Je weet het niet!
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Pantykous schreef:Moeilijke discussie. Als ik dood ga kunnen ze mij wel bij het chemisch afval storten want braaf ben ik niet bepaald (geweest). Toch vind ik niet dat ik verantwoordelijk ben voor Peter zijn dood. Het is ook een nieuw soort crimineel die zich hier aandient. Het schort meer aan de zin en regelgeving vind ik.
Hutcherson schreef:Als iemand tegen me vertelt dat ie drugs gebruikt op feesten of recreatief of zich aangeschoten is (of dronken) om indruk te maken die verliest gelijk alle respect.
Tiggs schreef:Wat ik daarom wel interessant vind: zou je het nu anders (niet) doen?
DuoPenotti schreef:Ik heb net dat filmje gekeken.
Hij wilde (bah wilde dus wil schrijven) spotjes op postbus 51 om te laten weten dat het slecht is. Net zoals met roken.
Dat is dat veel hier ook zeggen.
Hij gaf niet aan het legaal te willen hebben maar te reguleren. Wat hij daar dan precies mee bedoelde werd niet helder.
Hij gaf aan dat achteraf ingrijpen geen nut heeft. Kan ik het mee eens zijn. En dat de aanvliegroute anders moest.
Hoe kwam ook geen antwoord op.
Dus eigenlijk is dat filmje niet veel anders dan wat het merendeel hier zegt.
Nagini schreef:En als jullie denken dat die hele showbizz wereld geen coke of mdma of speed of wat dan ook gebruikt dan krab je nog maar eens achter de oren.
Dus feitelijk zeg je dan: Nou, je eigen collega's hebben je vermoord want wanneer ze een feestje van de televizier ring hebben, hebben ze vast wel eens een witte neus gehad.
Jorienn schreef:Daarbij: dat iets legaal verkocht wordt, betekent niet dat de hele supply chain ook legaal is.Ondanks dat het legaal is weet je ook wat voor proces daarachter zit. Dus zo zie ik het niet. Dat iets legaal is betekent niet dat het oké is. Maar meningen kunnen daar uiteraard in verschillen.
DuoPenotti schreef:Als jij drugs gebruikt weet je wat er achter schuil gaat. En ja ben je ook medeverantwoordelijk.
Hutcherson schreef:Heb drugsgebruik nooit echt begrepen.
Zowel de verslavingen (hoewel ik het idee achter verslaving snap, begrijp ik de begin stappen niet. De keuze om het te gaan doen.. Of eigenlijk de redenen) als de 'recreatieve gebruik mensen'.
Ik snap dat ook niet van alcohol.
Als iemand tegen me vertelt dat ie drugs gebruikt op feesten of recreatief of zich aangeschoten is (of dronken) om indruk te maken die verliest gelijk alle respect.
Dan denk ik: waarom? Ik ging vroeger stappen met mn nicht of vriendengroep naar de disco en da dronken we twee glazen cola met moeite... Maar sommigen gaan echt mee in de groepsdruk en het moeten zuipen. Idem voor het drugsgebruik. Sneu als je het niet naar je zin kunt hebben of een toffe beleving kunt hebben zonder geestvervormende drugs.
Ooit ook gesproken met een exbajesklant die ook gewapende overvallen heeft gepleegd en mensen een wapen op het hoofd heeft gericht. Voor dieren was deze man echt een topper... Maar vanwege financiele problemen en wat cognitieve beperkingen in combinatie met drugs deed hem dit soort dingen doen. Puur uit interesse vroeg ik door, maar hij gaf aan dat zo ongeveer alle geplande misdaden ondee invloed van drank en drugs gebeuren en dat als je nog niet volledig tot je nek in de criminaliteit zat en je kwam in de gevangenis te zitten dan krijg je daar nog een groter netwerk en kom je nog slechter naar buiten.
Nagini schreef:DuoPenotti schreef:Ik heb net dat filmje gekeken.
Hij wilde (bah wilde dus wil schrijven) spotjes op postbus 51 om te laten weten dat het slecht is. Net zoals met roken.
Dat is dat veel hier ook zeggen.
Hij gaf niet aan het legaal te willen hebben maar te reguleren. Wat hij daar dan precies mee bedoelde werd niet helder.
Hij gaf aan dat achteraf ingrijpen geen nut heeft. Kan ik het mee eens zijn. En dat de aanvliegroute anders moest.
Hoe kwam ook geen antwoord op.
Dus eigenlijk is dat filmje niet veel anders dan wat het merendeel hier zegt.
Uiteraard wil hij het reguleren, wat denk jij? Dat de mdma pillen bij de Appie bij de kassa gaan liggen als het gelegaliseert/gereguleerd word? Lekker hamsteren en 2 coke halen is 1 betalen?
Gebruik even je gezond verstand als mensen hier zeggen met legaliseren bedoelen we natuurlijk niet dat je het OVERAL kan krijgen.
Dan krijg je gewoon coffeeshops waar je vooralsnog 18+ moet zijn etc waar je je moet identificeren en waar er een limiet aanzit.
En als jullie denken dat die hele showbizz wereld geen coke of mdma of speed of wat dan ook gebruikt dan krab je nog maar eens achter de oren.
Dus feitelijk zeg je dan: Nou, je eigen collega's hebben je vermoord want wanneer ze een feestje van de televizier ring hebben, hebben ze vast wel eens een witte neus gehad.
IMJ schreef:Nagini zegt niet dat Peter snoof, ik heb ook geen idee of hij snoof. Zijn collega's, de media, acteurs, presentatoren etc uiteraard zit daar cokegebruik.
MarcoBorsato schreef:Fitzroy schreef:Het zou je sieren om te bedenken dat je die keten in stand houdt, zelfs met 2 x per jaar. En fijn voor jou dat je je niet schuldig voelt over Peter R. Maar indirect ben je wel schuldig.
Daar moet ik een beetje om lachen. Is hij dan ook indirect schuldig aan zijn eigen dood omdat hij vóór legaliseren was?