Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
sarablack schreef:Ik heb de foto's ook niet gezien,niemand bij ons thuis zover ik weet.
Mij valt het wel erg tegen van deze mannen dat ze zich zo hebben laten misbruiken,wat eigenlijk een verkeerd woord is.Dat ze hier in gestonken zijn.
Op school krijg je al voorlichting over deze dingen ,het is regelmatig in het nieuws je word thuis gewaarschuwd.Hoe kan je dan als volwassen bekende man hier instinken.
Ik keek naar Voice kids en Sean de Hondt is daar Jury lid,en eerlijk ik heb vrijdag toch anders er naar gekeken. Lijkt me voor de ouders die hun kinderen onder zijn hoede achterlieten ook best lastig.Want als iemand zoiets doet,wat voor moraal heb je dan?
Storm schreef:Ik snap ergens de vergelijking met sexueel misbruik wel.
Bij beide wordt je lichaam gebruikt tegen je zin in. Bij sexting kan de psychologische schade minstens zo groot zijn omdat het bereik veel groter is. Zeker als je op een website zoals xhamster terecht komt.
Elisa2 schreef:Storm schreef:Ik snap ergens de vergelijking met sexueel misbruik wel.
Bij beide wordt je lichaam gebruikt tegen je zin in. Bij sexting kan de psychologische schade minstens zo groot zijn omdat het bereik veel groter is. Zeker als je op een website zoals xhamster terecht komt.
Ik geloof best dat er pychologische schade kan ontstaan na sexting en ik keur het ook echt niet goed. Maar sexueel misbruik, waarbij het lichaam wordt misbruikt, de integriteit wordt geschonden en er letterlijk binnen gedrongen wordt in iemands lichaam. (vaak herhaaldelijk bij sexueel misbruik) Laat echt zulke enorme littekens achter op allerlei gebieden dat ik het nog steeds niet te vergelijken vind.
sarablack schreef:Ik heb de foto's ook niet gezien,niemand bij ons thuis zover ik weet.
Mij valt het wel erg tegen van deze mannen dat ze zich zo hebben laten misbruiken,wat eigenlijk een verkeerd woord is.Dat ze hier in gestonken zijn.
Op school krijg je al voorlichting over deze dingen ,het is regelmatig in het nieuws je word thuis gewaarschuwd.Hoe kan je dan als volwassen bekende man hier instinken.
Ik keek naar Voice kids en Sean de Hondt is daar Jury lid,en eerlijk ik heb vrijdag toch anders er naar gekeken. Lijkt me voor de ouders die hun kinderen onder zijn hoede achterlieten ook best lastig.Want als iemand zoiets doet,wat voor moraal heb je dan?
_San87_ schreef:sarablack schreef:Ik heb de foto's ook niet gezien,niemand bij ons thuis zover ik weet.
Wacht even hoor. In principe hebben we het over mannen met een gezonde seksdrive, dat wordt gedeeld tussen volwassenen (al twijfel ik heel hard over de volwassenheid van die Evelien). Dat iemand daar misbruik van maakt, tast hun moraal aan? Hoe? Ben je opeens een slecht mens omdat je de fout maakt iemand te vertrouwen discreet te zijn?
Hij is niet opeens pedofiel of zo.
sarablack schreef:_San87_ schreef:
Wacht even hoor. In principe hebben we het over mannen met een gezonde seksdrive, dat wordt gedeeld tussen volwassenen (al twijfel ik heel hard over de volwassenheid van die Evelien). Dat iemand daar misbruik van maakt, tast hun moraal aan? Hoe? Ben je opeens een slecht mens omdat je de fout maakt iemand te vertrouwen discreet te zijn?
Hij is niet opeens pedofiel of zo.
Waar zie jij het woord Pedofiel in mijn tekst staan?
Ik heb het over Moraal. https://www.encyclo.nl/begrip/moraal
Het zijn mannen met vaste relatie's en kinderen.Dit valt voor mij als naast de pot pissen.Dus vieze filmpjes van je zelf naar een wildvreemde sturen ,valt bij mij onder weinig moraal hebben.
Asciugamano schreef:Hutcherson schreef:Ik vind dit soort onderwerpen totaal niet interessant om me mee bezig te houden. Ik ken die heren niet, zelffde toen met patricia paay... Ik ga echt niet zoeken naar dergelijke filmpjes. Interesseert me simpelweg niet.
Ergens heb ik het idee dat er VEEL meer achter de schermen gebeurt bij gezinnen die veel in de aandacht staan (of niet) en waar het helemaal huisje boompje beestje lijkt en alles is gelukkig en blij. Elk huisje heeft z'n kruisje en vrouwelijk schoon is voor veel mannen toch verleidelijk. Zeker als het ook niet liefelijk is en extra aandacht geeft en zegt hoe geweldig iemand is is een foutje snel gemaakt. Puur omdat zij beroemd zijn komt dit zo in de media.. Die naaktfotos van je buurman halen het lokale krantje niet eens hoor. Nobody cares.
Ene kant denk ik: bah, ransbal... Fijn voor je gezin die je wellicht door allerlei ellende en drama heeft gesleept en echt je rots in de branding was.. Dan flik zoiets... Egoisme pur sang! Geen stabiele partner waardig.
Andere kant... Is helemaal in lijn met de menselijke aard.
Maar nogmaals... Ik vind zulke 'schandalen' helemaal niet shockerend.. Is toch helemaal van deze tijd? Zelfs het exvriendinnetje van mn buurjongen beschuldigde hem van het verspreiden van naaktfotos van haar. Ouders op de stoep, politie op de stoep (want minderjarig).. Drama. Alleen bleek dat ie iets anders flikt had op school waardoor hij huisarrest en geen smartphone had.. Woeps...
Nee schokt mij niet. Jammer voor de kinderen en de relatie.
Gelukkig zijn alle vrouwen heilig...
Beetje seksistische reactie, Hutch!
Cer schreef:Overigens, en dat is een beetje offtopic.. de digitale kunstenaars van tegenwoordig hebben niet eens meer een echte naaktfoto nodig om toch een foto of een filmpje van iemand te verspreiden... dát idee is pas beangstigend... (ga dan maar eens, met de huidige maatschappelijke meningen, tegen je baas vertellen dat jij dat niet bent)
Gini schreef:Waarom altijd die 'maar'?
LWDaisy schreef:Gini schreef:Waarom altijd die 'maar'?
Omdat die in dit verhaal thuis hoort.
"maar" ze hebben deze beelden zélf gemaakt
"maar" ze hebben deze beelden zélf verspreid
"maar" ze hebben deze beelden zélf opgestuurd naar iemand die niét hun partner is terwijl ze wél een gezin hebben (en hoewel vreemdgaan niks nieuws is, vind de meerderheid het toch echt not done)
"maar" ze zijn volwassenen, ze zijn toerekeningsvatbaar, en hebben er alsnog voor gekozen zo'n stomme actie te begaan
"maar" net door hun bekendheid zou je denken dat ze wel beter weten, er zijn er genoeg die hen voorgegaan zijn op the wall of shame, en je zou denken dat zij hier eens zo voorzichtig mee zouden zijn
Willen al die "maars" dan zeggen dat "Eveline" (of Jan, Piet, Joris en Corneel bij wijze van spreken) die beelden verder de wereld had moeten insturen? Natuurlijk niet. (Je voelt hem al komen he..) MAAR, we leven in de 21ste eeuw, en dit hadden ze ergens wel kunnen verwachten, al helemaal gezien hun bekendheid. En net dat, al die maars, héél de situatie, maakt dat er velen zijn met de mening "wie zijn gat brandt", en dat de victim shaming toch op een heel andere plank ligt dan wanneer iemand foto's van jou maakt (zonder jouw medeweten en/of toestemming) en deze verspreid of wanneer het over een verkrachting gaat. Er komt een "maar" bij kijken, omdat zij hier, in dit specifieke geval, zelf een groot aandeel in hebben.
MarcoBorsato schreef:Akkoord het was naïef. En dan?