bigone schreef:Kaag vind ik te elitair voor de politiek, interviews met haar gezeten en wanneer je als jong volwassene als enigste moeilijkheid tegen komt uit welke prestigieuze uni je moet kiezen? Ik denk dat je beter op een persoon kunt stemmen die tussen de mensen/ normale levenservaring heeft dan iemand die altijd al in de hogere kringen heeft verkeerd. Maar dat is mijn persoonlijke mening.
Ik vind dat je hier de plank behoorlijk misslaat. Kaag heeft een allesbehalve makkelijk jeugd gehad. Een depressieve vader en een moeder met een hersentumor. Op haar twaalfde in een pleeggezin.
Daarnaast miskramen gehad. Wat bedoel je eigenlijk precies met normale levenservaring?
Verder heeft ze veel van de wereld gezien en ellende gezien. Mooie functies bekleed. Zeer veel ervaring. Netwerken opgebouwd. En daar mag ze trots op zijn en dat uitstralen.
Ze komt op een bepaalde manier over, een sterke dame om rekening mee te houden.
Waarom werkt dat bij een vrouw negatief en bij een man juist positief?
Ploumen is dan weer het tegenovergestelde qua beeld, maar dat deugt dan ook weer niet.
Als je het hebt over elitaire achtergrond en voorkomen, dan denk ik eerder aan Baudet. Maar die komt er bij zijn achterban, zelfs het deel dat zelf allesbehalve elitair is, wel mee weg.