardigheden zullen zeker in het bedrijfsleven heel ver komen.

We moeten juist accepteren dat er verschillen zijn, we hoeven niet te accepteren dat die verschillen opgelegd worden.

Dit vind ik dus zo onzin. Vrouwen kunnen best in de bouw werken én mannen best in de zorg!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 22:37

Citaat:
Dit vind ik dus zo onzin. Vrouwen kunnen best in de bouw werken én mannen best in de zorg!

Klopt, helemaal mee eens.

Mijn vriendin heeft haar eigen Centrale Verwarming aangelegd in het huis, al 40d jaar geleden en later zei ze dat mannen doen alsof zaken zo vreselijk moeilijk zijn. Ze zei , mijn CV aanleggen vond ik gemakkelijker als breien _O-

Ons huidige huis is volledig gerenoveerd door een vrouw samen met mijn man en mij. Mijn man is bouwvakker op leeftijd en met retraite. Zij is 25 jaar jonger . Hij vond haar ongelooflijk goed en vond het interessant dat zij alle nieuwe snufjes en manieren wist. We hebben heerlijk met zijn 3 en gewerkt. Mijn vriendin heeft het ook ontworpen en ik heb toeristen in huis gehad die architect zijn en die vroegen wie dit ontworpen had→ mijn vriendin dus. Ze waren nl zeer onder de indruk van het inzicht, creativiteit en het oplossen van het "vals scheef en vals plat" van het huis want het is een oud huis dus niets was recht.

Het zit gewoon tussen onze oren dat wij dat niet zouden kunnen. Ik doe nu zoveel meer, als dat ik ooit heb gedaan in mijn hele leven, want dacht altijd dat ik het niet zou kunnen. Zij heeft me als het ware ontstopt en ik vind het zo vreselijk jammer dat ik op zo'n late leeftijd zoveel doe dat ik vroeger nooit deed. Zoals verbouwen, slopen, verven, met de bosmaaier alles maaien, de heggen met de benzine heggeschaar snoeien, bomen omleggen, parkeerplaats onlangs aangelegd en eventjes 3 kuub grind omgezet etc etc. In de zomer zat ik bij mijn vriendin met de kopers van haar gerenoveerde huis aan tafel. Een fysiotherapeut zat naast me en toen ik hem de schaal aangaf, keek hij naar mijn arm waarop hij in de lach schoot en zei: "Pien, jij sjouwt heel wat af hier in het Franse. Je hebt echt wel spierballen en dat voor een 60++". En nee, ik hang niet in de rekken, en ik heb zelfs een slechte rug, maar zitten is slechter voor mijn rug als in de tuin tekeer gaan.

TEvens ken ik zeer zorgzame mannen in de zorg. Zij doen net als verzorgende, verpleegkundige of artsen niet onder voor hun vrouwelijke collega's en omgekeerd.

HEt van "nature" eigenschappen zijn vaak een van "culture" aangeleerd.
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 31-01-22 22:39, in het totaal 1 keer bewerkt

naranja1
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-22 22:39

Ik merk dat mn haren echt rechtover eind gaan staan als ik dingen lees ‘vrouwen hebben een lager iq’ en door dit soort uitspraken is er ook nog deze discussie. Wat in 2022 dacht ik niet meer nodig was, maar blijkbaar dus wel.
Ik zag mannelijke trouwens een filmpje van lize bij de wereld draaid door. Ook heel tenenkrommend. Zegt een mannenlijke presentator ‘je wilt seks voor je vriend’ deze was het

https://youtu.be/_1GQr9wKawI

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 22:45

naranja1 schreef:
robert45 schreef:
Je zal in bepaalde beroepen zoals de zorg meer vrouwen tegenkomen omdat die van nature zorgzamer zijn. Andersom zullen er meer mannen in de bouw werken omdat dat fysiek beter past.

Misschien eens lezen wat ik schrijf? Ik zeg nergens dat vrouwen niet in de bouw kunnen werken. Ik zeg dat dit minder gebeurd omdat het vrouwen nu eenmaal minder aantrekt. Bij de kinderopvang of zorg is dit andersom, vrouwen hebben nu eenmaal meer met kinderen of zorgen voor anderen over het algemeen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 22:50

naranje1 wat vond je tenen krommend?

Ik heb nl de documentaire gezien want het stel heeft alles rondom dit vraagstuk gefilmd. Ik vond het heel kwetsbaar , heel open en eerlijk en ik vond beiden heel erg proberen om bij elkaar te komen. Ik had zowel voor de man als de vrouw veel respect, zoals zij veel respect hadden voor elkaar.

De uitspraak/ conclusie van Matthijs : "‘je wilt seks voor je vriend’ " was dus precies datgene waar zij zo verdrietig over was want ze wilde de seks niet voor zichzelf en zowel haar vriend als zij vinden dat dit wel zo hoort te zijn. Dus samen zijn ze de zoektocht gegaan hoe ze de seks voor beiden zo kunnen krijgen dat zij het ook weer leuk vindt en plezier aan beleefd.

robert45, en dat is dus niet natuur bepaald maar cultureel. Het heeft allemaal te maken met perceptie, opvoeding en tussen de oren zitten van bepaalde rollen patronen die passen bij de vrouw of man. Door dat los te laten, en daar kan het onderwijs dus heel erg veel aan doen blijkt dat meisjes dus heel erg goed de techniek kunnen beheersen. Kijk alleen maar naar mijn voorbeeld. Ik heb altijd gedacht dat ik die dingen niet zou kunnen en het blijkt dat ik ze eigenlijk heel erg goed kan.
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 31-01-22 22:55, in het totaal 2 keer bewerkt

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 22:51

Gáán we weer met die zogenaamde zorgzame vrouwelijke natuur.

(Komt sommigen goed uit.)

'Men wordt tot vrouw gemaakt...'

En Robert, het is ook de arrogantie waarmee je het poneert, he.
Eerst kom je aanzetten met 'dat dit van nature zo is' (quod non)
en bij kritiek moeten 'wij' maar efkes goed lezen wat jij schreef.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 22:54

naranja1 schreef:
Zegt een mannenlijke presentator ‘je wilt seks voor je vriend’ deze was het

Maar dat is toch ook wat zijzelf zegt?
Dat dat haar vraag is, waarom zij in het begin wel seks wilt/heeft maar na een tijdje niet meer, en haar vraag aan haar zelf is dan ook.. wil(de) ik alleen seks voor mijn vriend of ook omdat ikzelf echt wilde.

naranja1
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-22 22:55

![/quote]

Misschien eens lezen wat ik schrijf? Ik zeg nergens dat vrouwen niet in de bouw kunnen werken. Ik zeg dat dit minder gebeurd omdat het vrouwen nu eenmaal minder aantrekt. Bij de kinderopvang of zorg is dit andersom, vrouwen hebben nu eenmaal meer met kinderen of zorgen voor anderen over het algemeen.[/quote]

Voor mij (en vele anderen zoals ik lees) gaat het juist erover dat vrouwen en mannen kunnen doen wat ze aantrekt. Of dat nu de bouw of zorg is. Dus wanneer je wél als vrouw in de bouw wil werken hier een mogelijkheid voor is. En je niet wordt uitgesloten omdat mannen nu alleen maar in de bouw werken. Geld ook voor mannen

naranja1
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-22 22:57

[quote="pien_2010"]naranje1 wat vond je tenen krommend?

Ik heb nl de documentaire gezien want het stel heeft alles rondom dit vraagstuk gefilmd. Ik vond het heel kwetsbaar , heel open en eerlijk en ik vond beiden heel erg proberen om bij elkaar te komen. Ik had zowel voor de man als de vrouw veel respect, zoals zij veel respect hadden voor elkaar.

De uitspraak/ conclusie van Matthijs : "‘je wilt seks voor je vriend’ " was dus precies datgene waar zij zo verdrietig over was want ze wilde de seks niet voor zichzelf en zowel haar vriend als zij vinden dat dit wel zo hoort te zijn. Dus samen zijn ze de zoektocht gegaan hoe ze de seks voor beiden zo kunnen krijgen dat zij het ook weer leuk vind en plezier aan beleefd.

Ja presies dat! En de uitspraken van matthijs en die andere man vond ik tenenkrommend, juist om wat jij zegt. Net zoals ‘wat als je kinderen hiermee gepest worden?’ Dat vroeg ook een man. Vond dat zij hier heel mooi op reageerde!

naranja1
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-22 23:00

Brainless schreef:
naranja1 schreef:
Zegt een mannenlijke presentator ‘je wilt seks voor je vriend’ deze was het

Maar dat is toch ook wat zijzelf zegt?
Dat dat haar vraag is, waarom zij in het begin wel seks wilt/heeft maar na een tijdje niet meer, en haar vraag aan haar zelf is dan ook.. wil(de) ik alleen seks voor mijn vriend of ook omdat ikzelf echt wilde.

Wat ik eruit op maakte is dat het hier juist niet ging over het seks willen voor een man.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 23:04

Klopt naranja en dat dit op school al begint dat zowel jongens als meisjes alles krijgen. Mijn zoon kon op de lagere school het beste breien. Hij is nu succesvol slager. Geef het vrij en laat jongens en meisjes alles doen. Laat ze met alles spelen en nadoen, komt later echt wel goed.
Bij nr 3 zat ik bv, mam de jongste de borst te geven, de dochter (4 jaar) zat er naast met de pop aan de borst en de zoon (2 jaar) pakte meestal beer om te voeden an de borst. Met zijn pop had hij minder. Mijn zoon inmiddels 30++ weet echt wel dat nu in real live dat niet meer kan.

Ja van Dis zat inderdaad over dat internet en haar kinderen. Dat vond ik ook tenenkrommend, maar dat loste ze elegant en goed op.

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 23:09

naranja1 schreef:
!

Misschien eens lezen wat ik schrijf? Ik zeg nergens dat vrouwen niet in de bouw kunnen werken. Ik zeg dat dit minder gebeurd omdat het vrouwen nu eenmaal minder aantrekt. Bij de kinderopvang of zorg is dit andersom, vrouwen hebben nu eenmaal meer met kinderen of zorgen voor anderen over het algemeen.[/quote]

Voor mij (en vele anderen zoals ik lees) gaat het juist erover dat vrouwen en mannen kunnen doen wat ze aantrekt. Of dat nu de bouw of zorg is. Dus wanneer je wél als vrouw in de bouw wil werken hier een mogelijkheid voor is. En je niet wordt uitgesloten omdat mannen nu alleen maar in de bouw werken. Geld ook voor mannen[/quote]

Dan zijn wij het volledig eens. Van mij mogen vrouwen (mannen ook overigens) dat doen wat ze leuk vinden. Als ze een baan als grondwerker ambiëren helemaal top. Andersom als een man in de kinderopvang wil werken laat hem dat vooral doen.

pien_2010

Re: Feminisme

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 23:15

Eens met je robert.

naranja1
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-22 23:15

pien_2010 schreef:
Klopt naranja en dat dit op school al begint dat zowel jongens als meisjes alles krijgen. Mijn zoon kon op de lagere school het beste breien. Hij is nu succesvol slager. Geef het vrij en laat jongens en meisjes alles doen. Laat ze met alles spelen en nadoen, komt later echt wel goed.
Bij nr 3 zat ik bv, mam de jongste de borst te geven, de dochter (4 jaar) zat er naast met de pop aan de borst en de zoon (2 jaar) pakte meestal beer om te voeden an de borst. Met zijn pop had hij minder. Mijn zoon inmiddels 30++ weet echt wel dat nu in real live dat niet meer kan.

Ja van Dis zat inderdaad over dat internet en haar kinderen. Dat vond ik ook tenenkrommend, maar dat loste ze elegant en goed op.

Ja ik vond dat ook mooi om te zien en leerzaam. Gewoon heel rustig en sterk antwoorden.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 23:23

Janneke2 schreef:
Gáán we weer met die zogenaamde zorgzame vrouwelijke natuur.

(Komt sommigen goed uit.)

'Men wordt tot vrouw gemaakt...'

En Robert, het is ook de arrogantie waarmee je het poneert, he.
Eerst kom je aanzetten met 'dat dit van nature zo is' (quod non)
en bij kritiek moeten 'wij' maar efkes goed lezen wat jij schreef.

Als je Robbert zijn bericht goed leest dan begrijp je dat hij nergens geeft gezegd dat vrouwen niet in de bouw of waar dan ook zouden kunnen of mogen werken.

Verre weg de meeste vrouwen kiezen daar echter niet voor. Maar steeds vaker zie je vrouwen toch in beroepen die vroeger voor mannen waren.

Er zou geen verschil meer moeten zijn. Zowel mannen als vrouwen zouden de mogelijkheid moeten krijgen om het beroep uit te oefenen wat ze willen.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 00:54

Naar mijn idee is het nu soms zo dat je juist meer onderhandelingspositie hebt bijvoorbeeld als man in de zorg/het onderwijs of vrouw in de logistiek/ict bijv.

Juist omdat je als manager graag meer diversiteit wil in je team.

Zal niet in alle sectoren zo zijn, maar in sommige sectoren heb je nu volgens mij zelfs een voordeel als 'niet veel voorkomend geslacht' :D

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 01:36

Sizzle ik zeg niet dat ik het daarmee eens ben, maar het is wel de oorsprong die het feminisme in de wereld heeft gebracht en met dat doel.

De romijn Tacitus schreef zo mooi: Uberhaupt behandelt der Germane seine Frau wie etwas Heiliges und schreibt ihr prophetische Krafte zu, berucksichtigt Ihren Rat und achtet Ihren Willen.

Rockefeller-Zitat uber den Feminismus: Het feminisme is onze uitvinding om twee redenen: Daarvoor betaalde slechts de helft van de bevolking belasting, nu bijna iedereen omdat de vrouwen nu ook werken. Bovendien worden de families uitelkaar gehaald en hebben daardoor de macht over de kinderen. Ze zijn nu onder onze kontrole. Ze staan niet meer onder de invloed van hun families maar onder die van ons. We hitsen de mannen tegen de vrouwen op en vernietigen zo de partnerschaft.

bron: https://newspunch.com/rockefeller-femin ... -humanity/

Wanneer je de bron niet vertrouwd. Enige jaren geleden heb ik het hem zelf horen zeggen in een interview.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 01:55

Sorry, Dino, maar ik kan dit echt niet serieus nemen.

Feminisme ondermijnt partnerschap? Dan is er toch iets mis met de partnerschap, of niet? In een gezonde relatie zijn beide partners gelijkwaardig.
We hitsen de mannen tegen de vrouwen op? Wat een nonsens. In tegendeel, relaties worden veel gezonder wanneer beide partners evenveel gewaardeerd worden.

"Think about the children!!!!" en wat denk je dat de kinderen leren als de moeder een sloofje is en maar alles over zich heen moet laten komen?
Weet je waarom ik geen kinderen heb? Omdat mijn ex vrouwen zo zag. Omdat ik mijn zoon niet de boodschap mee wil geven dat vrouwen zo behandeld mogen worden, omdat ik mijn dochter niet wil leren dat het normaal is dat ze zo behandeld wordt.

Ik heb PTSS van die onzin. En als er daardoor geen relaties mogelijk zijn, dan maar niet, want voor een van de partners is die relatie allesbehalve gezond.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 02:07

Wat heb ik nu gelezen?
Dat die foundation expresse vrouwen tegen de man opzet waardoor de duivel kans krijgt en gezinnen kapot gaan?
Dat feminisme tegen de natuur van de vrouw in gaat en ze niet meer onderdanig zijn aan hun man?

Ohhhh.
Citaat:
NewsPunch is a Los Angeles-based fake news website known for spreading conspiracy theories, political misinformation, and hoaxes.[1]

En ze zijn zeer conservatief..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 02:09

irmaz schreef:
Je hebt een stukje tekst toegevoegd maar het wordt een beetje vervelend, je geeft nog steeds geen antwoord op mijn vraag. Dus voor de 3e keer dan maar: Waarom heb je het over IQ in relatie met succesvolheid in het bedrijfsleven terwijl je het blijkbaar meetbaar vindt met 5 factoren die niks te maken hebben met IQ :O

En euh, lezen wat er (nog) niet staat is een beetje lastig, het wordt lastig begrijpen wanneer je geen vraag beantwoord en wat zou ik precies uit moeten zoeken? Waarom jij met IQ komt aanzetten? Dat is dus precies wat ik je vraag en dus probeer uit te zoeken :)

Welk vooroordeel precies :?

Zal ik eens de puzzelstukjes netjes op een rij leggen?

irmaz schreef:
(Even generaliserend) Mannen veroorloven het zich statements de ruimte in te gooien, alleen maar omdat ze man zijn. Vrouwen doen alleen statements wanneer ze iets goed uitgezocht hebben en zelfs dan houden ze een slag om de arm. Ze denken dat mannen dit ook zo doen, dus komt er een statement dan denken vrouwen al snel dat de man het wel zal weten. Niet dus, meestal gevalletje van een klok horen luiden en verder gewoon blufpoker.

En dan je volgende post:

irmaz schreef:
Ik heb alleen 25 jaar met, voor en tussen alleen maar mannen gewerkt.

Wacht eens even... je was helemaal niet aan het generaliseren in die post, je was je eigen situatie aan het beschrijven. Jij hebt 25 jaar tussen de mannen gezeten en jouw mannelijke collega's waren maar wat aan het bluffen in jouw ogen. Waarschijnlijk dat ze daarom veel lof en promoties kregen, en dat alles terwijl jij een slag om de arm hield en vaak mis greep ondanks dat je vond dat je op hetzelfde niveau zat.

Dat verklaard ook onze eerste interactie binnen dit topic:
irmaz schreef:
robert45 en enzino demonstreren met hun posts precies welke onzin, kletspraat en halve waarheden er in Nederland verkondigd worden als de waarheid en waar onze "norm"-mensen zich aan vastklampen.

Wat toevallig dat jij net de 2 enige mannen hier aanspreekt en al hun argumenten in een veeg van de tafel schuift. Dat doe je niet met logica, betere bronnen, of een sluitend betoog, maar simpelweg door het onzin, kletspraat en halve waarheden te noemen. Als ik je later vraag of je het wilt toelichten met argumentatie dan geef je overduidelijk aan dat je dat niet van plan bent.

Uit een andere post:
irmaz schreef:
Nee ik heb helemaal geen hekel aan mannen.

Misschien niet aan alle mannen, maar wel degelijk aan mannen die in jouw ogen "maar wat bluffen". Je weet wel, mannen die met zelfvertrouwen hun mening geven. Daar heb jij wel degelijk een hekel aan. En alleen maar bij mannen, want je hebt een vorm van haat/rancune/minachting opgebouwd voor mannen die zich zo gedragen omdat je die de schuld geeft van wat jij bent misgelopen in je 25 jaar werken tussen de mannen.

De reden dat jij nu bij mij zo aan het doorzagen bent over IQ is dan ook niet dat jij daadwerkelijk interesse hebt in de jaren van psychologisch onderzoek dat is gestoken in waarom sommige mensen meer carrière maken dan andere mensen, jij bent gewoon op zoek naar mij betrappen op een foutje waarna je kan roepen: "ha, zie je wel, jij weet helemaal niet voor 100% waar je het over hebt en bent maar wat aan het bluffen". Dat zou vervolgens precies jouw vooroordeel bevestigen dat alle mannen die met zelfvertrouwen wat vertellen maar gewoon onzin lopen te verkopen, net zoals in het bedrijf (bedrijven) waar je heb gewerkt.

Dus ik ga je verder geen antwoord op je vragen over IQ geven omdat jij daar helemaal geen interesse in hebt. En het gedrag wat je hier laat zien is precies dat "extremistische" wat de meeste mensen zouden beschrijven als "mannenhaat". Je bent nu met een klopjacht op alle mannen bezig (Robert45 en ik binnen dit topic) om aan te tonen hoe slecht alle mannen wel niet zijn. Want als je interesse had in een inhoudelijk discussie was je die wel begonnen op basis van mijn eerste post, maar dat was zo ver beneden je dat je het niet eens de moeite waard vond (haha, het ging zo ver boven je pet dat je bang was dat je er geen foutjes in kon vinden).

Ik wens je dan ook veel plezier met je klopjacht om je vooroordelen te bevestigen, ik ga je er verder niet mee helpen.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 02:14

Sorry, maar ik vind haar reactie wel terecht. Ze komt met prima argumenten, en omdat jij die niet leuk vindt, schuif je haar allerlei nonsens in de schoenen, leg je haar woorden in de mond die ze in de eerste plaats niet gezegd heeft. Dat valt niet onder de noemer goede argumenten.

Sorry, maar als je dat interpreteert als mannenhaat, is dat jouw probleem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 02:23

Voel je vrij dan op haar prima argumenten in te gaan.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 02:28

Nergens voor nodig. Ik ben het volledig met haar eens, en zij brengt het veel beter onder woorden dan ik kan :)