Tallie1979 schreef:Serieus?
Ja?
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cer schreef:Toulouze schreef:Dat is geen vermoeden, het is bevestigd
Later ja...
Maar goed, het gaat iets teveel van het oorspronkelijke onderwerp af..
Niobe schreef:Tallie1979 schreef:Serieus?
Ja?
Tallie1979 schreef:Wat als mijn vader mijn moeder was geweest. Dan had ik hier niet gezeten.
Zullen we even uit de buurt blijven van mijn 5 jarige neefje? Je gaat hier behoorlijk over de scheef.
Niobe schreef:Tallie1979 schreef:Wat als mijn vader mijn moeder was geweest. Dan had ik hier niet gezeten.
Zullen we even uit de buurt blijven van mijn 5 jarige neefje? Je gaat hier behoorlijk over de scheef.
Oh ja, ga je me nu lynchen?
Nee, maar serieus, dat zal elke moeder over haar lieve pedofiele zoontje gezegd hebben.
Dani schreef:Volgens mij loopt er nu een discussie over pedofielen in het algemeen, en een discussie over Nelson door elkaar? Dat deze man daadwerkelijk pedofiel is lijkt me wel duidelijk maar dat is natuurlijk niet altijd zo, er zullen ook genoeg valse beschuldigingen rondgaan.
MarcoBorsato schreef:Die man is op heterdaad betrapt toen hij een meisje aan het misbruiken was. Ik denk dat menig ouder zich niet in had kunnen houden.
Nelson heeft (nog?) niks strafbaars gedaan maar ik snap wel dat mensen z'n bloed willen zien.
Cer schreef:MarcoBorsato schreef:Die man is op heterdaad betrapt toen hij een meisje aan het misbruiken was. Ik denk dat menig ouder zich niet in had kunnen houden.
Nelson heeft (nog?) niks strafbaars gedaan maar ik snap wel dat mensen z'n bloed willen zien.
Ik lees in het krantenbericht dat hij de 'daad' op zijn mobiele telefoon had. Dus wat is DE waarheid?
En even hoor, maar in eerste instantie werd in dit topic gezegd : het is niet erg dat hij dood is want hij ZOU een kind misbruikt hebben.
En dát lijkt mij toch echt zeer kwalijk.
Waar ik me over verbaas is dat er mensen zijn die heel luchtig omgaan met valse beschuldigingen?
Want ja Tallie, iemand kan later een hekel krijgen aan jouw mannetje (een ex, een vriendinnetje, een vriendje, een buurman/buurvrouw) en hem van van alles en nog wat beschuldigen. En wat dan? Want al 'zou' hij iets gedaan hebben, is dat al voldoende voor een lijfstraf.
Klinkt het echt zo gek, het voorbeeld dat mensen onwaarheden over elkaar vertellen?
Tallie1979 schreef:nee joh, ik vind je vraag alleen niet aan de orde op dit moment, we hebben het hier over een 5 jarige. Denk dat we niet persoonlijk hoeven worden op dit moment.
MarcoBorsato schreef:Welk bericht lees jij? Want ik lees in meerdere bronnen dat hij op het veldje z'n ding aan het doen was en betrapt werd.
Citaat:Valse beschuldigingen zijn verschrikkelijk, mijn partner is door z'n ex van verkrachting beschuldigd en dat was een heftige tijd. Dat zijn gevaarlijke situaties.
MizzMontana schreef:_San87_ schreef:Als we allemaal erkennen dat er mensen bestaan met gedachten die schadelijk zijn voor kwetsbaren (in dit geval pedofielen), die mensen niet de verdommenis in stoppen (wat vroeger met gehandicapten, homoseksuelen en travestieten ook gebeurde) maar accepteren dat ze er zijn, dan kunnen die mensen hulp krijgen en leren hoe ze om moeten gaan met hun gedachten zodat er geen slachtoffers vallen.
Op zich is hulp bieden een aardige inclusieve gedachte, alleen een deel van het probleem met deze groep is dat de recidive nog al hoog ligt, ook na interventie.
https://www.researchgate.net/publicatio ... linquenten
Uit onderzoek blijkt dat pedoseksuelen, zeker man die valt op een jongen, vele malen vaker recidiveren.
Dus welke hulp is dan geschikt?
Als ik kijk naar de roep vanuit de samenleving om het sneller opleggen van tbs bij twijfel, dan zou ik dit zeker een groep vinden die bij de minste twijfel al onder streng toezicht moet worden gehouden of dat er zelfs een gedwongen opname moet plaatsvinden.
Joanne1987 schreef:_San87_ schreef:Ja, maar jij bent niet alleen op de wereld. We leven in een maatschappij met wetten en regels. Waar mensen die hulp nodig hebben geholpen kunnen worden en niet om gedachten waar zij zelf vaak ook enorm mee zitten worden afgemaakt
Gelukkig zeg ik dat dan ook nergens, en mijn inziens ben jij gelukkig ook niet alleen op de wereld
Maar als iemand een andere mening heeft als jou doet ie vaak al alles verkeerd
Misschien dat sommigen het beter snappen als ze zelf kinderen hebben
Joanne1987 schreef:Gelukkig zeg ik dat dan ook nergens, en mijn inziens ben jij gelukkig ook niet alleen op de wereld
Maar als iemand een andere mening heeft als jou doet ie vaak al alles verkeerd
Misschien dat sommigen het beter snappen als ze zelf kinderen hebben
lor1_1984 schreef:Ik heb geen kinderen maar zou het omwille van de kinderen in de buurt en de basisschool om de hoek niet prettig vinden als er een pedofiel in de wijk zou wonen.![]()
Maar... wie ben ik om het te verbieden en die persoon aan de schandpaal te nagelen als diegene niets met die gevoelens doet?
Een pedoseksueel is uiteraard een ander verhaal, imo zouden die apart gehouden moeten worden van kinderen en van het internet geweerd moeten worden of op zijn minst onder toezicht geplaatst.
Maar in hoeverre dat in de praktijk haalbaar is...?
Citaat:Blijft de vraag: wat doe je met pedosexuelen en mensen die er voor pleiten dit legaal te maken? Hoe bescherm je de kinderen en de maatschappij tegen dit soort mensen?
Babootje schreef:lor1_1984 schreef:Ik heb geen kinderen maar zou het omwille van de kinderen in de buurt en de basisschool om de hoek niet prettig vinden als er een pedofiel in de wijk zou wonen.![]()
Maar... wie ben ik om het te verbieden en die persoon aan de schandpaal te nagelen als diegene niets met die gevoelens doet?
Een pedoseksueel is uiteraard een ander verhaal, imo zouden die apart gehouden moeten worden van kinderen en van het internet geweerd moeten worden of op zijn minst onder toezicht geplaatst.
Maar in hoeverre dat in de praktijk haalbaar is...?
De enige oplossing is chemisch castreren. Sommigen doen dat ook uit eigen initiatief.
Maartje1990 schreef:Dit artikel is een reactie van een pedofiel op de uitzending, moeite waard om even te lezen.
https://www.ad.nl/binnenland/ben-53-is- ... ~aa378d27/