Danny op straat - Interview met een pedoactivist.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 15:41

Tallie1979 schreef:
Serieus? :')

Ja?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 15:42

Cer schreef:
Toulouze schreef:
Dat is geen vermoeden, het is bevestigd

Later ja...

Maar goed, het gaat iets teveel van het oorspronkelijke onderwerp af..

Die man is op heterdaad betrapt toen hij een meisje aan het misbruiken was. Ik denk dat menig ouder zich niet in had kunnen houden.

Nelson heeft (nog?) niks strafbaars gedaan maar ik snap wel dat mensen z'n bloed willen zien.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 15:43

Niobe schreef:
Tallie1979 schreef:
Serieus? :')

Ja?

Wat als mijn vader mijn moeder was geweest. Dan had ik hier niet gezeten.

Zullen we even uit de buurt blijven van mijn 5 jarige neefje? Je gaat hier behoorlijk over de scheef. Want het is simpelweg niet aan de orde.
Laatst bijgewerkt door Tallie1979 op 14-02-20 15:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 15:44

Tallie1979 schreef:

Zullen we even uit de buurt blijven van mijn 5 jarige neefje? Je gaat hier behoorlijk over de scheef.

Oh ja, ga je me nu lynchen? :')

Nee, maar serieus, dat zal elke moeder over haar lieve pedofiele zoontje gezegd hebben.

En het is helemaal triest als het ook nog onterecht blijkt. Dan hoeft er ook niet eens geweld gebruikt te zijn, vals beschuldigd worden is sowieso al ontzettend treurig.
Laatst bijgewerkt door Niobe op 14-02-20 15:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 15:45

Niobe schreef:
Tallie1979 schreef:

Zullen we even uit de buurt blijven van mijn 5 jarige neefje? Je gaat hier behoorlijk over de scheef.

Oh ja, ga je me nu lynchen? :')

Nee, maar serieus, dat zal elke moeder over haar lieve pedofiele zoontje gezegd hebben.

nee joh, ik vind je vraag alleen niet aan de orde op dit moment, we hebben het hier over een 5 jarige. Denk dat we niet persoonlijk hoeven worden op dit moment. :)

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 15:47

Dani schreef:
Volgens mij loopt er nu een discussie over pedofielen in het algemeen, en een discussie over Nelson door elkaar? Dat deze man daadwerkelijk pedofiel is lijkt me wel duidelijk maar dat is natuurlijk niet altijd zo, er zullen ook genoeg valse beschuldigingen rondgaan.

Ja. En om de discussie overzichtelijk te houden is er ook nog eens een kruisverwarring over pedofielen (denken niet doen) en pedosexuelen (denken en doen), die voor het gemak beide afgekort worden tot pedo.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 15:48

MarcoBorsato schreef:
Die man is op heterdaad betrapt toen hij een meisje aan het misbruiken was. Ik denk dat menig ouder zich niet in had kunnen houden.
Nelson heeft (nog?) niks strafbaars gedaan maar ik snap wel dat mensen z'n bloed willen zien.

Ik lees in het krantenbericht dat hij de 'daad' op zijn mobiele telefoon had. Dus wat is DE waarheid?

En even hoor, maar in eerste instantie werd in dit topic gezegd : het is niet erg dat hij dood is want hij ZOU een kind misbruikt hebben.
En dát lijkt mij toch echt zeer kwalijk.

Waar ik me over verbaas is dat er mensen zijn die heel luchtig omgaan met valse beschuldigingen?
Want ja Tallie, iemand kan later een hekel krijgen aan jouw mannetje (een ex, een vriendinnetje, een vriendje, een buurman/buurvrouw) en hem van van alles en nog wat beschuldigen. En wat dan? Want al 'zou' hij iets gedaan hebben, is dat al voldoende voor een lijfstraf.

Klinkt het echt zo gek, het voorbeeld dat mensen onwaarheden over elkaar vertellen?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 15:53

Cer schreef:
MarcoBorsato schreef:

Ik lees in het krantenbericht dat hij de 'daad' op zijn mobiele telefoon had. Dus wat is DE waarheid?

En even hoor, maar in eerste instantie werd in dit topic gezegd : het is niet erg dat hij dood is want hij ZOU een kind misbruikt hebben.
En dát lijkt mij toch echt zeer kwalijk.

Waar ik me over verbaas is dat er mensen zijn die heel luchtig omgaan met valse beschuldigingen?
Want ja Tallie, iemand kan later een hekel krijgen aan jouw mannetje (een ex, een vriendinnetje, een vriendje, een buurman/buurvrouw) en hem van van alles en nog wat beschuldigen. En wat dan? Want al 'zou' hij iets gedaan hebben, is dat al voldoende voor een lijfstraf.

Klinkt het echt zo gek, het voorbeeld dat mensen onwaarheden over elkaar vertellen?

Welk bericht lees jij? Want ik lees in meerdere bronnen dat hij op het veldje z'n ding aan het doen was en betrapt werd.

Valse beschuldigingen zijn verschrikkelijk, mijn partner is door z'n ex van verkrachting beschuldigd en dat was een heftige tijd. Dat zijn gevaarlijke situaties.

Oh ja sidenote, hij was die nacht bij mij dus we konden het weerleggen.
Laatst bijgewerkt door Urbanus op 14-02-20 15:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 15:54

Tallie1979 schreef:
nee joh, ik vind je vraag alleen niet aan de orde op dit moment, we hebben het hier over een 5 jarige. Denk dat we niet persoonlijk hoeven worden op dit moment. :)

Sorry, ik vond je reactie een beetje aanvallend, zeker in combinatie met de gewelddadige reacties die je hier al geplaatst hebt.

Ik probeer alleen maar aan te duiden dat iedereen zelf kind is geweest en braaf en onschuldig, ook de mensen die later ernstige dingen begaan én de mensen die later vals beschuldigd worden. Ik denk dat als je dat meemaakt met een naaste/familielid/bekende, dat je dan wel anders piept.

Als die ene echt op heterdaad betrapt is, dan snap ik de gewelddadige reactie meer dan goed. Ik keur het niet goed, heb er wel begrip voor. Dat is dan zo'n heat in the moment ding, dan ga je gewoon helemaal kapot in je hoofd. Dan is het meer dan moeilijk om je in te houden.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 15:54

Wanneer je kind redelijk kan communiceren waarschuw je ze al dat ze niet met vreemden mee moeten gaan. De kinderlokkers bedoel ik, mijn dochter is er als negenjarige mee geconfronteerd en deed wat ik haar vertelde. Meteen bij een huis maar binnen gegaan en mij gebeld . Ik kwam onderweg iemand tegen die ik kende, heb nog gezwaaid. Toen ik bij mijn dochter kwam was ze aardig overstuur want die meneer was heel vervelend en had gezegd dat ze mee moest gaan want mama had een ongeluk met paard gehad. Gelukkig wist ze dat paard verkocht was en net de dag ervoor gehaald. Schetst mijn verbazing dat ze precies de auto wist te omschrijven . Je raad het al, die aardige kennis was dus niet zo aardig. Mijn man is later op de avond een praatje gaan maken en we hebben aangifte gedaan. Hij is verhuist en we hebben hem gelukkig nooit weer gezien. Dus verkrachters/misbruikers , het zijn altijd mensen waarvan je het absoluut niet verwacht. Indien hij onze dochter wel wat had aangedaan was het echt niet goed met hem afgelopen want dan had mijn man er graag een gevangenisstraf wegens mishandeling voor over gehad. Heb hem nog nooit zo woedend gezien.
Dit was een 9 jarige maar een drie/vier jarige?? Laat me niet lachen , die stinkt er in.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 16:06

MarcoBorsato schreef:
Welk bericht lees jij? Want ik lees in meerdere bronnen dat hij op het veldje z'n ding aan het doen was en betrapt werd.

Nou ja in een Drenths dagblad:
"Hij was betrokken bij een zedenmisdrijf; er zijn beelden gevonden op zijn telefoon"

https://www.dvhn.nl/drenthe/Speeltuindr ... 48668.html

Ik vind het een vaag krantenverhaal, maar dat terzijde

Citaat:
Valse beschuldigingen zijn verschrikkelijk, mijn partner is door z'n ex van verkrachting beschuldigd en dat was een heftige tijd. Dat zijn gevaarlijke situaties.

Lijkt me doodeng, want de ex hoeft maar een vriend of vader of broer te hebben die het geloofd, en je partner is levensgevaarlijk gewond... :n

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 16:08

MizzMontana schreef:
_San87_ schreef:
Als we allemaal erkennen dat er mensen bestaan met gedachten die schadelijk zijn voor kwetsbaren (in dit geval pedofielen), die mensen niet de verdommenis in stoppen (wat vroeger met gehandicapten, homoseksuelen en travestieten ook gebeurde) maar accepteren dat ze er zijn, dan kunnen die mensen hulp krijgen en leren hoe ze om moeten gaan met hun gedachten zodat er geen slachtoffers vallen.

Op zich is hulp bieden een aardige inclusieve gedachte, alleen een deel van het probleem met deze groep is dat de recidive nog al hoog ligt, ook na interventie.

https://www.researchgate.net/publicatio ... linquenten

Uit onderzoek blijkt dat pedoseksuelen, zeker man die valt op een jongen, vele malen vaker recidiveren.

Dus welke hulp is dan geschikt?
Als ik kijk naar de roep vanuit de samenleving om het sneller opleggen van tbs bij twijfel, dan zou ik dit zeker een groep vinden die bij de minste twijfel al onder streng toezicht moet worden gehouden of dat er zelfs een gedwongen opname moet plaatsvinden.

Ja, klopt inderdaad. Onder pedoseksuelen ligt de recidive heel hoog. Veroordeelde pedoseksuelen zouden dan ook echt onder heel streng toezicht moeten staan. Mijn gevoel zegt enerzijds nooit meer de maatschappij in, anderzijds iedereen verdient een kans zich te bewijzen. Maar dat ligt natuurlijk heel erg gevoelig en voor het welzijn van iedereen is verwijderen uit de maatschappij wellicht beter.

Pedofielen zijn denk ik wel heel goed te helpen, die zitten vaak nog niet in het extreme gedachtegoed waar meneer Nelson wel in zit. En juist die groep is kwetsbaar wanneer ze in het nauw zitten.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 16:09

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 16:15

Joanne1987 schreef:
_San87_ schreef:
Ja, maar jij bent niet alleen op de wereld. We leven in een maatschappij met wetten en regels. Waar mensen die hulp nodig hebben geholpen kunnen worden en niet om gedachten waar zij zelf vaak ook enorm mee zitten worden afgemaakt

Gelukkig zeg ik dat dan ook nergens, en mijn inziens ben jij gelukkig ook niet alleen op de wereld
Maar als iemand een andere mening heeft als jou doet ie vaak al alles verkeerd
Misschien dat sommigen het beter snappen als ze zelf kinderen hebben

Je impliceert het wel. En ja, ik snap dat echt wel, dat je iemand die jouw alles misschien wat aan zou kunnen wel kan vermoorden. Maar zoals ik zei, probeer het rationeel te bekijken hoe moeilijk dat ook is.

Ik snap dan weer niet waarom je zegt dat ik vind dat mensen met een andere mening alles verkeerd doen. Dat zeg ik nergens. Ik vind voor eigen rechter spelen nooit een goed idee. Dat is een gevaarlijke slippery slope.

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 16:56

Joanne1987 schreef:
Gelukkig zeg ik dat dan ook nergens, en mijn inziens ben jij gelukkig ook niet alleen op de wereld
Maar als iemand een andere mening heeft als jou doet ie vaak al alles verkeerd
Misschien dat sommigen het beter snappen als ze zelf kinderen hebben

Je impliceert het wel. En ja, ik snap dat echt wel, dat je iemand die jouw alles misschien wat aan zou kunnen wel kan vermoorden. Maar zoals ik zei, probeer het rationeel te bekijken hoe moeilijk dat ook is.
[/quote]

Volgens mij doet het weinig ter zake of iemand zelf kinderen heeft of niet. (Voor wie het wil weten: ik heb kinderen)
Ik lees dat iedereen in dit topic pedosexuele handelingen ten zeerste afkeurt en er woedend van wordt, maar sommigen brengen begrip op voor pedofilie als stoornis - waar je niet zelf voor je gevoelens gekozen hebt.
Voorts wordt er door sommigen op gewezen dat gevoelens van woede en moordneigingen heel begrijpelijk zijn, maar dat dat niet betekent, dat we op een maatschappij zitten te wachten waar iedereen zomaar ongestraft het recht in eigen handen kan nemen. En al helemaal niet als er geen bewijzen zijn dat er ook daadwerkelijk iets gebeurd is.

Blijft de vraag: wat doe je met pedosexuelen en mensen die er voor pleiten dit legaal te maken? Hoe bescherm je de kinderen en de maatschappij tegen dit soort mensen?

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 17:16

Ik heb geen kinderen maar zou het omwille van de kinderen in de buurt en de basisschool om de hoek niet prettig vinden als er een pedofiel in de wijk zou wonen. :o
Maar... wie ben ik om het te verbieden en die persoon aan de schandpaal te nagelen als diegene niets met die gevoelens doet?
Een pedoseksueel is uiteraard een ander verhaal, imo zouden die apart gehouden moeten worden van kinderen en van het internet geweerd moeten worden of op zijn minst onder toezicht geplaatst.
Maar in hoeverre dat in de praktijk haalbaar is...?

josien_m_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 17:16

Ik vind het inderdaad heel gevaarlijk te horen dat sommige mensen alle rechtspraak aan hun laars zouden lappen en een moord zouden willen plegen. Dat uitspreken, is dat dan ook een heterdaadje? Zoals loeren een heterdaadje wordt genoemd. Maar gelukkig is hier dat zeggen nog geen doen...

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 17:19

lor1_1984 schreef:
Ik heb geen kinderen maar zou het omwille van de kinderen in de buurt en de basisschool om de hoek niet prettig vinden als er een pedofiel in de wijk zou wonen. :o
Maar... wie ben ik om het te verbieden en die persoon aan de schandpaal te nagelen als diegene niets met die gevoelens doet?
Een pedoseksueel is uiteraard een ander verhaal, imo zouden die apart gehouden moeten worden van kinderen en van het internet geweerd moeten worden of op zijn minst onder toezicht geplaatst.

De enige oplossing is chemisch castreren. Sommigen doen dat ook uit eigen initiatief.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 17:25

Citaat:
Blijft de vraag: wat doe je met pedosexuelen en mensen die er voor pleiten dit legaal te maken? Hoe bescherm je de kinderen en de maatschappij tegen dit soort mensen?

Dat legaal maken gaat echt niet gebeuren. Is zo tegen de rechten en belangen van het kind. Maar voor de pedoseksuelen ......dromen mag altijd.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 19:13

Ik zou pleiten voor verplicht behandelen. Al is maar de vraag hoe effectief dat gaat zijn.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 19:22

Bij de pedofiel die nog nooit actief is geweest en dit zelf ook niet wil zou ik zeggen behandelen. Bij de pedoseksueel die ook maar een misstap heeft gemaakt zou ik zeggen voor altijd opsluiten.
Maar de kinderen die daar het slachtoffer van zijn die moeten voorkomen worden en hoe ondervang je dat??

Op de een of andere manier kan ik dit onderwerp alleen maar heel afstandelijk bekijken. Ik ben een echte beelddenker en als moeder van 3 kinderen kan en wil ik deze beelden niet toelaten in mijn eigen brein.
Het eigen rechter spelen lijkt me nooit ok, maar als ik het mezelf wel toesta om hier over na te denken dan snap de reacties van sommigen hier wel. Als je als ouder zoiets aantreft, dus je ziet het gebeuren, geen twijfel, niet via de roddel uit de buurt, maar je treft jouw kind daadwerkelijk aan in handen van een pedo.... Ik zou niet voor mezelf in kunnen staan.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 19:49

Babootje schreef:
lor1_1984 schreef:

De enige oplossing is chemisch castreren. Sommigen doen dat ook uit eigen initiatief.

Denk je? Ik weet niet of dat alles oplost.

Dan weer inhaken op lor: wat mij betreft sluiten we alle pedosexuelen levenslang ergens op. Maar dan niet simpelweg in de gevangenis, want daar lopen ze ook niet meer springlevend uit dan. Onder toezicht is leuk, maar je kan niet iemand 24/7/365 in de gaten houden.

Ik ben wel van mening dat, als dit programma zo uitgezonden word, ons land wel moet ingrijpen. We mogen geen eigen rechter spelen, maar deze Nelson mag wel vrij over straat blijven gaan. Althans, in hoeverre dat nog kan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 19:53

Deze man heeft totaal geen besef van de realiteit, ik vind dat heel gevaarlijk.. In zijn geval zou ik levenslang opsluiten ook het veiligst vinden.
In de gevallen waarbij de mannen zelf wel weten dat het fout is en die mee willen werken aan de behandeling sta ik daar anders in al blijf ik het lastig vinden waar je de grens dan moet trekken want je mag niet oordelen op iemands gevoelens maar als je hardop durft te zeggen dat je op kinderen valt dan vind ik dat wel een walgelijk idee..

Maartje1990

Re: Danny op straat - Interview met een pedoactivist.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 02:12

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 02:30

Maartje1990 schreef:
Dit artikel is een reactie van een pedofiel op de uitzending, moeite waard om even te lezen.

https://www.ad.nl/binnenland/ben-53-is- ... ~aa378d27/

Goed stuk. En zo'n persoon (en de vele anderen zoals hem) zouden ze nou moeten interviewen en op tv moeten uitzenden, en niet iemand zoals Nelson.