Noorse beachhandbalsters weigeren bikinibroekje…

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 15:16

Hannanas schreef:
Boras schreef:

Dat doet me denken aan de korte, strakke broekjes van wijlen scheidsrechter Frans Derks. Maar die droeg ze graag en geheel vrijwillig :D

In die jaren was men wel vrijer in alles.

Ik moest m ff opzoeken :D
[ [url=m/VcRflp.jpg]Afbeelding[/url] ]

Haha ja die :D

Ik ga direct een petitie starten, Björn Kuipers moet ook zo'n outfit aan. In dat roze dat hij onlangs tijdens het EK droeg *\o/*

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 18:35

Boras schreef:
Askja schreef:
Daar ben ik niet zo bang voor. Dat laten de dames niet gebeuren.

Grappig trouwens om te zien hoe het voetbaltenue van de heren zich door de jaren heen heeft ontwikkeld. In de jaren 70 en 80 waren de voetbalbroekjes zo kort dat je bijkans bij de heren naar binnen kon kijken :D . Om vervolgens steeds langer te worden, nu zijn het bijna kniebroeken. Omgekeerde ontwikkeling?

Dat doet me denken aan de korte, strakke broekjes van wijlen scheidsrechter Frans Derks. Maar die droeg ze graag en geheel vrijwillig :D

In die jaren was men wel vrijer in alles.

Mijn moeder en ik ook komen uit een tijd waar zo goed als elke dame topless op het strand lag. Mijn dochter van net in de 20 zegt dat dat nu echt een nog go is. Doe je het nu dan val je wel erg op.

Even los van dit verhaal trouwens.

Deze sporters zouden zelf moeten mogen bepalen wat ze dragen.

Femke_Tweety

Re: Noorse beachhandbalsters weigeren bikinibroekje…

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 18:48

Ik heb geen moeite met topless, ga vooral je gang. Geldt voor iedereen trouwens.

Toen ik wat jonger was was dat ook echt minder moeilijk dan nu volgens mij.

Maar mensen m/v/x dwingen om bloter in het openbaar/op tv te komen dan dat ze zélf willen, daar vind ik wél echt wat van.

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 19:49

Nadeel van nu met topless is ook dat als iemand er een foto van maakt... De hele buurt straks die foto heeft. En het is minder sociaal geaccepteerd. Dus het is 'gek' en daardoor valt het op.

Maar zo heb ik ook verhalen gehoord van oud-collega's die langer dan mij rondlopen op de aardbol... Dat het vroeger redelijk normaal was dat dames op tentfeesten hun shirt uit deden. Mij niet gezien _O-

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 19:52

Kookaburra schreef:
Nadeel van nu met topless is ook dat als iemand er een foto van maakt... De hele buurt straks die foto heeft. En het is minder sociaal geaccepteerd. Dus het is 'gek' en daardoor valt het op.

Maar zo heb ik ook verhalen gehoord van oud-collega's die langer dan mij rondlopen op de aardbol... Dat het vroeger redelijk normaal was dat dames op tentfeesten hun shirt uit deden. Mij niet gezien _O-

Ja, klopt. Bij Normaal o.a., haha.

Grootste verschil met dit is, dat wilden de dames zelf. Hier worden ze 'gedwongen' in niemendalletjes te sporten.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 19:58

Kookaburra schreef:

Maar als het nog heel normaal zou zijn zou er foto’s van maken ook niet echt gebeuren denk ik?

Hahaha!! Daar zou ik de grens trekken, waarschijnlijk net voor mijn tijd ook nog, nooit meegemaakt. Maar topless aan een meer of strand, altijd.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 20:01

Bij normaal werd er anders ook flink geroddeld over de meiden die dat deden. Zo normaal was het ook bij normaal niet :+

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 20:06

:') Sja geroddel is van alle tijden.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 20:08

Klopt
Maar bedoel meer dat het niet zo was dat bijna alle meiden dat toen deden. Integendeel. Een enkeling. Die dan daarna over de tong ging.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 20:10

Femke_Tweety schreef:
Maar mensen m/v/x dwingen om bloter in het openbaar/op tv te komen dan dat ze zélf willen, daar vind ik wél echt wat van.

Precies dit.

Ik vind dat ik niet overal iets van hoef te vinden, maar hier vind ik dus ook echt wat van.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 20:14

Hier aan het meer meer regel dan uitzondering of ik moet er een heel verkeerde herinnering aan hebben. := Mijn moeder en stiefmoeder deden het ook, ging er met de paplepel in als het ware. :))

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 20:16

Karin schreef:
Femke_Tweety schreef:

Precies dit.

Ik vind dat ik niet overal iets van hoef te vinden, maar hier vind ik dus ook echt wat van.

Ik ook, absoluut. Dit gaat ook echt veranderen, kan niet anders lijkt mij.

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 20:54

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 20:56

Haha, ik wou hem ook al plakken hier...

:D

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 21:01

Ook niet geheel uit vrije wil, hij mocht van zijn partner niet in een kikkerpak... :=

Briljant filmpje :D

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 21:11

Koekoek...

Dat is toch geen broekje meer wat ze aan hebben? Het is een heupband die toevallig ook tussen je billen uit komt.

Hoe kan een tak van sport eisen dat je in pakje verschijnt welke geen enkele meerwaarde heeft voor je prestatie.
Uit veiligheidsoverweging kan ik heel goed begrijpen dat bepaalde kledij niet mogelijk is, maar eisen dat iemand in de blote billen een sportprestatie neerzet waarbij het 0 meerwaarde heeft vind ik heel bijzonder.

De turnsters in de bodysuits zijn echt prachtig! Een hele mooi alternatief. Je wilt als meisje/vrouw jezelf toch ook niet druk hoeven maken of alles wel goed bedekt blijft bij grote spreidsprongen?

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 21:23

Dat wat die Braziliaanse dames aanhebben is ook niet de verplichting. Verder in het topic zie je wat de Nederlandse aanhebben.

Wat niet wegneemt dat het nog steeds belachelijk is

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 21:36

DuoPenotti schreef:
Dat wat die Braziliaanse dames aanhebben is ook niet de verplichting. Verder in het topic zie je wat de Nederlandse aanhebben.

Wat niet wegneemt dat het nog steeds belachelijk is

Ik weet idd dat dit niet de standaard is, maar dat je een broek met pijpjes wilt dragen, welke 0 invloed heeft op je prestaties, wat je misschien een boete op gaat leveren is echt te zot om over te praten...

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 21:39

Klopt. Daar waren de meeste het wel over eens geloof ik :)

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-21 23:40

Askja schreef:
Daar ben ik niet zo bang voor. Dat laten de dames niet gebeuren.

Grappig trouwens om te zien hoe het voetbaltenue van de heren zich door de jaren heen heeft ontwikkeld. In de jaren 70 en 80 waren de voetbalbroekjes zo kort dat je bijkans bij de heren naar binnen kon kijken :D . Om vervolgens steeds langer te worden, nu zijn het bijna kniebroeken. Omgekeerde ontwikkeling?

‘T grappige is dat de voetbalbroeken voor de heren tegenwoordig dusdanig lang zijn dat de ‘kortere’ spelet (o.a. Memphis) ervoor kiest om korstere kousen te dragen, zodat hij niet té klein lijkt…

Mjelleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 11:04

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 12:19

Citaat:
Pink wil boete betalen van beachhandbalsters die geen bikinibroekje wilden dragen

Zangeres Pink heeft aangeboden de boete te betalen die de leden van het Noorse beachhandbalteam kregen omdat zij geen bikinibroekjes wilden dragen op het EK. In plaats daarvan begonnen ze wedstrijd in een korte broek. De muzikante noemt de regel dat de dames bikinibroekjes moeten dragen tijdens het toernooi seksistisch.

https://www.ed.nl/andere-sporten/pink-w ... 0b_iqHBHLk

Kijk. Die heeft diepe zakken. Ben ik benieuwd hoe lang het gaat duren voordat de regels aangepast worden...

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-21 12:48

Super goed van haar dat zij hiervoor op staat. Ik ben ook heel benieuwd hoe lang het gaat duren voor de regels aangepast worden.

De reactie van de NLse bondscoach valt me vies tegen trouwens, het laat maar weer zien dat we hier ook nog een lange weg te gaan hebben.

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 12:53

Pink is ook gewoon een ontzettend mooi mens met een behoorlijk pittige jeugd achter de rug.
Wat een prachtactie!

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 12:57

Gaaf echt gaaf. <3
Mooi om te zien dat iemand met diepe zakken het zo gebruikt. Heel mooi.
Ben nu ook benieuwd wat ze gaan doen. Nu ze weten dat beboeten geen effect gaat geven.