corine1981 schreef:Tsja, de mensen die zich voorgaande jaren niet aan de regels hielden gaan dat nu ook echt niet doen...
Vooral jammer voor de mensen die er wel fatsoenlijk mee bezig zijn.
Ik ben echt panisch voor vuurwerk (itt mijn huisdieren) maar ik vind dit verbod echt nergens op slaan, handhaven lukt ze toch niet (hier knallen ze alweer wat af).
Ik ben voor een verbod, maar mijn ervaring is dat de handhaving nergens op slaat en dat zal nu niet anders zijn. Hier begint het elk jaar in oktober al en zelfs als je belt, weet wie het gedaan hebben ( tegen mijn gevel aangegooid met schade) dan komen ze 2 uur later pas langs of helemaal niet. Het is nu ook alweer raak, maar dit dorp heeft geen prioriteit tot oudjaarsdag. Dan loopt er s nachts een hoop politie vanwege overlast al jaren. Maar daarvoor en overdag? Nope.
Edit. Degene die normaal legaal vuurwerk afsteken gaan echt niet ineens allemaal illegaal vuurwerk halen. Er is altijd illegaal vuurwerk, maar nu is het makkelijker, want niks mag. Ja, degene die normaal al illegaal vuurwerk halen zullen dat weer doen en misschien een paar meer, maar echt niet het hele land wat normaal legaal koopt