Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Benzz schreef:Mkango schreef:[Maar dat doen "wij" toch net zo goed? Korte rok of jurk, hoge hakken, diep decolleté etc. zijn hier ook redenen om door sommigen weggezet te worden als prutsmuts, slet of weet-ik-het-wat. En dat is het in andere culturen ook: sommigen vinden je onzedig als je je haar laat zien, maar veel mensen vinden daar ook helemaal niks van.
En wij vrouwen vinden het toch ook leuk om dat korte rokje aan te doen? Dat doen we toch ook om te verleiden?
Ayasha schreef:Tel daar bij op dat zeker niet elke man het wint van elke vrouw. Ik ken een hoop vrouwen waar een groot percentage mannen het fysiek echt tegen af legt. Voor de mannen die respect hebben voor vrouwen is de vrouw veel sterker in het psychische aspect zeg maar. Zelfs als ze hem niet juist behandeld.
Ayasha schreef:Maar ga je dan niet gewoon dezelfde discussie voeren maar in een ander topic?
Uiteindelijk is het "probleem" hetzelfde. De geslachten zijn enkel omgekeerd. Beide problemen zijn enorm onderschat en miskent. In beide gevallen krijgen de slachtoffers veel oordelen en weinig tot geen hulp...
Nu maakt het mij niet uit of het in dit topic of een apart topic besproken wordt. Maar ik snap ook weer dat er mannen zijn die van dit topic ook een beetje denken van "ja maar ho eens even...."
_San87_ schreef:Benzz schreef:
En wij vrouwen vinden het toch ook leuk om dat korte rokje aan te doen? Dat doen we toch ook om te verleiden?
Oh, ik niet. Ik draag mijn jurken omdat ik ze mooi vind, niet om een lustobject te zijn.
Friesfanaat schreef:_San87_ schreef:Oh, ik niet. Ik draag mijn jurken omdat ik ze mooi vind, niet om een lustobject te zijn.
Ook al zou je het wél dragen om lustobject zijn uit te stralen, dan nog geldt: Zonder wederzijds instemmen is het aanraken van een ander verkrachting/aanranden. Het maakt geen bal uit wat je uitstraalt, een ander heeft jou niet aan te raken als je dat niet wilt.
Ceffyl schreef:Friesfanaat schreef:
Ook al zou je het wél dragen om lustobject zijn uit te stralen, dan nog geldt: Zonder wederzijds instemmen is het aanraken van een ander verkrachting/aanranden. Het maakt geen bal uit wat je uitstraalt, een ander heeft jou niet aan te raken als je dat niet wilt.
Nou ik draag (of eerder droeg) soms wél jurkjes om sexy te zijn, niet om aangerand of verkracht te worden. En ook niet omdat ik zo graag een lustobject wilde zijn. Maar gewoon omdat ik een avond met mijn man uitga en voor hem sexy wil zijn. Maar ik moet wel naar die date toereizen. Meestal gaan we samen, maar soms ontmoeten we elkaar pas daar. Dan zit ik niet onderweg op gore blikken, gesis en handtastelijkheden te wachten hoor.
Er is niks mis met sexy zijn of met flirten. Dat moet kunnen en is géén uitnodiging dat iedereen dan maar mag doen waar hij zin in heeft met je.
Winged schreef:Ik las ergens de opmerking over sleutels in de hand. Het schijnt dat je wanneer je de sleutels als een boksring vasthoudt je het eigenlijk niet als 'wapen' kan gebruiken. Je kan namelijk als iemand jou van achter vastpakt de ander niet via die weg verwonden en de sleutels worden door de kracht weggedrukt in jouw eigen palm. Wat een betere methode schijnt te zijn is de grootste/stevigste sleutel in de vuist te houden waardoor je met het uiteinde eventueel jezelf kan verdedigen.
Popstra schreef:Het is niet normaal nee dat sexuele intimideren en geweld tegen vrouwen.
Denk dat je het ook in religies moet zoeken waar het normaal is dat de vrouw maar 1 recht heeft en dat is het aanrecht. Want ja, zo is het voor het grote deel van de wereld bevolking nog steeds.
Positieve vind ik wel er ook veel vrouwen weerbaarder zijn tegenwoordig en zich niet zomaar meer laten ,,naaien,, om het zo maar even te noemen.
Pantykous schreef:Tegelijkertijd denk ik dat het ook wel waardevol is als er ook ruimte is voor mannen om deel te nemen aan het debat. Niet om zichzelf als slachtoffer neer te zetten, maar wel vanuit het oogpunt van "samen sta je sterk" en nader tot elkaar komen. Wij als vrouwen stellen het op prijs als een man voor ons in de bres springt als wij lastiggevallen worden, maar andersom is het imo ook belangrijk dat wij als vrouwen ook bijdragen aan het afbreken van het idee dat je als man altijd stoer of sterk moet zijn, dat je een mietje bent als jou geweld wordt aangedaan door een vrouw etc. Daarvoor is bewustwording heel belangrijk, en dus ook de inbreng van mannen.Ayasha schreef:Maar ga je dan niet gewoon dezelfde discussie voeren maar in een ander topic?
Uiteindelijk is het "probleem" hetzelfde. De geslachten zijn enkel omgekeerd. Beide problemen zijn enorm onderschat en miskent. In beide gevallen krijgen de slachtoffers veel oordelen en weinig tot geen hulp...
Nu maakt het mij niet uit of het in dit topic of een apart topic besproken wordt. Maar ik snap ook weer dat er mannen zijn die van dit topic ook een beetje denken van "ja maar ho eens even...."
Dat weet ik niet.
Ik denk dat vrouwen enorm gewend zijn aan hoe de wereld tegen hen is vormgegeven (minder goede diagnoses dokter, meer kans op overlijden auto ongeluk, pay gaps, rollenverdeling, etc) en dat daar best een hele discussie over te voeren is. Dat zie je maar al te goed aan de reacties hier, het zit er bij de vrouwen zo diep in geramd dat het normaal is.
Geweld naar mannen is ook erg, en mannen hebben ook last van hoe de wereld in elkaar steekt (verwachtingen, uiten van emoties, rollen verdeling) maar hebben denk ik meer mee dan tegen.
Ok, even uitgeschreven en ik denk wel dat het in 1 topic pastMaar ben bang dat het dan al snel verzand in: ja maar mannen hebben het ook zwaar hoor.
moonsparkle schreef:Met me too is er toch wel veel aandacht voor gekomen. Neemt niet weg dat ik het vreselijk vind dat het zo vaak voor komt. Ik heb alleen niet het idee dat er niks mee wordt gedaan. Maar het lastige is vooral hoe stop je het? Kan zoiets wat vaak achter gesloten deuren plaats vindt worden gestopt door het onder de aandacht te brengen? Ik hoop het, of dat meer vrouwen er voor uit durven komen dat hun wat is overkomen.
Ik weet niet hoe de regels zijn in sommige landen maar ik weet wel dat er in sommige landen echt een groot machts verschil is ook tussen mannen en vrouwen, daar zou misschien wel wat aan gedaan kunnen worden.
Moestuin schreef:Dat heeft niets te maken met zwaarder straffen, maar met überhaupt straffen.moonsparkle schreef:Met me too is er toch wel veel aandacht voor gekomen. Neemt niet weg dat ik het vreselijk vind dat het zo vaak voor komt. Ik heb alleen niet het idee dat er niks mee wordt gedaan. Maar het lastige is vooral hoe stop je het? Kan zoiets wat vaak achter gesloten deuren plaats vindt worden gestopt door het onder de aandacht te brengen? Ik hoop het, of dat meer vrouwen er voor uit durven komen dat hun wat is overkomen.
Ik weet niet hoe de regels zijn in sommige landen maar ik weet wel dat er in sommige landen echt een groot machts verschil is ook tussen mannen en vrouwen, daar zou misschien wel wat aan gedaan kunnen worden.
Hoe je het stopt? Door al te beginnen met zwaardere straffen. Enkele weken terug zijn er nog 2 mannen vrijuit gegaan met enkel een voorwaardelijke straf voor het drogeren, verkrachten, filmen + posten op sociale media van een jonge vrouw. Ze gaan geen dag de bak in. Schandalig gewoon. Zelfs al worden ze gepakt kunnen ze bij wijze van fluitend de rechtbank uit.