Baas in eigen buik, waar ligt de grens?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mizora

Berichten: 18159
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 22:39

secricible schreef:
Ik vind geen cijfers jonger dan 2018.
Maar in 2018: 27.620 van vrouwen wonend in NL en nog eens 3.400 van mensen die naar NL komen voor abortus. Uitgaande van het feit dat er geen prenatale diagnostiek kan hebben plaatsgevonden voorafgaand aan een overtijdbehandeling heeft bij 5,2% van de abortussen de uitkomst van prenatale diagnostiek een rol gespeeld bij de keuze.
Het gaat om 8,8 abortussen per 1.000 vrouwen van 15 tot en met 44 jaar.

Bron: fiom.

secricible schreef:
Ja, daarbij wel.

26.184 abortussen zonder die nav prenatale screening, dus een abortuscijfer van 8,3 per 1000 vrouwen zónder prenatale screening als ik goed reken.


55% van de abortussen zijn t/m 7 weken zwanger, dus overtijdbehandelingen. Vanaf 8 weken zwangerschap is het abortuscijfer 4,0 per 1000 vrouwen en zonder prenatale screening zelfs maar 3.5 per 1000 vrouwen.

secricible

Berichten: 25736
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 22:44

Dankjewel voor de aanvulling, ik had zelf dat onderscheid tussen overtijdbehandeling en verderop in de zwangerschap idd niet meegenomen.
Fiom maakt in de cijfers overigens ook dit onderscheid niet.
Laatst bijgewerkt door secricible op 14-11-20 22:44, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42085
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 22:44

Mizora schreef:
secricible schreef:
Ik vind geen cijfers jonger dan 2018.
Maar in 2018: 27.620 van vrouwen wonend in NL en nog eens 3.400 van mensen die naar NL komen voor abortus. Uitgaande van het feit dat er geen prenatale diagnostiek kan hebben plaatsgevonden voorafgaand aan een overtijdbehandeling heeft bij 5,2% van de abortussen de uitkomst van prenatale diagnostiek een rol gespeeld bij de keuze.
Het gaat om 8,8 abortussen per 1.000 vrouwen van 15 tot en met 44 jaar.

Bron: fiom.

secricible schreef:
Ja, daarbij wel.

26.184 abortussen zonder die nav prenatale screening, dus een abortuscijfer van 8,3 per 1000 vrouwen zónder prenatale screening als ik goed reken.


55% van de abortussen zijn t/m 7 weken zwanger, dus overtijdbehandelingen. Vanaf 8 weken zwangerschap is het abortuscijfer 4,0 per 1000 vrouwen en zonder prenatale screening zelfs maar 3.5 per 1000 vrouwen.

Bedankt voor de aanvulling +:)+.

AnoukWelsh
Berichten: 370
Geregistreerd: 23-05-11
Woonplaats: Brabant

Re: Baas in eigen buik, waar ligt de grens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 23:05

Al een paar keer wat getypt maar toch weer weg gehaald.
Mijn mening is dat een vrouw zelf over haar lichaam moet bepalen wat zij wel of niet wilt.
Vind het juist een hele verantwoordelijke keuze om een ongewenste zwangerschap vroegtijdig af te breken.
Dit natuurlijk wel na wel overwogen er over na te denken.
Ik vind ook niet dat een man kan bepalen of je zoiets zou moeten weigeren.

Stel je eens voor dat ze het zouden verbieden. Wat zou er dan gebeuren?
Kijk eens naar landen als Afrika waar er kledinghangers gebruikt worden of nog bizarre methodes.

Ieder zo zijn eigen keuze en verantwoordelijkheid.

Tiggs

Berichten: 7564
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 23:12

KimD schreef:
Tiggs schreef:
@DeMolenhoek: daar ben ik het niet mee eens. Jouw lichaam, jouw keuze.


Een voorbeeld: Iemand kan daadwerkelijk lichamelijk 20 zijn maar mentaal op hetzelfde niveau van een vijfjarige zitten, is jouw argument dan nog steeds van toepassing? Laat je een vijfjarige ook alles zelf beslissen?


Over die situatie ging het niet, het ging erom dat de man/verwekker wil dat jij het kind houdt.

Avalanche

Berichten: 16316
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 23:14

DeMolenhoek schreef:
San87: Prima, mag je vinden. Ik vind het eng dat een vrouw zich heel vaak boven een man zet en een man heel vaak niet als gelijke wordt gezien. En ja, soms mag dat ja. Maar ik heb de drama’s gezien die er rond ontstaan en dat is ook niet je van het hoor voor de man.


..... want afscheid nemen van een foetus die je nooit gekend hebt is echt gelijk aan een zwangerschap en bevalling doormaken die je niet wilt, en dan opgezadeld worden met de verantwoordelijkheid voor een heel mensenkind tegen je wil.........

Ik ben hier echt vrij hard in: totdat er een kind geboren is, hebben we te maken met een persoon: de (zwangere) vrouw, die op geen enkel punt in de zwangerschap haar mensenrechten en het recht op zelfbeschikking inlevert. Elk punt tot waar abortus nog toegestaan is, is imo om die reden volkomen arbitrair.

Het is haar lichaam, en dus haar beschikking, en er is geen enkel excuus om een mens de zeggenschap over het eigen lichaam af te nemen. De discussie wanneer leven begint, is om die reden simpelweg niet relevant. Uiteindelijk draait deze discussie om mensenrechten, en omdat de mensenrechten van de man in dit verhaal niet potentieel aangetast worden, maar die van de vrouw heel duidelijk wel, het gaat immers om haar lichamelijke integriteit, is het imo in deze ook niet van belang dat de man het kind wel graag had gewild. Als hij dat wil, moet hij seks hebben met een vrouw die ook kinderen wil.

LWDaisy

Berichten: 4826
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 23:27

De week van het leven is mij volledig ontgaan, ik gok doordat ik in België woon? Of misschien doordat ik mijn tv-abo heb buiten gegooid, dat kan natuurlijk ook.

Los daarvan heb ik wel een mening, uiteraard :)

Ik ben voorstander van "baas in eigen buik".
Een vrouw die geen kind wilt, mag dit van mij zeer zeker laten aborteren.
De man zijn mening is hier voor mij helemaal niet doorslaggevend in. Het is mijn lijf, en ook mijn leven.

Ik wil ab-so-luut geen kinderen. Echt never nooit. Begin nu maar niet over die biologische klok - die heb ik niet. Ik krijg het op mijn zenuwen van kinderen, kan er geen geduld voor opbrengen, en vind het een aanslag op mijn lijf. Daarnaast gruwel ik ook van de hedendaagse maatschappij en bijhorende opvoeding - te veel eieren er onder, te veel schermpjes, te veel prinsjes en prinsesjes. Nee bedankt.
Ik ben, leef en woon samen met iemand die er net zo over denkt. Mocht ik morgen zwanger zijn, zou hij een abortus kei hard toejuichen. Hij zou me nooit dwingen, maar zou er zeker weten héél blij mee zijn, met het weghalen van iets wat wij als een levenslange beperking zouden ervaren.

Mocht hij daar anders over denken, zouden wij geen relatie hebben. Ik ben hier van voor we iets zijn begonnen heel duidelijk over geweest. Geen enkele man zou mij van standpunt hierover kunnen doen veranderen. Mijn wel/geen kinderwens heeft namelijk niks met mijn partner te maken - wie dat ook is: ik wil geen kinderen.

En ik vind dat de wens van de vrouw in dit geval bovenaan staat. Omdat het haar lijf is.
Los daarvan is het ook haar leven - als zij geen kind wilt, als zij geen moeder wilt worden, mag niemand haar hierin dwingen.

In BE geldt geloof ik de 3-maanden regel, tenzij het kind iets zou mankeren, dan mag een abortus ook later uitgevoerd worden. Van mij zou men die altijd later mogen uitvoeren - stel dat je ongesteld blijft worden, dat je niet misselijk wordt, dat je pas na 3 maanden doorhebt dat je zwanger bent; maar geen moeder wilt worden. Dan zit je fijn opgescheept met een ongewenst kind. En dat kind met een moeder die hem/haar niet wou. Alsnog bevallen en afstaan vind ik, sorry, niet fair naar de zwangere vrouw toe. En die heeft in mijn ogen écht veel meer rechten dan een ongeboren kind, een vrucht, een foetus. Want die bestaat al, die loopt rond en denkt en heeft een leven.
Laatst bijgewerkt door LWDaisy op 14-11-20 23:28, in het totaal 2 keer bewerkt

Tiggs

Berichten: 7564
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 23:27

DeMolenhoek schreef:
Tiggs: Dat mag dat je het daar niet mee eens bent. Maar het lichaam dat in jou groeit is maar 50% van jou. Ik vind niet dat je daar een alleen recht op hebt. Wat moet het als man ongelofelijks triestig zijn als je dolgraag een kind wil, er ook effectief 1 onderweg is en het gewoon wordt weggehaald en je niets hebt te zeggen.


Ik vind sowieso al niet dat je kunt spreken over 'het lichaam dat in jou groeit' alsof het een bezit van iemand is. Ook niet als dat hoopje cellen, wat het in het begin is, toevallig ontstaan is uit 1 spermacelletje van jou.

secricible

Berichten: 25736
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 23:50

LWDaisy schreef:
De week van het leven is mij volledig ontgaan, ik gok doordat ik in België woon? Of misschien doordat ik mijn tv-abo heb buiten gegooid, dat kan natuurlijk ook.

Los daarvan heb ik wel een mening, uiteraard :)

Ik ben voorstander van "baas in eigen buik".
Een vrouw die geen kind wilt, mag dit van mij zeer zeker laten aborteren.
De man zijn mening is hier voor mij helemaal niet doorslaggevend in. Het is mijn lijf, en ook mijn leven.

Ik wil ab-so-luut geen kinderen. Echt never nooit. Begin nu maar niet over die biologische klok - die heb ik niet. Ik krijg het op mijn zenuwen van kinderen, kan er geen geduld voor opbrengen, en vind het een aanslag op mijn lijf. Daarnaast gruwel ik ook van de hedendaagse maatschappij en bijhorende opvoeding - te veel eieren er onder, te veel schermpjes, te veel prinsjes en prinsesjes. Nee bedankt.
Ik ben, leef en woon samen met iemand die er net zo over denkt. Mocht ik morgen zwanger zijn, zou hij een abortus kei hard toejuichen. Hij zou me nooit dwingen, maar zou er zeker weten héél blij mee zijn, met het weghalen van iets wat wij als een levenslange beperking zouden ervaren.

Mocht hij daar anders over denken, zouden wij geen relatie hebben. Ik ben hier van voor we iets zijn begonnen heel duidelijk over geweest. Geen enkele man zou mij van standpunt hierover kunnen doen veranderen. Mijn wel/geen kinderwens heeft namelijk niks met mijn partner te maken - wie dat ook is: ik wil geen kinderen.

En ik vind dat de wens van de vrouw in dit geval bovenaan staat. Omdat het haar lijf is.
Los daarvan is het ook haar leven - als zij geen kind wilt, als zij geen moeder wilt worden, mag niemand haar hierin dwingen.

In BE geldt geloof ik de 3-maanden regel, tenzij het kind iets zou mankeren, dan mag een abortus ook later uitgevoerd worden. Van mij zou men die altijd later mogen uitvoeren - stel dat je ongesteld blijft worden, dat je niet misselijk wordt, dat je pas na 3 maanden doorhebt dat je zwanger bent; maar geen moeder wilt worden. Dan zit je fijn opgescheept met een ongewenst kind. En dat kind met een moeder die hem/haar niet wou. Alsnog bevallen en afstaan vind ik, sorry, niet fair naar de zwangere vrouw toe. En die heeft in mijn ogen écht veel meer rechten dan een ongeboren kind, een vrucht, een foetus. Want die bestaat al, die loopt rond en denkt en heeft een leven.


Het is idd een NL campagne, voornamelijk vanuit een streng gelovige politieke partij.

Ik ben benieuwd nav je laatste alinea tot wanneer je abortus dan gerechtvaardigd vindt? De 24-weken grens die NL hanteert? Of ook nog daarna?

Roodvos

Berichten: 6764
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 00:24

DeMolenhoek schreef:
Tiggs: Dat mag dat je het daar niet mee eens bent. Maar het lichaam dat in jou groeit is maar 50% van jou. Ik vind niet dat je daar een alleen recht op hebt. Wat moet het als man ongelofelijks triestig zijn als je dolgraag een kind wil, er ook effectief 1 onderweg is en het gewoon wordt weggehaald en je niets hebt te zeggen.

Nee, daar zit je fout. Het nucleair DNA is idd 50/50 van de moeder en de vader.
Maar de rest van de celopbouw wordt geleverd door de moeder, want die levert immers via het eitje een daadwerkelijke cel. Een belangrijke daarin is het mitochondriale DNA. Het is zelfs zo dat wetenschappers de verspreiding van de mens over de wereld kunnen volgen via dat mitochondriale DNA. En dat wordt enkel en alleen door de moeder doorgegeven aan al haar kinderen. Jouw mitochondriaal DNA is gelijk aan dat van jouw moeder, moeders moeder, moeders moeders moeder en zo de historie in. En jouw (eventuele) dochter(s) geven het weer door aan hun kinderen en zo de toekomst in.
Kortom, de moeder heeft een veel grotere (fysieke) invloed dan de vader.

En wat de rest betreft. Tja, jammer voor die man. Maar kennelijk was het toch al niet de bedoeling dat er uit het contact een kind werd geboren. Als dat wel de bedoeling is van de man had hij een andere vrouw moeten zoeken om zijn l.l. in te steken. Of beter moeten luisteren. Dat "nee" ook gewoon echt "nee" betekent. En niet denken "ze draait wel bij", "biologische klok" oid. En dan teleurgesteld zijn dat de duivel wordt uitgedreven.

Avalanche

Berichten: 16316
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Baas in eigen buik, waar ligt de grens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 00:27

Exact, Roodvos.

Sizzle

Berichten: 35757
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Baas in eigen buik, waar ligt de grens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 00:34

Er was laatst zo‘n verhaal van een vrouw die op ernstig verzoek van de partner de oepsie baby gebaart had en hem vervolgens volledige zorgplicht gaf (relatie over).
Nu wilde hij haar notabene voor de rechter hebben omdat het toch wel zwaar bleek zo single-dad en hij van haar kant dus ook zorgplicht wilde afdwingen 8)7
Ze is bovendien al verplicht om allementatie te betalen voor een kind dat ze zelf niet wilde.

Dus nee, werpen voor een ander waar je zelf niet achterstaat is voor mij een dikke no-go.

Marriefloor
Berichten: 168
Geregistreerd: 23-01-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 00:50

Palmera schreef:
Prolife klinkt prachtig maar is om te kotsen.

Er word gegild en gebruld dat dat hompje cellen zonder gevoelens niet vermoord mag worden.
Maar het mag wél in een wereld gedonderd worden waar tegenwoordig iedereen hysterisch is, wat virusjes rondvliegen, kankerverwekkende vervuiling overal rondwaait, al het andere leven vooral niet gerespecteerd word, vrijheid
en ruimte zeldzaam word, drinkwater steeds schaarser word en iedereen elkaar de hersens inslaat omdat een groot onzichtbaar alziendoog dat van ze vraagt! .


Even een stukje gepakt, maar het is geen hompje cellen waar je over praat. Heb je wel eens een doodgeboren kindje gezien van 16 weken?

Daarbij zijn er ook abortussen met als reden het komt nu niet uit, ik ben er nog niet klaar voor et cetera. Waarbij een eventueel kind er als nog komt alleen op een ander tijdstip. Dus dat zijn geen redenen om te roepen wat betreft wereld vervuiling, drinkwater et cetera

silverdapple
Berichten: 811
Geregistreerd: 22-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 00:52

Ik vind het vreemd dat sommigen het oké zouden vinden als een persoon sterilisatie en/of abortus opgelegd wordt wanneer diegene kampt met problemen zoals verslaving, laag inkomen, enz.

De oplossing van zulke problemen ligt niet bij: "Laten we de autonomie van deze persoon maar wegnemen", het ligt bij: "Hoe voorkomen we überhaupt dat deze persoon in deze situatie terechtkomt."

Als het systeem namelijk zo in elkaar zit dat dit geen probleem (hoeft te) vormt(/vormen), hoeven we een ander ook geen lichamelijke verplichtingen op te leggen.

Daarnaast vind ik gevallen als laag IQ of mentale problemen onder eugenetica vallen.

Palmera

Berichten: 9503
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 00:58

Marriefloor schreef:
Palmera schreef:
Prolife klinkt prachtig maar is om te kotsen.

Er word gegild en gebruld dat dat hompje cellen zonder gevoelens niet vermoord mag worden.
Maar het mag wél in een wereld gedonderd worden waar tegenwoordig iedereen hysterisch is, wat virusjes rondvliegen, kankerverwekkende vervuiling overal rondwaait, al het andere leven vooral niet gerespecteerd word, vrijheid
en ruimte zeldzaam word, drinkwater steeds schaarser word en iedereen elkaar de hersens inslaat omdat een groot onzichtbaar alziendoog dat van ze vraagt! .


Even een stukje gepakt, maar het is geen hompje cellen waar je over praat. Heb je wel eens een doodgeboren kindje gezien van 16 weken?

Daarbij zijn er ook abortussen met als reden het komt nu niet uit, ik ben er nog niet klaar voor et cetera. Waarbij een eventueel kind er als nog komt alleen op een ander tijdstip. Dus dat zijn geen redenen om te roepen wat betreft wereld vervuiling, drinkwater et cetera

Dat hompje cellen of kind heeft geen besef en gevoel. Is ook niet levensvatbaar buiten de baarmoeder.

Jij vindt het laten komen van een kind door een vrouw/stel dat er nog niet klaar voor is, slechts de domme pech van een fout met de anticonceptie hebben gehad, verstandiger dan een abortus?
Nou, ik niet. Als er dan toch ooit een kind moet komen bij die mensen, dan liever een gewenst kind wanneer ze er wél klaar voor zijn.

En wellicht komt dat latere kind er nooit, omdat ze drie jaar later inzien dat deze wereld idd verre van ideaal is om nog een kind op te willen droppen.

Christiene
Berichten: 7751
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 01:00

Simpel iedere vrouw moet het helemaal zelf weten.

Marriefloor
Berichten: 168
Geregistreerd: 23-01-19

Re: Baas in eigen buik, waar ligt de grens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 01:52

Het kindje heeft wel degelijk gevoel. Dat een kindje geen gevoel heeft is een cul argument en spreken voor een kind dat geen stem heeft.

Er zijn genoeg anticonceptie middelen en mogelijkheden waarom ik abortus niet nodig acht. Daarbij of je er aan toe bent of niet zijn moment opnames , want een jaar later kan het anders zijn. Daarbij vind ik het bijzonder hoe hier gepraat wordt over mannen die hun zaak in de broek moeten houden terwijl de vrouw, cru gezegd, ook met de benen wijd ligt. Kom op , je bent er toch zelf bij.

Urbanus

Berichten: 44992
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-20 02:00

Marriefloor schreef:
Het kindje heeft wel degelijk gevoel. Dat een kindje geen gevoel heeft is een cul argument en spreken voor een kind dat geen stem heeft.

Er zijn genoeg anticonceptie middelen en mogelijkheden waarom ik abortus niet nodig acht. Daarbij of je er aan toe bent of niet zijn moment opnames , want een jaar later kan het anders zijn. Daarbij vind ik het bijzonder hoe hier gepraat wordt over mannen die hun zaak in de broek moeten houden terwijl de vrouw, cru gezegd, ook met de benen wijd ligt. Kom op , je bent er toch zelf bij.


Geen enkele anticonceptie is veilig. Nu weet ik niet genoeg over de aanleg van het zenuwenstelsel om daar uitspraken over te doen maar zo'n vrucht heeft 0 besef en een abortus is gelukkig snel. Mocht zo'n vrucht lijden dan duurt het niet lang.

En nee, zo'n vrucht heeft geen stem. Dus beslist de vruchtdragende vrouw.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42085
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 02:04

Marriefloor schreef:
Het kindje heeft wel degelijk gevoel. Dat een kindje geen gevoel heeft is een cul argument en spreken voor een kind dat geen stem heeft.

Er zijn genoeg anticonceptie middelen en mogelijkheden waarom ik abortus niet nodig acht. Daarbij of je er aan toe bent of niet zijn moment opnames , want een jaar later kan het anders zijn. Daarbij vind ik het bijzonder hoe hier gepraat wordt over mannen die hun zaak in de broek moeten houden terwijl de vrouw, cru gezegd, ook met de benen wijd ligt. Kom op , je bent er toch zelf bij.

Ik betwijfel eerlijk gezegd ten zeerste of een vrucht gevoel heeft, dat zou impliceren dat er al heel vroeg een zenuwstelsel en bewustzijn is. Heb je daar enig bewijs voor? En dan bedoel ik wetenschappelijk bewijs.

Beide zijn erbij, dat klopt. Maar gelukkig is er een keuze, mocht het toch mis gaan.

Urbanus

Berichten: 44992
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Baas in eigen buik, waar ligt de grens?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-20 02:09


_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42085
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 02:16


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 02:17

Marriefloor schreef:
Het kindje heeft wel degelijk gevoel. Dat een kindje geen gevoel heeft is een cul argument en spreken voor een kind dat geen stem heeft.

Er zijn genoeg anticonceptie middelen en mogelijkheden waarom ik abortus niet nodig acht. Daarbij of je er aan toe bent of niet zijn moment opnames , want een jaar later kan het anders zijn. Daarbij vind ik het bijzonder hoe hier gepraat wordt over mannen die hun zaak in de broek moeten houden terwijl de vrouw, cru gezegd, ook met de benen wijd ligt. Kom op , je bent er toch zelf bij.

Voor jou is het een kindje. Voor mij is het een hoopje klomp cellen, wat zo snel mogelijk eruit moet.

En als ik toch zwanger zou raken, dan hou ik het absoluut niet omdat het misschien een jaar later er anders over denk.

Ik roep al sinds klein meisje, dat ik geen kinderen wil. Ik heb er gewoon helemaal niks mee. En ik gun geen enkel kind een moeder, die niks voelt voor haar kind.

Maar kan ook oprecht blij zijn voor mensen die wel een baby verwachten.

Maar verwacht niet dat ik je baby ga vasthouden etc. Geef mij dan maar een puppy :+

Marriefloor
Berichten: 168
Geregistreerd: 23-01-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 02:27

In dit onderzoek wordt gesproken over aannames. Geen daadwerkelijke bewijzen. Waarbij vermeld wordt dat prolife mensen overinterpreteren, dit is dus een mening.

Wel eens een filmpje gezien dat een kindje geaborteerd word? Naar mijn mening is dat voldoende bewijs. Ik vind dat daar teveel over gezwegen wordt.

Urbanus

Berichten: 44992
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-20 02:31

Marriefloor schreef:
In dit onderzoek wordt gesproken over aannames. Geen daadwerkelijke bewijzen. Waarbij vermeld wordt dat prolife mensen overinterpreteren, dit is dus een mening.

Wel eens een filmpje gezien dat een kindje geaborteerd word? Naar mijn mening is dat voldoende bewijs. Ik vind dat daar teveel over gezwegen wordt.


Ik heb het in het echt gezien. Plop en klaar. Abortuspil is nog makkelijker.

Maar heb je zelf een bron over het zenuwenstelsel?
Laatst bijgewerkt door Urbanus op 15-11-20 02:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Marriefloor
Berichten: 168
Geregistreerd: 23-01-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 02:31

Ik snap prima dat iemand besluit geen kinderen te willen. Maar dat rechtvaardigd voor mij geen abortus.