Stemmen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 15:02

brokjes schreef:
Hoogbouw is niet hetzelfde als ophokken. Mensen zitten niet bij elkaar in één huis.
Nieuwe appartementencomplexen zijn verassend ruim.
De pandemie laat vooral zien dat we dieren niet moeten ophokken.

Je hebt in een flat geen tuin! Geen groen om je heen. Je hebt hooguit een balkonnetje (inclusief veel overlast van buren links, rechts, boven en onder je). Dat noem ik ophokken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 15:02

Lestrange01 schreef:
Aan de andere kant ben ik bang dat de pvda toch niet veel stemmen gaat krijgen en ben ik nog niet helemaal overtuigd door de lijsttrekker

Dat zijn twee dingen waar ik me totaal niet door laat beïnvloeden. Strategisch stemmen is denk ik ook wel tricky. Zou gewoon stemmen wat je het beste vind.

Ik twijfel tussen PvdA en GroenLinks.

@elnienjo,
En als dat complex nou goed geluidsdicht is?
En er een mooie buitenruimte omheen is? Ik woon dichtbij een mooi natuurgebied dus kan in die zin wel makkelijk praten. Maar ik denk dat dat wel iets is waar we naartoe moeten als we de woningnood willen oplossen en groen willen behouden. Meer collectief groen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 03-03-21 15:04, in het totaal 1 keer bewerkt

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 15:03

ik vind het best lastig. De partij waar ik altijd op heb gestemd heeft ons boeren zo keihard laten vallen afgelopen periode, daar wil ik nu niet meer op stemmen.

Waarschijnlijk wordt het daarom dus BBB. Ik ben het niet met alle, maar wel met veel standpunten eens. Met name op het gebied van invulling van het land, geen zonneweides en windparken. Beleid dat meer gericht is op de provincie in plaats van de randstad. Dat spreekt mij wel aan.
https://boerburgerbeweging.nl/boerburge ... ma-burger/

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 15:06

Lestrange01 schreef:
Aan de andere kant ben ik bang dat de pvda toch niet veel stemmen gaat krijgen en ben ik nog niet helemaal overtuigd door de lijsttrekker

Ik herken je eerste gedachte, maar als iedereen zo denkt, groeit de PvdA niet.

Qua lijsttrekker sta ik er dubbel in. Ik begrijp je gevoel. Maar juist Ploumen heeft wel wat laten zien, niet banketstaaf maar doen. Het blijft niet bij woorden bij haar. En waarom zou ze (een beetje) meer van de witten mannen in pak moeten hebben. Zoals bijvoorbeeld Kaag. Die lijkt koeler en zakelijker. Misschien moeten we juist een heel andere kant op, verdient Ploumen een kans en weet ze te verrassen. De premier gaat de PvdA niet leveren :D

Met de andere lijsttrekkers is het net zo goed afwachten. Tja behalve met Rutten. Maar ik ben wel toe aan wat anders.

Ik twijfel nog verder... :D

Edit: wijzigingen

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 15:22

brokjes schreef:
[
Hoogbouw is niet hetzelfde als ophokken. Mensen zitten niet bij elkaar in één huis.
Nieuwe appartementencomplexen zijn verassend ruim.
De pandemie laat vooral zien dat we dieren niet moeten ophokken.

Daar ben ik het betreft de pandemie niet mee eens.
Alleen de nerts was nu een vraagstuk er in, maar alle andere niet.
Teveel mensen, teveel reizen (ja ben dus voorstander van vliegen véél duurder te maken) is toch echt het probleem van nu.
Maar of die nu boven elkaar of langs elkaar wonen gaat het probleem inderdaad niet maken.
Ze gaan toch ook weer naar dezelfde supermarkt, school enz.
En daarom ben ik voorstander van de bevolking liefst wereldwijd maar daar is geen zeggenschap op, maar in ieder geval in Nederland niet op te laten lopen.
Het is gewoon te vol.
Je ziet het ook als mensen in de natuur willen wandelen, er is geen plek meer.
Aub niet meer mensen erbij. Die hulp nodig hebben kunnen we ook financieel over de grens helpen.

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 15:28

Boras schreef:
Lestrange01 schreef:

Ik herken je eerste gedachte, maar als iedereen zo denkt, groeit de PvdA niet.

Qua lijsttrekker sta ik er dubbel in. Ik begrijp je gevoel. Maar juist Ploumen heeft wel wat laten zien, niet banketstaaf maar doen. Het blijft niet bij woorden bij haar. En waarom zou ze (een beetje) meer van de witten mannen in pak moeten hebben. Zoals bijvoorbeeld Kaag. Die lijkt koeler en zakelijker. Misschien moeten we juist een heel andere kant op, verdient Ploumen een kans en weet ze te verrassen. De premier gaat de PvdA niet leveren :D

Met de andere lijsttrekkers is het net zo goed afwachten. Tja behalve met Rutten. Maar ik ben wel toe aan wat anders.

Ik twijfel nog verder... :D

Edit: wijzigingen

Goed punt!

Kaag vind ik erg sterk overkomen, ik denk dat zij daardoor wel veel mensen gaat trekken om op haar te stemmen. Volgens mijn moeder (die altijd vvd stemt) komt Ploumen over als een lerares van de basisschool :')

Wie weet verrast ze inderdaad wel. Ik ga nog wat verkiezingsdebatten afwachten en ik hoop dat dat de keuze makkelijker gaat maken.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 15:35

Het valt gewoon niet mee om als vrouw aan te slaan bij de massa. Ze beginnen met een achterstand.

Maar zie Merkel. Daar vonden we ook allemaal wat van in het begin en dat was vaak niet positief. Ze had haar uiterlijk niet mee, kwam verder ook niet goed over. Maar of je fan ben of niet, die heeft toch aardig weten te verrassen.
Laatst bijgewerkt door Boras op 03-03-21 15:39, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 15:38

Kaag vind ik te elitair voor de politiek, interviews met haar gezeten en wanneer je als jong volwassene als enigste moeilijkheid tegen komt uit welke prestigieuze uni je moet kiezen? Ik denk dat je beter op een persoon kunt stemmen die tussen de mensen/ normale levenservaring heeft dan iemand die altijd al in de hogere kringen heeft verkeerd. Maar dat is mijn persoonlijke mening.

DuoPenotti

Re: Stemmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 15:45

Ik heb net eens zitten lezen bij de BBB ondanks dat het nieuw is en dat vind ik dan weer niet aantrekkelijk ben ik het wel met veel eens.
Geen zonneweides, geen huizen in het groen, geen harde nexit maar wel de macht van Europa inperken en een deling tussen noord en zuid.
Een leefbaar platteland ipv alles voor de randstad.
Zo nog wat meer dingen die me wel aanspreken.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 15:48

Ik kwam ook wel in de buurt van bbb bij een can de stemwijzers, maar wil liever niet op een kleine partij stemmen.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 15:49

Dat is wat mij dus ook weerhoud. Maar ze komen met best veel dingen in de buurt waar ik voor sta.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 15:50

bigone schreef:
Kaag vind ik te elitair voor de politiek, interviews met haar gezeten en wanneer je als jong volwassene als enigste moeilijkheid tegen komt uit welke prestigieuze uni je moet kiezen? Ik denk dat je beter op een persoon kunt stemmen die tussen de mensen/ normale levenservaring heeft dan iemand die altijd al in de hogere kringen heeft verkeerd. Maar dat is mijn persoonlijke mening.

Ik vind dat je hier de plank behoorlijk misslaat. Kaag heeft een allesbehalve makkelijk jeugd gehad. Een depressieve vader en een moeder met een hersentumor. Op haar twaalfde in een pleeggezin.

Daarnaast miskramen gehad. Wat bedoel je eigenlijk precies met normale levenservaring?

Verder heeft ze veel van de wereld gezien en ellende gezien. Mooie functies bekleed. Zeer veel ervaring. Netwerken opgebouwd. En daar mag ze trots op zijn en dat uitstralen.

Ze komt op een bepaalde manier over, een sterke dame om rekening mee te houden.

Waarom werkt dat bij een vrouw negatief en bij een man juist positief?

Ploumen is dan weer het tegenovergestelde qua beeld, maar dat deugt dan ook weer niet.

Als je het hebt over elitaire achtergrond en voorkomen, dan denk ik eerder aan Baudet. Maar die komt er bij zijn achterban, zelfs het deel dat zelf allesbehalve elitair is, wel mee weg.

tammiebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 16:04

MizzMontana schreef:
Ik kwam ook wel in de buurt van bbb bij een can de stemwijzers, maar wil liever niet op een kleine partij stemmen.

Ik stem dus wel BBB. Ook al is het een beginnende partij, ook die moeten kans krijgen en omdat ik me het meest kan vinden in hun standpunten krijgen hun mijn stem. Dan heb ik in ieder geval wel op de partij die voor mij het beste lijkt gestemd en niet op een grotere partij waar ik me minder in kan vinden maar omdat ze groter zijn. Ik blijf erbij dat kleine ook groot kunnen worden mits ze het goed doen. Ik durf ze die kans wel te geven. Wanneer iedereen terughoudender is omdat een partij klein is worden ze nooit groot

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 16:11

Boras schreef:
bigone schreef:

Ik vind dat je hier de plank behoorlijk misslaat. Kaag heeft een allesbehalve makkelijk jeugd gehad. Een depressieve vader en een moeder met een hersentumor. Op haar twaalfde in een pleeggezin.

Daarnaast miskramen gehad. Wat bedoel je eigenlijk precies met normale levenservaring?

Verder heeft ze veel van de wereld gezien en ellende gezien. Mooie functies bekleed. Zeer veel ervaring. Netwerken opgebouwd. En daar mag ze trots op zijn en dat uitstralen.

Ploumen is dan weer het tegenovergestelde qua beeld, maar dat deugt dan ook weer niet.

Als je het hebt over elitaire achtergrond en voorkomen, dan denk ik eerder aan Baudet. Maar die komt er bij zijn achterban, zelfs het deel dat zelf allesbehalve elitair is, wel mee weg.

Ze praat zelfs met die aardappel, zo'n aangeleerd stemgebruik om elitair over te komen.
Ze heeft totáál geen idee wat er onder het volk speelt. Ze had beter een of andere man van adel/oudgeld kunnen scoren. Dat past meer bij haar persoonlijkheid. Zij is geen volksvertegenwoordiger, zij kijkt er juist op neer. Dat straalt ze uit.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 16:12

DuoPenotti schreef:
Ik heb net eens zitten lezen bij de BBB ondanks dat het nieuw is en dat vind ik dan weer niet aantrekkelijk ben ik het wel met veel eens.
Geen zonneweides, geen huizen in het groen, geen harde nexit maar wel de macht van Europa inperken en een deling tussen noord en zuid.

Zo te lezen ook standpunten die mij ook aanspreken, toch komt die partij bij mij niet naar voren in allerhande kieswijzers. Vraag me af waarom.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 16:15

Boras schreef:
bigone schreef:

Jij haalt de man erbij, ik niet. Puur gevoel en ze mag sterk overkomen, ik vind haar gewoon geen fijne uitstraling hebben, los van wat ze wel of niet kan op politiek gebied.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-21 16:17

Hoogbouw gaat echt niet voor iedereen werken. Ja, als je in of rond een stad wil wonen, hoort dat er een beetje bij en mag je blij zijn met een betaalbare woning.

Maar mijn Amsterdamse ouders vertrokken net als velen naar Almere voor een huis met een tuintje toen wij nog redelijk jong waren. Dat zag je ook in Lelystad en Purmerend.

Voor die tijd heeft mijn moeder in Buitenveldert gewoond. Ooit ook nieuwbouw toen nog tegen Amsterdam aan. Was best leuk opgezet.
Toen wilden ze nog zoiets en kwam de Bijlmer. Daar hebben wij een tijdje gewoond, wachtende op de woning in Almere. Toen was het echt heel mooi. Ruime appartementen, parkeer garages, veel groen, kleine winkels, scholen etc.
Maar we weten ook allemaal dat het daarna flink mis is gegaan. Mensen werden er letterlijk weggestopt en dat heeft voor een hoop ellende gezorgd daar.

Ben ik heel eerlijk, zeg ik; alle mensen met een tuin vol steen naar een flat. Maar ja, als je zoiets zegt, valt iedereen weer over je heen.

Hier wordt alles vol gelegd met zonnepanelen. Mensen waren tegen de windmolens, maar die staan nu alsnog even verderop.
Hier komen dan de zonneparken en veel ligt al vol. Krijgen het ook aan de voorkant van ons huis. Het is schandalig en belachelijk, maar we krijgen er continu bericht over en als je leest waarom er geen bezwaren zijn, weet je al dat het vechten tegen de bierkaai is als je ze niet wilt.

Op heel veel daken kan het natuurlijk wel.

En naast dat wordt er door woning coöperaties geinvesteerd in isolatie, gas vrij wonen etc. Maar als je dan hoort hoeveel klachten er zijn over de warmtepompen en dat men zelfs al met spoed is terug gegaan op gas op enkele plekken, zijn we er echt nog lang niet.

Wij hebben nog gas en hier is nog niet zo lang geleden ook alles vernieuwd. We zitten buiten aardbevings gebied, maar je gaat niet vernieuwen als je denkt binnen een paar jaar alle huizen gasvrij te hebben.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 16:21

elnienjo schreef:
DuoPenotti schreef:

Zo te lezen ook standpunten die mij ook aanspreken, toch komt die partij bij mij niet naar voren in allerhande kieswijzers. Vraag me af waarom.

Bij stemwijzer staat hij bij mij wel op 1.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 16:24

Gelukkig geeft nu zelfs Rutte toe dat het niet haalbaar is om woningen massaal van 't gas te halen:
Citaat:
In het vraaggesprek zei Rutte verder dat het ‘niet gaat lukken’ iedere woning in Nederland van het gas af te halen. Eerder deze week werd door het Economische Instituut voor de Bouw (EIB) becijferd dat het een gemiddelde investering vergt van 40.000 euro per woning om een huis van het gas te halen. Rutte verdedigde wel dat meer woningen van het gas af moeten. ,,In de mix van isoleren van woningen en meer wind- en zonne-energie hebben we het wel nodig. Maar mensen moeten het in de portemonnee wel mee kunnen maken. Het stomste wat we kunnen doen is de mensen op kosten jagen. We gaan daar niet rücksichtslos mee door”, aldus de VVD-leider.

AD

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-21 16:24

BBB, kwam bij mij ook hoog, maar ben bang dat die toch te weinig brede belangen hebben als het puntje bij paaltje komt.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 16:25

elnienjo schreef:
Gelukkig geeft nu zelfs Rutte toe dat het niet haalbaar is om woningen massaal van 't gas te halen:
Citaat:
In het vraaggesprek zei Rutte verder dat het ‘niet gaat lukken’ iedere woning in Nederland van het gas af te halen. Eerder deze week werd door het Economische Instituut voor de Bouw (EIB) becijferd dat het een gemiddelde investering vergt van 40.000 euro per woning om een huis van het gas te halen. Rutte verdedigde wel dat meer woningen van het gas af moeten. ,,In de mix van isoleren van woningen en meer wind- en zonne-energie hebben we het wel nodig. Maar mensen moeten het in de portemonnee wel mee kunnen maken. Het stomste wat we kunnen doen is de mensen op kosten jagen. We gaan daar niet rücksichtslos mee door”, aldus de VVD-leider.

AD

en zegt hij dat na de verkiezingen ook nog? Dat is bij hem ondertussen wel het grootste vraagstuk.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-21 16:26

elnienjo schreef:
Citaat:

AD

Nee, maar gas moet dan wel betaalbaar en beschikbaar blijven voor de mensen die niet anders willen of kunnen en dat is dan nog maar de vraag.
Zomaar kans dat het straks zo duur wordt, dat je toch gaat rekenen en voor iets anders kiest.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 16:28

elnienjo schreef:
Boras schreef:

Ze praat zelfs met die aardappel, zo'n aangeleerd stemgebruik om elitair over te komen.
Ze heeft totáál geen idee wat er onder het volk speelt. Ze had beter een of andere man van adel/oudgeld kunnen scoren. Dat past meer bij haar persoonlijkheid. Zij is geen volksvertegenwoordiger, zij kijkt er juist op neer. Dat straalt ze uit.

heftig. ook ongepast. Ze is best een leuke vrouw, zelfspot en heeft veel van de wereld gezien.
voor wie haar buiten de politiek wil zien, de edits zijn een beetje vaag maar goed:
https://youtu.be/DVtSJNPjOnA

Ik ben zelf geen 100% fan van haar, maar dat heeft niks te maken met haar stem en dat ze maar een man van adel moet nemen.

mysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 16:30

Over het gas: Nee, dat gaan ze dus niet doen, die belasting op gas maar blijven verhogen. Linksom of rechtsom zullen we van het buitenland afhankelijk worden.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 16:32

Doen andere landen ook, dus zie het probleem daar ook niet in.
Het is toch kapitaalvernietiging die gasleidingen niet meer te gebruiken.
Andere landen zijn jaloers op ons netwerk en wij smijten het weg ??!!