Overstromingen in Limburg

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 09:29

Paar jaar geleden waren we in Kobern Gondolf in Duitsland, dat ligt bij de Moezel en er staat daar aangegeven hoe hoog het water is geweest bij de laatste overstroming, gewoon eng.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 09:30

Anoniem

Re: Overstromingen in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 09:34

Niet zo erg als in andere delen. Maar toch… Moestuin ligt ook volledig onder. Ik vrees vooral daar veel schade te hebben.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 09:35

Je durft bijna niet te klagen over je eigen overlast he? Doordat het elders zoveel erger is.

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 09:37

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Wallendorf Luxemburg/Duitsland
Laatst bijgewerkt door Emori op 15-07-21 09:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 09:38

Inderdaad… Gisteren waren er al 38 tomatenplanten ziek geworden van de vele regen. Ik durf het nauwelijks te zeggen want het zijn ‘maar tomatenplanten’ terwijl er hier al meerdere doden zijn gevallen en in Duitsland mensen vermist zijn. Langs de andere kant baal ik verschrikkelijk want dagen aan werk is gewoon kapot…

MoniqueT

chanicha schreef:
Ik vind het vreselijk voor iedereen die daar woont en nu in de problemen zit!
Las net dat een boer aangevallen werd door zijn stier toen hij het vee van de uiterwaarden wilde halen ivm overstromen, stier is afgeschoten.

Brrr, in Neerijnen, niet ver van waar ik woonde vroeger. Mijn man is overleden na zo´n aanval door een stier, ik denk dat zijn naam in de omgeving best nog eens valt hierdoor. Kreeg er kippenvel van toen mijn huidige man het me vanmorgen vertelde, voorzichtig als altijd als hij zoiets hoort.

petraaken

Hou het veilig daar in Limburg en omstreken. Want de laatste nieuwberichten hier uit belgië zijn echt rampzalig. Er blijken al huizen te zijn ingestort.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 09:39

Sunnda schreef:
En dan te bedenken dat ik iemand sprak uit het westen en die hebben geen spatje regen gehad. :?

Een gigantisch contrast. Wij moeten al de hele week sproeien omdat het hier kurkdroog is.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 09:42

Echt vreselijk wat een beelden. En in een zo grootgebied ook. ;(

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 09:43

Bizar. Beelden die je anders ziet van derde wereld landen zie je nu hier. Modderstromen, meegesleurde auto's, huizen die instorten en zoveel vermisten wat afschuwelijk.

En ondertussen hier in Noord-Holland is de boer tegenover ons aan het beregenen, omdat het hier niet regent.

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 09:46

Afbeelding

Iemand vertelde/vroeg naar de manege in Geleen. Dit is de huidige waterstand daar. 60 paarden geëvacueerd. :(

Wat een drama overal! Wij hebben veel familie en vrienden in dit gebied. Tot nu toe gelukkig alleen kelders en beetje natte voeten.
Mijn hart huilt voor iedereen :(

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 09:51

Voor wie wil weten waar wegen zijn afgesloten vanwege het water in Nederland/Duitsland/België/Luxemburg etc via kaarten van Apple heb je realtime verkeerssituatie op de weg.

Als je inzoomt, zie je ook de situatie op kleine wegen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 10:01

Jee wat een water bij Ten Eysden, meisje_ :=
Ik heb het er wel eerder wat blank zien staan, maar nooit eerder zó erg!
Voor de paarden en bewoners verschrikkelijk natuurlijk, maar met zo'n hoop water kun je ook nog eens je hele hooivoorraad weggooien lijkt me, als ze die nog steeds daar binnen op de grond opslaan -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 10:03

Mij net naar de dokter geworsteld en de bocht achter ons huis staat het water 25 centimeter hoog. Onze buurman kwam ons nog waarschuwen. Zij hebben dit 25 jaar geleden nog eens meegemaakt. De beek is ondertussen flink uit zijn voegen aan het gaan. Nog 12 tot 24 uur aan regen en dan gaat onze weide blank staan en het ons huis binnen komen. Dus wij hebben nu iemand gecontacteerd en als het de nood echt hoog is mogen wij onze schapen daar gaan zetten.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 10:04

Jeetje wat een water allemaal.. Niet te bevatten. Hou vol daar allemaal.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 10:05

Vreselijk idd!! Hier in de Ardennen zie je filmpjes van water die op het 2de verdiep staat, mensen vast op het dak, huizen ingestort,… het lijken beelden uit rampenfimps ipv beelden uit de andere kant van ons klein landje…. Wij wonen ook in een dal aan de andere kant van het land, hier ook al enkele keren wateroverlast, en dan besef je maar al te goed, als hier die neerslag gevallen was, zaten waren wij nu ook zo in de miserie….

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 10:05

Hier is het afgelopen nacht ook met bakken uit de lucht gekomen en mijn vogels konden bijna snorkelend door de voliere :+
Maar dat stelt verder echt niets voor vegeleken met de situatie in Limburg!
Echt vreselijk! :\

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 10:10

Zo bizar om deze beelden te zien. Wat moet iedereen daar afzien, vreselijk. En inderdaad, hier op Texel geen druppel terwijl we het goed kunnen gebruiken

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 10:16

Wij wonen er tussenin, net over de grens bij Maastricht. Gelukkig wonen wij op een heuvel, dus het huis zal altijd veilig staan, maar de achtertuin staat volledig blank. Het water van de buren loopt verkeerd af, ook onze tuin in (zij staan hoger). Ik heb al een geul zitten graven naar de andere buren en zij hebben ook geulen naar hun buren. Gelukkig nog niet in het tuinhuis, maar we hebben alle belangrijke zaken toch hoog gezet.

De snelweg tussen Brussel en Geleen is op meerdere plekken afgezet door het water.

ajesca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 10:21

Ik begin hem hier in Brabant nu toch ook behoorlijk te knijpen. Water staat echt tot de rand van de schuur en de put kan het gewoon niet aan zo hard regent het nu al uren.
Gelukkig voor ons niet de vreselijke taferelen die je nu in Limburg ziet.
Maar of we de stallen etc droog gaan houden betwijfel ik als het zo door blijft gaan :wow:

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 10:28

Cayenne schreef:
Ik vind het allemaal heel heftig om te lezen. Zelf wonen we in Noord-Brabant waar het momenteel ook met bakken uit de lucht komt, maar het zal hier niet half zo erg worden als in sommige delen van Limburg :
We hebben familie in Roosteren/Grevenbicht maar krijgen hen niet te pakken. Weet iemand hoe het daar in de omgeving is??

Ik zit een paar kilometer van grevenbicht af en hier is weinig aan de hand :)

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 10:31

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 10:42

Cayenne schreef:
Hier is het afgelopen nacht ook met bakken uit de lucht gekomen en mijn vogels konden bijna snorkelend door de voliere :+
Maar dat stelt verder echt niets voor vegeleken met de situatie in Limburg!
Echt vreselijk! :

Bij mijn paard in Boxtel is 55 mm gevallen 8)7 Niet te vergelijken met Limburg inderdaad, maar toch ook een flinke hoeveelheid.
Ons huis staat gelukkig iets hoger dus hier geen overlast. Zijn je vogels wel veilig?

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 10:47

Prairy schreef:
Is er nog behoefte aan paarden die tijdelijk ergens anders heen moeten? Wij hebben onze schuilstal zo goed als klaar en zouden een stukje af kunnen zetten rondom.

Wat lief van je!